LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Pity date?
2015-01-26,03:30,
Inlägg: #1
Pity date?
Nu har jag smugit runt här på forumet ett tag och bara sugit åt mig av alla era klockrena tips. Jag är en kille som för ett par månader sedan beslutade mig för att ta tag i mitt liv och hittils så måste jag säga att den här sidan har hjälpt mig otroligt mycket.

Men nu har jag ett litet dilemma, har plockat lite tjejer på badoo och happy pancake på sista tiden och en är ett riktigt huvudbry. Vi har snackat via mail i två veckor nu, har väldigt bra konversationer men hon är seg på att svara. Jag bjöd ut henne på en fika rätt tidigt och hon tackade ja, men ställde in på grund av förkylning (förra veckan). Hon bad om ursäkt och tyckte att "vi kan göra en bättre första dejt än whiskyröst och papper i nästan." Jag lämnade öppet för att hon kanske bara flakear och sa åt henne att föreslå en dag den här veckan, och nu har jag fått det här lite egendomliga svaret...

"Men på torsdag har jag kurs typ 18 och jag slutar 17 så om du vill kan vi kanske timea in en kort träff då? Jag måste ändå kasta i mig någon macka så det är trevligt med sällskap. "

Att hon inte är särskilt intresserad förstår ju jag, hon föreslår en dejt som är låst till under en timme för att "kasta i sig en macka" :-P Det som förbryllar mig är varför hon ens föreslår det snarare än att bara gå vidare. Försöker hon vara snäll genom att erbjuda en så kort dejt som möjligt hellre än att bara bryta? Känns som ett väldigt slöseri på tid.. Jag kan dock säga säkert att hon förmodligen är väldigt populär och har många bollar i luften, så det är också möjligt att jag helt enkelt är på reservplats och hon har annat mer intressant på tallriken, men vill inte släppa mig från reservplats.

Så att hon inte är jätteintresserad fattar jag själv, det jag vill ha svar på är vad jag borde svara?
1) Ska jag låtsas som att det regnar, ta hennes förslag, träffa henne i 40 minuter och bara försöka göra vad jag kan på den begränsade tiden?
2) Ta reda på om det är en pity date genom att säga att jag inte kan och se om hon kommer med ett bättre erbjudande för en annan dag.
3) Eller ska jag gå rakt på och fråga om hon verkligen vill ses eller bara gör det för att vara trevlig, och påpeka så skämtsamt jag kan att det inte är ett så romantiskt förslag, att slänga i sig en macka på under en timme.
2015-01-26,06:47,
Inlägg: #2
RE: Pity date?
Nailrot prickar det hela bra, gå dit var dig, var skön, få henne att skratta så kommer hon höra av sig efter.
2015-01-27,01:05,
Inlägg: #3
RE: Pity date?
Ja vafan. Kan väl vara så lätt som att hon har varit på tidigare internet dejter där dom planerat hela kvällen varpå hon efter 5 minuter inser att killen är ett jävla block mongo. Så därför kanske hon bara vill ses en snabbis första gången för att se att du är normal?
2015-01-27,22:26,
Inlägg: #4
RE: Pity date?
Garanterat är det så att hon vill ha en klar exit, förmodligen för att hon är osäker på dig.

Kör bara på, håll det lättsamt, ha grejer att göra efter er snabbdejt. Jag träffar ofta brudar på korta träffar, det funkar finemang. Har de ett ansikte på den som skriver brukar allt bli lättare efteråt.
2015-01-31,18:00,
Inlägg: #5
RE: Pity date?
Bara för att lämna lite återkoppling på tråden så kan jag ju utveckla hur det gick :-P

Träffade henne på ett fik vi bestämt oss för. Kramade henne, hon beställde soppa så hon skulle hinna äta något innan hennes kvällskurs. Jag beställde bara kaffe. Satte mig bredvid henne, vi pratade om allt mellan himmel och jord, jag skämtade, hon skrattade. Hann eskalera lite lätt kino på den begränsade tid vi hade. Sedan skiljdes vi utanför med en kram och några ord om att det var trevligt att ses från henne.

Nu har hon "pausat" sitt konto på hp där vi träffades och har fört kontakten ;-) Dejten gick rätt bra tycker jag men uppenbarligen inte alls tillräckligt bra. Tror jag startade i hyfsad uppförsbacke som jag gissade på redan i mitt första inlägg.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Styra date eller något med en tjej från annan stad. CCRCRH 7 3,275 2012-11-22,20:51
Senaste inlägg:: trollface
  Tjej date:ar player. Spade 5 2,442 2012-04-16,11:07
Senaste inlägg:: Alfie

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}