LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Vem har växlat upp från "förberedelsestadiet"!?
2013-11-01,19:58,
Inlägg: #1
Vem har växlat upp från "förberedelsestadiet"!?
Tja guys! Nu outar jag mig själv och ger er en osminkad sida av vem jag verkligen är. Jag måste nog göra detta för att kunna erkänna för mig själv och börja jobba mot det jag vill. Det blir en lång text men skit samma, nu kör vi:

Jag har tänkt på en sak som nog många råkar ut för, jag har själv gjort det. Jag har inte inset det föräns nyligen att jag är en av dom.

Jag snöade in på "game" för typ ett år sedan, började med att lyssna genom allt från RSD, läste "the game", började hänga på diverse PU-forum. Jag började träna hårdare på gymmet, började klä mig snyggare osv osv osv.

Problemet jag insett att jag har är att jag är rädd. Jag ljuger för mig själv att jag är grym på PU och att jag är bättre än alla mina "chodevänner".

Problemet är att jag inte tagit något av allt det jag lärt mig ut i praktiken. Jag står fortfarande på dansgolvet och tittar upp i luften när jag dansar för mig själv för att inte någon tjej ska tro att jag raggar på henne och kanske dissa mig! Jag inser hur töntigt det låter men så är det.

Jag kan snacka med tjejer och så på fester osv när det är bra stämning men när jag kommer ut på klubb är jag som en livrädd, osäker pojke.

Ni har kanske märkt att jag svarat på andras problem här och det är det som är värst: när jag sitter här framför datorn så kan jag allt, fattar hur PU funkar osv men när det verkligen gäller in field så smälter allt samman och jag blir precis som innan jag börja lära mig.

I vardagen har jag blivit mycket mer självsäker och är överlag en ganska cool kille men just när det kommer till PU skiter jag ner mig!

Jag vill bli en man som lever upp till det jag kan och den jag vill vara men jag vet inte hur jag kan överkomma min inre chode som är rädd för framgång och som helst av allt vill att jag ska stanna hemma för att det är tryggare.

Jag tänker för mig själv omedvetet att om jag bara fortsätter lära mig PU och tränar på så kommer tillsist tjejer lukta det på mig och bara kasta fittan mot mig utan att jag behöver öppna dom..

Hjälp och inspiration tack!
2013-11-01,20:03,
Inlägg: #2
RE: Vem har växlat upp från "förberedelsestadiet"!?
Wow det är precis som om jag själv skulle ha skrivit det där. Känner igen mig i många av dessa punkter!...
It Ain't how hard you hit, it's how hard you can get hit and keep moving forward.
2013-11-01,20:22,
Inlägg: #3
RE: Vem har växlat upp från "förberedelsestadiet"!?
Tjena! Håller helt med och känner igen mig i många av dessa punkter. Främst att jag tror att jag e nån masterpua pga jag plöjjat 20 timmar rsd el dylikt.

Men jag har erkänt på sistone att jag e n00b, har ju bara legat med 3st, å 2 skedde innan jag ens kunde "game". jag har alltid varit blyg inför tjejer å "game"-introduktionen har gjort fått mig att inse att man inte behöver vara det.

nu äré mest problem att grabba tag i mina ballar å approacha på helger å fester å dylikt. tack för att du dela, säkert fler som bör komma till insikt med detta! =) vi män å våra inbillningar, ursäkter å skit hey?! ,P
2013-11-01,20:26,
Inlägg: #4
RE: Vem har växlat upp från "förberedelsestadiet"!?
Du har just nu klarat av det lättaste men också det svåraste, att erkänna för sig själv att man inte är tillräckligt bra på något, och sedan börjat jobba på det! Jag antar att ditt problem är att cold-approacha? Tyvärr finns inte mycket på internet som kan hjälpa dig, det handlar i slutändan bara om att ta steget och våga, vill du förändras tillräckligt mycket kommer du göra det. Jag testade massa olika saker i början, köra lekar, ge pengar till polarna, skämma ut mig på dansgolvet etc, men det ända som hjälpte var att ta ett fast tag runt bollarna och skjuta mot mål.

För mig tog det säkert en månad med utgångar i våras innan jag vågade ta steget, vilket sög, men besvikelsen gjorde att jag tog tag i skiten.


Bifogade filer
.png   just-do-it.png (Storlek: 116.53 KB / nedladdningar: 15)
2013-11-01,22:00,
Inlägg: #5
RE: Vem har växlat upp från "förberedelsestadiet"!?
mycket enkelt du har läst för mycket och varit för lite infield. Din verkliga progress är när du börjar kötta krogen, vill du bli verkligt bra så gå ut på krogen flera gånger i veckan och kötta, läs 4 elements of game samt real world seduction där fåru i stort sett 80 - 90 % av all teori du behöver för att bli riktigt bra, näru är ute och kör använd "game" som stödben hitta några lines som fungerar för dig men kör inte strikt efter boken, jag har applicerat coocky/funny men jag har hittat egna lines. "Du och jag vi ska bli pokemontränare!! eller naaahhh jag tror inte du passar som min sidekick" Hitta dina egna lines så att det inte blir en fasad du gömmer dig bakom utan att det blir äkta.
Stay calm and play some beerpong
2013-11-01,22:22,
Inlägg: #6
RE: Vem har växlat upp från "förberedelsestadiet"!?
Du behöver bara ett råd nu och det är att approchera som fan. Prata med mängder av tjejer, det är så sjukt mycket som kommer naturligt sen.

De som håller på daygame i London säger tex att man måste approchera 200 tjejer innan man börjar fatta vad man sysslar med, och jag tror det är typ samma för nightgame, minst. Så sätt målet där och bara börja beta av, då lägger du inte så mycket prestige i tjej nr 14 eller 76. Kör. Sen kommer det.
2013-11-01,22:48,
Inlägg: #7
RE: Vem har växlat upp från "förberedelsestadiet"!?
(2013-11-01,22:00)Beerpong Skrev: mycket enkelt du har läst för mycket och varit för lite infield. Din verkliga progress är när du börjar kötta krogen, vill du bli verkligt bra så gå ut på krogen flera gånger i veckan och kötta, läs 4 elements of game samt real world seduction där fåru i stort sett 80 - 90 % av all teori du behöver för att bli riktigt bra, näru är ute och kör använd "game" som stödben hitta några lines som fungerar för dig men kör inte strikt efter boken, jag har applicerat coocky/funny men jag har hittat egna lines. "Du och jag vi ska bli pokemontränare!! eller naaahhh jag tror inte du passar som min sidekick" Hitta dina egna lines så att det inte blir en fasad du gömmer dig bakom utan att det blir äkta.

+1 minus pokemon. Nämn ALDRIG nåt om pokemon! Wink
Allvarligt talat, du har förmodligen all teori du behöver, ut och skaffa massa erfarenhet nu så kommer du förstå teorin på ett helt annat sätt.
"Take massive action, be an executer" för att citera Tyler.
2013-11-01,23:12,
Inlägg: #8
RE: Vem har växlat upp från "förberedelsestadiet"!?
Att bli tagen av stundens hetta eller vad man ska säga och att man låter omgivningen vinna och får styra villkoren för vad man ska känna och tycka är nog jävligt vanligt i början, åtminstone var det så för mig.
Det som hjälpt mig är bara det faktum att jag vet om att jag har känt mig exakt så där tidigare när jag varit ute men jag har lyckats tvinga mig att pusha igenom det i alla fall. Min hjärna verkade behöva någon form av bevis på att jag känt mig som en jävla uberchode ute bland snygga brudar osv men jag approachade och allt eftersom så gjorde jag inte bort mig totalt och det har blivit jävligt bra kvällar ändå.

Det är sådana minnen och erfarenheter som är jävligt bra att ha när man hamnar utanför state, det ger en slags trygghet. Sen har jag byggt på min självkänsla rent allmänt också såklart.
Eller så kanske problemet bara handlar om hur du lägger upp hela kvällen, kanske har du varit för tyst och osocial i början så du börjar hamna utanför state och får svårt att komma in i det(?) eller går du runt och tänker på att du måste approacha och sätter en press på dig som bara gör att du går runt och tänker på det och på så vis fastnar helt i tankarna...?
<3

FaceOfF Skrev:But a PUA, I am. Did you see me do my thing man?
2013-11-01,23:27,
Inlägg: #9
RE: Vem har växlat upp från "förberedelsestadiet"!?
Big up för att du vågar erkänna det för dig själv! Har inte så mycket mer tips än vad folk redan skrivit. Men tänk på att det mesta du läst osv inte spelar så stor roll egentligen. Att kunna hantera ditt inner game och bli natural handlar bara om att våga utsätta dig för situationer du är rädd för om och om igen tills din skalle förstått att det inte är farligt och att du inte kommer få ett brännbollsträ i käften för att du säger något fel. Bara att repetera tills du KÄNNER dig avslappnad och att du har kontroll i alla situationer. Det kommer alltså inga känslopåslag längre och booooom, you're home!! =)))

Jobbigt som fan, men som sagt, just fucking do it.
2013-11-02,00:22,
Inlägg: #10
RE: Vem har växlat upp från "förberedelsestadiet"!?
Bra att du erkänner detta, som sagt tidigare, så är det första steget (och det största) för att bli bättre på något, att erkänna sina svaga sidor.

Håller även jag med om att teori nog inte hjälper mer. Du blir bara som en robot, ut och kör IRL istället. För mycket teori gör dig bara skadad..

Vad är dina problem/rädslor? Identifiera dom så kommer det gå fort som fan. _Varför_ står du och kollar i taket när du dansar..? _Vad_ skiljer tjejer på fest mot tjejer på krogen? osv osv.

Och som andra sagt, finns ingen genväg mer än "just fucking do it". Desto läskigare, desto mer kommer du lära dig utav det Smile
2013-11-02,12:54,
Inlägg: #11
RE: Vem har växlat upp från "förberedelsestadiet"!?
Tenga: problemet är att jag efter ett år av game och egoboosting så har jag byggt upp en bild av en sexig beast som kan få alla tjejer, varje gång jag approachar en tjej nu så känns det som hela min bild av mig själv nu kommer gå i kras om inte verkligheten stämmer in i den bilden.

Varje approach blir därför en potentiell död för hela min självbild och en del av mig själv kan försvinna.

Det är så jag känner när jag ska dansa/snacka med tjejer på klubb.
2013-11-02,13:59, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-11-02,14:20 av {2} russel.)
Inlägg: #12
RE: Vem har växlat upp från "förberedelsestadiet"!?
(2013-11-02,12:54)Nicki Skrev: Tenga: problemet är att jag efter ett år av game och egoboosting så har jag byggt upp en bild av en sexig beast som kan få alla tjejer, varje gång jag approachar en tjej nu så känns det som hela min bild av mig själv nu kommer gå i kras om inte verkligheten stämmer in i den bilden.

Varje approach blir därför en potentiell död för hela min självbild och en del av mig själv kan försvinna.

Det är så jag känner när jag ska dansa/snacka med tjejer på klubb.

Meningen är ju att det INTE är DINverklighets bild av dig själv, eller frame, ska falla eller gå i kras. Det är DE som får skylla sig själva/DE som det är synd om/DE som är korkade som ej hookar.

Som Valle skrev ngnstans om approach att man ska se det som att du går fram och ska ge 1000 kr till någon. Rätt weird om de tackar nej eller hur?

Korkad kanske dåligt ordval.but you get the point
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2013-11-02,15:02,
Inlägg: #13
RE: Vem har växlat upp från "förberedelsestadiet"!?
(2013-11-02,13:59)russel Skrev: Meningen är ju att det INTE är DINverklighets bild av dig själv, eller frame, ska falla eller gå i kras. Det är DE som får skylla sig själva/DE som det är synd om/DE som är korkade som ej hookar.

Som Valle skrev ngnstans om approach att man ska se det som att du går fram och ska ge 1000 kr till någon. Rätt weird om de tackar nej eller hur?

Korkad kanske dåligt ordval.but you get the point

^This
2013-11-03,14:33,
Inlägg: #14
RE: Vem har växlat upp från "förberedelsestadiet"!?
Mina herrar. Denna killen kommer gå långt.


Det som hindrar en där är egot. Det som du nu håller på att få bort. "Shit jag kan ju detta. Jag BORDE ju vara bättre än vad jag är"

Nej du kan det inte, du kan det teoretiskt och på papper. Att kunna anpassa det är en helt annan grej och det kräver träning och en jävla push. Du har precis lagt egot åt sidan och just därför är det nu du kommer utvecklas, om du pushar dig till att göra det.

har du den teoretiska kunskapen så vet du vad som bör göras. Bara gör det. Smärtperioden väntar ofc, men man måste gå genom ett rent helvete för att utvecklas inom detta.
2015-10-27,13:56,
Inlägg: #15
RE: Vem har växlat upp från "förberedelsestadiet"!?
Update? Tongue.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2015-11-02,18:10,
Inlägg: #16
RE: Vem har växlat upp från "förberedelsestadiet"!?
(2013-11-02,12:54)Nicki Skrev: Tenga: problemet är att jag efter ett år av game och egoboosting så har jag byggt upp en bild av en sexig beast som kan få alla tjejer, varje gång jag approachar en tjej nu så känns det som hela min bild av mig själv nu kommer gå i kras om inte verkligheten stämmer in i den bilden.

Varje approach blir därför en potentiell död för hela min självbild och en del av mig själv kan försvinna.

Det är så jag känner när jag ska dansa/snacka med tjejer på klubb.

Rasera den självbilden till grunden mannen.

Gå fram till första settet. Säg någonting situationsbaserat. Ta det därifrån.

Du kommer att bli dissad. Gå in med inställningen att du kommer få nobben första 10 gångerna varje gång du är i sociala sammanhang.

Om du låter din självbild baseras på en idé om att "jag inte kan bli dissad" så är du fel ute.

Hmm mer som att ta det steg för steg, tillslut kommer du tycka att det är jävligt wierd om tjejerna inte limmar på dig FÖR ATT du är van vid att hantera deras bullshit, inte för att du är rädd för att få nobben.
2015-11-02,22:10,
Inlägg: #17
RE: Vem har växlat upp från "förberedelsestadiet"!?
(2015-10-27,13:56)TonightIsTheNight Skrev: Update? Tongue.

Sorry för segt svarande i min egen tråd Wink, är inte inne här särskilt aktivt längre.

Jag blev egentligen inte av med problemen förens jag pluggade ut från allt som har med PU att göra och bara fokuserade på mitt eget liv och började se mig för den jag är istället för något jag ville vara.

Game fuckade upp mitt synsätt på mig själv, jag blev besatt av att förbättra mig själv och detta ledde till att jag ständigt ifrågasatte ALLT jag gjorde i sociala sammanhang. Det började urarta i social fobi och en raserad självbild.

Jag har köpt mig för den jag är sen jag slutade mentalrunka om självutveckling, och börjat titta på hur jag kan forma livet utifrån mig själv och inte tvärtom.

Jag är inte alls aktivt ute efter att ragga längre på klubbar och jag approachar färre nu än tidigare men jag kan säga att jag känner mig lycklig i mig själv och att jag duger. När jag ser en tjej jag tycker verkar intressant idag så kan jag säga hej och berätta varför jag kom fram och tar det därifrån.. Inte längre en gnagande process i bakhuvudet om hur jag kan visa högt värde och att jag inte är desperat, bara vara mig själv.
2015-11-02,22:32, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-11-02,22:34 av {2} confused....)
Inlägg: #18
RE: Vem har växlat upp från "förberedelsestadiet"!?
Yes väldigt vanligt detta att överkompensera, många som går igenom det och erfarar liknande du har gjort. Hade själv en period där jag nästan var rädd att vara snäll, jysst och trevlig mot folk för att det är inte alfa och nice guy är för chodes. Dock finns det en stor gråzon mellan totalt bitchy och närmast otrevlig, och super nice guy chode.

Är väldigt svårt att hitta rätt i kalibreringen direkt när man ska ge sig på en ordentlig personlighets förändring och och ändra attityd, sätt att vara på samt bemötande till folk på en nivå man är väldigt ovan med, då blir det ofta mycket snedsteg på vägen.


Tyler pratar om detta i sin blueprint. Det är sällan en rak väg upp till toppen utan många dalar på vägen dit.


Verkar som att du nått botten på dalen och hittat tillbaka så nedförsbacken är slut. Nu är det bara att börja klättra och fortsätta utvecklingen igen så kommer du nå en högre topp tillslut.
2015-11-02,23:14,
Inlägg: #19
RE: Vem har växlat upp från "förberedelsestadiet"!?
(2015-11-02,22:10)Nicki Skrev: Sorry för segt svarande i min egen tråd Wink, är inte inne här särskilt aktivt längre.

Du hade den där utbildnings-tråden nyligen som du postade i så räknade med att du skulle vara hyfsat aktiv åtminstone. Wink

Citat:Jag blev egentligen inte av med problemen förens jag pluggade ut från allt som har med PU att göra och bara fokuserade på mitt eget liv och började se mig för den jag är istället för något jag ville vara.

Game fuckade upp mitt synsätt på mig själv, jag blev besatt av att förbättra mig själv och detta ledde till att jag ständigt ifrågasatte ALLT jag gjorde i sociala sammanhang. Det började urarta i social fobi och en raserad självbild.

Jag har köpt mig för den jag är sen jag slutade mentalrunka om självutveckling, och börjat titta på hur jag kan forma livet utifrån mig själv och inte tvärtom.

Jag är inte alls aktivt ute efter att ragga längre på klubbar och jag approachar färre nu än tidigare men jag kan säga att jag känner mig lycklig i mig själv och att jag duger. När jag ser en tjej jag tycker verkar intressant idag så kan jag säga hej och berätta varför jag kom fram och tar det därifrån.. Inte längre en gnagande process i bakhuvudet om hur jag kan visa högt värde och att jag inte är desperat, bara vara mig själv.

Självinsikt verkar vara en enorm pusselbit för välmående och psykisk hälsa. Har också haft problemet att försöka skapa en uppblåst självbild, men insett att det bara är ett fuskbygge. Trist om man tappar motivation dock av att bli mer ödmjuk och realistisk, men det gäller väl i så fall att finna annat som motiverar än tidigare : P.
Will To Power.

Winning Beats The Game.



Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Reflektioner från fältet Fiskarn 3 1,632 2018-05-05,19:52
Senaste inlägg:: tvbordet
  "The death of night game 2017" - några observationer från Roosh Bruno 20 8,043 2017-01-24,23:55
Senaste inlägg:: godsgift
  Kan man ärva Player genetics från sin far? Trerike 0 922 2015-08-21,18:03
Senaste inlägg:: Trerike
  Breivik får kärleksbrev från unga kvinnor Ragnarök 11 4,757 2014-12-28,21:56
Senaste inlägg:: AbbeyRoad
  Senaste night game från GLL selected 20 12,650 2014-08-25,21:50
Senaste inlägg:: ångest101
  Röstförändring: Från low till medel/hög T Evilvalle 13 7,567 2014-04-17,17:11
Senaste inlägg:: SvaMp_
  Random råd från mig Leakim 0 820 2014-03-29,01:38
Senaste inlägg:: Leakim
  Ful pojke med sjukt tight game. Tråd från Bodybuilding.com med bilder Madonna 39 17,944 2013-08-28,22:59
Senaste inlägg:: selected
  Juldagen: Från stor attraction till noll attraction, vad hände? Logaritmic 10 3,655 2013-01-09,19:01
Senaste inlägg:: Sylvester
  Bra citat från RSD illusionisten 14 4,935 2013-01-06,18:15
Senaste inlägg:: TonightIsTheNight

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}