LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Vad har ni för relation till eran morsa?
|
2014-11-05,01:48,
(Detta inlägg ändrades senast: 2014-11-05,01:54 av {2} confused....)
|
|||
|
|||
RE: Vad har ni för relation till eran morsa?
(2014-11-05,01:04)Danger Skrev: Tyvärr har inte hon visat detsamma. Kanske hade hjälpt mig ta steget fullt ut och förlåta helt också. När jag har tagit upp det verkar hon inte alls förstå vad hon har gjort fel eller ens minnas allt hon gjort. Det är väl en försvarsmekanism Jupp, var så för mig också. Tog upp det många gånger under uppväxten och även flera gånger tidigt efter jag flyttat hemifrån, men hon greppade aldrig vad jag sa. Men sen tillslut var det flera tillfällen jag skällde ut henne och verkligen fick henne att fatta, inse att jag tycker hon är en ren jävla idiot och typ hatar henne, fick henne att gråta flera gånger osv. Så tillslut insåg hon att vi inte haft en bra uppväxt och hon ångrar det, men det var fan inte lätt att få henne fatta, och samtidigt så hon verkar faktiskt inte greppa helt att mycket av det är hennes eget beteende. Det verkar som att samtidigt som hon förstår att hon kanske inte var helt bra så är det ändå inte hennes fel enligt henne utan verkar som det i hennes värld var livssituationen som hon inte kunde påverka som var huvudgrejen. Men det är inte fattiga och dåliga livssituationen vi var i som var det värsta, utan hennes hanterande av det och hur han agerade mot oss. Alltså hennes beteende. Men ja, som jag skrivit, tjejer fungerar så här, dom har inte riktigt kontroll, dom är mycket slavar av sina egna känslor och tar liksom aldrig riktigt ansvar. Det är sällan deras fel enligt dom själva, det är yttre omständigheter som fick det att bli si och så typ. Är nog en blandning av detta och försvarsmekanism för sitt ego som gör att dom inte greppar helt oavsett hur många gånger man säger till dom. Vetskapen av detta att tjejer är så och ofta inte har kontroll själva utan är slavar till sina känslor har gjort det mycket lättare för mig att förlåta, det var inte brist av kärlek ifrån henne sida och att hon ogillade mig/oss som var problemet som jag trodde när jag var liten, utan att hon helt enkelt inte hade kontroll över sin livssituation och sitt emotionella kaos och helt enkelt inte fatta hur det påverkade oss. edit : Det blir lite på samma sätt som att man har svårt att vara arg på ett barn eller en hund som har gjort fel när dom inte förstår bättre och inte fattar att dom gjort fel. Att kvinnor och barn förr i tiden blev placerade i samma kategori var inte fördommar och nedtryckande av kvinnor, utan dom levde helt enkelt i verkligheten, det är bara så det är. Det är snarare feminismen som ska gå emot och dölja verkligheten och skapa en verklighetsfrånvänd fantasi värld. |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Användare som tittar på tråden: 2 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}