LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Punktlista för hur man ökar sitt testosteron
2013-07-18,16:16,
Inlägg: #61
Punktlista för hur man ökar sitt testosteron
russel Skrev:Det där med att höga nivåer av testo gör en mer benägen till aggressivitet, det har man hört och jag har även läst det i en kurslitteratur, men vad anser ni om det egentligen? Tror det lutar mer mot ngn form av skräckpropaganda bara, eller?
Aggressivitet borde väl vara ganska kopplat till kortisol och adrenalin påslag.
Verkar finnas samband, så inte bara propaganda.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15795710 Skrev:Aggressiveness is an ancestral behavior common to all animal species. Its neurophysiological mechanisms are similar in all vertebrates. Males are generally more aggressive than females. In this review, aggressive behavior in rodents, monkeys, and man and the role of testosterone and brain serotonin levels have been considered. Interspecific aggressiveness in rats has been studied considering the mouse-killing behavior; the neonatal androgenization of females increases adult mouse-killing as does the administration of testosterone in adults. Intraspecific aggressiveness was studied by putting two or more male rats (or mice) in the same cage; the condition of subjection or dominance is influenced by testosterone. In monkeys, testosterone is related to aggressiveness and dominance and, during the mating season, increases in testosterone levels and aggressive attitude are observed. In men, higher testosterone levels were obtained in perpetrators of violent crimes, in men from the army with antisocial behaviors, in subjects with impulsive behaviors, alcoholics and suicidals, in athletes using steroids, and during competitions. Aggressive and dominant behavior are distinguished. Testosterone influences both of these, even if man is usually inclined to affirm his power without causing physical damage. Testosterone receptors are mainly in some hypothalamic neurons, where it is aromatized into estrogens, which determine the increase in aggressiveness. A relation between testosterone levels and diencephalic serotonin has been shown: in fact, the lack of serotonin increases aggressive behaviors both in animals and man. Testosterone also increases ADH levels in the medial amygdala, lateral hypothalamus, and preoptical medial area, involved in aggressive behaviors.
2013-07-18,16:29, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-07-18,16:31 av {2} Evilvalle.)
Inlägg: #62
Punktlista för hur man ökar sitt testosteron
Det finns studier som talar för att T inte är kopplad till aggressivitet, men det finns även en hel drös studier där ute som påstår att T utan tvekan är kopplad till aggressivitet. Personligen är jag övertygad om att det finns en stor koppling, då det makes sense evolutionary. Tror dock man bör göra en skillnad mellan lätt-irritation och riktig aggressivitet i form av att bevara/öka status.

En väldigt bra sida ansamling olika T studier:

http://cogprints.org/663/1/bbs_mazur.html

Citat:Dabbs et al. (1987), studying 89 adult male inmates, found T related to violence of their crimes, and peer ratings of toughness. In another group of 113 male inmates, aged 17 to 18 years, Dabbs et al. (1991) found that those high in T committed more violent crimes, were judged more harshly by the parole board, and violated prison rules more often than those low in T. In yet another group of 490 prison inmates, their mean age 20 years, T was related to violence of the crime, and with violating rules in prison, especially rules involving overt confrontation, leading the investigators to characterize high T individuals as "dominant and confrontational"

Citat:Scaramella and Brown (1978), studying 14 male college hockey players aged 18 to 23, found a significant correlation between T and coach ratings of players' aggressiveness in response to threat. Jeffcoate et al. (1986), studying four male physicians aged 28 to 38 who were confined on a boat for a two-week holiday cruise, report T to be correlated with the physicians' assertive and dominant behavior, as ranked by three women also on the boat. Lindman et al. (1987), studying 25 men aged 22 to 27, found significantly higher T among those judged by their peers to be most aggressive while drunk. Banks and Dabbs (1996) found higher mean T among 16 young men they classified as "delinquent," based on flamboyant dress, drug use, and violence, than among 15 college men. Using an unusually large sample of 4,462 male army veterans in their 30s and 40s, several investigators (Dabbs and Morris 1990; Booth and Osgood 1993; Booth and Dabbs 1993; Mazur 1995) show T to be significantly related to self-reports of diverse antisocial behaviors, including childhood truancy, trouble as an adult on the job and with the law, marital disruption, drug and alcohol abuse, violent behavior, and military AWOL -- mostly indicators of rebelliousness and assertive norm breaking.


Eller denna där man kom fram till att man kunde bedöma en mans benägenhet till aggressivitet enbart genom att kolla på hans ansiktsstruktur, primärt hans fWHR (face width to height ratio - vilket är en stark indikator på hur mkt testo man utsattes för dels i livmodern men även under puberteten)

http://www.psychologicalscience.org/inde...ssion.html

Citat:Angry words and gestures are not the only way to get a sense of how temperamental a person is. According to new findings in Psychological Science, a journal of the Association for Psychological Science, a quick glance at someone’s facial structure may be enough for us to predict their tendency towards aggression.
Facial width-to-height ratio (WHR) is determined by measuring the distance between the right and left cheeks and the distance from the upper lip to the mid-brow. During childhood, boys and girls have similar facial structures, but during puberty, males develop a greater WHR than females. Previous research has suggested that males with a larger WHR act more aggressively than those with a smaller WHR. For example, studies have shown that hockey players with greater WHR earn more penalty minutes per game than players with lower WHR.


Sjukt nog kunde man genom att kolla på en mans fWHR även förutspå hans överkroppsstyrka samt hur bra han är på att slåss, creepy right?

http://www.sciencedaily.com/releases/200...135809.htm

Citat:For our ancestors, misjudging the physical strength of a would-be opponent might have resulted in painful –– and potentially deadly –– defeat.



Now, a study conducted by a team of scientists at the University of California, Santa Barbara has found that a mechanism exists within the human brain that enables people to determine with uncanny accuracy the fighting ability of men around them by honing in on their upper body strength. What's more, that assessment can be made even when everything but the men's faces are obscured from view.

Citat:A mechanism exists within the human brain that enables people to determine with uncanny accuracy the fighting ability of men around them by honing in on their upper body strength.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-07-18,18:30,
Inlägg: #63
Punktlista för hur man ökar sitt testosteron
Arlin Skrev:@ Stridskuken

Kanns som att du drar samband som inte ar bekraftade har. Var de robust byggda for att de at mycket kott, eller blev det helt enkelt sa att de kunde skaffa mer kott pga. att de var robust byggda? Kan ju aven ha varit sa att de helt enkelt inte hade tillgang till annat. Eller en kombo av alltihop.

Sedan sa kan man ocksa fraga sig: Ar det sa att vegetarianer har mindre testo for att de inte ater kott, eller valjer helt enkelt folk med mindre testo i storre utstrackning att bli vegetarianer?

Problematisering at sidan sa har jag for mig att Tim Ferriss experimenterade med att ate en rejal dos kott fran argentinska frigaende kossor och skall ha uppmatt en javligt bra okning av fritt testo av det. Han fick enligt egen utsago extremt mycket hogre libido. Sedan vet jag ocksa att Kai Greene var med och utvecklade beef protein shake pga. att han ansag det hade en battre uppbyggande effekt an vassle (sedan ar jag iof. osaker pa mangden bullshit i detta).

Rent generellt ogillar jag hypoteserna om jagare/samlare osv. pga. bristande validitet. De kan ge utmarkta hypoteser som man sedan kan testa med experiment. Men jag foredrar att basera min kunskap pa studier dar experiment genomfors an pa anekdoter.

Anyways, det ska bli sa javla gott att komma tillbaka till Sverige och grilla en bit kossa. OMNOMNOM
Sorry utttryckte mig helt fel, studien följde en grupp som fick äta vegetarisk kost, och en grupp som fick äta normal kost. Det var alltså inte tal om några "vegetarianer". Nåväl det är inte utan anledning bodybuilders och utövare av styrkesport häver i sig kilovis med kött, och jag är övertygad om att dom är överens om att det ger dom bättre resultat, utifrån deras erfarenhet. Sen om det är för att dom får i sig mycket protein eller för att det är just kött kan jag faktiskt inte svara på.
2013-07-18,20:09,
Inlägg: #64
Punktlista för hur man ökar sitt testosteron
Jag har testat detta sedan i måndags då jag kände mig som en jävla fjomp och inte vågade ett skit i mitt liv allting bara försvann!
Nu vet jag varför, lågt testo.
Jag kör en mini deff inte jätte bra för teston, men där emot börjat gymma, sola, äta nyttigt, äta extra vitaminer, power posa, posertiv, inget runkande/porr och sover iallafall 6timmar om natten nu och Shit vilken jävla boost!

Jag säger till er som gamet har gått ner för, börja följa dessa punkterna kände redan av effekt efter två dagar!
Tack för alla tips här för att öka teston underbart!

//Aioo
Keep it up!
2013-07-19,19:56,
Inlägg: #65
Punktlista för hur man ökar sitt testosteron
Russel: Testo aoch aggressivitet är defintivt relaterat med varandra. Däremot tror jag inte det är avgörande om man är aggressiv som person eller ej. Artiklarna av ryssen går in på det där med aggressivitet har jag för mig. Finns också självklart en korrelation mellan aggression och ens status i sociala hierarkin.
Extreme Living
Never complain - never explain
2013-07-19,20:18,
Inlägg: #66
Punktlista för hur man ökar sitt testosteron
Mer intressant är påståendet om "sämre impulskontroll" och Testo. Tror snarare det är östro som är kopplat till dålig impulskontroll, då testo har mer effekten att göra en centrerad, lugn, och ger mer kontrollerad aggressivitet.
2013-07-19,21:24,
Inlägg: #67
Punktlista för hur man ökar sitt testosteron
Okej intressant. Tänkte på att serotonin nivåerna är också högt relaterad till den som är alfa i gruppen, som i sin tur betyder ett lugn osv, ja ni vet själva.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2013-07-20,11:20,
Inlägg: #68
Punktlista för hur man ökar sitt testosteron
Stridskuken Skrev:Sorry utttryckte mig helt fel, studien följde en grupp som fick äta vegetarisk kost, och en grupp som fick äta normal kost. Det var alltså inte tal om några "vegetarianer". Nåväl det är inte utan anledning bodybuilders och utövare av styrkesport häver i sig kilovis med kött, och jag är övertygad om att dom är överens om att det ger dom bättre resultat, utifrån deras erfarenhet. Sen om det är för att dom får i sig mycket protein eller för att det är just kött kan jag faktiskt inte svara på.

Det later som en betydligt mycket vettigare studie i mina oron. Men kan fortfarande problematisera sonder den Sad

Skulle det kunna vara sa att om man satter ett gang manniskor pa en diet sa utsatter man dem latt for ego-depletion vilket leder till att de har mindre sjalvkontroll over till att ga till gymmet och andra aktiviteter samt gor de mer benagna till att sloa vid datorn eller tv'n?

Det hade dock varit intressant att veta vad de at. Var det nagonting som vegetarianerna at (typ soja) som karnivorerna inte at? Eller var det tvart om (kott)?
Finns det nagon grans dar det inte langre hjalper att ata mer kott och var gar den isafall?

Ar det skillnad pa kott och kott vad det galler testo? Alltsa, ar det skillnad pa att ata kyckling eller kossa for testoproduktionen?

Sedan kan jag val saga att jag aven satt andra studier som tyder pa att du har helt ratt i dina pastaanden samt att kroppen omvandlar kolesterol till testosteron vilket finns underrepresenterat i gronsaker.
2013-08-13,00:44, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-08-13,00:45 av {2} russel.)
Inlägg: #69
Punktlista för hur man ökar sitt testosteron
Det här ärju en reklam för ett kostillskott helt klart. Så det kan ju helt klart vara SCAM: http://cleanmachineonline.com/science/results/

Men de pratar om "Opuntia ficus-indica" flower, alltså fikonkaktus "The studies showed that this ingredient may increase testosterone, lower estrogen and DHT " Boosta testo 273% in 5 weeks.

snabb googling och det verkar finnas en del forskning kring denna blomma, men jag vet inte om NÅGOT var relaterat till T(kollade bara rubriker snabbt).
Jag har med andra ord inte kollat upp det ett dugg.

Såå ngn kan väll kolla upp detta? Ska slagga nu, tenta imorgon ni vet.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2013-08-19,07:33, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-08-19,07:36 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #70
Punktlista för hur man ökar sitt testosteron
Stridskuken Skrev:Mer intressant är påståendet om "sämre impulskontroll" och Testo. Tror snarare det är östro som är kopplat till dålig impulskontroll, då testo har mer effekten att göra en centrerad, lugn, och ger mer kontrollerad aggressivitet.

Vettefan. Om man tänker evolutionärt så skulle det kunna stämma att testo ger än sämre impuslkontroll. När man är ute o jagar och HANDLING går före tänka då det kunde gälla liv eller att gå utan mat etc. Tycker man kan se det i dagens samhälle också att lågtestokillar snackar, tänker och kan mkt teoretiskt men inte ett skit praktiskt. Och om man kollar på fängelserna så är det måna som gjort just impulsbrott och har för mig jag läst att fångar har generellt sätt mkt högre testo än andra.

Har dock själv sämre impulskontroll nu än innan och borde rimligtvis ha mindre testo och högre östro nu eftersom jag är tjockare, mindre muskler, tränar mindre, ingen sport, och äter sämre o tar mer knark/sprit.
Extreme Living
Never complain - never explain
2013-10-29,00:01,
Inlägg: #71
RE: Punktlista för hur man ökar sitt testosteron
Jag dricker 2 kopp kaffe om dagen , sökte angående om den minskar testosteron men hittade olika åsikter här står det att coffaine ökar testosteron.

http://www.foxnews.com/health/2012/08/15...tosterone/
2013-10-29,00:18,
Inlägg: #72
RE: Punktlista för hur man ökar sitt testosteron
Det skulle kunna sänka pga att det drar igång sympaticus, stresshormoner, så på så sätt sänka testo. Det är väl ungefär ikadant som att meditation sänker stress och därmed bättre T prod?
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2013-10-29,03:36, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-10-29,03:50 av {2} Entreprenören.)
Inlägg: #73
RE: Punktlista för hur man ökar sitt testosteron
(2013-08-13,00:44)russel Skrev: Det här ärju en reklam för ett kostillskott helt klart. Så det kan ju helt klart vara SCAM: http://cleanmachineonline.com/science/results/

Men de pratar om "Opuntia ficus-indica" flower, alltså fikonkaktus "The studies showed that this ingredient may increase testosterone, lower estrogen and DHT " Boosta testo 273% in 5 weeks.

snabb googling och det verkar finnas en del forskning kring denna blomma, men jag vet inte om NÅGOT var relaterat till T(kollade bara rubriker snabbt).
Jag har med andra ord inte kollat upp det ett dugg.

Såå ngn kan väll kolla upp detta? Ska slagga nu, tenta imorgon ni vet.

Jag fann ingen studie som studerat specifikt effekter av fikonkaktus på testosteron från seriösa journaler. Artiklar de hänvsar till har genomförts på råttor och där testosteron inte ens var vad man undersökte i dessa fall.

Råttstudier går sällan att direkt applicera dess resultat på människor, annars skulle medicinsk forsknig ha gått sjukt fortfare framåt än vad det gör (cancer hade troligen varit botad nu).

Dessutom är det väldigt ovetenskapligt att bara ha en försöksperson och utan att visa hela bilden. Det är lätt att skapa något som ser autkoritärt och "läkare-aktigt" ut men eftersom de har något att sälja så kan du vara sääääker på att det är mkt jävighet i bilden.

Troligen är det pseudoscience då mkt "herbal science" är det, bullshit. Den bristande tanken är, "Men det är ju från naturen, alltså naturligt och därmed bra för en!". Det finns bär som är giftiga för oss människor att äta, men ändå "naturliga"! Wink

Men som alltid; den som vill pröva å har verktygen att mäta före & efter av ens testo får gärna göra det. Jag avstår dock och kör på andra beprövade metoder som styrketräning! ^^,

(2013-10-29,00:01)selected Skrev: Jag dricker 2 kopp kaffe om dagen , sökte angående om den minskar testosteron men hittade olika åsikter här står det att coffaine ökar testosteron.

http://www.foxnews.com/health/2012/08/15...tosterone/

Studierna för koffein å testosteron är begränsade. Troligen är det många som hänvisar till denna studie:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18458357

Notera att dosen är extremt hög (800mg, 1g anses som giftig dos) vilket ändå bara gav en liten effekt på teststoeronet (+24%).

Intressant är om dessa effekter kan stackas å hur mkt (kombinera koffein+styrketräning+solen+zink+sömn+no fap osv).

Jag har ingen 100% koll men jag undrar om testosteron ändå regleras till en viss nivå individuellt när man använder dessa "booster".

Annars bör det kunna ploppa in case-studies om folk som fått testikelcancer å prostatacancer för de levt en väldigt "testosteronboostad livsstil" (utan steroider).
2013-12-15,19:25, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-12-15,19:26 av {2} selected.)
Inlägg: #74
RE: Punktlista för hur man ökar sitt testosteron
Finns det nån statiskt på hur mycket som anses vara låg, medel och hög testosteron mol?

Går det verkligen att hålla samma konstanta höga molen hela dagen eller sänker/höjer kroppen själv detta beroende på situation?

Hittade även nåt märkligt som jag inte vet vad det är, http://www.issam.ch/freetesto.htm

Hur är det med recept belagda testosteron hos läkaren?
2013-12-15,20:29,
Inlägg: #75
RE: Punktlista för hur man ökar sitt testosteron
Tyckte läkaren sa att mellan 10-30 mol testo i kroppen är normalt, själv ligger man på 19, lite besviken faktiskt.
2013-12-15,21:01,
Inlägg: #76
RE: Punktlista för hur man ökar sitt testosteron
(2013-12-15,20:29)sjoggaa Skrev: Tyckte läkaren sa att mellan 10-30 mol testo i kroppen är normalt, själv ligger man på 19, lite besviken faktiskt.

Så 30 mol är normalt? är 60 mol bäst?

Har du testat dig?
2013-12-15,21:01,
Inlägg: #77
RE: Punktlista för hur man ökar sitt testosteron
10-30 är normalt ja, eller ja, iaf enligt svenska mått. 19 är helt okej, rätt average.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-12-15,21:03, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-12-15,21:06 av {2} selected.)
Inlägg: #78
RE: Punktlista för hur man ökar sitt testosteron
(2013-12-15,21:01)Evilvalle Skrev: 10-30 är normalt ja, eller ja, iaf enligt svenska mått. 19 är helt okej, rätt average.

Finns de folk som har över 30+ ?
2013-12-15,21:04, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-12-15,21:04 av {2} Evilvalle.)
Inlägg: #79
RE: Punktlista för hur man ökar sitt testosteron
Det finns en hel del över 30 ja, kan minnas att godsgift på forumet hade det, även anynymous eller vafan han heter har det, jag också.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-12-15,21:05,
Inlägg: #80
RE: Punktlista för hur man ökar sitt testosteron
(2013-12-15,21:04)Evilvalle Skrev: Det finns en hel del över 30 ja, kan minnas att godsgift på forumet hade det, även anynymous eller vafan han heter har det, jag också.

Hur fick du reda på det? tänkte också kolla upp det


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Tillskott som Boostar Testosteron? Rednales 6 6,013 2016-03-22,09:41
Senaste inlägg:: tay
  Testa sina testosteron-nivåer Sean 2 2,101 2015-09-08,12:51
Senaste inlägg:: TonightIsTheNight
  BCAA - ökar svett? Commander 8 3,310 2013-05-31,21:51
Senaste inlägg:: Sex Intelligence
  Intressant video om testosteron (testobooster vs injektioner) Whynot 4 2,630 2013-04-24,11:57
Senaste inlägg:: Whynot
  Utlösning och testosteron, par frågor! nospoon 6 3,114 2012-03-05,21:02
Senaste inlägg:: nospoon

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 2 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}