LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Den där underbara känslan när en tjej argumenterar skiten ur en feminist
2012-02-16,21:54,
Inlägg: #1
Den där underbara känslan när en tjej argumenterar skiten ur en feminist
Kände mig tvungen dela med mig av den här. En gammal klasskompis (tjej) till mig gör en statusuppdatering på FB och blir kommenterad av en fb-kompis (tjej) till henne:

HL:
Kan inte smälta att i den stora mängden fina män som existerar, existerar också tusentals män ute i vårt avlånga land som har förgripit sig på ett barn, med våld, manipulering, hot eller pengar och aldrig på vägen stoppat sig själv. Jag kan aldrig förstå eller acceptera någon förklaring fullt ut.

SC:
Lite som att i den stora mängden kvinnor som finns i vårt land finns det tusentals kvinnor som misshandlar sina barn, dikterar över sina män, mobbar kollegor och anklagar sina barns pappor för att vara pedofiler för att få ensam vårdnad. Oxå obegripligt. Tyvärr finns det ju knäppskallar i alla folkgrupper: män, kvinnor, rika, fattiga, unga, gamla osv.

HL:
SC. Jag är innerligt trött på att dessa saker ställs emot varandra och jämförs. Det är irrelevanta jämförelser. Det jag påtalar är en SAMHÄLLSSTRUKTUR inte fall av enskilda "knäppskallar". Jag reagerar starkast på den skevheten när det kommer till sexuella övergrepp mot barn;inom familjen, genom prostitution osv. Män står som förövare för närmare 96% av fallen. Av de som är dömda för våldsbrott är 95% män. 90% av dem som har mördat en annan människa är män. Då är det inte läge om att påtala att det visst finns "kvinnor dikterar över sina män". Det känns som ett försök att hålla sig populär bland de många män (och ja det finns några kvinnor med) med ovilja att förstå att dessa strukturer finns, vi är ALLA en del av den även om vi inte identifierar hur. Det du skriver(och generellt verkar stå för) underminerar den förändring som vi alla behöver.

SC:
Okej, men HL om vi ska kolla på strukturer kan man notera att 29% av de intagna på svenska fängelser (http://www.bra.se/extra/pod/?action=pod_...nstance=15) har utländskt medborgarskap/dubbla medborgarskap medan bara 7% av Sveriges totala befolkning har utländskt/dubbelt medborgarskap. (http://www.scb.se/Statistik/BE/BE0101/20...arskap.pdf) Och som du kan se av länken till SCB är det alltså ganska liten andel av dem med dubbelt/utländskt medborgarskap som är födda i Sverige. Vi kan således konstatera att "invandrare" är överrepresenterade i svenska fängelser i förhållande till deras andel i samhället. Om män kan man tydligen skriva saker som "jag är så trött på att de beter sig så" men jag skulle vilja se dig skriva liknande om invandrare. typ "jag är så trött på att så många människor kommer in i vårt land och begår brott". Varför skriver du inte så? Jo, jag kan gissa mig till att du, precis som jag, vet att det i mångt och mycket handlar om sociala strukturer såsom att många invandrare har lägre inkomst, är arbetslösa, bor i mer socialt utsatta områden osv. Kan man då inte tänka sig att det är så att män i allmänhet, och människor, inte består av en ond grupp som förtrycker en annan med mening (ja, det finns undantag, men jag syftar här på Sverige för att förtydliga) utan att det finns knäppa individer i alla grupper. Och att män kanske känner sig lika förtryckta av yttre strukturer som kvinnor, invandrare, brunhåriga, enbenta och så vidare? Jag är för ett friare samhälle i allmänhet. Men jag tror inte att den höga brottsstatistiken för män (skulle dock gärna vilja se länkar till de siffror du uppger) beror på en struktur av MÄN som förtrycker KVINNOR, utan en struktur vi alla i samhället tillsammans hjälper till att skapa och som är tvingande mot alla - men kanske på olika sätt. Slutligen vet jag inte riktigt vad du syftar på med kommentaren "det du verkar stå för". Vad exakt menar du (ur din synpunkt) att jag verkar stå för? Kanske har jag varit otydlig/du har missförstått, så jag vill gärna ha en mer utförlig beskrivning.
Faber est suae quisque fortunae.

Min tråd om Social utveckling, fysisk hälsa å sånt
2012-02-16,22:22,
Inlägg: #2
Den där underbara känslan när en tjej argumenterar skiten ur en feminist
JaHahhahaah!! Love it.

Helt otroligt att se en feminist PK idiot dra upp STATISTIK? Det var fan första gången i historien haha!
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-02-16,23:00,
Inlägg: #3
Den där underbara känslan när en tjej argumenterar skiten ur en feminist
Hahaha, bästa skiten jag läst på länge. Puss på den
We're your friends. We're not like the others, man, really.
2012-02-17,13:30,
Inlägg: #4
Den där underbara känslan när en tjej argumenterar skiten ur en feminist
Hahaha, nu har hon tagit bort statusuppdateringen helt och hållet.
Faber est suae quisque fortunae.

Min tråd om Social utveckling, fysisk hälsa å sånt
2012-02-17,13:35,
Inlägg: #5
Den där underbara känslan när en tjej argumenterar skiten ur en feminist
Galet bra skrivet av henne!
2012-02-17,13:36,
Inlägg: #6
Den där underbara känslan när en tjej argumenterar skiten ur en feminist
Definitivt ett gångbart argument att ha med sig i framtida diskussioner.
Faber est suae quisque fortunae.

Min tråd om Social utveckling, fysisk hälsa å sånt
2012-02-17,16:02,
Inlägg: #7
Den där underbara känslan när en tjej argumenterar skiten ur en feminist
"Det du skriver(och generellt verkar stå för) underminerar den förändring som vi alla behöver."

gah vill döda. lol. Avskyr verkligen när folk rättfärdigar sitt diskriminerande tänk och hat som att dom är självutnämnda folkhjältar, inte bara att dom har rätt utan som att man ställer sig ivägen för nån sorts demokratisk förändring ifall man inte håller med. Sjukt störigt förhållningssätt imo och sjukt bra svar av SC.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Ringa tjej man inte snackat med på ett tag ChuckNorris 4 1,996 2018-02-13,11:19
Senaste inlägg:: SvaMp_
  Sämsta anledningen en tjej har flakeat på dig resorb 4 1,506 2017-10-31,01:41
Senaste inlägg:: joak
  Återuppta kontakt med tjej man inte pratat med på ett tag ChuckNorris 2 2,067 2015-10-16,00:04
Senaste inlägg:: Bruno
  Träffa en feminist Fuckzoned 7 3,283 2014-09-12,20:36
Senaste inlägg:: Dean
  Känna sexuellt för en tjej men sen helt off... selected 6 3,038 2014-07-14,15:35
Senaste inlägg:: selected
  Tjej i min dröm nyllen 12 6,395 2014-04-30,15:00
Senaste inlägg:: illdan
  Tjej i förhållande knullar med badboy Danger 36 23,346 2014-03-10,00:34
Senaste inlägg:: russel
  Samma tjej men olika person på olika ställen selected 6 2,741 2013-07-17,16:47
Senaste inlägg:: confused...
  fråga om när tjej använder "push pull" på en... tay 6 2,709 2013-05-06,19:59
Senaste inlägg:: devil
  Tjej vill ha kuk men har pojkvän selected 17 7,552 2013-03-05,22:00
Senaste inlägg:: trollface

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}