LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
RIKTIGT bra text om kvinnor
|
2014-11-07,11:37,
|
|||
|
|||
RE: RIKTIGT bra text om kvinnor
(2014-11-05,23:26)Cogo Skrev: Värsta som finns var en grav överdrift, men jo han verkar tycka det är toffligt. Och jag håller med. Varför skulle man byta bort sitt namn? Symboliskt är det ju att man tillhör någon annans släkt. Kvinnor blev "bortgifta" som man uttryckte det förut, de tog mannens efternamn och tillhörde därmed hans släkt. Varför ska man göra tvärtom nu? Vore inte det bättre om man avstod från att byta namn öht? Evilutionsbeologi är ju en teori att vi instinkter formats över tusentals år. Menar du att världen var utvecklad för 10 000 år sedan? Du säger ju emot dig själv så hårt att jag ens inte behöver kommentera. Nej jag känner int3 det. För jag har blvit uppfostrad på ett visst sätt. Det är ju dörflr det är så viktigt att vi formar samhället så det blir som bäst och rättvisasts för alla och inte låta gamla djuriska instinkter styra oss..
The quality of a person's life is in direct proportion to their commitment to excellence, regardless of their chosen field of endeavor -Vince Lombardi
|
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Användare som tittar på tråden: 3 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}