LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Winning beats the game
2012-05-27,15:50,
Inlägg: #1
Winning beats the game
Ej jag som skrivit, bra skit ändå (lol)

---------------

The seduction community has been around for ten or so years, and in that time, there has been countless advice, methods, and techniques on how to attain women. Now, here we are today, and no one really seems to know what attracts women. There are very attractive guys that can’t get women, there are guys who know every technique in the book who can’t get women, there are guys with money who can’t get women, there are very social guys who can’t get women, and yes, there are even alpha males who can’t get women.

When you really sit down and look at it, there doesn’t seem to be anything that universally gets women. Oh sure, there are guys who just approach until they get lucky, sure, there are techniques that will slightly improve your percentages, and sure, there are a few other things that can get you attention from women, such as improving your looks, social status, or income. However, playing the numbers game hardly qualifies as having “game,” and that other stuff doesn’t really matter if it is only slightly improving your luck with women. And I don’t need to tell you guys this, as I am sure you have tried and maybe even succeeded in improving your looks, social status, or income, only to see very little improvement with women. If that wasn’t the case, then you probably wouldn’t still be consuming various gaming advice.


If all of that stuff hardly works, then what exactly can you realistically do to completely change your luck with women? And I want to emphasize “realistically,” as the chances of you achieving a supermodel face and body, getting rich, or becoming some famous celebrity are next to nil. I’m referring to something that the average, everyday guy can realistically do to completely turn his luck around with women. I’ll tell you what you can do: you can start winning. That is the one thing that every guy can do to completely turn his luck around with women.

And I’m not just saying it to say it. I’m speaking from personal experience with myself and every other guy I’ve seen be successful with women. What personal experience do I speak of? If you’re familiar with me, then you know that I use to run my mouth about how I went from sleeping with no new women, to having women constantly falling into my lap. And this wasn’t something that was consistent. I had periods when I effortlessly got a ton of women, and periods when I got almost no women, even after I had the looks and a vast knowledge about “game.”

Did I go from getting no women, to a lot of women because of looks? Let’s be honest, no man’s looks are going to change that dramatically in a matter of months. Was it because of game? Seeing that I was just winging it and had no clue about game at the time, it’s not like I took some magic pill and gained a great knowledge of game in such a short period of time. Then what happened? I started winning; I felt like a winner. That was it and nothing more.

You see, once you start winning in life and feeling like a winner, your whole attitude changes. All of a sudden, women are insignificant. You’re bolder, you say things you wouldn’t normally say, you do things you wouldn’t normally do, the things women say and do don’t affect you, the people around you don’t affect you, you start acting from what’s going on internally and not by what you think you should do, and so on. Once you start winning, it’s as if you have something extra flowing through your blood that completely changes who you are and how you deal with women. Call it subconscious confidence if you will. You feel it, women notice it, and they start throwing themselves at you.

Some of you may be thinking that this is the same as all of that “state” crap that you’ve been fed. Not so fast. I know what “state” is, and when I wasn’t winning in life, no matter how hard I had tried, and no matter how much technical knowledge of ”game” that I had, I just could not be anywhere near as successful with women as I was when I actually felt and knew that I was a winning at life. This explains why no matter how much game knowledge guys gain, and no matter how much they pump up their ”state”, they continue to do horribly with women, experiencing very little success at best, or having to resort to a pure numbers game.

Now onto what you want to know: How exactly does one start winning to achieve this subconscious confidence I speak of that will radiate through everything that you do and say? It depends on the guy. For me, once I had amassed a huge social circle, I felt like God and like I could get away with anything. However, for other guys, they have a lot of friends and still feel unsuccessful in life; like losers. For some guys it may be as simple as improving their appearances. However, I’ve met guys who were tall and looked like perfect all-American guys, and they still did horribly with women because they felt like losers. What I’m getting at, is that to be a winner, you have to find out what it is that will give you so much joy and happiness that women will become insignificant to you. Find out what that is and achieve it, and it will completely change who you are and how you deal with women. That is the secret to becoming a natural.

—-
This explains why you will sometimes see very short guys, ugly guys, poor guys, etc. with hot women. It’s not because of teachable game. It’s because these guys have found success through other means that makes them feel like they are winners, thus causing them to devalue the worth of women on an internal level, and it completely changes how they deal with them. It’s not because of game, looks, money, state, being alpha, or anything else. I’ve seen guys with any of the above still struggle with women. The average, everyday men who are successful with women, are so because they feel like winners, and it is reflected in their interactions with women. If in the back of your mind, you feel like a loser, then nothing you do will make you successful with women short of achieving something that is completely unrealistic (being super rich, super handsome, etc.).
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-05-27,21:53,
Inlägg: #2
Winning beats the game
Goodie! Thank you!
2012-05-27,21:56,
Inlägg: #3
Winning beats the game
Riktigt bra skit!
[SIZE="4"]SSSC - Represent~[/SIZE]
2012-05-27,23:31, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-05-27,23:46 av {2} TonightIsTheNight.)
Inlägg: #4
Winning beats the game
Skiter i hur 100 % objektiv den är i linje med modern psykologi eller W/E, verkar som bra tankesätt som förmedlas. FETT.

Tänker på att det han förmedlar (om man efterlever det) borde göra att man

1) blir mer icke-needy
2) känner sig mer entitled (& självsäker.)

?? Smile
2012-05-27,23:52,
Inlägg: #5
Winning beats the game
TonightIsTheNight Skrev:Skiter i hur 100 % objektiv den är i linje med modern psykologi eller W/E, verkar som bra tankesätt som förmedlas. FETT.

Tänker på att det han förmedlar (om man efterlever det) borde göra att man

1) blir mer icke-needy
2) känner sig mer entitled (& självsäker.)

?? Smile

Ja, återigen kommer det tillbaka till none-needyness. När man känner sig som en "winner" så känner man inte att man behöver nåt (positiva reaktioner för att må bättre) vilket resulterar i att människor, och särskilt flickor blir attraherad av en direkt av att bara kolla på en.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-05-28,00:26,
Inlägg: #6
Winning beats the game
Evilvalle Skrev:Ja, återigen kommer det tillbaka till none-needyness. När man känner sig som en "winner" så känner man inte att man behöver nåt (positiva reaktioner för att må bättre) vilket resulterar i att människor, och särskilt flickor blir attraherad av en direkt av att bara kolla på en.

Så jävla bra. Är övertygad av att jag kommer ha nytta av detta mindset.

Fråga; "vad ska jag göra för att känna mig som en vinnare? " ---> Hjärnan börjar leta svar -----> utnyttja dessa svar.
2012-05-28,00:49,
Inlägg: #7
Winning beats the game
Spot on. När jag känt att jag är exakt där jag vill vara är också när jag varit som lyckligast och kunnat få hem tjejer lättast.

Har en vecka kvar i skolan, ska ge allt och sen hem för sommarlov. Har lite böcker att läsa, träffa gamla polare och gå ut massor, och se till att plugga en gammal kurs. Utöver det segla, bada o allt som hör sommaren till. Inget bullshit, kommer knappt ha tillgång till dator, bara göra det jag vill och behöver göra hela sommaren.

"All limitations are self imposed"

2012-05-28,13:35,
Inlägg: #8
Winning beats the game
http://inoveryourhead.net/the-complete-g...ng-a-fuck/
Detta var bra skit med. Lite på samma ämne fast i större skala. Smile
[SIZE="4"]SSSC - Represent~[/SIZE]
2012-05-31,13:20,
Inlägg: #9
Winning beats the game
Bra grejer, fick en skön känsla att jag tänker riktigt och äntligen är på rätt spår.
2012-11-05,19:31,
Inlägg: #10
Winning beats the game
BUMPAD TRÅD.

ahhh vilken bra skit, missat att applicera det men skall göra det från och med nu. Fuck allt annat som bara förvirrar, detta är spot on o klickar med mig som fan.
2012-11-05,21:15,
Inlägg: #11
Winning beats the game
Håller delvis med. Det är bra. Men alla har olika problem.

Det jag tror är vanligast är att folk inte känner sig förtjänta av att ha det bra och lyckas i livet. De förtjänar inte att vara älskade, omtyckta och populära och det är främst det som hindrar de från att lyckas. Kort och gott: Självkänslan. Att man känner sig sämre än andra (medvetet eller omedvetet)

Att ha en bra självkänsla och vara trygg i sig själv tror jag är A och O. Att vinna kommer lite senare. Om du går runt och känner dig som en vinnare (trots kass självkänsla) så tror jag inte att självkänslan kommer att förbättras. För det sitter djupare rotat. Om du däremot bygger upp en trygghet i dig själv och lär känna dig själv och skaffar dig karaktär. Åsikter och värderingar som du står för. Sätter egna gränser för vad du tycker är okej och inte okej. Stå upp för dig själv. Ge dig själv vad du tycker att du fötrjänar istället för det du känner att du förtjänar.

I början kommer det kännas konstigt att ge sig själv saker man inte känner att man förtjänar. Det känns obekvämt. Men med tiden kommer detta lätta och du känner att detta är faktiskt något du förtjänar - och ditt värde höjs. Du känner dig mer värdefull.

DET tror jag är viktigast för ens game om man inte redan har den biten avklarad.
2012-11-05,21:31,
Inlägg: #12
Winning beats the game
Tror snarare du får självkänsla som konsekvens av _winners mindset_. Som artikeln säger gäller det att lista ut vad vinnande är för DIG, det kan lika gärna inkludera att bland annat bygga självkänslan som en del av det.

Sen finns säkerligen flera sätt att göra saker och ting på och olika ändar att börja i. Men ser knappast någon motsättning mellan winners mindset och bygga upp självkänslan, tvärtom.... möjligen för vissa dudes med en skev verklighetskarta - men det gäller knappast alla.
2012-11-06,18:40,
Inlägg: #13
Winning beats the game
Har du hört om "Sudden Success Syndrome"?
2012-11-06,18:44,
Inlägg: #14
Winning beats the game
Mössan Skrev:Har du hört om "Sudden Success Syndrome"?

.... något du dock inte nödvändigtvis springer och får bara för att du har ett winners mindset.
2012-11-07,18:59,
Inlägg: #15
Winning beats the game
Korrekt.

Men jag har en teori. Att det kan funka lite likadant. Syndromet går ut på att de får massa pengar. Men eftersom de inte känner att de är värda pengarna så gör de omedvetet av med allt dom fått - och mer därtill. Det är därför många vinnare ofta blir fattigare än dom var innan dom vann.

Jag kan tänka mig att du går runt å tänka: JAG ÄR BÄST! JAG ÄR EN VINNARE. KUNG whatev. Men att du sen skippar det, "glömmer" det. För att du "innerst inne" känner att du inte är värd det. Eventuellt att det skiner igenom på andra sätt
2012-11-07,19:23,
Inlägg: #16
Winning beats the game
Mössan Skrev:Korrekt.

Men jag har en teori. Att det kan funka lite likadant. Syndromet går ut på att de får massa pengar. Men eftersom de inte känner att de är värda pengarna så gör de omedvetet av med allt dom fått - och mer därtill. Det är därför många vinnare ofta blir fattigare än dom var innan dom vann.

Jag kan tänka mig att du går runt å tänka: JAG ÄR BÄST! JAG ÄR EN VINNARE. KUNG whatev. Men att du sen skippar det, "glömmer" det. För att du "innerst inne" känner att du inte är värd det. Eventuellt att det skiner igenom på andra sätt

Jag har läst en bok som heter "The millionaire mind" där författaren menar att pengaslösande är något som man blivit uppfostrad till. Att det är fult att vara rik eller liknande och DÄRFÖR gör man av med sina pengar.

Låter mest som en "fake alpha". Det är inte genuint.
2012-11-07,19:54,
Inlägg: #17
Winning beats the game
Mössan Skrev:Korrekt.

Men jag har en teori. Att det kan funka lite likadant. Syndromet går ut på att de får massa pengar. Men eftersom de inte känner att de är värda pengarna så gör de omedvetet av med allt dom fått - och mer därtill. Det är därför många vinnare ofta blir fattigare än dom var innan dom vann.

Jag kan tänka mig att du går runt å tänka: JAG ÄR BÄST! JAG ÄR EN VINNARE. KUNG whatev. Men att du sen skippar det, "glömmer" det. För att du "innerst inne" känner att du inte är värd det. Eventuellt att det skiner igenom på andra sätt

Du har ju missförstått artikeln om du tror man skall springa och intala sig att "JAG ÄR BÄST". Den handlar om att inse att VINNANDE är viktigare än att få bekräftelse från tjejer, att lista ut vad vinnande är för dig och helt enkelt börja vinna i livet.

Om du börjar vinna och har en värdering av att vinnande är viktigt och överordnat kvinnors validering är det sunt förnuft att din entitlement, din självkänsla och sådana faktorer snarare boostas uppåt som konsekvens. Har du ändå problem med det beror det sannerligen inte på "vinnar-mindset" och det finns ingen motsättning jag kan se mellan winner-mindset o ena sidan och o andra sidan kirra hög, jämn, fin självkänsla.

Hur kan du tolka så gal-1?

Sen finns såklart folk som tror att en sportbil eller brudar kommer ge dom lycka och att knyta upp sin grundläggande känslomässiga tillfredsställelse på dessa saker är byggt att misslyckas, men artikeln pekar inte i den riktningen. Snarare tvärtom ---- > i riktning mot att bli mer internt validerad.
2012-11-07,22:02,
Inlägg: #18
Winning beats the game
Hahah. Det är en massa tjusiga ord du använder. Vet du hur de ska användas eller använder du dom för att din text inte innehåller nåt av värde?

TonightIsTheNight Skrev:Du har ju missförstått artikeln om du tror man skall springa och intala sig att "JAG ÄR BÄST". Den handlar om att inse att VINNANDE är viktigare än att få bekräftelse från tjejer, att lista ut vad vinnande är för dig och helt enkelt börja vinna i livet.

Frågan är då: Varför är vinnande bättre än tjejer? Å vad är vinnande exakt? (Skiljer sig såklart från person till person. Men en gemensam nämnare? Några exempel?). För jag själv kan bara tänka mig "vinnande" i betydelsen 'att vinna', segra. Att vara över någon annan. Vara bättre än andra. Det som dyker upp i mina tankar är någon som glider in med attityd som att han äger världen. Ta min polare som gamblar (t ex). Förlorar han, så har han ändå vunnit. Eftersom det var dealerns fel (hon blandade faktiskt jävligt dåligt), den där killen i rutig skjorta där borta eller ditt fel! Cuz fuck u thats why! Och ja. Det hela funkar nog jävligt bra. Man är untouchalbe. Det var det beteendet som gjorde att mitt ex blev intresserad av mig. Men jag kanske har en heeeelt annan bild än någon annan.

I citatet ovan så återupprepar du bara vad artikeln säger. Men hur ser du det? Å varför är det viktigare än kvinnor? Ge mig nåt djupt nu.

TonightIsTheNight Skrev:Om du börjar vinna och har en värdering av att vinnande är viktigt och överordnat kvinnors validering är det sunt förnuft att din entitlement, din självkänsla och sådana faktorer snarare boostas uppåt som konsekvens. Har du ändå problem med det beror det sannerligen inte på "vinnar-mindset" och det finns ingen motsättning jag kan se mellan winner-mindset o ena sidan och o andra sidan kirra hög, jämn, fin självkänsla.

Varifrån kommer denna värdering? Från ingenstans? Du bara applicerar den helt plötsligt. Låter riktigt djupt. Vilken värdering! Och varför skulle ens självförtroende boostas av att man värderar vinnande högre än kvinnor? Ye, thats right. Fuck logic.

TonightIsTheNight Skrev:Sen finns såklart folk som tror att en sportbil eller brudar kommer ge dom lycka och att knyta upp sin grundläggande känslomässiga tillfredsställelse på dessa saker är byggt att misslyckas, men artikeln pekar inte i den riktningen. Snarare tvärtom ---- > i riktning mot att bli mer internt validerad.

Jag tycker inte riktigt att artikeln är SÅ djup att jag skulle gå till internt validerad. Hur menar du? Utveckla.

För att klargöra: Jag är inte emot vinnarkonceptet. Det är bra. Jag känner en kille som gick från tönt till coolaste killen i stan på det sättet. Men jag tror att det, för att kunna få ut det bästa utav det, är bra att ha en stark självkänsla och integritet.
2012-11-07,22:14,
Inlägg: #19
Winning beats the game
Frågan är varför du ger dig in i trådar och tjafsar med folk enbart för argumentationens skull Smile... i synnerhet när du varken är intelligent eller kan något.
2012-11-07,22:18,
Inlägg: #20
Winning beats the game
Tar ditt uteblivande svar som att du faktiskt inte har nåt svar.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Why "Showing Intent" Is Ruining Your Game TonightIsTheNight 3 1,997 2018-06-08,23:49
Senaste inlägg:: TonightIsTheNight
  Art of Game Manifesto TonightIsTheNight 0 1,339 2018-03-22,12:41
Senaste inlägg:: TonightIsTheNight
  "The death of night game 2017" - några observationer från Roosh Bruno 20 8,086 2017-01-24,23:55
Senaste inlägg:: godsgift
  Hur många i Sverige har bra game? StayHungry 2 1,750 2016-08-01,14:29
Senaste inlägg:: StayHungry
  Text game. Vad funkar för er? Clubbin 1 1,425 2016-07-27,12:59
Senaste inlägg:: fisk
  JMULV on Derrick's game godsgift 1 3,159 2016-06-24,02:55
Senaste inlägg:: ridiculousbeast
  Outer game ridiculousbeast 5 2,634 2016-06-23,17:05
Senaste inlägg:: Evilvalle
  Reformera sitt game, tips? Nalirot 0 969 2016-05-24,11:16
Senaste inlägg:: Nalirot
  Stora tråden om game på killar SvaMp_ 4 2,449 2016-04-03,09:54
Senaste inlägg:: TonightIsTheNight
  Sammanfattningar av böcker och annat game-relaterat material Fiskarn 0 1,113 2016-02-02,09:37
Senaste inlägg:: Fiskarn

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}