LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
RIKTIGT bra text om kvinnor
|
2014-11-15,11:45,
(Detta inlägg ändrades senast: 2014-11-15,11:47 av {2} Cogo.)
|
|||
|
|||
RE: RIKTIGT bra text om kvinnor
(2014-11-08,15:51)confused... Skrev: Men det där är helt fel, olika grupper av människor och stammar av människor har attackerat, plundrat, våldtagit och mördat varandra så långt tillbaka i historien som vi kan minnas och utforska. Chilla Mr internetwarrior. Bara för att de flesta kulturer varit fucked up betyder inte att det är vår biologi att vara våldsam. Visst, dom flesta människor är och har varit dumma i huvudet, men det har tydligt visats att vi kan forma oss till att bli mer produktiva människor (västvärlden), men det har ännu inte bevisats att vi kan forma vår sexualitet/attraktion (vilket var det jag och Illdan diskuterade från början). Sexualitet är en drift/behov, våldsamhet är ett beteende. Det kanske inte alls är så att alla människor är våldsamma av sin biologi och att vi har lärt oss att kontrollera våra djuriska instinkter/impulser (som du hävdar) utan snarare att alla människor är korkade (mer eller mindre) av sin biologi och har lärt sig att inte bli manipulerade av sina ledare (i lika stor utsträckning som förr) som nära inpå alltid är sugna på att utnyttja sina undersåtar och genom våld utöka sin makt? Och nej jag får inga impulser om att ta till våld mot andra människor som jag måste kontrollera rationellt för att undvika att bli realiserade - får man det bör man uppsöka vård... alternativt sluta trycka i sig massa steroider. ;-) (2014-11-08,18:15)illdan Skrev: Well, när du skrev att det var kvinnans biologi att är att underställa sig mannen och att du därför anser att män inte ska ta kvinnors efternamn kan jag dra två slutsatsar. Du tror på evilution psykologi(det gör jag med till stor del) samt att du vill att samhället ska vara format efter den(det tycker inte jag). Vi håller nog med varandra på de flesta punkter. Ja det är mycket med människans biologi och beteende man skulle vilja ändra, men biologin sitter också så djupt rotad att jag tror att det bara leder till olycka om man försöker ändra på könens sexualitet. Eller snarare som i Sverige försöker anpassa männen efter något ideal många tycker är bättre (feminism/radikalfeminism), men det är i min mening dömt att misslyckas för det sätter mannen i ett underläge gentemot kvinnan (man spelar ut könen mot varandra som det är idag) - vilket i sin tur gör båda olyckliga. Kvinnan för att hon enligt sin biologi vill ha en stark man men sällan kan hitta det. Mannen för att han inte vågar stå upp för sig själv (självrespekt is key). Som jag skrev till Confused, det är skillnad på våldsamhet (som är ett beteende) och sexualitet (som är en drift/behov). On a side note: det man skulle kunna göra dock för att se till att kvinnor inte dras till idioter, istället för att feminisera mannen, är att se till att de "snälla" männen har status i samhället, och att inte subventionera destruktivt beteende, vilket vi gör i Sverige idag. Det kommer få kvinnor att söka sig till vettigare män och därmed öka jämställdheten (förhoppningsvis). Men detta är grundat i att de "snälla/vettiga" männen vågar stå upp för sig själva. Men ju mer vi feminiserar män desto mer kommer dessa män att tappa pondus, för det är dom som tar åt sig av all denna smörja. |
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Användare som tittar på tråden: 11 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}