LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Att lära sig att inte bry sig
2013-01-07,14:19,
Inlägg: #1
Att lära sig att inte bry sig
Har insett att jag bryr mig allt för mycket. Har väl inbillat mig att jag inte gör det, men har kommit till insikten att jag bara ljuger för mig själv om jag säger det.

Några tips på tillvägagångssätt?
2013-01-07,14:35,
Inlägg: #2
Att lära sig att inte bry sig
Meditera varje dag. Men att fokusera aktivt på att inte bry sig är EXTREMT kontraproduktivt. Jag har hamnat i den fällan många gånger. Det leder till passivitet och är egentligen bara en omvänd reaktivitet då du aktivt försöker vara något istället för att göra vad som är naturligt.

Flummigt svar. Förstår du?
2013-01-07,15:09,
Inlägg: #3
Att lära sig att inte bry sig
Nystart Skrev:Har insett att jag bryr mig allt för mycket. Har väl inbillat mig att jag inte gör det, men har kommit till insikten att jag bara ljuger för mig själv om jag säger det.

Några tips på tillvägagångssätt?

Tror på att med hjälp av R-A-S (retikulära aktiveringssystemet) stänga ute sådant som saknar ett logiskt resonemang eller på annat vis är oanvändbart. Skall testa det, då jag har för dåligt filter för vad som släpps in i min verklighet.

En del input utifrån är dock vettig och finns ingen som kan stänga av det helt ändå, så varför försöka?
2013-01-07,16:25,
Inlägg: #4
Att lära sig att inte bry sig
När jag först började sluta bry mig, Så märkte jag att jag blev hatad av en del, och älskad av andra. För många är det en läskig sak, För man vet att folk snackar skit bakom ens rygg, men dom som älskar dig, dom vet du är dina sanna vänner. I mitt fall så var det att jag först satte på en mask. Min mask var att jag låtsades att inte bry mig. Efter ett tag så blev den masken min sanna identitet och idag så bryr jag mig genuint lite om vad folk tycker om mig. Dom enda som jag egentligen bryr mig om vad dom tycker om mig är min familj. Med resten så kör jag mitt race dom som älskar mig, älskar mig. Dom som hatar mig, hatar mig. Det är deras val.
2013-01-07,16:51,
Inlägg: #5
Att lära sig att inte bry sig
Whynot Skrev:Meditera varje dag. Men att fokusera aktivt på att inte bry sig är EXTREMT kontraproduktivt. Jag har hamnat i den fällan många gånger. Det leder till passivitet och är egentligen bara en omvänd reaktivitet då du aktivt försöker vara något istället för att göra vad som är naturligt.

Flummigt svar. Förstår du?

Jag har lite svårt o förstå hur du menar, utveckla gärna!

Nystart;
Låter som att du tänker för mycket på vad du ska tänka...
Börja bara gör saker som du vet att du vill göra, t.ex.
När jag första gången skulle prata med en tjej under dagtid inne i stan, var det ju världens big deal. Tänkte mycket på VAD jag skulle säga istället för att bara säga det jag ville säga.
När jag sedan hade gjort X antal approaches, så lärde man sig att skita i dissar och att människorna runt om knappt märker att du står där o raggar på en helt främmande tjej.

Jag är säker på att du har en del sociala rädslor just nu mitt råd är att gå ut och trotsa dina rädslor, lovar att du kommer må väldigt bra efteråt.

Nu kanske mitt svar blev lite off-topic, men jag försöker säga att gör saker du i ditt huvud har målat upp som onaturliga eller konstiga.

Finns ett citat av nån på RSD som jag tycker är mycket bra! " "It don't do it because its the right thing to do, it's the right thing to do because I do it""

Fråga på om du inte fattar vad jag menar Smile
2013-01-07,16:59,
Inlägg: #6
Att lära sig att inte bry sig
"Stop Giving A Fuck: The Ultimate Goal" väldigt grym bok inom ämnet.
ge mig cash, ge mitt ringfinger bling-bling och sprit tills jag uppför mig som haddock i tintin.
2013-01-07,19:20,
Inlägg: #7
Att lära sig att inte bry sig
Jens Skrev:"Stop Giving A Fuck: The Ultimate Goal" väldigt grym bok inom ämnet.

+1. Mycket bra bok!
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2013-01-07,19:39,
Inlägg: #8
Att lära sig att inte bry sig
Känner igen mig där också, man tror man inte bryr sig men egentligen så ljuger man bara för sig själv.. bad habit! Först och främst, inner game är KEY, ljug ALDRIG för dig själv det är sjukt viktigt! Kan vara svårt i början, men varje gång du gör något som du funderar över.. eller berättar för någon om ett minne som du kanske förvränger lite för att verka mer ball fine gör det, ljug på bara no probs! Men viktigt är att du är ärlig och säger till dig själv "fast så var det inte egentligen ju"... Med tiden kommer du inte märka av att du ljuger längre. När du är ärlig mot dig själv sen kan du lättare säga, i dont give a fuck.

Så var det iaf för mig, vet inte om andra har upplevt det på det sättet?

Ett exempel på en kul grej som hände när jag flyttade häromdagen, min granne möter mig tillsammans med en kompis (kompisen är utländsk och mörkhyad) och då frågar hon mig "Vad är det för typ som ska flytta in?".. jag svarar "det är väl någon svarting eller något" sen tittar jag till vänster på hennes kompis och tänker "haha sa jag verkligen det där, haha" sedan dog jag lite av skrattet inombords och hade svårt att fokusera på konvon..

Innan jag försökte ändra på mig själv så hade jag troligen aldrig en slängt ur mig en sån kommentar... Hahahha jag dör lite nu när jag tänker tillbaka på händelsen!



Jens Skrev:"Stop Giving A Fuck: The Ultimate Goal" väldigt grym bok inom ämnet.

Jepp har läst den två gånger faktiskt!
2013-01-07,20:26,
Inlägg: #9
Att lära sig att inte bry sig
Wcanka Skrev:Jag har lite svårt o förstå hur du menar, utveckla gärna!

Att inte bry sig kommer, åtminstone hos mig, då min verklighet är enormt stark och mitt behov av yttre bekräftelse försvinner. Om jag går ut och tänker "Nu ska jag sluta bry mig. Jag ska inte bete mig som de där reaktiva chodsen." så försöker jag vara på ett speciellt sätt och fastnar ofta i att försöka vara ickereaktiv istället för att bara vara. Istället för att inte reagera mot den yttre verkligheten så är det fantastiskt mycket bättre att skapa din egen.

Exempel från mitt liv: Jag småflörtade halvaktivt med någon brud som öppnat mig för att fråga om jag hade knark på dansgolvet. Jag isolerade henne, men var inte alls särskilt framåt, hon verkade dock småintresserad. Så småningom, på dansgolvet igen, kommer en jävligt framåt snubbe och börjar ragga på henne, men eftersom jag försökte vara så ickereaktiv så gjorde jag inte ett skit. Femte gången han försökte hångla upp henne lyckades han iaf. För mig handlar det också om att jag hatar alla assgrindande små pojkar på dansgolvet. Jag är inte sån.

Andra gånger då jag har varit genuint ickereaktivt och folk har raggat på någon brud jag är med brukar jag bara driva med dem. Vara dryg men lekfull. Få henne att skratta åt dem.
2013-01-10,05:18,
Inlägg: #10
Att lära sig att inte bry sig
Whynot Skrev:Meditera varje dag. Men att fokusera aktivt på att inte bry sig är EXTREMT kontraproduktivt. Jag har hamnat i den fällan många gånger. Det leder till passivitet och är egentligen bara en omvänd reaktivitet då du aktivt försöker vara något istället för att göra vad som är naturligt.

Flummigt svar. Förstår du?
Jag förstår dig till 110%, exakt det som är mitt problem. Har bara gått åt fel håll. Förr brydde jag mig inte ett skit, förr som i högstadiet då. Efter det har det sakta men säkert eskalerat till att bry sig mer o mer o nu när jag försöker tänka på det så blir det even worse, man ska ju inte tänka inte, men lättare sagt än gjort..

TonightIsTheNight Skrev:Tror på att med hjälp av R-A-S (retikulära aktiveringssystemet) stänga ute sådant som saknar ett logiskt resonemang eller på annat vis är oanvändbart. Skall testa det, då jag har för dåligt filter för vad som släpps in i min verklighet.

En del input utifrån är dock vettig och finns ingen som kan stänga av det helt ändå, så varför försöka?
Kan du utveckla?

Jens Skrev:"Stop Giving A Fuck: The Ultimate Goal" väldigt grym bok inom ämnet.
Tack så mkt!
2013-01-10,14:42,
Inlägg: #11
Att lära sig att inte bry sig
Nystart Skrev:Kan du utveckla?

Filtrera din verklighet bättre: vilka tankar du släpper in / inte släpper in i din verklighet. Sluta underhålla massa BS tankar om vad folk tycker om dig är en del av det.
2013-01-10,15:31,
Inlägg: #12
Att lära sig att inte bry sig
TonightIsTheNight Skrev:Filtrera din verklighet bättre: vilka tankar du släpper in / inte släpper in i din verklighet. Sluta underhålla massa BS tankar om vad folk tycker om dig är en del av det.
Ah ok, men att säga "filtrera den bättre", visst det låter ju bra, men är ute efter mer hur man gör det, dvs tillvägagångssätt. Som whynot nämnde, som stämmer sjukt bra in på även mig, är att det lätt blir kontraproduktivt när man aktivt tänker på det.
2013-01-10,15:36,
Inlägg: #13
Att lära sig att inte bry sig
Nystart Skrev:Ah ok, men att säga "filtrera den bättre", visst det låter ju bra, men är ute efter mer hur man gör det, dvs tillvägagångssätt. Som whynot nämnde, som stämmer sjukt bra in på även mig, är att det lätt blir kontraproduktivt när man aktivt tänker på det.

Jag vill --- > jag gör. Ignorerar sånt som saknar värde, helt enkelt. Styr fokuset.
2013-01-11,19:13,
Inlägg: #14
Att lära sig att inte bry sig
Whynot Skrev:Meditera varje dag. Men att fokusera aktivt på att inte bry sig är EXTREMT kontraproduktivt. Jag har hamnat i den fällan många gånger. Det leder till passivitet och är egentligen bara en omvänd reaktivitet då du aktivt försöker vara något istället för att göra vad som är naturligt.

Flummigt svar. Förstår du?

Haha, lol, fett flum, men ture Smile (Y) Bra svar.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Tillit, något som inte stämmer, vad gör jag? Champagne 7 3,009 2017-03-17,23:14
Senaste inlägg:: Champagne
  Perfect match vill inte ses mer? Rednales 11 5,885 2016-08-01,21:01
Senaste inlägg:: TobiasK
  Skriva eller inte? Shimney 0 1,110 2015-12-04,23:50
Senaste inlägg:: Shimney
  Satsa lr inte ? Sex Intelligence 0 982 2015-03-29,23:32
Senaste inlägg:: Sex Intelligence
  Kan inte läsa henne bcude 4 2,997 2014-10-03,15:40
Senaste inlägg:: bcude
  Eskalera snabbt eller inte? Colonel Love 4 2,026 2013-04-07,21:43
Senaste inlägg:: confused...
  Behålla och lära sig hantera tjej, eller glömma för gott? Numme 2 1,234 2012-07-15,18:38
Senaste inlägg:: Poiuert
  Internet: "haha, så lätt får man inte mitt nummer" slyngel 6 2,525 2012-05-11,00:01
Senaste inlägg:: Insecureboy

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}