LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Självutveckling, betalisering
2017-11-01,16:54,
Inlägg: #1
Självutveckling, betalisering
Yo, kommit in i ett förhållande, våran honey-moon phase är väl rätt lagomt över.

Vårat förhållande är grymt, vi har mycket sex och gör roliga saker, vi driver helt enkelt varandra till att bli mer najs för varje dag.

Jag känner däremot att jag börjar bli insecure, lätt avundsjuk, betaliserad, fattar att det beror på hur sjukt osäker jag är.

Är jävligt nöjd och har egentligen inget att klaga på i förhållandet, eller livet men känner jag skulle behöva lite läsråd om självutveckling som man, tror jag själv skulle må 10x bättre av det.

Känner även, ifall jag påbörjar något liknande tåg, jag vet ju att hon gillar den jag var i början av förhållandet och inte den hon vill göra mig till, gäller inte samma ifall jag skulle börja en självutveckling?
Lösa tankar, hoppas jag gör mig förståelig. Huh
2017-11-01,17:17,
Inlägg: #2
RE: Självutveckling, betalisering
Hey, David Deida - The way of the superior man. Good stuff!
2017-11-01,21:54,
Inlägg: #3
RE: Självutveckling, betalisering
Mycket intressant och tack för att du delar med dig av din pågående resa i relationsträsket!

Hur menar du och hur vet du att er honeymoon är över?

Mycket fascinerande koncept, "betalisering", majoriteten av människor har nog inte ens tänkt på att något sådant ens existerar.

I vilka situationer och/eller sammanhang händer det att du blir insecure, lätt avundsjuk och/eller betaliserad? Det är bra om du skriver ner dessa på papper för din egen skull så de kan se dem mer "objektivt".

Jag rekommenderar att du läser igenom kapitlet "Stages of Manipulation" i boken Practical Female Psychology (det finns dock en risk att du blir lite deppig och hatisk mot kvinnor efter kapitlet, men kämpa emot, du läser & utvecklar dig själv för bådas skull så säg):

https://www.dropbox.com/s/bcrhsznpq2eb5h...n.pdf?dl=1

Och boken Franco - Manual of Seduction (shittests och manipulation tas oxå upp här):

https://www.dropbox.com/s/l4n81vnmawaoum...n.pdf?dl=1

VIKTIGT! Jag tar bort dessa filer om 72 timmar!!! Så tanka hem de så vill ha.
"Success is not a result, but an emergent" - Eben Pagan.
2017-11-02,19:57,
Inlägg: #4
RE: Självutveckling, betalisering
(2017-11-01,17:17)bcude Skrev: Hey, David Deida - The way of the superior man. Good stuff!


This. Läs läs läs.


Jag befinner mig nu själv i ett förhållande med en underbar tjej som jag träffat mycket sedan Juli. Även om jag inte känner igen mig i det du skriver så har jag några kom-ihåg-punkter. Tycker förövrigt det saknas en relationstråd med viktiga motton och best practices för att inte betaliseras. (Kanske finns om jag gräver lite?)

Några av mina:

Ha/sätt (höga) mål i livet
Fundera vad du vill, skriv ner mål/delmål, spendera tid och agera för att nå dem.

Be on your edge, out of comfortzone
LEAN-tänk där du hela tiden utvecklas - Ta för dig, ta risker och möt rädslor som en man. (Går ihop mycket med första punkten).

Självsäkerhet/självförtroende
Är tillräckligt säker i dig själv. Du viks inte ned vid test, bekräftelsefällor etc. Du står också upp för det du säger oberoende om vad andra tycker.

Polaritet i förhållandet
Känn av polerna manligt/kvinnligt.
Manliga karaktärer: Ledare, dominans.......

Va din egen och hennes vägvisare
Led henne rätt, ge henne dina rekommendationer för att nå hennes/era mål.
Detta ser jag som en viktig del i att "leda".
Led, hjälp henne att fatta beslut (indirekt åt henne), stora som små och belöna henne när hon förtjänar din belöning. Va inte för feg för att ställa krav, visa besvikelse när hon förtjänar det.
Med risk för att låta flummig, använd också hennes närvaro/kärlek/energi som motivation och bränsle i din vardag.

Öppna sexuellt
Va 100 % ärliga med vad ni gillar, The key för bättre sex.
T.ex: Kom tbx till hotellet efter en aktiekurs i helgen och tjejen väntar uppsminkad i stayups bredvid sängen, slickandes om läpparna med långa rödfärgade naglar som drogs längs låret. (Yapp, she knows what I like Smile)



Jag har under förhållandets gång fångat upp rätt många intressanta uttryck;
Du är så stabil, vad jag än gör så viker du dig inte.
Känner mig så trygg i dig, krypa in i din famn o känna mig skyddad
Alltså även om jag inte gillar det så är det rätt hett (rodnar).
Ååh jag älskar när du är stolt över mig!



Börja med boken iaf, den ger grymt mycket!
2017-11-02,20:49,
Inlägg: #5
RE: Självutveckling, betalisering
(2017-11-02,19:57)Fiskarn Skrev: Jag har under förhållandets gång fångat upp rätt många intressanta uttryck;
Du är så stabil, vad jag än gör så viker du dig inte.
Känner mig så trygg i dig, krypa in i din famn o känna mig skyddad
Alltså även om jag inte gillar det så är det rätt hett (rodnar).
Ååh jag älskar när du är stolt över mig!

Det första är sjukt intressant, för det är som om hon indirekt (utan att förstå det själv) bekräftar faktumet att tjejer testar killar och att de även vill att vi ska "klara testen" för då stannar deras attraktion för oss kvar.

Har du något exempel på något som hon inte gillar men ändå finner rätt hett och rodnar för? Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter! Big Grin
"Success is not a result, but an emergent" - Eben Pagan.
2018-05-03,21:36,
Inlägg: #6
RE: Självutveckling, betalisering
(2017-11-02,20:49)Entreprenören Skrev: Det första är sjukt intressant, för det är som om hon indirekt (utan att förstå det själv) bekräftar faktumet att tjejer testar killar och att de även vill att vi ska "klara testen" för då stannar deras attraktion för oss kvar.

Har du något exempel på något som hon inte gillar men ändå finner rätt hett och rodnar för? Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter! Big Grin


Precis, så är det säkert. De vill ju ha en stark alphahanne vid sin sida Smile


Ja, ett exempel är när jag sagt att jag langat lite gräs utomlands som jag tjänat lite fickpengar på.
Fast även när hon fått reda på att jag legat med betydligt fler än henne. Hon har svårt att säga det men medger att det inte känts rätt om jag legat med färre än henne (under 10).


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Det här med betalisering alltså.. Powerwolf 17 8,884 2015-12-07,22:34
Senaste inlägg:: Shimney
  Betalisering och allmänt chode - hur vända? Commander 16 7,006 2013-05-01,04:19
Senaste inlägg:: xcasex

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 2 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}