LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Hur gör ni för att börja träna och vad motiverar er att fortsätta träna?
2014-05-12,09:18,
Inlägg: #1
Video  Hur gör ni för att börja träna och vad motiverar er att fortsätta träna?
Tjena alla ,

Jag har ett litet problem. Har sjukt svårt att hitta någon typ av motivation till att börja träna just nu.
Sedan när jag har börjat träna kör jag mellan 1-3 månader sedan drar jag ett uppehåll på drygt 1-3 månader.

Så jag undrar hur kommer ni igång igen efter ett uppehåll? Och hur fan gör ni för att kötta på?

Har testat allt möjlig skit för att hålla med gymmet, men sorterar ofta bort träningen av ren lathet.

//Aioo
Keep it up!
2014-05-12,11:06, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-05-12,11:11 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #2
RE: Hur gör ni för att börja träna och vad motiverar er att fortsätta träna?
Läst på hur kost, träning och droger påverkar hjärnan och kroppen. Det är grunden för motivationen. med tanke på det så har jag gjort det till rutin att träna. Beroende på hur min livssituation ser ut lägger jag antingen träningen direkt på morgonen när man vaknat, men som just nu då jag jobbar natt och sover dag så lägger jag träningen innan jag går och lägger mig.

Men va e det för träning du kör? Om du inte tycker det är kul borde du kanske hitta någon annan form av träning? Jag har också märkt att genom att sätta upp konkreta mål inom ens träning är det mer tillfredställande och kan gå lättare att komma iväg de dagar man verkligen inte känner för det. Så om du kör styrketräning sätt upp styrkemål för varje månad el nåt. Kör du kajak så sätt upp tidsgränser för olika lopp. Kör du skateboard så sikta på att gå med i nån tävling eller nåt och vinna,.

Genom att göra det till rutiner är det lättare med har jag märkt. Tanke dödar handling. Säger man: Imorn ska jag fantamig ut och springa! Sen kommer morgondagen och man skjuter hela tiden upp det till lite senare el dyl. Lättare att då säga: "imorn ska jag fan ut och springa/simma whatever innan frukost. "

En annan sak jag kom på som jag gjorde i Sverige ett tag. Korpenfotboll! Få ihop ett killlag med polare som inte har bättre saker för sig. Ha regelbunden träning en två ggr i veckan med dom. Kan rekommendera det.
Extreme Living
Never complain - never explain
2014-05-12,11:24,
Inlägg: #3
RE: Hur gör ni för att börja träna och vad motiverar er att fortsätta träna?
Jag har fotboll som jag alltid kör 2gånger i veckan om jag inte jobbar över, och där går jag även om jag inte vill då man är ett lag och man vill prestera lite iallafall.

Sedan är det väl gymmet som gnager mig i huvudet, är att man gärna gör väldigt mycket annat än att gå och lyfta skrot på gymmet.
Och problemet är att när jag väl är på gymmet är det ju kul men jag tappar som dag motivationen att ta mig ditt efter jag kört typ 1-3 månader.

Men skall försöka sätta upp konkreta mål för mitt gymmande varje månad så kommer jag kanske få bättre motivation varje gång jag klarar av det.

//Aioo
Keep it up!
2014-05-13,03:19,
Inlägg: #4
RE: Hur gör ni för att börja träna och vad motiverar er att fortsätta träna?
Skaffa träningspartner, trigga varandra.

Se till o minimera jobbig logistik, tex skaffa ett gym nära dig. När jag blev av med körkortet (tog alltid bilen till gymmet, där på max 10) så började det dala direkt med träningen. Att gå dit, speciellt om det tex regnar, dödar lusten. Är det fint väder är man inte direkt sugen heller.

Dom perioder jag tränat hårdast så har jag nötit massa jävla videos a la Elliot Hulse, spammat sönder träningsforum, prata träning med intresserade vänner, fokusera på att fixa käk som ger 200g protein om dagen osv. Men då är jag en sjuhelvetes periodare också. Utan dalar inga toppar och tyvärr så ger sig motivationen till slut, svårt att vara på topp hela tiden.

Att tänka vilken grym kropp du får samt hur jävla bra du mår av att träna är helt klart hjälpsamt. Sen att eyefucka med damerna som är där och skapa lite vibbar varje gång man är där är nice =)

Sen sist men inte minst - se till att du har KUL när du tränar. Det är A och O. Det är bättre o skippa legday o köra biceps 7ggr i veckan än att inte träna öht. Med det sagt så ska man såklart träna ben, men du fattar =)
2014-05-13,11:30,
Inlägg: #5
RE: Hur gör ni för att börja träna och vad motiverar er att fortsätta träna?
För mig finns det inget roligare än att kämpa mot mina mål, spelar ingen roll om det handlar om karriär, träning eller brudar. Så varenda gång jag känner att jag vill skjuta upp något, typ skippa ett träningspass eller inte approacha en brud pga av (valfri rationalisering), blir jag asglad. För jag får en möjlighet att bygga på min karaktär genom att göra det ändå. Whether I feel like it or not.

https://www.youtube.com/watch?v=Q8eAqNKTMJs
2014-05-13,15:22,
Inlägg: #6
RE: Hur gör ni för att börja träna och vad motiverar er att fortsätta träna?
Lyssnar på era tips och det ända jag inte kommer höra är att skaffa gym partner då jag presterar bättre när jag är själv och gillar gå i min egna värld på gymmet.

Men dem andra tipsen skall jag köra på och skall nötta Eliot han är en skön dudeWink
Keep it up!
2014-05-13,18:37,
Inlägg: #7
RE: Hur gör ni för att börja träna och vad motiverar er att fortsätta träna?
(2014-05-13,15:22)Aioo Skrev: Lyssnar på era tips och det ända jag inte kommer höra är att skaffa gym partner då jag presterar bättre när jag är själv och gillar gå i min egna värld på gymmet.

Men dem andra tipsen skall jag köra på och skall nötta Eliot han är en skön dudeWink
Det är samma här, men ni behöver ju inte träna som Bill o Bull. Dvs, gå dit tsms, sen plugga in dina hörlurar o köra ditt benpass när han kör bröst tex. Sen ses ni igen efteråt, klockrent koncept =)
2014-05-13,19:05,
Inlägg: #8
RE: Hur gör ni för att börja träna och vad motiverar er att fortsätta träna?
Ja det kanske är något att kolla in på asså
Keep it up!


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Börja träna kampsport vresig 17 8,038 2016-04-14,20:10
Senaste inlägg:: saffran
  Träna hjärnan med Lumosity slyngel 1 1,031 2013-08-05,20:18
Senaste inlägg:: slyngel
  Hur orkar ni träna och festa!? Rednales 22 9,607 2013-08-05,20:18
Senaste inlägg:: Willson
  Noob på att träna på gym WALL-E 18 8,898 2013-03-24,15:56
Senaste inlägg:: Nystart
  Anledning till att träna!!!!!!!!!!! Evilvalle 19 9,437 2012-10-26,21:55
Senaste inlägg:: russel
  Carl ska börja gymma Carl 11 4,660 2012-10-26,12:27
Senaste inlägg:: TonightIsTheNight
  ÖKA TESTO >>> TRÄNA BEN FFS!! russel 15 6,573 2012-03-23,01:02
Senaste inlägg:: russel

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}