LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Bör kvinnor betala mer skatt till pensionen?
|
2015-01-20,20:49,
|
|||
|
|||
Bör kvinnor betala mer skatt till pensionen?
Det är knappast något nytt att kvinnor lever längre än män.
I Sverige så är kvinnans dödsålder 83,7år repsektive mannens, 80,09år. Kvinnan lever i snitt på pension sedan 65års ålder, i 18,7 år och mannen i 15,09 år. I kvinnans fall kostar hon 224 400 0 kr om hon har har en pension på 10 000kr/mån samt mannen kostar 181 080 0 kr med samma måndaskostnad . Som ni ser är det ganska stora skillnader. Om dom nu vill att vi ska va så jämnlika vore det väl inte rätt att dom betalade in mer % i pension då chansen att dom lever längre och belastar samhället mer är mycket stor. Tycker det är fett orättvisst att kvinnor lever längre än oss, jag tjänar hellre en 5mindre i timmen än att dö 4 år tidigare. Det är ju givetvis biologiska aspekter som påverkar livslängden hos respektive kön, men det är ju knappast obekant att feminister i sverige skiter fullständigt i biologiska aspekter. Hade det varit omvända siffror, dvs att kvinnor levde 4år kortare än män, så kan jag garantera er att det hade varit ett jävla liv om att det är det styrande patriarkatet som har infört skillnaden i livslänge, att det är en social konstruktion och att det inte alls är biologiskt betingat. Disclamer: Jag förstår ju att man kan komma med många motargument mot påpekande jag gör, såsom att män kostar mer på andra sätt, t.ex brottslighet osv.. Så tro inte att jag menar att jag anser att vi ska införa högra skatt för kvinnor. Detta var mest en tanke som slog mig när jag stod och filisoferade i duschen, och jag ville dela med den samt tyckte det passade bäst att göra så här.
The quality of a person's life is in direct proportion to their commitment to excellence, regardless of their chosen field of endeavor -Vince Lombardi
|
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Meddelanden |
Bör kvinnor betala mer skatt till pensionen? - av illdan - 2015-01-20,20:49
RE: Bör kvinnor betala mer skatt till pensionen? - av Ragnarök - 2015-01-20,21:29
RE: Bör kvinnor betala mer skatt till pensionen? - av Evilvalle - 2015-01-20,21:31
RE: Bör kvinnor betala mer skatt till pensionen? - av Willson - 2015-01-20,22:02
RE: Bör kvinnor betala mer skatt till pensionen? - av dobarj3 - 2015-01-20,22:35
RE: Bör kvinnor betala mer skatt till pensionen? - av ChuckNorris - 2015-01-20,23:12
RE: Bör kvinnor betala mer skatt till pensionen? - av illdan - 2015-01-21,09:59
RE: Bör kvinnor betala mer skatt till pensionen? - av TonightIsTheNight - 2015-01-21,12:39
RE: Bör kvinnor betala mer skatt till pensionen? - av SvaMp_ - 2015-01-21,13:03
|
Användare som tittar på tråden: 5 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}