LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Småstads game?
2014-01-22,19:26,
Inlägg: #1
Småstads game?
Är uppväxt i Stockholm vilket leder till att när man går ut kan man hålla sig relativt anonym. Funderar starkt på att flytta till en betydligt mindre stad här i Sverige för att studera, det jag dock oroar mig för den ökända "småstads-mentaliteten". Har inte så mycket personlig erfarenhet av den förutom en gång när jag var till Västerås hånglade jag med en tjej och någon kille lackade och kastade två tomflaskor mot oss.

Så någon som bor eller har bott på någon mindre ort som kan dela med sig av erfarenheter eller vad man ska tänka på när det kommer till mindre samhällen?
||I probably won’t go down in history, but I will go down on your sister.||
2014-01-22,20:16, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-01-22,20:28 av {2} confused....)
Inlägg: #2
RE: Småstads game?
Något jag har märkt är att det är mycket svårare att ha en liten ort som "training ground" när man är noob eftersom man kommer göra bort sig, skämma ut sig och sen även bli igenkänd mycket lättare vilket försvårare för vidare game.

Finns det bara en handfull bra ställen att gå till som även är relativt små som ofta är situationen i små orter och man är ute ofta så kommer det fort bli så att man nästan varje gång man är ute blir igenkänd av någon person. Visst så kan man ju bara ignorera detta och låtsas som att personen ifråga inte är där, men det är lättare sagt än gjort, inte så lätt att låtsas som ingenting när man försöker ragga på en person och bruden du varit på date med och du failade sitter några meter bredvid med sina väninnor och övervakar dig.

I en lite större ort där uteställena ofta är lite större samt det finns fler av dom är det ju bara att antingen gå iväg till en del av klubben där hon inte ser dig eller eventuellt byta klubb. Men det kan vara svårt på småställen där man har översikt över nästan hela utestället vart man än sitter samt att det speciellt nu på vintertid ofta är så att det kanske bara är 1-3ställen som är någorlunda fyllda med folk.


Men å andra sidan, har man hyffsat stabilt game kan det ju få motsatt effekt också och vara något positivt och man fort blir igenkänd som en player.

Kort och gott, desto mindre stad desto lättare att bli igenkänd och möta folk man träffat eller pratat med tidigare när man är ute. Om det är något positivt eller negativt kommer helt an på om du ger positiv eller negativt intryck på brudarna.


edit : Jag har t.ex varit med om det, varit på date med en brud, sen varit på fest hos henne och jag har överspelat/övergameat så det blivit för mycket och hon sagt upp kontakten, jag gjorde helt enkelt bort mig. Sen ute några helger efteråt, alla uteställen är nästan tomma utom 1, så jag går dit. Och så är hon där och kollar lite snett och bitchigt på en.

Det finns en uteservering och ett rum inne, utesereringen är liten med några få bord och rummet inne så var man än sitter eller står ser man iprincip hela stället. Svårt att låtsas som ingenting och bara kötta på då.


Så mitt tips, deal with it. Finns inget att göra, bara suga in situationen och försöka vänja dig. Som en ny form av aproach anxiety, alltså en ny form av rädsla eller obehag att övervinna.

Med tiden går det lättare samt alkohol hjälper självklart det med.
2014-01-23,12:34,
Inlägg: #3
RE: Småstads game?
Det handlar om inställning, det tog mig ett tag att inse detta.

Jag har förvisso inte varit superaktiv men under perioder har jag kört på en del. Och visst har man garanterat sprungit på tjejer man raggat på förr osv, men grejen är att jag glömmer bort majoriteten av de tjejer som jag träffat eftersom de aldrig betytt något. När jag då inte kommer ihåg tjejerna så stör dem inte heller mig.

Fick ögonkontakt med en tjej när jag för ett par veckor sedan var ute och shoppade med min flickvän. Jag kände inte igen henne, men på hennes beteende med rodnad osv att dömma har vi träffats förr... Smile
2014-01-24,03:12, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-01-24,03:13 av {2} Seaturtle.)
Inlägg: #4
RE: Småstads game?
fokusera på social game!
be friends with everybody, gamea bara när tjejer kommer hem till dig och det är liksom "on".
ligg diskret

EDIT: Bryt aldrig ditt frame som just friends. Så fort du bryter framet så får du ett dåligt rykte som killen som ligger runt
2014-01-24,08:11,
Inlägg: #5
RE: Småstads game?
Confused har rätt i det han skriver. Om du suger kommer det blir mkt svårare jämfört med en storstad där du kan få börja om från 0 direkt. Eftersom du kan få ryktet som en bitch ass chode som försöker ligga men aldrig lyckas. Men å andra sidan, om du är bra eller har lite tur kommer ditt rykte som en snubbe som ligger runt hjälpa dig som fan. Per-selection betyder så sjukt mkt i småstäder.

Känns oxå som att det är mkt lättare att komma till en småstad där varken killarna eller tjejerna är lika vana att träffa nya människor var och varannan dag. Att köra direkt som fan kan få allihop att tappa hakan helt och hållet, för vem fan vågar göra något sånt i en stad där alla känner alla och ryktesspridning är något stort.
2014-01-27,08:53,
Inlägg: #6
RE: Småstads game?
(2014-01-24,08:11)godsgift Skrev: Confused har rätt i det han skriver. Om du suger kommer det blir mkt svårare jämfört med en storstad där du kan få börja om från 0 direkt. Eftersom du kan få ryktet som en bitch ass chode som försöker ligga men aldrig lyckas. Men å andra sidan, om du är bra eller har lite tur kommer ditt rykte som en snubbe som ligger runt hjälpa dig som fan. Per-selection betyder så sjukt mkt i småstäder.

Känns oxå som att det är mkt lättare att komma till en småstad där varken killarna eller tjejerna är lika vana att träffa nya människor var och varannan dag. Att köra direkt som fan kan få allihop att tappa hakan helt och hållet, för vem fan vågar göra något sånt i en stad där alla känner alla och ryktesspridning är något stort.

Håller med om allt du säger, jag bor själv i en småstad och har lyckats bygga upp ett "rykte" inom vissa kretsar och det hjälper till som fan, kan till och med bli öppnad av brudar på krogen som "känner igen mig" , fejkat eller ej så kommer det gå vägen.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Why "Showing Intent" Is Ruining Your Game TonightIsTheNight 3 1,997 2018-06-08,23:49
Senaste inlägg:: TonightIsTheNight
  Art of Game Manifesto TonightIsTheNight 0 1,338 2018-03-22,12:41
Senaste inlägg:: TonightIsTheNight
  "The death of night game 2017" - några observationer från Roosh Bruno 20 8,071 2017-01-24,23:55
Senaste inlägg:: godsgift
  Hur många i Sverige har bra game? StayHungry 2 1,747 2016-08-01,14:29
Senaste inlägg:: StayHungry
  Text game. Vad funkar för er? Clubbin 1 1,422 2016-07-27,12:59
Senaste inlägg:: fisk
  JMULV on Derrick's game godsgift 1 3,154 2016-06-24,02:55
Senaste inlägg:: ridiculousbeast
  Outer game ridiculousbeast 5 2,620 2016-06-23,17:05
Senaste inlägg:: Evilvalle
  Reformera sitt game, tips? Nalirot 0 968 2016-05-24,11:16
Senaste inlägg:: Nalirot
  Stora tråden om game på killar SvaMp_ 4 2,446 2016-04-03,09:54
Senaste inlägg:: TonightIsTheNight
  Sammanfattningar av böcker och annat game-relaterat material Fiskarn 0 1,113 2016-02-02,09:37
Senaste inlägg:: Fiskarn

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}