LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Seduction - från andra sidan tunneln
2012-05-02,23:11,
Seduction - från andra sidan tunneln
21 år. Så gammal var jag när jag började med seduction/the game. Boken hade inte ens kommit ut, och i princip ingen i Sverige visste att en pick up scen överhuvudtaget existerade. Det närmsta man kunde komma idémässigt var raggarna med sin bil- och brudkultur. Jag småskrattar för mig själv när jag tänker på hur mycket som har förändrats.

När jag insåg att jag kunde lära mig bemästra det kvinnliga psyket och böja dessa magnifika varelsers vilja med mina ord och min närvaro blev jag naturligtvis upprymd och exalterad. Vilken man skulle inte vilja besitta dessa färdigheter?

Utvecklingen gick snabbt och det dröjde inte länge innan jag kunde ligga med fler än 1 ny tjej från samma fest/utekväll…jag tog varje tillfälle i akt att utöva mitt game och det spelade ingen roll om jag satt i bilen, på tåget eller i biblioteket - såg jag någon jag ville ha skulle jag ha henne.

Under en period var det här såklart underbart; känslan av att vara i flow och styra en interakton med lätthet precis dit man vill … en dold superkraft att använda helt enligt mitt eget tycke. Och tjejerna mådde ju också bra … till en början i alla fall, sen behövde man ju inte ha med dem att göra om de blev jobbiga.

Men det dröjde inte alltför länge innan jag började bromsa. Jag såg fler och fler runtomkring mig som inte alls var tillfredsställda, och jag började inse att pick up metoderna oftast gjorde någon *bättre* på att bibehålla sitt grundläggande problem, istället för att bli av med det. Mig själv inkluderad.

Låt mig förklara - en person som är beroende av någonting utanför sig själv för att må bra, blir inte av med tomheten i längden bara för att han blir bra på att fylla den tillfälligt. När det gäller seduction så verkar beroendet typiskt förstärkas och yttra sig i antingen sexberoende, beroende av att ständigt ha nya partners, beroende av ständigt mer avancerade sexupplevelser, beroende av mängder av yttre bekräftelse och så vidare.

Och det här stöttas ju i princip av allt i communityt.

One-itis? GFTOW! Så istället för att vara svag för en, gör dig själv beroende av massor - som du helst inte ska bry dig om.

För att köra bra game ska man inte vara nervös. Man får inte bry sig, utan du ska helst vara så stabil i din egen verklighet att inget kan påverka dig. Den som är minst reaktiv i ett socialt sammanhang är den som har högst status/alfa.

Man kan inte låta sina känslor komma till uttryck när man har en strategi att följa … en strategi så att man får knulla. Ligga en massa! Det är det som räknas. Och med snygga brudar.

Men har någon tänkt på hur mycket snygga brudar det finns?? De tar aldrig slut!

OK - det har sina poänger att lära sig de ovanstående sakerna … och sedan lämna de bakom sig för gott. För vem vill leva ett liv där det viktigaste är att INTE bry sig? Att INTE ta saker personligt? Att INTE ha så speciella människor i sitt liv så att man aldrig skulle vilja byta ut dem mot någon annan?

Det är nämligen det mönstret som tränas in och i längden förstärker känslan av den brist/behov som de är gjorda för att lösa.

Ovanstående stavas m e n i n g s l ö s h e t … medans tomheten/bristen/maktlösheten som fick dig att börja med seduction från början är ett uttryck för längtan efter m e n i n g s f u l l h e t !!!

Det allra största värdet du kan få av seduction är insikten att du kan påverka dina omständigheter, och att det inte är utlämnad till slumpen om du får ligga eller träffa nya människor. Du är inte maktlös. Hur mycket du vill ligga är upp till dig. Och när du inser det, inser du att det inte är "DET" som är grejen…så du kan släppa det, lämna det bakom dig.

Jag har vänner som fortfarande är fast i beroendet … sex … bekräftelse … mer och mer avdommning som kräver starkare och starkare stimuli …

och de är långt ifrån nöjda. De söker stilla en inre längtan, fylla en tomhet, hitta en trygghet. Men ingenstans finner de vad de söker. Inom psykologi pratar man om anknytningsteori, och det är här dessa beroendet ofta har sin början.

På grund av en det ena, en det andra lär du dig en del fucked up beteenden för att få tillräckligt mycket närhet. Det vanligaste inom seduction är att maximera sin kontroll över andra genom kunskap om hur "spelet" fungerar. Varför behövs det? Jo för att man känner att kontrollen saknas från början. Maktlöshet. Otrygg ambivalent anknytning. Det andra är att bry sig så lite som möjligt. Varför behövs det? Jo för om jag bryr mig blir jag sårbar och tappar kontroll. Otrygg undvikande anknytning.

Så vad är det jag vill säga härifrån andra sidan av tunneln?

Var medveten om var du börjar någonstans, och vad du egentligen tränar in. Vilka konsekvenser det får i längden. Fråga dig vad du verkligen vill ha … att vara populär, få mycket sex, status, ha kontroll är de vanligaste svaren. Fråga dig varför igen? Vad kommer finnas där när du har det (t.ex. glädje, lycka) och vad kommer inte finnas där (t.ex. osäkerhet, maktlöshet).

Jag vet att det du vill ha i grunden inte kommer att levereras av en oändlig strid ström av nya kontakter och ligg. Fråga dig vad som verkligen kommer ge dig det bakomliggande som du vill ha…och fundera ut hur du kan få det utan att bli beroende av tjejer, sex, bekräftelse eller något annat.

Gå sedan och gör ditt liv m e n i n g s f u l l t …

// justlyon
Pensionerad PUG.

Meddelanden
Seduction - från andra sidan tunneln - av justlyon - 2012-05-02,23:11

Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Reflektioner från fältet Fiskarn 3 2,761 2018-05-05,19:52
Senaste inlägg:: tvbordet
  Tjejer som försöker matcha dig med andra tjejer, era erfarenheter av det? Nicki 6 4,193 2018-03-22,09:33
Senaste inlägg:: Nicki
  "The death of night game 2017" - några observationer från Roosh Bruno 20 13,592 2017-01-24,23:55
Senaste inlägg:: godsgift
  Förhållanden, commitments & gräset är grönare på andra sidan Nalirot 9 6,471 2016-04-16,01:25
Senaste inlägg:: Vetinte
  Vem har växlat upp från "förberedelsestadiet"!? Nicki 18 13,082 2015-11-02,23:14
Senaste inlägg:: TonightIsTheNight
  Kan man ärva Player genetics från sin far? Trerike 0 1,286 2015-08-21,18:03
Senaste inlägg:: Trerike
  Breivik får kärleksbrev från unga kvinnor Ragnarök 11 7,218 2014-12-28,21:56
Senaste inlägg:: AbbeyRoad
  Senaste night game från GLL selected 20 17,460 2014-08-25,21:50
Senaste inlägg:: ångest101
  Röstförändring: Från low till medel/hög T Evilvalle 13 16,179 2014-04-17,17:11
Senaste inlägg:: SvaMp_
  Random råd från mig Leakim 0 1,185 2014-03-29,01:38
Senaste inlägg:: Leakim

Hoppa till:

Användare som tittar på tråden: 5 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}