LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Tjejer gillar ej stora muskler, yeeh sure baby.
2012-08-20,21:48,
Inlägg: #21
Tjejer gillar ej stora muskler, yeeh sure baby.
ChuckNorris Skrev:Det här är fan intressant. Vissa grejer som tex höfter o sånt kan förklaras biologiskt till varför vi dras till dem men det med modegrejer är fan riktigt konstigt. Idag föredrar 90% solbrända tjejer för bara 100 år sen var det omvänt. Tyckte killar på 1800-talet att det var hett med lite fetare tjejer också eller för det verkar ha varit idealet?

Dåtidens TV-shop (posters i tidningar osv) gjorde bland annat reklam för ett piller som skulle få tjejer att gå upp tio kilo på en månad. Minns inte vilket årtal det var men det var kring någon kris.
2012-08-20,21:55,
Inlägg: #22
Tjejer gillar ej stora muskler, yeeh sure baby.
ChuckNorris Skrev:Det här är fan intressant. Vissa grejer som tex höfter o sånt kan förklaras biologiskt till varför vi dras till dem men det med modegrejer är fan riktigt konstigt. Idag föredrar 90% solbrända tjejer för bara 100 år sen var det omvänt. Tyckte killar på 1800-talet att det var hett med lite fetare tjejer också eller för det verkar ha varit idealet?

Modegrejer är ganska intressant. Här är ett utdrag från en av mina favoritböcker angående just det:

"The Law of Shifting Erogenous zones is concerned with
the way in which concentration on one area gives way to
concentration on another as time passes and fashions change.

If the modern female emphasizes one zone for too long, the
attraction wears off and a new super-normal shock is required
to re-awaken interest."
~ Desmond Morris, The Human Zoo, p.213

Vad han säger är typ att mode följer principen om vilka kroppsdelar som skall exponeras och hur länge. Om en kroppsdel exponeras för ofta så blir den inte lika intressant, typ som om vi män blir "mättade" på att se tjejer i korta kjolar, då blir det plötsligt lite mer spännande med kvinnor som börjar gå långa klänningar och sen blir vi "mätt" på det och så fortsätter den eviga modeindustrin med att gå och fram tillbaka mellan vilka kroppsdelar som skall exponeras och döljas.

Det kanske är därför tjejer vill köpa nya kläder och skor hela tiden för att de alltid ska kunna ha något nytt att visa upp så de alltid ser toppfräscha ut så vi aldrig blir "mättade" att se på dem i samma klädesplagg så säg. Tongue
2012-08-20,22:19,
Inlägg: #23
Tjejer gillar ej stora muskler, yeeh sure baby.
Ragnarök Skrev:Sen är det som med allt. Är man duktig i det får man brudar. Spelar ingen roll i vad. Är du bland de bästa får du tjejer som är efter dig. Särskilt de som gillar sporten/aktivieten du håller på med. Och bodybuilding är populärt bland massa killar, även sådana som inte tränar vet liksom vem Ronnie Coleman eller Arnold är. Okej, du får kanske inte brudar om du har världens största frimärkssamling. Men de som levt livet vet vad jag menar. Jag vet en tjej som spelar handboll som i tvåan på gymnaiset hade knullat med 9 st i deras bästa lag. Jag själv var elit i en sport, och var uppe och slogs i Sverigetoppen (vill int säga vilken av anonymitesskäl) och alla tjejerna som var i min klubb dregglade efter mig. Tyvärr inte alltför många som fanns i klubben dock. haha. Är du duktig (därav stora muskler - då är du "duktig" gymmare) = insta respekt av en stor grupp människor = attraktiv + det rent biologiska med utseendet och testot om du har stora muskler

Yep, dominera din demographic.

Men alltså, jag har sett bitiga snubbar på gymmet med riktigt fula flickvänner och så med. Typ en snubbe som ser ut att vara skitstark (och är det, 170 kg bänk etc) med gaddningar över hela kroppen och alltid iklädd snygga kläder, jävligt alfahanne, tränar alltid med sin tjej som är typ en 5a-6a. Så det är ju inte garanterat direkt, men yeah lär ju work wonders för de flesta.
What other people think about you is none of your business

Call it anarchy or whatever you want to, theres times when you wanna be able to do whatever the fuck you want, and yknow, lifes short, so why shouldnt you?
2012-08-20,23:25,
Inlägg: #24
Tjejer gillar ej stora muskler, yeeh sure baby.
Arnold drog upp nåt i "Pumping Iron"-filmen minns jag att kvinnorna inte gillade bodybuilders först (hm, i USA?), men sen blev det en populär sport med status involverat och då bytte de åsikt och kvinnorna började flockas. Nån som kommer ihåg det? Ganska intressant input, hehe.
2012-08-27,21:08,
Inlägg: #25
Tjejer gillar ej stora muskler, yeeh sure baby.
Det här skulle jag säga är den mest attraktiva typen av fysik. Jon Páll Sigmarsson, vann worlds strongest man flera gånger. Avled av hjärtattack när han körde marklyft.

[Image: Sigmarsson.jpg]

[Image: jon_39.jpg]

[Image: jonpall.jpg]

[Image: Jonpallmc_lg.jpg]
2012-08-27,21:10,
Inlägg: #26
Tjejer gillar ej stora muskler, yeeh sure baby.
[Image: dd80641f.jpg]
2012-08-27,22:03,
Inlägg: #27
Tjejer gillar ej stora muskler, yeeh sure baby.
Stridskuken Skrev:Avled av hjärtattack när han körde marklyft.


bahahaha så jävla metal. kanske lite väl stort för min smak, tycker dock du är rätt nära det där!
What other people think about you is none of your business

Call it anarchy or whatever you want to, theres times when you wanna be able to do whatever the fuck you want, and yknow, lifes short, so why shouldnt you?


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Intresse för tjejer och livet heiayo 1 1,383 2018-05-26,10:02
Senaste inlägg:: Cogo
  Tjejer som försöker matcha dig med andra tjejer, era erfarenheter av det? Nicki 6 2,546 2018-03-22,09:33
Senaste inlägg:: Nicki
  Tjejer med chodes pojkvänner Sex Intelligence 9 5,051 2017-11-27,10:57
Senaste inlägg:: Nicki
  Berättelser om när man har knullat upptagna tjejer resorb 1 1,040 2017-10-30,13:16
Senaste inlägg:: dobarj3
  Börja störa sig på tjejer Nalirot 6 2,989 2016-10-19,15:11
Senaste inlägg:: Parafras
  Crazy Tjejer som inte vill gå hem Champagne 5 2,699 2016-04-18,18:28
Senaste inlägg:: Cogo
  Stora tråden om game på killar SvaMp_ 4 2,446 2016-04-03,09:54
Senaste inlägg:: TonightIsTheNight
  Vilken sorts kille vill tjejer ha? tay 5 3,021 2015-12-20,21:13
Senaste inlägg:: godsgift
  Tjejer som har pojkvän, hur får man dem? tay 9 5,353 2015-12-20,00:07
Senaste inlägg:: tay
  Angående utländska tjejer ångest101 11 6,434 2015-08-14,15:46
Senaste inlägg:: ångest101

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}