LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
RIKTIGT bra text om kvinnor
2014-11-15,11:45, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-11-15,11:47 av {2} Cogo.)
Inlägg: #25
RE: RIKTIGT bra text om kvinnor
(2014-11-08,15:51)confused... Skrev: Men det där är helt fel, olika grupper av människor och stammar av människor har attackerat, plundrat, våldtagit och mördat varandra så långt tillbaka i historien som vi kan minnas och utforska.

Om det är så att iprincip alla kulturer världen över genom 99% av historien har våldtagit, mördat, plundrat och attackerat andra grupper människor så är det väldigt långsökt och naivt att påstå att det är en kultur fråga.

Och samma är det om man ser på många apstammar, eller ja iprincip alla flockdjur som formar grupper/stammar osv attackerar andra grupper. Det finns apor som direkt går in och attackerar närliggande apflockar.

Vad du kallar "icke utvecklade" sammanfattar 99% av människans historias kulturer. Det är snarare så att i moderna utvecklade länder så har vi lärt oss att kontrollera dessa djuriska instinkter till viss grad.


Tankar om at misshandla, mörda osv det är fullt normalt, dom flesta människor får det. Alla kan bli arga, och att bli arg är en direkt instinkt som är gjord för att skapa känslor som gör att man slåss, mördar osv. Det som skiljer på en civiliserad människa och en som inte är det är att den civiliserade kan kontrollera sina känslor och agera på det sätt som är rationellt snarare än djuriska impulser. Men ALLA kan bli arga, ALLA får tankar om att dom vill misshandla och mörda, även kvinnor. Och ALLA är även kapabla till att mörda om dom blir pressade till rätt nivåer.

Sett dokumentärer om detta, dock en stund sen så minns inte vad dom heter. Men får du inte tankar om att vilja ta till våld ibland så är du ganska onormal, det får dom flesta. Men dom flesta i ett civilserat samhälle kan även kontrollera dessa känslor. Så att ja, du är helt enkelt totalt jävla opåläst i detta och talar i nattmössan och chansar hejvilt.

Chilla Mr internetwarrior.

Bara för att de flesta kulturer varit fucked up betyder inte att det är vår biologi att vara våldsam. Visst, dom flesta människor är och har varit dumma i huvudet, men det har tydligt visats att vi kan forma oss till att bli mer produktiva människor (västvärlden), men det har ännu inte bevisats att vi kan forma vår sexualitet/attraktion (vilket var det jag och Illdan diskuterade från början). Sexualitet är en drift/behov, våldsamhet är ett beteende. Det kanske inte alls är så att alla människor är våldsamma av sin biologi och att vi har lärt oss att kontrollera våra djuriska instinkter/impulser (som du hävdar) utan snarare att alla människor är korkade (mer eller mindre) av sin biologi och har lärt sig att inte bli manipulerade av sina ledare (i lika stor utsträckning som förr) som nära inpå alltid är sugna på att utnyttja sina undersåtar och genom våld utöka sin makt?

Och nej jag får inga impulser om att ta till våld mot andra människor som jag måste kontrollera rationellt för att undvika att bli realiserade - får man det bör man uppsöka vård... alternativt sluta trycka i sig massa steroider. ;-)

(2014-11-08,18:15)illdan Skrev: Well, när du skrev att det var kvinnans biologi att är att underställa sig mannen och att du därför anser att män inte ska ta kvinnors efternamn kan jag dra två slutsatsar. Du tror på evilution psykologi(det gör jag med till stor del) samt att du vill att samhället ska vara format efter den(det tycker inte jag).

Människor som levde back in the days, levde i små grupper om 50-150pers. I dessa tider såg man enbart till sin grupps bästa, det var mycket svårt att överleva för en människa på den tiden, därför hade man inte "råd" att va känslig och bry sig om andra människor på sätt som vi gör idag.
Ja, dom både stal, dödade och stal kvinnor(läs våldtog) från andra grupper, utan att troligen känna någon större skuld.
Att du säger att dessa människor, som levt på detta sätt i 100 000 - 1000 000 är monster, kan jag väl hålla med om, men dom hade inte lika bra förutsättningar att forma samhällen och regler som vi. Dom hade bara råd att tänka på dig själv.. Precis som du tänker på dig själv och inte kvinnan när du är så jävla noga med att hon ska ta ditt efternamn och följa dig eller whatever.


Ja, jag håller med om att det fuckar upp attraktionsgrejen i vårat samhället. Att preselection funkar så bra, negs osv är ju just för att det var anpassat för hur människor levde för 10 000 - 1000 000 år sedan.

Mannen, killar har varit otrogna mot kvinnor i alla tiden och kvinnorna har inte fått skilja sig männen PGA religion...
I alla historiska samhället hade det bara varit förbjudet för kvinnor att va otrogna, ingen har höjt ett ögonbryn när en man knulla runt. Ungefär som det är i vissa muslimska länder idag.. Killarna får ha flera fruar och knulla runt. Men så fort en tjej är otrogen ska hon stenas till döds.

Vi håller nog med varandra på de flesta punkter. Ja det är mycket med människans biologi och beteende man skulle vilja ändra, men biologin sitter också så djupt rotad att jag tror att det bara leder till olycka om man försöker ändra på könens sexualitet. Eller snarare som i Sverige försöker anpassa männen efter något ideal många tycker är bättre (feminism/radikalfeminism), men det är i min mening dömt att misslyckas för det sätter mannen i ett underläge gentemot kvinnan (man spelar ut könen mot varandra som det är idag) - vilket i sin tur gör båda olyckliga. Kvinnan för att hon enligt sin biologi vill ha en stark man men sällan kan hitta det. Mannen för att han inte vågar stå upp för sig själv (självrespekt is key).

Som jag skrev till Confused, det är skillnad på våldsamhet (som är ett beteende) och sexualitet (som är en drift/behov).

On a side note: det man skulle kunna göra dock för att se till att kvinnor inte dras till idioter, istället för att feminisera mannen, är att se till att de "snälla" männen har status i samhället, och att inte subventionera destruktivt beteende, vilket vi gör i Sverige idag. Det kommer få kvinnor att söka sig till vettigare män och därmed öka jämställdheten (förhoppningsvis). Men detta är grundat i att de "snälla/vettiga" männen vågar stå upp för sig själva. Men ju mer vi feminiserar män desto mer kommer dessa män att tappa pondus, för det är dom som tar åt sig av all denna smörja.


Meddelanden
RIKTIGT bra text om kvinnor - av Evilvalle - 2014-11-02,15:58
RE: RIKTIGT bra text om kvinnor - av Cogo - 2014-11-02,21:46
RE: RIKTIGT bra text om kvinnor - av illdan - 2014-11-02,22:07
RE: RIKTIGT bra text om kvinnor - av Cogo - 2014-11-02,23:29
RE: RIKTIGT bra text om kvinnor - av illdan - 2014-11-03,09:09
RE: RIKTIGT bra text om kvinnor - av SvaMp_ - 2014-11-02,23:04
RE: RIKTIGT bra text om kvinnor - av Cogo - 2014-11-03,23:17
RE: RIKTIGT bra text om kvinnor - av Stolle - 2014-11-04,03:34
RE: RIKTIGT bra text om kvinnor - av illdan - 2014-11-04,09:20
RE: RIKTIGT bra text om kvinnor - av Cogo - 2014-11-05,23:26
RE: RIKTIGT bra text om kvinnor - av illdan - 2014-11-07,11:37
RE: RIKTIGT bra text om kvinnor - av Cogo - 2014-11-08,15:27
RE: RIKTIGT bra text om kvinnor - av Cogo - 2014-11-15,11:45
RE: RIKTIGT bra text om kvinnor - av illdan - 2014-11-08,18:15
RE: RIKTIGT bra text om kvinnor - av Cogo - 2014-11-15,12:42
RE: RIKTIGT bra text om kvinnor - av WALL-E - 2014-11-16,17:31

Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Text game. Vad funkar för er? Clubbin 1 1,732 2016-07-27,12:59
Senaste inlägg:: fisk
  Hur börja tänka mer positivt on kvinnor? Simme121 14 10,072 2015-09-13,22:00
Senaste inlägg:: Schlinus
  Bör kvinnor betala mer skatt till pensionen? illdan 8 6,069 2015-01-21,13:03
Senaste inlägg:: SvaMp_
  Breivik får kärleksbrev från unga kvinnor Ragnarök 11 6,313 2014-12-28,21:56
Senaste inlägg:: AbbeyRoad
  Kvällar då det går riktigt dåligt, va gör ni då? Bubblan 10 6,822 2014-05-26,22:38
Senaste inlägg:: Bubblan
  Är det lättare att öppna riktigt snygga tjejer? ChuckNorris 27 21,155 2014-03-29,01:20
Senaste inlägg:: sjoggaa
  Ross Jeffries 92 vs feminister/kvinnor Evilvalle 6 4,441 2013-12-22,19:59
Senaste inlägg:: Ragnarök
  Grym text ang. acceptence and being godsgift 4 2,836 2013-10-11,11:27
Senaste inlägg:: illdan
  Vilka här är riktigt bra? Sylvester 15 6,793 2013-02-27,12:45
Senaste inlägg:: Sux
  Handen på hjärtat: gillar DU svarta kvinnor? Entreprenören 38 21,998 2012-10-31,02:58
Senaste inlägg:: zorro69

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 22 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}