LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Hur var ni innan game?
2013-10-23,00:25,
Inlägg: #1
Hur var ni innan game?
Tjena, hur var ni som person innan ni började med game/personlig utveckling? Ska skriva om mig imorgon men bli att sova nu Smile
2013-10-23,00:46,
Inlägg: #2
RE: Hur var ni innan game?
Rätt "normal", aldrig varit ett hardcase.

Jävligt bra på CS iaf =))
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-10-23,00:52,
Inlägg: #3
RE: Hur var ni innan game?
JAg har alltid varit social, haft en ganska stor social cirkel, mkt fester etc. Men jag fick ju förfan aldrig ligga. Var skit nära flera gånger. Tror att man kunde se mig som en nice guy mer eller mindre. Hursomhelst Kommer såväl ihåg när jag kommer över boken The game. Från dag 1.
Ny fräsch massiv energi välde inom mig, ett nytt liv hade startat. Jag trodde på det och testade det på hemmafester, krogen eller i sociala sällskap med kvinnor i. Efter två veckor en utekväll på krogen fick jag ligga.
Det som har skett nu efter att man har dels varit med i gameat och dels hängt på community, litteratur man har läst etc, är ju att ens kvinnosyn har ändrats, ens moral och etik har ändrats, mer I don't give a fuck, mer ego m.m. Så jag har förändrats grovt i min personlighet och betéende och det märker man av från utomstående(familj, tidigare polare etc). Förändringen utåt sett behöver nödvändigtvis inte ses som positiv. Vet att vissa som jag har umgåtts tidigare med har störts sig på mig och vänds sig emot än extra tydligt. Kanske bereonde på att jag har gått ifrån de mer och mer i tanke på att jag börjat hänga med andra(ex från forumet vid utgång), kanske beroende på att man "klättrar" i hierkin eller att man gör sig själv värdefullare och därmed "Du ska ej tro att du är ngt", eller sista, om man ha en självdistans aspekt med i det hela, kanske har betett mig mer weird än nödvändig/got overkill mot de/generellt vilket resulterat i negativitet. Who knows.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2013-10-23,01:04,
Inlägg: #4
RE: Hur var ni innan game?
Rätt vanlig follower och snäll med tjejer i högstadiet. Släppte lite i gymnasiet då jag blev partykungen och på ngt vis lockade till mig den finaste damen i klassen. Blev asförbannad när hon gjorde slut och ville bli som charlie sheen så söp som ett svin varje helg utan att lyckas ngt vidare på tjejfronten.

Började några år senare röka på rätt mycket, blev rätt paranoid och hade ganska jobbig ångest socialt. Kom på något vänster in i den här svängen och sen har det bara blivit bättre och bättre =)) Har dock aldrig varit som de extreme creepsen man ser lite här och var... Kort sagt rätt normal dude som tänkte för mycket och hade odlat fram en man-gina.

Ajustja, bäst i världen på CS och age of empires också. Och på att dricka fram totala black-outs varje utgång.
2013-10-23,01:42, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-10-23,01:48 av {2} Donjohan.)
Inlägg: #5
RE: Hur var ni innan game?
Också rätt så normal för att vara i dagens Sverige antar jag iaf? Fick en otroligt bra start på det här med tjejer då jag fick flickvän tidigt i den åldern man precis lärt sig hur man kunde knulla och fick därmed ligga tidigare än andra i min umgängeskrets. När folk i min klass fick reda på det minns jag hur killarna började se upp till mig på ett annat sätt och några tyckte typ att det var ganska "fränt". Sen plötsligt började jag också få andra tjejer som blev intresserade av mig och jag fick höra från tjejer som sa att deras tjejkompis var intresserad av mig och sånt, min flickvän blev även ovän med sin bästa kompis som också var intresserad av mig. Så bättre förutsättningar till att bli en "natural" kunde man knappast haft. Tyvärr hade jag dock också gått på skiten om att man skulle vara en feminin jävla mes och absolut inte visa att man var en sån där kille "som bara ville knulla". Tänkte att jag var "the man" och att min flickvän och andra tjejer gillade mig eftersom jag inte var som alla andra dumma och omogna killar, för jag kunde ju prata känslor och var inte en sån där äcklig mansgris som bara pushade för sex.
Ja, jag gick köpte allt det som omgivning och media sa åt mig om att man skulle göra si och så mot tjejer, för "det gillar dom". Jo jävlar...

Tjejen gjorde slut efter nån månad, fick aldrig reda på varför för det kom aldrig fram (men antagligen för att jag aldrig tog några initiativ och hon blivit intresserad för nån annan) och jag skämde till och med ut mig själv genom att skriva och be henne över msn om att hon skulle ta tillbaka mig. [var för övrigt under en period då att inställa sig till nofap inte ens fanns på kartan]

Tja, från att varit skolans pimp så följde en torrperiod som med något enstaka undantag varade i ett halvt decennium. Jag var lika chodig som de flesta andra. Det enda som hände när man gick ut var att man satt och stirrade på när någon annan kille hade damer runt sig och kände sig allmänt jävla bitter. Sen av en slump fick jag reda på game och började läsa på och fan allting föll på plats.
Att det ens fanns ett ord för det där "pre-selection" som jag gått runt och funderat på var ögonöppnande, minst sagt.
Jag insåg att allting tidigare bara var en lögn och att folk hade ljugit för mig och nu jävlar var det dags för payback hehe.
<3

FaceOfF Skrev:But a PUA, I am. Did you see me do my thing man?
2013-10-23,11:36,
Inlägg: #6
RE: Hur var ni innan game?
Jag har väl alltid vart relativt normal även om min personlighet är lite udda och sticker ut lite mer än average. Fotbollskille till typ 13, där blev jag en riktig wownörd, dock har jag alltid haft social kompetens / vart mogen (äldre syskon osv). Sumpade min livs kärlek (trodde jag då iaf) i högstadiet, hon var kär i mig när jag bara ville lira wow, sen när mina bollar trilla på plats så var det too late, hennes känslor hade svalnat och halva skolan ville ha henne, 9-10 som hon var.

Buhu, stackars lilla mig, dags o gråtrunka till ännu lite mer wow. I gymnasiet så vände det väl lite, kommit över crushen och helt ny klass o allt. Festade en hel del här, faktiskt med ett stort gäng tjejer också. Gick ofta på "gymnasiefesterna" som var rena swingersfesterna (minus sexet, förstås..). Alla hånglade med alla och varför man inte knullade någon är en bra fråga. Hade egentligen rätt mycket success men lyckades aldrig gå hela vägen. Logistik, förmågan att få hem någon, oviljan att knulla någon hemma hos mamma o pappa, ja något sånt var väl ursäkterna.

Med tiden blev det ju bara jobbigare o jobbigare att vara "oskuld", alla polarna tappade den en efter en. Tröttnade på o festa och sen när man fyllde 18 så var man ju ubernoob på krogen och jävlar vad man va dålig på o ragga haha. Shit. Aja det hela vände väl ungefär när jag var 19 och flyttade till norge. Några jag lärde känna där höll på me game och lärde mig lite där, samtidigt som jag hade "hittat" CR typ någon vecka innan jag tagga dit. Nötte massa material och körde hårt som fan och tog några veckor innan oskulden va borta. Drog 3 brudar på en 1,5månad, var jäkligt nice egoboost och även där jag började ta tag i träningen.
2013-10-23,12:11,
Inlägg: #7
RE: Hur var ni innan game?
Var en av dom "coola" tack vare idrotten och statusen det medför. Däremot var jag väldigt blyg och osäker med tjejer, hade noll självförtroende där. Många tjejer som blev intresserade av mig men helt tappade intresset när dom lärde känna mig och märkte att jag inte var så cool som dom trott. Det här gör att jag vet att status endast är ett glidmedel, det viktiga är att kunna relatera till tjejer. Innan game var jag livrädd för att misslyckas och bli avvisad. Jag letade efter den där speciella tjejen som jag skulle leva med hela livet. När jag väl dejtade nån så var jag oftast den som själv blev dumpad.

Der släppte ganska snabbt när jag började med game eftersom vad jag behövde lära var vad i personligheten som är attraktivt och inte, och få mer balls. Utseende och livsstil har aldrig varit ett problem för mig men det blir ganska obetydligt om man inte har "det".
2013-10-23,15:08, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-10-23,15:16 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #8
RE: Hur var ni innan game?
Signalerade uppenbart rätt shit innan, men visste inte hur jag skulle ta det vidare och hade inte så stort intresse för tjejer heller. (Nu flera år senare har jag fått höra av tjejerna i klassen att jag var snyggaste killen i klassen (rationalisering så klart för att jag var attraktiv) o många var kära i mig etc) Men sen blev jag mer o mer intresserad och i takt med det kom jag i kontakt med game som fuckade mig fullständigt så nu har det varit som en lång och slitsam väg tillbaka till hur jag var innan Smile Dock med förbättringar och en högre medvetandegrad om vad det är jag ville tillbaka till och vad det var som gjorde mig attraktiv innan.

Alltid lone wolf dock, men alltid varit i ledarskikten och i de "coola" gängen om än aldrig den ultimate ledaren. Mer rådgivaren/bästa kompisen vid sidan som kunde göra vad jag ville utan att det blev några konsekvenser (beskydd av ledaren).
Extreme Living
Never complain - never explain
2013-10-23,17:19,
Inlägg: #9
RE: Hur var ni innan game?
Well, va ska man säga

Jag hängde med folk från både de "coola" och det "töntinga"
Ladies hade jag väl en del kontakt med, men jag hade sjukt svårt att eskalera/ fatta deras signaler...
Blev sjuk spänning mellan mig och tjejer, typ akward, de vill att jag skulle göra något, fast jag gjorde inte det. Jävligt mycket velande var det iaf

Tror jag har lågt testo naturlig med, Tackar Ragnarök För en waesome lista som har hjälpt massor Smile
2013-10-23,18:41, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-10-23,18:44 av {2} Entreprenören.)
Inlägg: #10
RE: Hur var ni innan game?
Som en marknadsförare sa i ett seminarium angående varför folk ogillar när man förändras:

"The reason why people start to dislike you when you change is because _the things they used to do to manipulate you stop working_" (läs två ggr).

Denna tråd är riktigt ball för man får höra från andra vad som tycktes och inte tycktes funka förut å det spräcker hål på ytliga faktorer som om utseende å status var allt, utan tydligen verkar allmänt "vara bekväm med sig sj å tjejer" vara the shiiit ist.

Personligen blev jag diagnotiserad med asperger syndrom när jag var 7 år (jag klassar den som medel el. låg då jag trots allt har fler än bara ett intresse vilket är typiskt karaktärsdrag av "den neurologiska avvikelsen" som jag kallar det mer för än "sjukdom" el "abnormalitet").

Jag fick gå på "specialskola" med andra "retards" if u will och jag hade en kvinnlig assistent som jag sett på senaste tiden inte alls var så snygg som jag tyckte då å jag brukade fantisera om att jag klämde på hennes boobs å skit haha.

Jag fick gå på "vanlig" skola från 6:an - tills universitetet osv å där var jag alltid niceguy mot tjejer. jag lyssnades på deras problem, jag skrev dikter å sångtexter om tjejerna jag var kära i å det gick inge bra alls. dock hade jag superturen att tappa oskulden vid 15 för jag träffa en tjej på en buss hem från konfirmationsresa från Åre (though i am not religious at all).

En annan tjej blev jag ihop med efter 6 månaders snack på lunarstorm å även där sumpades det för jag fattade inte så mkt (jag ville bara knulla å ligga i sängen, aldrig göra nått annat haha). men det var när jag var 16 år som jag bestämde mig för att lära mig "game" å hittade först david d på gamla goda demonoid som tyvärr REST IN PEACE nu T_T.

Pickup blev mitt specialintresse men som med alla specialintressen så blir bara dessa på en teoretisk nivå, så man nötte material men sällan utförde det i praktiken. Dock bestämde jag mig redan när jag slutade 9an att på gymnasiet skulle jag vara mer framåt i klassen å visst blev jag det. fick tjejen med största boobsen att sitta bredvid mig vid klasserna, dock hade jag aldrig ballsen att få detta till att leda nått till.

jag var oxå rätt gibb-nörd å drog aldrig på fester vilket min bästa polare började med då å vips tappa han oskulden vid 18 år. jag blev rätt cepe av game på gymnasietiden för jag fattade inte allt riktigt utan jag blev fööör mkt cockyfunny, dryg å trodde jag såg "iois" över allt osv.

roligt nog gick jag oxå alltid klädd i formella kläder som david d, blå skjorta å svarta jeans med bälte haha. å skämdes minns jag oxå att jag gjorde då haha. gick med solbrillor på sommartid inomhus för ja vettefan varför.

på universitetet vare jag, en snubbe å resten tjejer å kvinnor, en snygg bytte tyvärr program å jag lyckades inte riktigt haffa mig någon under dessa tre år. men jag minns en vid en klassträff när vi åt middag hur jag hamnade riktigt i nuet å snackade om sex å fick tre kvinnor med rådjursögon å hur jag sedan gick med två damer runt mina händer, kom ej in på ett ställe där jag troligen hade kunnat dragit hem en av dem, buhu för min fylleskalle.

SÅ FÖRE GAME: "annorlunda" men rätt normal, niceguy å allmänt mesig mot tjejer

UNDER GAME: cepe i huvve, för mkt game å för lite kalibrerad i alla situationer, allmänt testoboostad

EFTER GAME (NU): mer normal, fortfarande asperger men uppfattas dock normal ändå, kan se matrix bättre å kallibrera bättre, märker mer att det bara handlar om mod å smida järnet medans det e varmt

(2013-10-23,00:46)Evilvalle Skrev: Rätt "normal", aldrig varit ett hardcase.

Jävligt bra på CS iaf =))

plzzzzzzz utveckla! Wink)
2013-10-23,19:08,
Inlägg: #11
RE: Hur var ni innan game?
(2013-10-23,01:04)godsgift Skrev: Ajustja, bäst i världen på CS och age of empires också. Och på att dricka fram totala black-outs varje utgång.
Amen.
2013-10-24,19:14,
Inlägg: #12
RE: Hur var ni innan game?
EFTER GAME (NU): mer normal, fortfarande asperger men uppfattas dock normal ändå, kan se matrix bättre å kallibrera bättre, märker mer att det bara handlar om mod å smida järnet medans det e varmt


Vad menar du med matrix? Uteveckla! Jävligt intressant o ha en asbergersnubbe som håller på med pua bör tilläggas. Hur märker du av det? eller du kanske inte märker av det öht (det som e halva grejen?)
2013-10-25,14:44,
Inlägg: #13
RE: Hur var ni innan game?
Jag var gay men hittade game så fick bli flickor!!
Keep it up!
2013-10-25,17:13,
Inlägg: #14
RE: Hur var ni innan game?
(2013-10-24,19:14)Tenga Skrev: EFTER GAME (NU): mer normal, fortfarande asperger men uppfattas dock normal ändå, kan se matrix bättre å kallibrera bättre, märker mer att det bara handlar om mod å smida järnet medans det e varmt

Vad menar du med matrix? Uteveckla! Jävligt intressant o ha en asbergersnubbe som håller på med pua bör tilläggas. Hur märker du av det? eller du kanske inte märker av det öht (det som e halva grejen?)

Haha tack, personligen stör jag mig på folk med asperger, speciellt dem med hög grad av det. De är så inne i sina bubblor av specialintresse att till och med jag kan se hur social misfits dem är ibland (inkl. att jag sj varit det men e mer "normal" nu).

De snöar in sig så mkt på specialintressen att det blir det enda dem kan å känner till så deras snack å samtalsämnen blir deras specialintressen vilket kan bli uttråkande för andra. Jag har lärt mig att kunna "trolla" mer å associera fritt vilket gör att jag ibland gör helt efterblivna associationer vilket e skoj för vissa.

Mitt självmedvetande e både min för- å nackdel skulle jag säga. Därför jag har lätt att hamna i huvve å överanalysera då aspergersnubbar älskar mentalrunkning (de älskar David Kolb's "What Learner" om du googlar learning styles och David Kolb).

Med "matrix" menar jag typ att jag hela tiden får vetenskapliga referenser upploppade i mitt huvve när jag hör å ser saker å ting. Hör jag tjejer snacka om personliga relationsmässiga saker så blir jag påmind om studien som hävdar just att tjejer generellt pratar om sociala processer mer å oftare än killar osv.

Varje vetenskapliga modell blir som ett par extra glasögon som jag automatiskt ser världen igenom (detta gör väl alla mer el mindre) vilket e både på gott å ont. det e inte alltid modellen stämmer överens med verkligheten så man misstolkar el utläser nått som inte finns där. nog om mentalrunkning om min avvikande hjärna nu! ^^,
2013-10-25,18:03,
Inlägg: #15
RE: Hur var ni innan game?
(2013-10-25,17:13)AplAy Skrev: Haha tack, personligen stör jag mig på folk med asperger, speciellt dem med hög grad av det. De är så inne i sina bubblor av specialintresse att till och med jag kan se hur social misfits dem är ibland (inkl. att jag sj varit det men e mer "normal" nu).

De snöar in sig så mkt på specialintressen att det blir det enda dem kan å känner till så deras snack å samtalsämnen blir deras specialintressen vilket kan bli uttråkande för andra. Jag har lärt mig att kunna "trolla" mer å associera fritt vilket gör att jag ibland gör helt efterblivna associationer vilket e skoj för vissa.

Mitt självmedvetande e både min för- å nackdel skulle jag säga. Därför jag har lätt att hamna i huvve å överanalysera då aspergersnubbar älskar mentalrunkning (de älskar David Kolb's "What Learner" om du googlar learning styles och David Kolb).

Med "matrix" menar jag typ att jag hela tiden får vetenskapliga referenser upploppade i mitt huvve när jag hör å ser saker å ting. Hör jag tjejer snacka om personliga relationsmässiga saker så blir jag påmind om studien som hävdar just att tjejer generellt pratar om sociala processer mer å oftare än killar osv.

Varje vetenskapliga modell blir som ett par extra glasögon som jag automatiskt ser världen igenom (detta gör väl alla mer el mindre) vilket e både på gott å ont. det e inte alltid modellen stämmer överens med verkligheten så man misstolkar el utläser nått som inte finns där. nog om mentalrunkning om min avvikande hjärna nu! ^^,

Nu blire jävligt off från denna tråd men..

Om vi leker med tanken:
Det där med specialintressen och zoomar in väldigt mkt om vissa saker vore ju mer eller mindre en "nice" grej OM det hamnar på rätt område. Säg exempelvis om deras specialintresse blir rymden eller astrofysik, så blir resan till raketforskare eller forskning på NASA och bli framgångsrik på det inte allt för jobbig. Det isig är ju inte helt fel. Däremot så kanske brister i det sociala vilket är till en nackdel då.

Å andra sidan blir specialintresset spårvagnar som carl henrik eller bussmicke på youtube(vet dock inte om de har aspergers) så kanske man inte utvinner, av vad jag anser, så mkt utav det.





Dessa behöver ju nödvändtigtvis inte ha asperger men you get my point? Smile
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2013-10-25,18:59,
Inlägg: #16
RE: Hur var ni innan game?
(2013-10-25,18:03)russel Skrev: Nu blire jävligt off från denna tråd men..

Om vi leker med tanken:
Det där med specialintressen och zoomar in väldigt mkt om vissa saker vore ju mer eller mindre en "nice" grej OM det hamnar på rätt område. Säg exempelvis om deras specialintresse blir rymden eller astrofysik, så blir resan till raketforskare eller forskning på NASA och bli framgångsrik på det inte allt för jobbig. Det isig är ju inte helt fel. Däremot så kanske brister i det sociala vilket är till en nackdel då.

Å andra sidan blir specialintresset spårvagnar som carl henrik eller bussmicke på youtube(vet dock inte om de har aspergers) så kanske man inte utvinner, av vad jag anser, så mkt utav det.





Dessa behöver ju nödvändtigtvis inte ha asperger men you get my point? Smile

Precis; den sociala bristen kan mkt väl sätta käpparna i hjulen. många specialintressen är bara nöjet i sig att lära sig om dem som i spårvagnsfallet ist för "nyttan" av dem som exempelvis styrketräning el pickup.

därmed kanske vissa specialintresserade inte riktigt vill göra "karriär" av sitt specialintresse för de bryr sig inte riktigt om nyttan att de kan skitmkt fysik el sånt utan bara njuter av nöjet i lärandet i sig i specialintresset.

detta gjorde att jag var dålig på att applicera pickup i början för jag njöt mer av att bara lära mig teorin än att faktiskt dra nytta av allt det. sen är inte heller förvärvingen av "kunskapen" lika lätt heller alla gånger! ;P
2013-10-25,20:03,
Inlägg: #17
RE: Hur var ni innan game?
(2013-10-23,12:11)TheD Skrev: Var en av dom "coola" tack vare idrotten och statusen det medför. Däremot var jag väldigt blyg och osäker med tjejer, hade noll självförtroende där. Många tjejer som blev intresserade av mig men helt tappade intresset när dom lärde känna mig och märkte att jag inte var så cool som dom trott. Det här gör att jag vet att status endast är ett glidmedel, det viktiga är att kunna relatera till tjejer. Innan game var jag livrädd för att misslyckas och bli avvisad. Jag letade efter den där speciella tjejen som jag skulle leva med hela livet. När jag väl dejtade nån så var jag oftast den som själv blev dumpad.

Der släppte ganska snabbt när jag började med game eftersom vad jag behövde lära var vad i personligheten som är attraktivt och inte, och få mer balls. Utseende och livsstil har aldrig varit ett problem för mig men det blir ganska obetydligt om man inte har "det".

Du skulle kunna vara min dubbelgångare, personlighetsmässigt.

Tja


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Why "Showing Intent" Is Ruining Your Game TonightIsTheNight 3 1,997 2018-06-08,23:49
Senaste inlägg:: TonightIsTheNight
  Art of Game Manifesto TonightIsTheNight 0 1,338 2018-03-22,12:41
Senaste inlägg:: TonightIsTheNight
  "The death of night game 2017" - några observationer från Roosh Bruno 20 8,071 2017-01-24,23:55
Senaste inlägg:: godsgift
  Hur många i Sverige har bra game? StayHungry 2 1,747 2016-08-01,14:29
Senaste inlägg:: StayHungry
  Text game. Vad funkar för er? Clubbin 1 1,422 2016-07-27,12:59
Senaste inlägg:: fisk
  JMULV on Derrick's game godsgift 1 3,154 2016-06-24,02:55
Senaste inlägg:: ridiculousbeast
  Outer game ridiculousbeast 5 2,620 2016-06-23,17:05
Senaste inlägg:: Evilvalle
  Reformera sitt game, tips? Nalirot 0 968 2016-05-24,11:16
Senaste inlägg:: Nalirot
  Stora tråden om game på killar SvaMp_ 4 2,446 2016-04-03,09:54
Senaste inlägg:: TonightIsTheNight
  Sammanfattningar av böcker och annat game-relaterat material Fiskarn 0 1,113 2016-02-02,09:37
Senaste inlägg:: Fiskarn

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}