LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Lite deff/träningshjälp
2012-04-10,18:47,
Inlägg: #1
Lite deff/träningshjälp
Jag kan säkert söka på google om detta men lättare att få svar här, ni sitter ju på alla svar Wink

Jag har bestämt mig, jag ska dra till Malta om c:a 3 månader. Så, nu måste jag ta tag i min träning och bli biff!

Just nu är jag över 190cm lång, (vet inte exakt) och väger runt 130Kg. Nu är jag inte så fet som det kan låta, har tränat i hela livet till och från. Mitt problem är läsk. Har byggt upp ett ordentligt beroende vilket är fett läskigt (haha passande) Wink

Så nu till vad jag vill ha hjälp med.

Jag vill kunna bli så biff som möjligt innan jag åker. Jag tror att jag får sasta rätt hårt på att deffa eftersom jag har skaffat mig en kula runt magen.

Jag jobbar rätt hårt just nu så jag kan inte sluta äta eller så för då dör jag på jobbet.

Så vad är era tips till mig?

(flum text, men det får va så)!

//Madrock
2012-04-10,20:56,
Inlägg: #2
Lite deff/träningshjälp
Läsk är gott, kör med Zero versionerna eller min pesonliga favorit Pepsi Max Smile

Lägg dig på ett underskott på 500-1000 kcal minus varje dag så ska du se att vikten åker ned.

Häslovakten som du kan tanka från Thepirat... funkar alldeles utmärkt och de flesta livsmedlen finns redan där.

Lycka till!
STOP GIVING A FUCK

-- Tillfälligt borta pga förhållande --
2012-04-10,21:44,
Inlägg: #3
Lite deff/träningshjälp
Måste man räkna kcal intag för det är sådant jag inte har så stor lust med, speciellt inte tidigt på morgonen osv =)
2012-04-11,02:42,
Inlägg: #4
Lite deff/träningshjälp
Madrock Skrev:Måste man räkna kcal intag för det är sådant jag inte har så stor lust med, speciellt inte tidigt på morgonen osv =)

Det är helt klart att föredra, speciellt i och med att du är oerfaren. Du kan trösta dig med att det går fort att lära sig. T.ex. kan man räkna på att allt magert kött innehåller omkring 100 kcal/100g. Du stekte 500g köttfärs till middag, åt lite mer än hälften = 300 kcal. Du rev lite ost över och blandade med 1 dl makaroner = 200 kcal. En sammanlagd middag på 500 kcal, inte speciellt svårt.

Något jag rekommenderar är att basera kosten på kött. Det mättar bra, innehåller mycket protein och är jävligt magert. Kyckling, köttfärs, tonfisk, nötkött, fläskkött är utmärkt. Jag själv har exempelvis jävligt svårt att gå och lägga mig hungrig och därför äter jag ganska snålt fram tills middag. Låt säga att jag har 3000 kcal att sprida ut över dagen. Ofta äter jag då runt 1000 kcal fram till 13:00. Därefter går jag hungrig till 19:00 och äter då resterande 2000 kcal efter träningen och sedan går jag och lägger mig mätt vid 24:00 tiden.

Nu har jag förvisso inga problem med fettet men det som ställer till det för mig är att jag super så mycket. Sjukt kaloritätt.
2012-04-13,14:11,
Inlägg: #5
Lite deff/träningshjälp
Jag har börjat räkna kalorier på senare tid och har kommit fram till att det är ganska kul, den första tröskeln kan kännas lite jobbig men sen lär man sig ungefär hur mycket det är i maten man äter och har du en rätt bra koll utan att behöva räkna hela tiden.

Jag måste säga att det känns bra att tänka i de banorna också för då kan jag även "unna mig" onyttig mat ibland genom att jag kompenserar genom att kombinera detta med att ha kalorifattigare mat vid de andra målen under dagen Smile.

Tvinga dig själv att trappa ner på den läskiga drycken Smile. Ju mindre av denna, ju mer lättare blir det att ligga på kcal-minus.
Jag dricker verkligen så lite som möjligt av sånt, kollar man på flaskan så inser man att det inte finns utrymme för den typen av "föda" i ens kost Tongue.
2012-04-13,15:10,
Inlägg: #6
Lite deff/träningshjälp
Än en gång - ZERO läsker is the shit.

Zero = zero kalorier, du kan dricka så mycket du bara vill Smile
STOP GIVING A FUCK

-- Tillfälligt borta pga förhållande --
2012-04-13,16:27,
Inlägg: #7
Lite deff/träningshjälp
Möjligen ur kalorisynpunkt att det går att dricka hur mycket man vill, sen finns det ju andra saker som man bör ta hänsyn till =). Drick inte mer än 11.5 liter per dag för då överskrider du det rekommenderade dagliga maxintaget av aspartam. =)

Jag vill minnas att sötningsmedel som aspartam ökar sötsuget men jag kan ha fel.
2012-04-13,16:47,
Inlägg: #8
Lite deff/träningshjälp
tcepser Skrev:Möjligen ur kalorisynpunkt att det går att dricka hur mycket man vill, sen finns det ju andra saker som man bör ta hänsyn till =). Drick inte mer än 11.5 liter per dag för då överskrider du det rekommenderade dagliga maxintaget av aspartam. =)

Jag vill minnas att sötningsmedel som aspartam ökar sötsuget men jag kan ha fel.

yees, den maxmängden ligger där nånstans. gemene man kan vara lugn.

nje, inte såvitt jag vet..
find it, fuck it, forget it.
2012-04-13,17:18,
Inlägg: #9
Lite deff/träningshjälp
Zero-läsk, om nu det är största problemet. Sen kan du ta en timmes rask promenad varje dag. Behöver inte vara så komplicerat så länge du har lite disciplin.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Vill skaffa lite muskler tay 19 7,751 2016-02-27,13:06
Senaste inlägg:: Northeros
  En (korkad?) fråga om deff slyngel 11 3,911 2012-07-15,11:50
Senaste inlägg:: Ragnarök

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}