LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Hur är denna killes beteende? Chill?
2014-01-29,01:39,
Inlägg: #21
RE: Hur är denna killes beteende? Chill?
(2014-01-29,01:24)slyngel Skrev: Nja, så weird framstår han inte tycker jag. Alltså det han SÄGER är weird, men hans subkommunikation är inte weird. Det är *det* som är det centrala. Han är oreaktiv och väldigt oförutsägbar, du märker ju hur reaktiva folk blir mot honom i klippet.

Agreed.

Det är något udda med honom och han är knappast socialt kompetent, men subkommunikationen är stark.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2014-01-29,01:43,
Inlägg: #22
RE: Hur är denna killes beteende? Chill?
(2014-01-29,01:36)slyngel Skrev: Driver inte det minsta. Jag har genom åren observerat väldigt många sorters killar attrahera tjejer, och då lär man sig se vissa mönster. Jag är helt hundra på att dom flesta tjejer skulle bli tagna lite på sängen av hans oreaktiva sätt och därmed bli reaktiva mot honom. Han kanske inte skulle styra upp logistik osv men det är en annan femma.

Well, du har missat att observera asperger folk.


Jag vill att du förklarar en sak för mig, att vara oreaktiv på det sättet han är , det är asperger i ett nötskal. Varför har asperger folk generellt svårt för sociala sammanhang i allmänhet och även att fixa brudar om detta sätt att vara oreaktiv på tar dom flesta brudar på sängen?

Borde inte asperger folk vara värsta Casanova diagnosen om det du säger nu stämmer?
2014-01-29,01:48,
Inlägg: #23
RE: Hur är denna killes beteende? Chill?
(2014-01-29,01:36)slyngel Skrev: Driver inte det minsta. Jag har genom åren observerat väldigt många sorters killar attrahera tjejer, och då lär man sig se vissa mönster. Jag är helt hundra på att dom flesta tjejer skulle bli tagna lite på sängen av hans oreaktiva sätt och därmed bli reaktiva mot honom. Han kanske inte skulle styra upp logistik osv men det är en annan femma.

Ptja, i sådana fall har vi helt olika uppfattning. Enligt mina erfarenheter så blir tjejer på sin höjd irriterade och sedan uttråkade av killar som är som han. Han framstår inte alls som oreaktiv för att han skulle vara självsäker, bara jävligt lost och förvirrad. Alltså, att klippet heter "CP-varning i nyhetsmorgon" och inte "cool kille jävlas på intervju" stärker ju inte direkt att han uppfattas som attraktiv utåt sett.
2014-01-29,01:54,
Inlägg: #24
RE: Hur är denna killes beteende? Chill?
(2014-01-29,01:48)Set Theory Skrev: Ptja, i sådana fall har vi helt olika uppfattning. Enligt mina erfarenheter så blir tjejer på sin höjd irriterade och sedan uttråkade av killar som är som han. Han framstår inte alls som oreaktiv för att han skulle vara självsäker, bara jävligt lost och förvirrad. Alltså, att klippet heter "CP-varning i nyhetsmorgon" och inte "cool kille jävlas på intervju" stärker ju inte direkt att han uppfattas som attraktiv utåt sett.

+1

Som sagt ovan, denna snubbe är som en frontfigur och stereotyp av asperger. Om denna typ av oreaktivitet får tjejer att flockas. Varför är det då som så att asperger folk har så svårt att få vänner och flickvänner?
2014-01-29,02:00,
Inlägg: #25
RE: Hur är denna killes beteende? Chill?
Den här killen har inga problem att få tjejer. Däremot skiter han nog rätt högaktningsfullt i 95% av alla inviter, de han vill ha blir han garanterat reaktiv mot och endast en bråkdel kan han finna någon slags maktbalans eller snarare attraktions-balans med.

Så kan vi sluta tjafsa om massa bokstavskombinationer nu?
2014-01-29,02:04,
Inlägg: #26
RE: Hur är denna killes beteende? Chill?
(2014-01-29,01:54)confused... Skrev: +1

Som sagt ovan, denna snubbe är som en frontfigur och stereotyp av asperger. Om denna typ av oreaktivitet får tjejer att flockas. Varför är det då som så att asperger folk har så svårt att få vänner och flickvänner?

Håller inte med. När jag tänker typisk aspbergersnubbe så tänker jag en stiff teknistnörd på KTH. Grejen är att han INTE är stiff. Javisst han är flummig, men stel nej. Avslappnad är inte den stereotypa aspbergersnubben som jag ser det. Han har absolut utstrålning och en viss unik charm, återigen titta på hur dom reagerar gentemot honom i andra klippet.
2014-01-29,02:05, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-01-29,02:08 av {2} confused....)
Inlägg: #27
RE: Hur är denna killes beteende? Chill?
(2014-01-29,02:00)Willson Skrev: Den här killen har inga problem att få tjejer. Däremot skiter han nog rätt högaktningsfullt i 95% av alla inviter, de han vill ha blir han garanterat reaktiv mot och endast en bråkdel kan han finna någon slags maktbalans eller snarare attraktions-balans med.

Så kan vi sluta tjafsa om massa bokstavskombinationer nu?

Källa på det pls att han inte har några problem att få tjejer?

Ja, vi kan sluta tjaffsa om bokstavskombinationer om du svara på min fråga ovan, hur kommer det sig att asperger folk har svårt att få flickvänner om denna typ av oreaktivitet mot omvärlden får tjejer att flockas??

Inte bara hans oreaktivitet som skriker asperger, utan hela hans sätt att vara på är som en stereotyp av asperger.

(2014-01-29,02:04)slyngel Skrev: Håller inte med. När jag tänker typisk aspbergersnubbe så tänker jag en stiff teknistnörd på KTH. Grejen är att han INTE är stiff. Javisst han är flummig, men stel nej. Avslappnad är inte den stereotypa aspbergersnubben som jag ser det. Han har absolut utstrålning och en viss unik charm, återigen titta på hur dom reagerar gentemot honom i andra klippet.

Du har varit inte varit i kontakt med många asperger märker jag. Det rent utav skriker asperger om han.

Inte stel säger du? Det är en av dom stelaste intervjuerna jag sett i hela mitt liv. lol
2014-01-29,02:17,
Inlägg: #28
RE: Hur är denna killes beteende? Chill?
(2014-01-29,02:05)confused... Skrev: Källa på det pls att han inte har några problem att få tjejer?

Ja, vi kan sluta tjaffsa om bokstavskombinationer om du svara på min fråga ovan, hur kommer det sig att asperger folk har svårt att få flickvänner om denna typ av oreaktivitet mot omvärlden får tjejer att flockas??

Inte bara hans oreaktivitet som skriker asperger, utan hela hans sätt att vara på är som en stereotyp av asperger.


Du har varit inte varit i kontakt med många asperger märker jag. Det rent utav skriker asperger om han.

Inte stel säger du? Det är en av dom stelaste intervjuerna jag sett i hela mitt liv. lol

Nej, jag uppfattar han som motsatsen till stel. Att intervjun är awkard är en annan sak. Jämför med ett set där du är väldigt polariserande med stark ögonkontakt, långsamt kroppspråk och rapportbrytande sätt. Det kan bli väldigt hög social press och lite awkward fast DU är 100% avslappnad.
2014-01-29,02:24, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-01-29,02:29 av {2} confused....)
Inlägg: #29
RE: Hur är denna killes beteende? Chill?
(2014-01-29,02:17)slyngel Skrev: Nej, jag uppfattar han som motsatsen till stel. Att intervjun är awkard är en annan sak. Jämför med ett set där du är väldigt polariserande med stark ögonkontakt, långsamt kroppspråk och rapportbrytande sätt. Det kan bli väldigt hög social press och lite awkward fast DU är 100% avslappnad.

Ja, men i den situationen du tar upp nu så förmedlar man detta avslappnade kroppsspråk med stark ögonkontakt och allmän självsäkerhet.

INTE velande ögonkontakt där man kollar ned i backen eller åt sidan frekvent som denna snubbe gör, och allmänt förvirrad och osäker i sig själv där man velar i ordvalen och inte klarar svara på frågor blandat med mycket, um, aa, men.

Du får tänka på att hur konversationen och samtalet i sin helhet kommer ut är vad som ger intrycket. Han får det att framstå som att det är något fel på han och skapar en väldigt wierd stämning där omgivningen blir irriterad på han eller skrattar ÅT han. Och här har du skillnaden och även anledningen till varför asperger folk förmodligen är opopulära hos brudar, dom skapar en wierd och dålig stämning där omgivningen blir irriterad på eller skrattar åt, och sätter man den framen i konversationen hjälper det inte att man är oreaktiv.


Som sagt, svara på min fråga. Om denna typ av oreaktiva sätt som han är på, varför är inte då män med asperger populära hos brudar?
2014-01-29,03:18,
Inlägg: #30
RE: Hur är denna killes beteende? Chill?
Aspiedrag for sure, dock var han kanske bara nervös.
2014-01-29,08:54,
Inlägg: #31
RE: Hur är denna killes beteende? Chill?
Nu anser jag mig bara ha mild asperger på det autistiska spektrumet och kan bara tala för mig själv samt att jag personligen helst undviker dem med högre grad då dem är mer intresserade i sin egen verklighet än den sociala.

Apies har oftast bara specialintressen i andra saker än människor så även då om en aspie skulle få en tjej attraherad pga hans ointresse/oreaktivitet så skulle han ju inte göra nått med det; han e ju inte ens intresserad i det/henne.

Sen om han lever i sin egen verklighet och är oberörd av social feedback så innebär det ju oxå att han lär vara oberörd och inte göra nått med social feedback från tjejer som skriker "jag är sååå attraherad till dig just nu".

Jag minns när jag var "in the zone" på gymnasiet hur jag lyckades få en stortuttad tjej i klassen (dock var hon f.ö. extremt ful i ansikte, chubby busty ugly blondie chick) extremt reaktiv mot mig när jag väl hamnade i min egen verklighet/fick superstate.

Jag gjorde i princip aldrig nått med detta för jag var så fast i min egen verklighet å njöt mer av den än den sociala feedbacken jag fick. Sen stämmer det nog oxå olika mkt att många oxå uppfattar honom som "cp" för att han inte följer flocken/är pk, osv.
2014-01-29,09:11,
Inlägg: #32
RE: Hur är denna killes beteende? Chill?
Tyckte han verkade vara en total faggot och tror inte han skulle få ligga ngt.
2014-01-29,09:48,
Inlägg: #33
RE: Hur är denna killes beteende? Chill?
I den andra videon sköter han sig ju snyggt.
Tror nog många brudar diggar hans avslappnade beteende.
The quality of a person's life is in direct proportion to their commitment to excellence, regardless of their chosen field of endeavor -Vince Lombardi
2014-01-29,10:23, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-01-29,10:23 av {2} Ballin.)
Inlägg: #34
RE: Hur är denna killes beteende? Chill?
Brudar mainstreamar och tycker han är som titeln till klippet är. Fuck vad brudar bryr sig om status. Mår dåligt när jag ser min instacrush gilla massa mainstream och gymflashares bilder haha
2014-01-29,12:10,
Inlägg: #35
RE: Hur är denna killes beteende? Chill?
Tror många brudar får intresse, men tror inte han får ligga mycket alls. Vet inte om han kan konnekta bra med en brutta.
2014-01-29,13:01,
Inlägg: #36
RE: Hur är denna killes beteende? Chill?
(2014-01-29,02:05)confused... Skrev: Källa på det pls att han inte har några problem att få tjejer?

Därför att jag säger det.
2014-01-29,13:50,
Inlägg: #37
RE: Hur är denna killes beteende? Chill?
Slås väl inte direkt av att killen utstrålar självsäkerhet i just detta medium, även om han extern sett är väldigt låg-reaktiv (icke-reaktiv här skulle vara avfärdande i sitt bemötande, typ som Joaquin Phoenix när han besökte Letterman som sitt alter ego). Näe, kan inte säga att han ger av ett positivt intryck i den bemärkelsen, och ger samtidigt sken av Aspergers just p.g.a hans reaktioner på resencenter som "inkräktare".


Vad som dock var med hilarious var hur extremt hyperreaktiva programledarna blev - "skit i å svara då", samt det där löjliga territoriepissandet av att "nämen vi har intervjuat många unga musiker". Helt och hållet onödigt och gotten to, fullkomligt spritter av oprofessionellt bemötande.
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."
2014-01-29,18:38,
Inlägg: #38
RE: Hur är denna killes beteende? Chill?
(2014-01-29,13:50)golvmopp Skrev: Vad som dock var med hilarious var hur extremt hyperreaktiva programledarna blev - "skit i å svara då", samt det där löjliga territoriepissandet av att "nämen vi har intervjuat många unga musiker". Helt och hållet onödigt och gotten to, fullkomligt spritter av oprofessionellt bemötande.


Tänkte på samma sak, att de medverkande blir extremt rubbade, för att de är i teve antar jag, rädda för att sin självbild skall förstöras .P

I ett normal sammanhang tror jag de flesta bara skulle ignorera honom. Skulle va kul att se den killen på BigBrother eller Ph Tongue
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
2014-01-29,21:08, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-01-29,21:09 av {2} Evilvalle.)
Inlägg: #39
RE: Hur är denna killes beteende? Chill?
Han framstår som weird och dåligt socialt kalibrerad. Utan kändisskap skulle han inte få ett skit - eller ja, inte jämförelsevis med en helt okej "player" iaf. Man får inte ligga en massa bara för att man är "unreactive", det handlar om att kunna framstå som en normal person också och inte en social outcast. Att hans beteende skulle vara "effektivt" låter som någon på RSDnation skulle komma på.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2014-01-30,20:36,
Inlägg: #40
RE: Hur är denna killes beteende? Chill?
(2014-01-29,21:08)Evilvalle Skrev: Att hans beteende skulle vara "effektivt" låter som någon på RSDnation skulle komma på.


Haha, sad but true!





Men ja, denna snubben känns väldigt typisk asperger. Och då jobbar jag ändå med människor med funktionsnedsättningar.

När jag spånar rent spontant, så tänker jag:

Snubben kommer in och visar sig socialt inkompetent -> han beter sig på ett sätt som står ut från normen, det normala -> omgivningen börjar ifrågasätta hans beteende -> det börjar yttra sig i hån och illa bemötande (kan varit deras rädsla för en ny situation som utlöste deras handlande och därför blev de väldigt reaktiva) -> han beter sig helt annorlunda, fast på ett sätt som inte är "normalt", man märker att han inte är med i matchen och det skickar creepy vibbar. Något som inte direkt är någon fördel när det kommer till comfort.

Och ponera då att han fler svårigheter, t.ex som i det här fallet så verkar det som att han svårt att tolka det sociala. Det är ju inte heller till någon fördel rent gamemässigt, eftersom han troligtvis utav det blir väldigt osäker -> eller får såpass okalibrerad känsla för när, vad och hur han ska eskalera eller bete sig på en date. Utan att skrämma iväg flickorna.
"Dont do drugs, dont have unprotected sex, dont be violent. Leave that to me."


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Träffa denna dam? Archidas 3 2,088 2016-03-15,21:09
Senaste inlägg:: Mindful
  OMFG - Ok beteende av frun?? Evilvalle 17 8,534 2014-01-04,12:25
Senaste inlägg:: Silentshot
  Dilemma med brud och mitt beteende! Madrock 13 5,453 2013-03-04,22:35
Senaste inlägg:: Madrock
  Min story - Utseende vs Beteende. Silentshot 3 2,508 2013-02-08,08:59
Senaste inlägg:: Entreprenören
  NY SOM GAMMAL, CHECK OUT - Hittade denna E-bok bl.a PUA-skada Stake 3 1,706 2013-01-22,10:26
Senaste inlägg:: Dirty-Dog
  Hatten av för denna snubben Beerpong 18 6,724 2012-10-23,11:57
Senaste inlägg:: Ragnarök
  Hur fan tar jag mig ur denna flunk? Jens 20 7,503 2012-10-21,12:01
Senaste inlägg:: Bollgrodan
  HAHAhah denna video med Tyler å Julien - Drama Evilvalle 12 3,912 2012-06-28,13:24
Senaste inlägg:: devil
  Mobil pajjar prosocialt beteende Mössan 5 1,756 2012-03-08,04:54
Senaste inlägg:: Ragnarök

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}