LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Visa intresse vs. inte visa intresse
2012-12-03,11:43,
Inlägg: #1
Visa intresse vs. inte visa intresse
Godmorgon!

Tänkte ta upp en grej som jag funderat på läääänge, men aldrig riktigt har greppat.
Detta med att visa intresse eller inte, hur funkar det eg?

Många säger att man ska "vara seg på att svara, inte ställa följdfrågor, bete sig som personen är sjukt jobbig och dryg/tråkig" etc, allt för att visa att man inte bryr sig. Men hur bra fungerar detta egentligen? Funkar detta även i fall då man inte känner personen speciellt bra?

Å andra sidan finns det personer som kör med "Tja baby, hur är det? Wink". Kramar dom hela tiden, skriver på facebook osv. Känner en sån snubbe, han ser helt average ut, kanske sämre, men tjejerna verkar gilla honom ändå. Sen kanske dom gillar honom mer som en kompis, vad vet jag.

Har själv märkt vid ett par tillfällen att det faktiskt funkar bättre att inte visa intresse, men efter ett tag märker man att samma händer med tjejen och då går det segare. Är det bara ett test från hennes sida? Uppfattas man inte bara som jävligt seg och dryg om man hela tiden svarar med ointresserade svar?
2012-12-03,11:49,
Inlägg: #2
Visa intresse vs. inte visa intresse
Ser att detta är din första post, så jag kommer anta att du är rätt ny. I så fall, tycker jag inte du ska tänka så jeeevla mycket, alldeles för många som tänker på varenda minsta detalj, jag är exakt likadan.

Mitt råd är ; Gå ut och gör dina approaches, visa intent, kötta kötta! Big Grin
2012-12-03,13:56,
Inlägg: #3
Visa intresse vs. inte visa intresse
Välkommen Nooblet!

Att veta när du ska visa intresse och inte visa intresse är något som du lär dig med tiden. Dom här sakerna är två verktyg som du kan använda för att bygga attraktion och intresse. När du använder dig av dom så ska du använda dig av dom av en anledning, inte random och på chans utan du gör det för ett specifikt syfte. Men för att kunna använda verktygen behöver du lära dig hur dom fungerar i olika sammanhang, hur olika personlighetstyper reagerar på det.

Det bästa rådet jag har är att köra på så mycket som möjligt för att lära dig hur olika beteenden påverkar i olika situationer. Tänk på vad du gör och vilket utfall du förväntar dig och sen vad utfallet faktiskt blir. Ju mer du gör det här desto mer kommer du få en känsla för hur ett beteende hos dig påverkar en tjej du umgås med.

Men, och ett stort men, tänk inte aktivt på det här hela tiden, gör det någon/några gånger medan du umgås med någon ny bekantskap och tänk inte mer på det sen under tiden ni umgås, då riskerar du att övergejma och tappa din egen personlighet och vem du är. I första hand ska du se till så att du själv har roligt och i andra hand fundera på hur saker du gör påverkar den du är med.

Det finns inget magiskt recept utan du lär dig med tiden allteftersom att du försöker, lycka till!
2012-12-03,15:24,
Inlägg: #4
Visa intresse vs. inte visa intresse
"The best game is when the girl is gaming you"


Visa att du vill ha henne, men att du inte behöver just henne.
find it, fuck it, forget it.
2012-12-03,17:02,
Inlägg: #5
Visa intresse vs. inte visa intresse
TobiasK Skrev:"The best game is when the girl is gaming you"


Visa att du vill ha henne, men att du inte behöver just henne.

SPOT ON. E ju i princip intent + none needyness
"... a man then must stand erect, not be kept erect by others.”
—Marcus Aurelius
2012-12-04,00:19,
Inlägg: #6
Visa intresse vs. inte visa intresse
TobiasK Skrev:"The best game is when the girl is gaming you"


Visa att du vill ha henne, men att du inte behöver just henne.


Haha låter ju jävligt bra i teorin, får dock väldigt ofta intrycket av att tjejen bara egoboostar sig själv med varje liten flirt man ger, utan att man direkt får nåt tillbaks. Snackar ett tag, sen säger man att "äh, kom hit så får vi se om du är så stark som du påstår! Wink" eller whatever. Trots att man har haft världens flirtrace fram och tillbaks så är det nästan alltid Game Over här, och hon säger "Nääää...".

Visa intresse = egoboosta henne, risk för att ses som needy. Visa inte intresse = tja, inget intresse visas och hon tröttnar.
2012-12-04,00:21,
Inlägg: #7
Visa intresse vs. inte visa intresse
allt beror på hur du visar intresse... hennes mognad etc... exakt hur många har du prövat det på?!
"... a man then must stand erect, not be kept erect by others.”
—Marcus Aurelius
2012-12-04,00:45,
Inlägg: #8
Visa intresse vs. inte visa intresse
Vagabond Skrev:allt beror på hur du visar intresse... hennes mognad etc... exakt hur många har du prövat det på?!

Kan visa det på alla möjliga sätt. Ibland säger man skämtsamt frugan, baby, älskling osv. "HAha ska du va bra på X? Upp till bevis Wink". Har prövat lite till och från faktiskt. Ibland funkar det, absolut.

Men problemet är: Hur visar jag intresse UTAN att verka needy, klängig, jobbig? Känns som om man nånstans går in i en vägg, och tjejen går in i bitchmode. You know, korta dryga svar, all lekfullhet försvinner osv. Man säger nånting på exakt samma sätt som förut, men den här gången så reagerar hon HELT annorlunda och blir som en sten.
2012-12-04,01:18,
Inlägg: #9
Visa intresse vs. inte visa intresse
Nooblet Skrev:Haha låter ju jävligt bra i teorin, får dock väldigt ofta intrycket av att tjejen bara egoboostar sig själv med varje liten flirt man ger, utan att man direkt får nåt tillbaks. Snackar ett tag, sen säger man att "äh, kom hit så får vi se om du är så stark som du påstår! Wink" eller whatever. Trots att man har haft världens flirtrace fram och tillbaks så är det nästan alltid Game Over här, och hon säger "Nääää...".

Visa intresse = egoboosta henne, risk för att ses som needy. Visa inte intresse = tja, inget intresse visas och hon tröttnar.

Subcommunication. Du är bara needy om du känner dig needy. Man kan göra "chodeiga" grejer utan att det för den delen är "chodeigt".
find it, fuck it, forget it.
2012-12-04,01:27,
Inlägg: #10
Visa intresse vs. inte visa intresse
[Image: 3965532+_8c8abd3a7065aa5a4e643f1a552a6557.jpg]
[SIZE="6"]SSSC - Represent~[/SIZE]
2012-12-04,12:07,
Inlägg: #11
Visa intresse vs. inte visa intresse
Kan ta en sms konvo jag hade med en brud nyss. Vi har setts förut, I might add.

J: Tja plutt (snor skamlöst av Tobiask här Wink )

H: jag var på (din gata) igår

J: Läskigt Wink

h: Lite faktiskt, det e läskigt där

j: ja du smyger ju omkring här

h: ja... som en tigerhona

J: tigerhora? mm precis

h: HONA

j: så vad gjorde du här? Trodde bara folk som kunde le fick hänga i X Wink

h: KÄFTEN träffa en kompis.

-massa onödigt skit-

h: han bor på gata 200

j: alla snygga med stor grej bor på 100. Men det e fint vid 200 så..

h: lägg av haha

j: pff jag svär Wink

h: Käften han har stor, fan vet du Bitch mode: activated. All lekfullhet försvann här direkt och hon blir kall

j: Tjejen med koll. Käften själv.

sen skrev hon nåt random skit. Nu var konversationen jävligt tafatt i övrigt, men ville bara belysa hur det brukar se ut. Hur ska man bäst bemöta kylan?
2012-12-04,12:41,
Inlägg: #12
Visa intresse vs. inte visa intresse
Nooblet Skrev:convo

Har aldrig varit med om ett en tjej sagt käften åt mig på det sättet, NÅGONSIN... Alltigen är hon en liten 16-18årig damp unge, eller så ser hon dig bara som en polare.
Tips, dissa inte killen hon träffat.
Tips, ska du säga "Stor grej" så säg stor kuk istället. Imo.
Tips, skryt inte om dig själv med att du har stor kuk men inte kille hon träffa.
2012-12-04,12:50,
Inlägg: #13
Visa intresse vs. inte visa intresse
illdan Skrev:Har aldrig varit med om ett en tjej sagt käften åt mig på det sättet, NÅGONSIN... Alltigen är hon en liten 16-18årig damp unge, eller så ser hon dig bara som en polare.
Tips, dissa inte killen hon träffat.
Tips, ska du säga "Stor grej" så säg stor kuk istället. Imo.
Tips, skryt inte om dig själv med att du har stor kuk men inte kille hon träffa.

Dampunge stämmer bra. Hon är den enda som pratar så, men jag säger samma saker tillbaks.
Förövrigt bra tips. Men fortfarande, hur faaaan ska man bemöta kyligheten som vissa drar till med PANG bara sådär? Bemöta med mer bitchighet och kyla eller bara tåga på som vanligt? Halvsvårt att skilja på ett bitchtest och "leave me the fuck alone!"
2012-12-04,12:56,
Inlägg: #14
Visa intresse vs. inte visa intresse
Ja som illdan säger så ska du inte dissa killen, vilket i detta fall verkar vara vad som fick henne att gå i försvar till att börja med. Jag skulle inte orka svara ens.
ge mig cash, ge mitt ringfinger bling-bling och sprit tills jag uppför mig som haddock i tintin.
2012-12-04,13:04, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-12-04,13:07 av {2} illdan.)
Inlägg: #15
Visa intresse vs. inte visa intresse
Nooblet Skrev:Dampunge stämmer bra. Hon är den enda som pratar så, men jag säger samma saker tillbaks.
Förövrigt bra tips. Men fortfarande, hur faaaan ska man bemöta kyligheten som vissa drar till med PANG bara sådär? Bemöta med mer bitchighet och kyla eller bara tåga på som vanligt? Halvsvårt att skilja på ett bitchtest och "leave me the fuck alone!"

Det hon gör är inget bitchtest, det är bara att vara odräglig. Säg till henne att bete sig som folk och tvätta munnen med tvål istället för att bete dig likadant tillbaka.
SMS-game:a inte så mkt med en sån dampbrud(IMO), försök träffa henne ute och dra hem på ett gammelt ONS istället. Har en känsla av att hon är lösaktig.

Alternativt kan du sluta fråga vad hon gör och dra lite roliga påståenden istället, anspela på sex och att du vill knulla henne hårt osv. Hade du gjort det kanske konvon hade sett annorlunda ut, om hon är attraherad av dig dvs. Annars äru ju fucked.
2012-12-04,15:14,
Inlägg: #16
Visa intresse vs. inte visa intresse
Hade en tjej skrivit sådär till mig när jag skriver något flörtigt hade jag inte ens svarat tillbaka.. alt, bett henne tvätta munnen som sagt och tackat för mig... blir sjukt oattraherad av sånt beteende och det är ju ändå så att jag vill vara attraherad av de flickor jag ligger med Wink
2012-12-04,15:29,
Inlägg: #17
Visa intresse vs. inte visa intresse
Jösses.

När hon tar upp en annan kille: Gör honom större än vad han är. Den naturliga reaktionen är då att omedvetet börja leta massa negativt om honom.

Exemeplvis:

Hona: Blabla träffade Fredrik han e grym!
Du: mm har hört om den där fredrik, största kobran i stan, stora pungkulor också
Hona: Men lägg av haha!
Du: Vadå, du har hittat dig en riktig man där, när gifter ni er? Hoppas jag blir bjuden, och jag hoppas vid gud att du har snygga väninnor!
Hona: BLABLA *glömt fredrik*

-

När hon bitchar - vad det än är - ta det inte seriöst, det är bara tester, thats it, endure them. Hur du gör det spelar ingen större roll sålänge hon får känslan att du inte tar åt dig, det "rubbar" inte dig.

Säger hon käften och du svarar med "käften själv" blir det rätt uppenbart att visst, du står på dig, men du tar åt dig.

Då är det bättre med exempelvis:

"Om du med käften menar jag har stor penis, svar ja"
"Jaja jag vet att du vill ha den i käften men jösses, varför pang på röbetan?!" etc etc

gl hf
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-12-04,17:47,
Inlägg: #18
Visa intresse vs. inte visa intresse
Evilvalle Skrev:Jösses.

När hon tar upp en annan kille: Gör honom större än vad han är. Den naturliga reaktionen är då att omedvetet börja leta massa negativt om honom.

Exemeplvis:

Hona: Blabla träffade Fredrik han e grym!
Du: mm har hört om den där fredrik, största kobran i stan, stora pungkulor också
Hona: Men lägg av haha!
Du: Vadå, du har hittat dig en riktig man där, när gifter ni er? Hoppas jag blir bjuden, och jag hoppas vid gud att du har snygga väninnor!
Hona: BLABLA *glömt fredrik*

-

När hon bitchar - vad det än är - ta det inte seriöst, det är bara tester, thats it, endure them. Hur du gör det spelar ingen större roll sålänge hon får känslan att du inte tar åt dig, det "rubbar" inte dig.

Säger hon käften och du svarar med "käften själv" blir det rätt uppenbart att visst, du står på dig, men du tar åt dig.

Då är det bättre med exempelvis:

"Om du med käften menar jag har stor penis, svar ja"
"Jaja jag vet att du vill ha den i käften men jösses, varför pang på röbetan?!" etc etc

gl hf

golden text
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2012-12-04,19:34,
Inlägg: #19
Visa intresse vs. inte visa intresse
Evilvalle Skrev:Jösses.

När hon tar upp en annan kille: Gör honom större än vad han är. Den naturliga reaktionen är då att omedvetet börja leta massa negativt om honom.

Exemeplvis:

Hona: Blabla träffade Fredrik han e grym!
Du: mm har hört om den där fredrik, största kobran i stan, stora pungkulor också
Hona: Men lägg av haha!
Du: Vadå, du har hittat dig en riktig man där, när gifter ni er? Hoppas jag blir bjuden, och jag hoppas vid gud att du har snygga väninnor!
Hona: BLABLA *glömt fredrik*

-

När hon bitchar - vad det än är - ta det inte seriöst, det är bara tester, thats it, endure them. Hur du gör det spelar ingen större roll sålänge hon får känslan att du inte tar åt dig, det "rubbar" inte dig.

Säger hon käften och du svarar med "käften själv" blir det rätt uppenbart att visst, du står på dig, men du tar åt dig.

Då är det bättre med exempelvis:

"Om du med käften menar jag har stor penis, svar ja"
"Jaja jag vet att du vill ha den i käften men jösses, varför pang på röbetan?!" etc etc

gl hf

Borde fan dra den där texten som tatuering över bröstet. Haha fan va bra!

Grejen är den att jag ofta, i konversationer med tjejer, velar mellan 2 sidor. Den ena är sexuell, kaxig, rakt på. Den andra är mycket mer diskret, flörtig, gullig osv. Ger mycke komplimanger. Har experimenterat med båda och den gulliga, flörtiga har helt klart gett flest ligg. Problemet där är att tjejerna verkar tappa intresset efteråt på nåt sätt (NO FUCKING SHIT!).

Hade varit grymt att kunna köra på som exemplet du gav. Jag är inte rädd för att bli dissad, men det suger åsna när man snackat med en brud ett tag och det går åt helvete bara för hon missuppfattat nåt "kaxigt" man sagt. Tror jag kör för safe av den anledningen... Bra förslag för övrigt!
2012-12-04,19:51,
Inlägg: #20
Visa intresse vs. inte visa intresse
Nooblet Skrev:Borde fan dra den där texten som tatuering över bröstet. Haha fan va bra!

Grejen är den att jag ofta, i konversationer med tjejer, velar mellan 2 sidor. Den ena är sexuell, kaxig, rakt på. Den andra är mycket mer diskret, flörtig, gullig osv. Ger mycke komplimanger. Har experimenterat med båda och den gulliga, flörtiga har helt klart gett flest ligg. Problemet där är att tjejerna verkar tappa intresset efteråt på nåt sätt (NO FUCKING SHIT!).

Hade varit grymt att kunna köra på som exemplet du gav. Jag är inte rädd för att bli dissad, men det suger åsna när man snackat med en brud ett tag och det går åt helvete bara för hon missuppfattat nåt "kaxigt" man sagt. Tror jag kör för safe av den anledningen... Bra förslag för övrigt!

Blanda, kör så som du känner för stunden. Klamra inte fast vid någon särskild identitet av att du är "den kaxiga killen" eller "den mysiga killen" or whatever, då begränsar du bara dig själv. Identifiera dig själv som en dynamisk individ som agerar efter hur du för stunden känner sig - se det som att du har många olika personligheter inom dig att välja mellan, du tar den personlighet som passar bäst för stunden och som du känner dig mest kongruent med (exempelvis, jag är sällan på samma sätt med min farmor som med någon random tjej) - Sålänge du har samma GRUND som du utgår ifrån (Säker i dig själv, "stabil", låter dig inte köras över) så kan du agera lite hur du vill och det kommer att funka.

Något grundläggande som attraherar flickor är att man inte bryr sig om vad dom tycker, om du då börjar analysera HUR du ska agera så att hon INTE ska dissa dig (tex inte säga något dumt or whatever) skjuter du dig omedvetet i foten då du tror det hjälper fastän det i själva verket bara gör så att du bygger upp en frame där du alltid är reaktiv mot henne (dvs anpassar dig efter hur du vill hon ska svara gentemot dig) vilket i sin tur resulterar i att dina resultat går ner.

Den dagen du inser detta (eller ja, ditt undermedvetna fattar det hela, då det är väldigt lätt att förstå det på ett logiskt plan men en helt annan grej att internalisera det) kommer "game" bli väldigt väldigt simpelt då flickorna från första minut får känslan av att du inte bryr dig alls vad dom tycker, du är "okontrollerbar", du agerar efter hur du vill agera, du är autentisk, du har ingen agenda mer än att ha roligt för stunden vilket i sin tur resulterar i att dom inte får känslan av att du "vill ha nåt" av dom (bekräftelse etc) vilket gör dom mycket mer komfortabla med dig. Du blir none-needy och att "skapa attraktion" kommer sällan längre vara något problem då det är något du ÄR, inte något du gör.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  VAR träffar man tjejer och hur tar man initiativ/visar intresse? Dikterad 14 11,241 2015-02-07,01:14
Senaste inlägg:: confused...
  Att vänta eller inte vänta? sjoggaa 13 6,058 2013-02-09,21:17
Senaste inlägg:: sjoggaa
  Fråga eller inte fråga? det är frågan! Vitchoklad 9 3,901 2013-02-05,14:28
Senaste inlägg:: tcepser
  Hur viktigt är det att visa likgiltighet mot bruden? sphinx 38 18,432 2012-12-03,15:30
Senaste inlägg:: trollface
  Facebook fungerar inte? Anonymous 9 3,600 2012-11-16,23:00
Senaste inlägg:: Evilvalle
  tjejer som inte investerar? tay 3 2,074 2012-10-30,19:27
Senaste inlägg:: Mössan
  "Du ser så uttråkad ut, har du inte kul eller?" Explodera 11 4,906 2012-07-20,23:53
Senaste inlägg:: Sinney
  Att göra eller inte göra... Count 5 1,909 2012-05-24,10:53
Senaste inlägg:: alpha dawg
  Brud som inte vågar(?) ses Overlord 10 4,017 2012-03-03,23:54
Senaste inlägg:: Avager

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}