LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Varför i helvete är tjejer så jävla flörtiga när dom har killar?
2012-05-25,00:38,
Inlägg: #1
Varför i helvete är tjejer så jävla flörtiga när dom har killar?
Har tänkt på det där ett tag. Har inte ni också upplevt att det är många tjejer som är jävligt på/flörtiga när dom har pojkvänner?

Märkte det första gången i typ oktober förra året. Det är en tjej i min skola som jag tycker är riktig fräsch, jag började kolla på henne på rasterna, hon kolla på mig, vi log mot varandra i några dagar, jag kunde självklart inte missa chansen och approachade henne... men så visade det sig att hon har kille. Men spänningen fanns verkligen där, blickarna hon gav mig var verkligen "förbjuden frukt".

Dock så gjorde hon och grabben slut. Ingen aning varför, who cares really. Sedan dess har spänningen avtagit (well, okej, kanske för att jag började ta mer initiativ ett tag efter att de gjort slut.). Nu är allt borta. I skolan är det ett simpelt "hej" (om äns det) och några längre konversationer är det inget snack om. Har en vän i min klass som märkt av samma sak med med en annan tjej.


Jag har ingen aning varför det är så men har några gissningar:
1. Spänningen dog ut för det var inte lika förbjudet för någon av oss längre.
2. Hon kanske helt enkelt var lite uttråkad av killen och ville ha lite nya, tillfälliga utmaningar/action?
3. Killen kanske var hennes enda bekräftelsekälla och efter ett år (de var tillsammans så länge) så försökte hon få bekräftelse på annat sätt?
4. Jag kanske visste att det inte var någon ide att göra ett move och tog omedvetet avstånd ifrån det litegrann, vilket ledde till att hon jagade mig? Vad fan vet jag.


Nu är det såklart inte just det här specifika exemplet jag menar utan i överlag.
"I don't believe it!" Luke Skywalker
"That, is why you fail." Yoda

Ta det lugnt kompis, det är bara vad jag tycker.
2012-05-25,00:59,
Inlägg: #2
Varför i helvete är tjejer så jävla flörtiga när dom har killar?
1. Förbjuden frukt.
2. Sperm wars in action baby, när dom har kille så har dom redan en provider, att leta en annan kille kan då enbart vara positivt för dom (dvs motståndare till sin nuvarande, för att få på så sätt klättra uppåt i värde-stegen).
3. "När hon är upptagen jämför hon dig bara med sin pojkvän, när hon är singel jämför hon dig med ALLA andra" Wink
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-05-25,01:18, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-05-25,01:24 av {2} Vagabond.)
Inlägg: #3
Varför i helvete är tjejer så jävla flörtiga när dom har killar?
Överlag: Uppmärksamhet. Eller jag gillar inte ordet uppmärksamhet eftersom det är negativt laddat och egentligen bygger på en sund evolutionär strategi för kvinnor. Rent evolutionärt skulle man kunna förklara saken med att tjejer är väldigt beroende av sociala nätverk för beskydd och resurser. Sedan är det också en ego-boost, scanna av sitt värde på marknaden etc. Och ibland så försöker de på "fel snubbe" och "råkar" vara otrogna. :-)

Det kan även vara en slags kontroll/shit-test mot pojkvännen.

Vet du om hon blev dumpad btw? För om hon blev dumpad så har antagligen killens värde för henne skjutit i höjden och då är det fan det ända de tänker på (exet alltså).

Singeltjejer är oftast ute varje helg och får väldigt mycket bekräftelse/värde regelbundet, samtidigt som de ligger med någon/några high-value dudes eller något EX som de fortfarande har emotionella kopplingar till.

My 2 cents.

Edit: Såg att Valle var före. Bra sammanfattning, själv tog det mig nästan 20 min till att komma fram till ungefär samma sak Tongue
2012-05-25,02:09,
Inlägg: #4
Varför i helvete är tjejer så jävla flörtiga när dom har killar?
Vagabond Skrev:Det kan även vara en slags kontroll/shit-test mot pojkvännen.

Hur menar du?

Evilvalle Skrev:3. "När hon är upptagen jämför hon dig bara med sin pojkvän, när hon är singel jämför hon dig med ALLA andra" Wink

Oh... logic Big Grin
"I don't believe it!" Luke Skywalker
"That, is why you fail." Yoda

Ta det lugnt kompis, det är bara vad jag tycker.
2012-05-25,10:28,
Inlägg: #5
Varför i helvete är tjejer så jävla flörtiga när dom har killar?
Om en tjej flörtar med någon framför pojkvännen eller nämner något som tex "ska på fest ikv, det kommer vara massa killar där. alla kommer stöta på mig, är det ok att jag går? jag förstår om du inte vill att jag går dit... bla bla bla" är ett test för att se om killen fortfarande är the shit. Genom den får de ut information om ditt värde. Om du inte tar det som något hot = higher value, om du blir svartsjuk/känner dig hotad = lower value
2012-05-26,13:27,
Inlägg: #6
Varför i helvete är tjejer så jävla flörtiga när dom har killar?
Evilvalle Skrev:1. Förbjuden frukt.
2. Sperm wars in action baby, när dom har kille så har dom redan en provider, att leta en annan kille kan då enbart vara positivt för dom (dvs motståndare till sin nuvarande, för att få på så sätt klättra uppåt i värde-stegen).
3. "När hon är upptagen jämför hon dig bara med sin pojkvän, när hon är singel jämför hon dig med ALLA andra" Wink

Jag ska memorera denna lista, tycker mig märkt att upptagna tjejer just har starkare tendens att bli attraherad av en kille haahah.
2012-05-26,13:50,
Inlägg: #7
Varför i helvete är tjejer så jävla flörtiga när dom har killar?
Vagabond Skrev:Om en tjej flörtar med någon framför pojkvännen eller nämner något som tex "ska på fest ikv, det kommer vara massa killar där. alla kommer stöta på mig, är det ok att jag går? jag förstår om du inte vill att jag går dit... bla bla bla" är ett test för att se om killen fortfarande är the shit. Genom den får de ut information om ditt värde. Om du inte tar det som något hot = higher value, om du blir svartsjuk/känner dig hotad = lower value

Yep u got it!
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Intresse för tjejer och livet heiayo 1 1,383 2018-05-26,10:02
Senaste inlägg:: Cogo
  Tjejer som försöker matcha dig med andra tjejer, era erfarenheter av det? Nicki 6 2,547 2018-03-22,09:33
Senaste inlägg:: Nicki
  Tjejer med chodes pojkvänner Sex Intelligence 9 5,053 2017-11-27,10:57
Senaste inlägg:: Nicki
  Berättelser om när man har knullat upptagna tjejer resorb 1 1,040 2017-10-30,13:16
Senaste inlägg:: dobarj3
  Varför fortsätter man om inget aldrig händer? piraten99 18 5,680 2017-01-10,00:33
Senaste inlägg:: Sex Intelligence
  Att haffa den där jävla 10an Nalirot 11 4,180 2016-12-23,07:29
Senaste inlägg:: tvbordet
  Tyler Durden är en jävla tönt piraten99 43 14,724 2016-12-12,01:09
Senaste inlägg:: godsgift
  Börja störa sig på tjejer Nalirot 6 2,989 2016-10-19,15:11
Senaste inlägg:: Parafras
  David Deangelo: Killar som är besatta av att knulla många brudar är tomma människor tvbordet 7 3,650 2016-06-09,23:43
Senaste inlägg:: Willson
  Crazy Tjejer som inte vill gå hem Champagne 5 2,700 2016-04-18,18:28
Senaste inlägg:: Cogo

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}