LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
RIKTIGT bra text om kvinnor
|
2014-11-05,23:26,
|
|||
|
|||
RE: RIKTIGT bra text om kvinnor
(2014-11-04,09:20)illdan Skrev: Vad är det du inte förstår med min argumentering? Killen i texten verkar tycka att det är det VÄRSTA som finns när en kille tar en tjejs efternamn. Du tycker det är patetiskt. Vilket i min värld är helt befängt att ni kan tycka så. Värsta som finns var en grav överdrift, men jo han verkar tycka det är toffligt. Och jag håller med. Varför skulle man byta bort sitt namn? Symboliskt är det ju att man tillhör någon annans släkt. Kvinnor blev "bortgifta" som man uttryckte det förut, de tog mannens efternamn och tillhörde därmed hans släkt. Varför ska man göra tvärtom nu? Vore inte det bättre om man avstod från att byta namn öht? Bara för att man är biologisk betyder inte att man är en reptil, psykiskt störd och allmänt destruktiv. Känner du att du har våldtäktsimpulser, misshandelsimpulser, mördarimpulser som du måste förtrycka med ditt rationella tänk? Möjligtvis att du känner så, men då är du nog i en vääldigt liten minoritet, iaf i den utvecklade delen av världen. |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Användare som tittar på tråden: 9 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}