LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Vakt/värd på krogen
2015-03-17,15:08,
Inlägg: #1
Vakt/värd på krogen
hallå guys!
Jag jobbar ibland som värd på ett par krogar. Man kan tänka sig att det vore lite som att fiska med dynamit när man ska ragga då. Det är inte alltid det finns utrymme osv inbillar jag mig. Självklart måste man sköta jobbet snyggt med.
Har vi några vakter/värdar här som brukar ragga framgångsrikt på jobbet?

Hur brukar ni ta kontakt?
2015-03-20,04:35,
Inlägg: #2
RE: Vakt/värd på krogen
De vakter jag sett med success är de som är så karismatiska att det alltid samlas grupper med människor som vill prata med dom vid dörren. Så skulle satsa på någon slags social circle där du är social och får folk att komma och vilja prata med dig. Samtidigt som du måste inge respekt som vakt naturligtvis (du har en enorm fördel där eftersom du är officiellt en vakt och får makt på så sätt).
Extreme Living
Never complain - never explain
2015-03-20,11:07, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-03-20,11:07 av {2} golvmopp.)
Inlägg: #3
RE: Vakt/värd på krogen
Oförtjänt seg start till ett riktigt bra ämne.

Kan bara tala efter observationer, men vad jag har märkt från killar som är uppskattade i branschen gäller det mycket om att korta avståndet mellan din sociala och professionella roll så pass mycket som möjligt så att övergången blir ninja när du går från "dörrvakt" till "raggande dörrvakt". Det som jag sett funkar bäst är att anamma en öppen, glad och pratsam personlighet där man tar tillfället i akt att interagera med så pass många som möjligt, där man ger lite extra eftertryck med sina targets.... typ som raggning i allmänhet, egentligen. Återigen - baserat på observationer, inte praktiska erfarenheter, då jag inte stått i dörren/jobbat som ordningsvakt själv.
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."
2015-03-20,11:50, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-03-20,11:55 av {2} confused....)
Inlägg: #4
RE: Vakt/värd på krogen
Kommer ihåg för många år sen före jag ens visste att PUA communityn existerade när jag satt på flashback, satt en natural pimp där då och skrev guider och erfarenheter hur man ska ragga brudar. Han var någon steroid pumpat vakt som bland annat verkade få ragg när han jobbade. Deranged tror jag användarnamnet var.

Kanske kan vara något att söka upp hans gamla trådar på flashback, finns säkert bra tips där.

https://www.flashback.org/t188293

En av hans trådar, inte läst den på många år, kom att tänka på den användaren när jag såg denna tråden, ska nog läsa igenom hans shit i helgen igen, minns det som ganska underhållande läsning.
2015-03-21,13:24,
Inlägg: #5
RE: Vakt/värd på krogen
Tack för bra svar grabbar. Jag brukar vara social och trevlig mest hela tiden som vakt med faktiskt. Det gör även själva vaktjobbet lättare (svårt för någon att vara en riktig dick mot dig om du har hälsar dem välkomna med ett leende när de klivet innanför dörrarna). Visst har jag fått en del förfrågningar om det ena och det andra men det är ju som alltid, inte av dom riktigt heta brudarna. Ska läsa igenom den flashbacktråden och se om jag hittar något intressant Wink
2015-04-01,16:23,
Inlägg: #6
RE: Vakt/värd på krogen
(2015-03-21,13:24)Bert Skrev: Tack för bra svar grabbar. Jag brukar vara social och trevlig mest hela tiden som vakt med faktiskt. Det gör även själva vaktjobbet lättare (svårt för någon att vara en riktig dick mot dig om du har hälsar dem välkomna med ett leende när de klivet innanför dörrarna). Visst har jag fått en del förfrågningar om det ena och det andra men det är ju som alltid, inte av dom riktigt heta brudarna. Ska läsa igenom den flashbacktråden och se om jag hittar något intressant Wink

Är du vakt i stockholm innerstad vet jag att man enkelt blir omplacerad från de sjyssta klubbarna om man inte passar sin tunga, men jag vet 100% säkert att tålamod kommer att ge dig mycket ligg, speciellt om du går förbi o tar en kaffe på seveneleven efter stängning Wink


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Fler och hungrigare män på krogen Fiskarn 11 3,393 2017-11-05,19:50
Senaste inlägg:: piraten99
  När man träffar brudar vid sidan av krogen sjoggaa 8 3,610 2013-10-05,19:31
Senaste inlägg:: russel
  Hurdan är den gemene svenske mannen egentligen på krogen? Donjohan 2 1,295 2012-07-09,19:50
Senaste inlägg:: Evilvalle
  Hur kan man använda tjejkompisar som "wings" på krogen? Spider 11 3,723 2012-05-25,18:03
Senaste inlägg:: Insecureboy
  Folk med attityd på krogen Mössan 10 3,390 2012-03-05,04:12
Senaste inlägg:: Swede

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}