LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Någon som testat Leangains, funkar det?
2014-03-09,20:03,
Inlägg: #1
Någon som testat Leangains, funkar det?
Vad har ni för erfarenheter av upplägget? Syftet är alltså att gå upp i muskler utan att lägga på sig allt för mycket fett. Det genom att fasta och äta sitt största intag runt träningen och hålla sig på balans vilodagar.



Googla på leangains och martin berkhan ni som ej känner till konceptet
2014-03-09,20:21,
Inlägg: #2
RE: Någon som testat Leangains, funkar det?
Jag skulle inte rekommendera ett sådant upplägg för en som vill öka i muskelmassa. Det kan vara utmärkt vid deff för den med kass disciplin men ska du bygga muskler kan det inte vara optimalt.

Vad som är viktigare är hur du äter. Ät inte grisigt bara för att gå upp i vikt, ät cleant med ett rimligt överskott. Det är ett för stort överskott som skapar fettvävnad, inte vilka tider du äter.

Fokusera på ökningar i gymmet och god sömn så kommer din kropp vilja äta mer och dina gains kommer som ett brev på posten.
2014-03-09,20:57,
Inlägg: #3
RE: Någon som testat Leangains, funkar det?
Jag gillar tankarna med ett stort överskott på träningsdagar och balans på vilodagar
Känns som det passar folk med låg vikt och ett relativt högt BF, aka skinnyfat.
2014-03-09,21:15,
Inlägg: #4
RE: Någon som testat Leangains, funkar det?
Men om du är smalfet ska du deffa.. Då passar leangains. Man ska aldrig ha högt kroppsfett, oavsett om du är spinkig.
2014-03-09,21:15,
Inlägg: #5
RE: Någon som testat Leangains, funkar det?
(2014-03-09,20:57)Lasttear Skrev: Jag gillar tankarna med ett stort överskott på träningsdagar och balans på vilodagar
Känns som det passar folk med låg vikt och ett relativt högt BF, aka skinnyfat.

Käka proteinshakes med högt kalorieintag efter träning så får du ett överskott alternativt ta gainers och ät nyttig mat i övrigt.
Stay calm and play some beerpong
2014-03-09,22:44,
Inlägg: #6
RE: Någon som testat Leangains, funkar det?
(2014-03-09,21:15)Nicki Skrev: Men om du är smalfet ska du deffa.. Då passar leangains. Man ska aldrig ha högt kroppsfett, oavsett om du är spinkig.

Nej lite så det känns, suger att ligga runt 14-15 % på bara 75 kg 189 cm
Så eftersom jag är relativ nybörjare tänkte jag försöka öka vääääääääldigt sakta i vikt och hoppas på att kunna skära lite på fettet samtidigt
2014-03-09,23:05,
Inlägg: #7
RE: Någon som testat Leangains, funkar det?
Kört leangains i snart 2 år, både under bulk och deff, tycker det är episkt. Under bulk tar jag de lite slappare och är inte så strikt, så länge proteinbehovet är uppnått och vågen inte springer iväg. Men den stora magin med leangains är vid deff, blir hur lätt som helst att droppa i vikt och fett.

Som nybörjare går det att öka både muskler och minska fett, men det är inget jag skulle rekommendera dig att försöka med, då det kräver ganska mycket kunskap och disciplin av dig. Risken finns att du får en halvkass gain av muskler och inte tappar något i fett, dvs fortsätter att va smalfet men med lite mer muskler. Betydligt lättare om du ser det långsiktigt och väljer att antingen börja bulka för att gaina muskler och får leva med att va fet ett tag, eller att du deffar under några månader och börjar gaina efter det. Är du seriös med träningen och vill ha bra gains så är 2-3 månader av deffande i början en dropp i oceanen i alla fall.
2014-03-09,23:17,
Inlägg: #8
RE: Någon som testat Leangains, funkar det?
(2014-03-09,23:05)kinkykong Skrev: Kört leangains i snart 2 år, både under bulk och deff, tycker det är episkt. Under bulk tar jag de lite slappare och är inte så strikt, så länge proteinbehovet är uppnått och vågen inte springer iväg. Men den stora magin med leangains är vid deff, blir hur lätt som helst att droppa i vikt och fett.

Som nybörjare går det att öka både muskler och minska fett, men det är inget jag skulle rekommendera dig att försöka med, då det kräver ganska mycket kunskap och disciplin av dig. Risken finns att du får en halvkass gain av muskler och inte tappar något i fett, dvs fortsätter att va smalfet men med lite mer muskler. Betydligt lättare om du ser det långsiktigt och väljer att antingen börja bulka för att gaina muskler och får leva med att va fet ett tag, eller att du deffar under några månader och börjar gaina efter det. Är du seriös med träningen och vill ha bra gains så är 2-3 månader av deffande i början en dropp i oceanen i alla fall.

Sant, men jag anser mig själv ha en väldigt hög vilja till detta. Använder mig av myfitness pal och höfter lite med maten (väger inte) och tänkte testa detta för en slow bulk.

Stort överskott träningsdagar och lågt/balans vid vila och cycla carbs

Vill verkligen testa Smile
i gymmet kör jag GVT och älskar det plus simmar 1-2 ggr vecka


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Någon som testat Tongkat Ali? betamaster 1 1,381 2016-03-22,09:40
Senaste inlägg:: tay
  Någon här som håller på med tyngdlyftning? Dowgeni 5 3,063 2014-12-26,23:14
Senaste inlägg:: vladimir87
  Enkelt träningsprogram som funkar. WALL-E 6 4,093 2014-11-18,00:49
Senaste inlägg:: Cogo
  Någon som tränar på Flex gym i sthlm? Söker träningspolare. russel 3 1,962 2013-08-07,17:02
Senaste inlägg:: russel
  Träningsdagbok någon? :) Vitchoklad 21 9,594 2013-05-21,23:35
Senaste inlägg:: Nystart
  Jacked is back - Jacked XX - Någon som provat? Commander 10 3,826 2013-02-23,03:04
Senaste inlägg:: zorro69
  Hur funkar viktökning/viktminskning? vinividivici 9 2,692 2012-09-21,00:23
Senaste inlägg:: Outkast
  ABCDE-metoden, någon som testat? Silentshot 4 1,936 2012-02-18,03:56
Senaste inlägg:: Evilvalle

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}