LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Lite random notes om PU
2013-12-13,23:22,
Inlägg: #1
Lite random notes om PU
Första fredagskvällen på länge jag bara sitter utan att ha något speciellt att tänka på, därför skriver jag ner lite skit som möjligtvis kan hjälpa newbs som känner sig overwhelmed (men även mer avancerat folk) att connect the dots. Troligtvis en del repetition för många. Detta är i runda slängar vad game är för något - the key concepts utan allt för mycket hokus pokus.

*Att vara attraktiv handlar om att ge henne perceptionen att du inte behöver hennes bekräftelse, detta går att göra på två sätt:

1. Inte behöva hennes bekräftelse - ditt sinnestillstånd förändras inte beroende på hennes respons. Detta kommer hon (ofta omedvetet) snappa upp i din vibe, din ögonkontakt/kroppsspråk/röstläge.

2. Fejka det hela genom ett påklistrat högstatusbeteende ofta tillsammans med verbala DHVs och verbala tekniker där du skapar en kontext av att ha mer socialt värde än henne till vilket gör att hennes naturliga respons blir att jaga din bekräftelse = Hon behöver din validation mer än du behöver hennes.

*Desto mer du bygger upp punkt 1, desto mindre behöver du av punkt 2. Desto mindre du har av punkt 1, desto bättre behöver du vara på punkt 2.

*Allt som "inner-game" handlar om - för den förvirrade - är att förminska ditt behov av extern bekräftelse. Meditation, "förinta egot", state-pump, "masuline polarity" - alla är bara olika sätt att få dig internt bekräftad vilket direkt kopplas till punkt 1 och därmed ökar din attraktivitet.

*Allt "outer-game" handlar om att öka compliance - sex är en form av compliance, att få henne att köpa dig en bil är en form av compliance, att hon säger "hej mitt namn är X" när du säger "mitt namn är Y vad heter du?" är en form av compliance. Vi börjar (oftast) smått och bygger upp det till något större.

*Desto mer värde du har i hennes ögon, desto mer compliance kommer hon ge dig. Hur hon värderar dig beror på din status i relation till hennes (ytlig status), om du är hennes utseende-typ, om du subkommunicerar högre status än henne (genom att inte behöva hennes bekräftelse), om hon är i behov av din bekräftelse och ett X antal fler olika faktorer.

*Genom att skapa känslor ökar vi compliance - All form a push/pull, teasing, disqualification, roleplay, assumptions, negging etc är enbart verktyg i arsenalen för att få henne att ge dig compliance.

*Compliance bakåtrationaliseras som attraktion - "Jag gör X för honom, därför måste jag gilla honom".

*Compliance ökar investering vilket i sin tur ökar chanserna för fortsatt ökad compliance.

*Genom att belöna compliance och bestraffa non-compliance lindar vi in henne i ett nät där hon undermedvetet till slut känner att hon tjänar på att göra som du säger (då hon får positiva känslor) och att hon förlorar på att inte göra som du säger (då hon får negativa känslor).

*I början av en interaktion är det som regel bäst att bestraffa non-compliance med diskvalificering/negging/typiska IODs blandat med en oseriös no-biggie attityd (hon är bara en dryg liten tjej som inte fått tillräckligt med spank).

När vi kommit en bit in i interaktionen är det som absolut effektivast att bestraffa non-compliance med takeaways, du "tröttnar" på henne.

*Belöna compliance med emotionell och/eller sexuell eskalering: "Ooh gillar du hundar? Härligt, jag älskar dig - det finns inget värre än katt-människor!" - Ge henne en kram. (Detta är i början av interaktionen, desto längre in du är, desto större belöning/eskalering).

Se till att kalibrera vissa belöningar med releases för att upprätthålla spänningen. Tex om du ger henne en kram så avslutar du med att pusha iväg henne lite smått: "Det är allt du får nu!", eller om du belönar henne med "jag älskar att du är X", kaliberar med ".. så synd att du är Y!" - vilket ofta får henne att försöka övertyga dig att hon inte är Y = investering, bidrar till ökad compliance.

*Det finns hundratusentals olika teorier/koncept inom PU, många olika paradoxer/prylar som går emot varandra. Ironiskt nog gör detta att många i början av sin karriär blir sämre socialt då det finns så extremt mycket att tänka på, det blir information overflow. Genom att skala ner det till ett fåtal viktiga outer-game punkter att fokusera på gör vi oss själva mer effektiva, personligen brukade jag fokusera på 3 nyckelkoncept:

1. Forma henne. Med andra ord - saker du gillar belönar du, saker du inte gillar bestraffar du (se compliance).
2. Humor/playfulness.
3. Eskalering.

Det var allt för ikväll!
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-12-13,23:58,
Inlägg: #2
RE: Lite random notes om PU
Grymt bra!
2013-12-14,00:09,
Inlägg: #3
RE: Lite random notes om PU
Bra saker. Kan själv relatera till det där med overflow. En del gånger har jag haft så jävla mycket PU stuff i huvudet, så istället för utnyttja det till något awesome, har det istället blivit skit.
It Ain't how hard you hit, it's how hard you can get hit and keep moving forward.
2013-12-14,04:29,
Inlägg: #4
RE: Lite random notes om PU
Citat: *Belöna compliance med emotionell och/eller sexuell eskalering: "Ooh gillar du hundar? Härligt, jag älskar dig - det finns inget värre än katt-människor!" - Ge henne en kram. (Detta är i början av interaktionen, desto längre in du är, desto större belöning/eskalering).
Tbh detta känns rätt beta imo. Väldigt bekräftelsesökande och skulle kännas weird att man ger henne en kram för att hon gillar hundar? Visst, det är ett exempel, men det är då inget jag skulle göra personligen.

Snarare isf att man ger henne "blicken" och säger, nice, såna tjejer gillar jag. (Inget mer, less is more)

(2013-12-14,00:09)Flumrider Skrev: Bra saker. Kan själv relatera till det där med overflow. En del gånger har jag haft så jävla mycket PU stuff i huvudet, så istället för utnyttja det till något awesome, har det istället blivit skit.
+1 på det där alltså. Jag har inte nötat alls mkt gamematerial (dock läst för mkt onödiga timmar här på forumet lol), visst det hjälpte mig SOM FAN i början av min gamekarriär, men nu är det snarare tvärtom ofta tkr jag, man övergejmar lätt och inser att vafan, skit i pua nu, men det ligger där i bakhuvudet o spökar.
2013-12-14,04:45,
Inlägg: #5
RE: Lite random notes om PU
(2013-12-14,04:29)Tenga Skrev: Tbh detta känns rätt beta imo. Väldigt bekräftelsesökande och skulle kännas weird att man ger henne en kram för att hon gillar hundar? Visst, det är ett exempel, men det är då inget jag skulle göra personligen.

Hurvida det är bekräftelsesökande eller inte beror på dina intentioner, inte det verbala i sig.

För vissa passar det, andra inte - det är som sagt ett exempel, snöa inte in dig på det utan försök att se poängen istället.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-12-14,11:32,
Inlägg: #6
RE: Lite random notes om PU
(2013-12-14,04:29)Tenga Skrev: Tbh detta känns rätt beta imo. Väldigt bekräftelsesökande och skulle kännas weird att man ger henne en kram för att hon gillar hundar? Visst, det är ett exempel, men det är då inget jag skulle göra personligen.

Antar att du enbart menar att det var kasst exempel? Annars är ju själv concepted ganska grundläggande inom PUA och jag har sett naturals göra samma sak utan att dom fattar själva va dom gör.
2013-12-14,13:59,
Inlägg: #7
RE: Lite random notes om PU
(2013-12-14,04:45)Evilvalle Skrev: Hurvida det är bekräftelsesökande eller inte beror på dina intentioner, inte det verbala i sig.

För vissa passar det, andra inte - det är som sagt ett exempel, snöa inte in dig på det utan försök att se poängen istället.

(2013-12-14,11:32)illdan Skrev: Antar att du enbart menar att det var kasst exempel? Annars är ju själv concepted ganska grundläggande inom PUA och jag har sett naturals göra samma sak utan att dom fattar själva va dom gör.
Kanske inte va så tydlig men jag menade att just exemplet i sig ja.
Ja precis, men det är ju ändå rätt naturligt beteende, en vanlig variant på det tex "Fan vad skön du är!", när någon sagt nåt du gillar. Men sen om du kramar får du ju in kino osv så för all del gillar man det så gogo, finns ju inte direkt några regler på vad man får o inte får göra, utan utförandet e ju allt Smile
2014-03-23,04:58,
Inlägg: #8
RE: Lite random notes om PU
bumpar denna för newbz
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2014-03-23,11:55,
Inlägg: #9
RE: Lite random notes om PU
Nice bump för alla, inte bara nuuuubs. Insåg precis att jag är fett dålig på att belöna, och endast bestraffar om det behövs... Snacka om retarded Big Grin
The quality of a person's life is in direct proportion to their commitment to excellence, regardless of their chosen field of endeavor -Vince Lombardi
2014-03-23,12:38,
Inlägg: #10
RE: Lite random notes om PU
Verkar vara en god sammanfattning, skall spara på datorn.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2014-03-23,13:09,
Inlägg: #11
RE: Lite random notes om PU
Sweeeet child of mineee
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Hånglar mycket, ligger lite ChuckNorris 3 1,881 2015-12-05,21:14
Senaste inlägg:: Evilvalle
  Behöver lite hjälp att hjälpa! Powerwolf 5 2,968 2015-04-25,14:49
Senaste inlägg:: Bruno
  Zen And The Art Of Happiness (NOTES) godsgift 0 1,061 2014-05-10,20:30
Senaste inlägg:: godsgift
  Random råd från mig Leakim 0 820 2014-03-29,01:38
Senaste inlägg:: Leakim
  Lite räcker långt Leakim 2 1,441 2013-12-28,04:03
Senaste inlägg:: Evilvalle
  Random brud Tenga 6 3,042 2013-11-14,23:02
Senaste inlägg:: Tenga
  Alexander~ Attraction Manifesto NOTES Benson! 6 6,521 2013-05-29,12:04
Senaste inlägg:: bachelor
  Elliott Hulse snackar lite true shit. MassRiot 7 3,204 2013-03-16,23:45
Senaste inlägg:: MassRiot
  Lite nyheter om alfa-konceptet Vagabond 23 10,055 2013-01-07,17:56
Senaste inlägg:: Ragnarök
  Lite erfarenheter av "direkt game" "sjuk intent" "kongruens" Vagabond 12 4,261 2012-11-08,02:48
Senaste inlägg:: russel

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 2 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}