LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Var comfort endast relevant när man körde value game?
2012-05-01,17:42,
Inlägg: #1
Var comfort endast relevant när man körde value game?
...eller varför har man ALDRIG någon snacka om detta?
På MM-tiden var "the game played in comfort" och det var inte ens ett riktigt clos om man inte hade varit i comfort i typ 7 timmar. Det var massor av snack om detta, aldrig lika mkt som diskvalificering och attrakiton eller det är alltid mestadels newbies osv som är helt fast vid att skapa attraktion hela tiden. Men det var ändå mkt tyngdpunkt på att skapa comfort.

Idag är det mer just beast man, the girl always ready to fuck, assume the close, just be cool, you are enough blablabla, och så ska man få bathroom pull på 5 minuter hellre än på Day2.

Det känns så jävla typiskt communityt att bli helt inriktade på en sak och inte ta allt med en nypa salt. Du behöver inte oroa dig över fools mate. Really? Okay let's never speak to a woman for more than 20 minuter again if she doesn't fuck me HELLYEAH SON!


Blev lite mkt rant här känner jag, men det jag är frågande över är hur ni mer avancerade ser på detta med comfort?
Utgår ni från att ni redan har det och skiter i att bygga mer?
Kommer det simultaneously as you create attraction and investment?
Ser nidet som att brudar är ute för att knulla och inte behöver comfort?


Personligen är jag övertygad att comfort är fett viktigt, men dock behöver olika tjejer olika mycket, t.ex. en riktig party slut kanske ser tillräckligt mkt comfort av att du har lite social proof och är alfa, medans andra kanske behöver djup rapport osv.

Dock har jag inte skapat speciellt mkt comfort med någon av brudarna jag legat med, och dom jag skapat med blir lätt friend zone type shit.


Ser ni kanske investering som det enda som behövs för att skapa compliance istället för comfort?

Ah, mycket frågor, kom precis på det här när jag skuggboxades och kunde inte fortsätta för min hjärna bombade mig, så det är lite rörigt därför, hoppas ni hänger med iaf!

Sho!
"Can't a young nigga get money anymore? Tell PETA my mink is draggin' on the floor."


[SIZE="5"]Preach Niggas[/SIZE]


"Freedom cannot be faked. It's all in your subcommunication on all levels. It's simply a lack of restraint in expressing who you are. The Less restraint you have, the more attractive you are. Final. Why? Because the lack of restraint in expressing who you are says it all."
2012-05-01,18:04,
Inlägg: #2
Var comfort endast relevant när man körde value game?
också undrat över det här, blir intressant och se vad folk säger =)
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2012-05-01,22:39,
Inlägg: #3
Var comfort endast relevant när man körde value game?
Semi-hijack, men jag tänkte precis skriva en likadan tråd. Jag har såna grova problem med comfortbuilding och att skapa normala dialoger just nu så det inte är sant - istället för att försöka runda av mitt "game" (jajaja, jag vet, it has to come from within och allt det där) har jag vant mig vid att fiska med dynamit. Sure, det funkar och man får mer ballz som person, men jag har inte växt i mångsidighet lika mycket. Like I said, jag har såna grova problem med text-game och att återknyta kontakten vid nummercloses att det är löjligt just nu.

bogs plz haLP.
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."
2012-05-01,22:42,
Inlägg: #4
Var comfort endast relevant när man körde value game?
Comfort är fortfarande lika viktigt. Dock behöver man sällan bygga särskilt mycket "comfort" om man är ute efter SNL. However är det då en hel del brudar man kommer bli ägd av som man annars hade fått OM man byggt mer comfort.

Comfort är ett resultat av investment.

Uuuh, vet inte riktigt vad jag ska svara på, ställ frågor 1 och 1 istället så blire lättare haa.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-05-01,23:14,
Inlägg: #5
Var comfort endast relevant när man körde value game?
Säg att följande inträffar:

Träffar snygg tjej, shock and awe, snabbt hångel - hon rådiggar dig men det är för tidigt på kvällen för hemsläp och för lite comfort i spel. Hur skulle du - eller vem som helst som känner sig manad att svara på frågan - hantera situationen för att försäkra sexxytime? Avstå från att hångla så pass tidigt ÖHT?
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."
2012-05-02,01:47,
Inlägg: #6
Var comfort endast relevant när man körde value game?
Evilvalle Skrev:Comfort är fortfarande lika viktigt. Dock behöver man sällan bygga särskilt mycket "comfort" om man är ute efter SNL. However är det då en hel del brudar man kommer bli ägd av som man annars hade fått OM man byggt mer comfort.

Comfort är ett resultat av investment.

Uuuh, vet inte riktigt vad jag ska svara på, ställ frågor 1 och 1 istället så blire lättare haa.

okej det svarar egentligen en del på vad jag undrar över.
Men förutom det, skulle du kunna elaborera lite gran över comfort över lag angående när man är ute efter SNL. NÅgra riktlinjer, som typ, räcker det med att gå efter investering eller ska man satsa på att bygga djup och bred rapport också?

Och även golvmopps fråga ovan, jag känner också att jag fiskar med dynamit och bara får CP.FLIPP från helvetet, vilket ger galet med attraktion men inte så jävla mycket lays (för mig, golvmopp verkar få bra resultat, menmen), ofta får jag höra att jag är väldigt på, men det är sällan sagt med dryg ton utan emd fnitter och fuck eyes typ. Men får inga speciella resultat exually speaking, är det att fortsätta "plöja" som gäller, stay unreactive, draw state from within etc som RSD snackar om, eller bryta rapport och kräva investering, typ AFC Adam snackar ju sjukt mkt om detta.
"Can't a young nigga get money anymore? Tell PETA my mink is draggin' on the floor."


[SIZE="5"]Preach Niggas[/SIZE]


"Freedom cannot be faked. It's all in your subcommunication on all levels. It's simply a lack of restraint in expressing who you are. The Less restraint you have, the more attractive you are. Final. Why? Because the lack of restraint in expressing who you are says it all."
2012-05-02,02:21,
Inlägg: #7
Var comfort endast relevant när man körde value game?
Se denna video: [video=youtube;pStv5PyANyI]http://www.youtube.com/watch?v=pStv5PyANyI[/video]

"Comfort" i form av "min pappa slog mig när jag var liten blablalba" är absolut inte nödvändigt för att få ligga en massa, uuh, klart man KAN snacka sånt om man vill, men rent generellt så är deep rapport osv allt annat än nödvändigt för att få SNLs.

Men se videon, den är 2 timmar men förklarar i stort sett allt när det kommer till SNL.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-05-02,15:57, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-05-02,16:43 av {2} Spider.)
Inlägg: #8
Var comfort endast relevant när man körde value game?
sjukt bra skit, taking notes

EDIT: jävlar han lär ha sjukt tight game, han satsar på bara threesome tyo nu för han kan på lays vilken kväll han vill genom cold approaching. Kryddar han som fan eller är hans "method" helt enkelt jävligt bra i kombination med att han går ut typ varje kväll i flera år?
"Can't a young nigga get money anymore? Tell PETA my mink is draggin' on the floor."


[SIZE="5"]Preach Niggas[/SIZE]


"Freedom cannot be faked. It's all in your subcommunication on all levels. It's simply a lack of restraint in expressing who you are. The Less restraint you have, the more attractive you are. Final. Why? Because the lack of restraint in expressing who you are says it all."
2012-05-02,18:00, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-05-02,18:03 av {2} Evilvalle.)
Inlägg: #9
Var comfort endast relevant när man körde value game?
Spider Skrev:sjukt bra skit, taking notes

EDIT: jävlar han lär ha sjukt tight game, han satsar på bara threesome tyo nu för han kan på lays vilken kväll han vill genom cold approaching. Kryddar han som fan eller är hans "method" helt enkelt jävligt bra i kombination med att han går ut typ varje kväll i flera år?

Han kryddar inte, alex är helt sjuk. Många av hans "studenter" bangar 30-70 chix inom ett år efter bootcamp.

Som du kanske ser är det väldigt "simpelt" (vilket ragga är), hela metoden går ut på att förflytta en till ett mindset där man är komfortabel och självsäker med att "bara vara sig själv", kombinera detta med de tre "skillsen" = talk shit (blanda positivt och negativt), endure tests (its fine, its all right, I love u, u love me, with X u mean Y), physical escalation (Whatever) + tid med tjejen så blire lay. Hela metoden går ut på att skapa arousal (känslor) och vara unreactive (I am enough å söker därmed inte reaktioner vilket framstår som hög status/none-needyness) vilket resulterar i att tjejen med tiden börjar investera. Och ja, som vi alla vet, investment = attraction.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-05-02,19:08, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-05-02,20:34 av {2} Spider.)
Inlägg: #10
Var comfort endast relevant när man körde value game?
Evilvalle Skrev:Han kryddar inte, alex är helt sjuk. Många av hans "studenter" bangar 30-70 chix inom ett år efter bootcamp.

Som du kanske ser är det väldigt "simpelt" (vilket ragga är), hela metoden går ut på att förflytta en till ett mindset där man är komfortabel och självsäker med att "bara vara sig själv", kombinera detta med de tre "skillsen" = talk shit (blanda positivt och negativt), endure tests (its fine, its all right, I love u, u love me, with X u mean Y), physical escalation (Whatever) + tid med tjejen så blire lay. Hela metoden går ut på att skapa arousal (känslor) och vara unreactive (I am enough å söker därmed inte reaktioner vilket framstår som hög status/none-needyness) vilket resulterar i att tjejen med tiden börjar investera. Och ja, som vi alla vet, investment = attraction.

Ja, asså det känns verkligen NATURLIGT, det är typ exakt så här jag har kört senaste, och det har gått SJUKT bra, men jag får höra att jag är för på. Och Alex gav mig fan svaret här, positive AND negative emotions. Det är enda som jag lackat egentligen. Förutom just senaste 2 utgångarna då jag hade läst ditt shit om push/pull o compliance defiance investment. Och då fick jag inte höra det längre, då kvalificerade dom sig som fan istället.

Ska gå ut o köra på hans stuk och slänga upp ett 40-tal FRs nu i sommar och se vad som händer.

Allt är dock lätt när man kan det. Frågan är hur lätt det är att komma till en skillset där det ÄR LÄTT.


EDIT
Jävlar vad mycket mer man faktiskt får ut från Alex jämfört med Tyler som tror han är komiker eller nåt och drar iväg på sina jävla imitations om hur the dark newbie tänker osv. Tyler snackar verkligen så SJUKT mycket skit. Det är typ 80 % fyllt av att få publiken att säga "ja", skratta och som i blueprint, unstifla WOOOO FEEL GOOD, BE HAPPY!
Alex är antingen lääääskigt bra på att manipulera så att det inte ens märks eller så har han bara sjukt mycket mer att bidra med. Har dock aldrig sett några infield videos på killen så vet inte hur han ser ut på krogen riktigt, Tyler har ju lagt ut en del som alla kan ta del av och han har verkligen sjukt bra resultat också.
"Can't a young nigga get money anymore? Tell PETA my mink is draggin' on the floor."


[SIZE="5"]Preach Niggas[/SIZE]


"Freedom cannot be faked. It's all in your subcommunication on all levels. It's simply a lack of restraint in expressing who you are. The Less restraint you have, the more attractive you are. Final. Why? Because the lack of restraint in expressing who you are says it all."
2012-05-03,01:12,
Inlägg: #11
Var comfort endast relevant när man körde value game?
Attraction, comfort, seduction... Alla 3 på en gång.

vilket egentligen betyder.

Va dig själv. = attraction och comfort.

Eskalera = Seduction
[SIZE="6"]SSSC - Represent~[/SIZE]
2012-05-03,01:43,
Inlägg: #12
Var comfort endast relevant när man körde value game?
Spider Skrev:Ja, asså det känns verkligen NATURLIGT, det är typ exakt så här jag har kört senaste, och det har gått SJUKT bra, men jag får höra att jag är för på. Och Alex gav mig fan svaret här, positive AND negative emotions. Det är enda som jag lackat egentligen. Förutom just senaste 2 utgångarna då jag hade läst ditt shit om push/pull o compliance defiance investment. Och då fick jag inte höra det längre, då kvalificerade dom sig som fan istället.

Ska gå ut o köra på hans stuk och slänga upp ett 40-tal FRs nu i sommar och se vad som händer.

Allt är dock lätt när man kan det. Frågan är hur lätt det är att komma till en skillset där det ÄR LÄTT.


EDIT
Jävlar vad mycket mer man faktiskt får ut från Alex jämfört med Tyler som tror han är komiker eller nåt och drar iväg på sina jävla imitations om hur the dark newbie tänker osv. Tyler snackar verkligen så SJUKT mycket skit. Det är typ 80 % fyllt av att få publiken att säga "ja", skratta och som i blueprint, unstifla WOOOO FEEL GOOD, BE HAPPY!
Alex är antingen lääääskigt bra på att manipulera så att det inte ens märks eller så har han bara sjukt mycket mer att bidra med. Har dock aldrig sett några infield videos på killen så vet inte hur han ser ut på krogen riktigt, Tyler har ju lagt ut en del som alla kan ta del av och han har verkligen sjukt bra resultat också.

Några alex infield: http://www.youtube.com/watch?v=vCAWhuldJVM
http://www.youtube.com/watch?v=yXafgf3zNlM

Alex 2010 video:
http://www.youtube.com/watch?v=DUpazytmt1M
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-05-03,01:45,
Inlägg: #13
Var comfort endast relevant när man körde value game?
Spider Skrev:EDIT
Jävlar vad mycket mer man faktiskt får ut från Alex jämfört med Tyler som tror han är komiker eller nåt och drar iväg på sina jävla imitations om hur the dark newbie tänker osv. Tyler snackar verkligen så SJUKT mycket skit. Det är typ 80 % fyllt av att få publiken att säga "ja", skratta och som i blueprint, unstifla WOOOO FEEL GOOD, BE HAPPY!

Tyler använder sig av NLP å massa annat skit för att manipulera publiken (RSD är bäst, allt annat suger, diverse DHV stories, disqualification, pumpa deras state osv), dvs han gejmar publiken lol. 80% är RSD promotion å crap, 20% bra material.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-05-04,14:59,
Inlägg: #14
Var comfort endast relevant när man körde value game?
Överväger skarpt att liksom Spider gå ut med RSD Alex grejer (som grundmaterial, givetvis inte lyssna ENBART på honom) under några månader och se vad som händer. Hatar när han babblar om "arousal" - låter för jävligt. Men samtidigt så är det som han säger bra BS då det ger andra associationer än "attraction" som för tankarna till social konditionerat skräp. Verkar som seriöst material som är simpelt förklarat iaf.

Vet ej vad det är med Tylers förmåga att handplocka skillade Aussies. Först Tim och nu denne Alex. Men de är väl kåta i värmen och gör bäst i att spendera all sin tid på nån nattklubb för att inte bli biten av nån giftspindel eller så, lol, därav deras skicklighet. Smile


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Why "Showing Intent" Is Ruining Your Game TonightIsTheNight 3 1,997 2018-06-08,23:49
Senaste inlägg:: TonightIsTheNight
  Art of Game Manifesto TonightIsTheNight 0 1,339 2018-03-22,12:41
Senaste inlägg:: TonightIsTheNight
  "The death of night game 2017" - några observationer från Roosh Bruno 20 8,075 2017-01-24,23:55
Senaste inlägg:: godsgift
  Hur många i Sverige har bra game? StayHungry 2 1,747 2016-08-01,14:29
Senaste inlägg:: StayHungry
  Text game. Vad funkar för er? Clubbin 1 1,422 2016-07-27,12:59
Senaste inlägg:: fisk
  JMULV on Derrick's game godsgift 1 3,157 2016-06-24,02:55
Senaste inlägg:: ridiculousbeast
  Outer game ridiculousbeast 5 2,622 2016-06-23,17:05
Senaste inlägg:: Evilvalle
  Reformera sitt game, tips? Nalirot 0 968 2016-05-24,11:16
Senaste inlägg:: Nalirot
  Stora tråden om game på killar SvaMp_ 4 2,447 2016-04-03,09:54
Senaste inlägg:: TonightIsTheNight
  Sammanfattningar av böcker och annat game-relaterat material Fiskarn 0 1,113 2016-02-02,09:37
Senaste inlägg:: Fiskarn

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}