LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
''Genererande'' situationer, hjälp
2013-05-14,21:28,
Inlägg: #1
''Genererande'' situationer, hjälp
Tjabba bois, jag har fått ett problem som uppkommit hyfsat nyligt ändå. Kanske två månader sedan det kom för första gången.

När jag och snackar med någon face to face, händer det ibland att jag tappar taget om nuet och blir i mitt egna headspace och börjar tänka på massa svammel. En av sakerna är tankar som: Nu får jag inte bli generad/ röd i fejjan. Ja och ni kan ju gissa vad som händer då. Ungefär som tänk inte på en elefant, då tänker man såklart på en elefant.

Det är helt ologiskt för det händer i komplett vanliga diskussioner. Ni kan ju tänka er att jag är ganska så less på det här.

Så min fråga är hur fan löser jag det här? Eller hur lär jag mig kontrollera mina tankar är väl den riktiga frågan?

Ska börja meditera, för att bättre hålla mig i nuet.

Om jag ska tänka tillbaka så uppkom det då jag testade på att runka minst en ggr/dag till porr. Har slutat med det för minst 6 veckor sedan. Kanske inte relevant men kan ha något att göra med saken?

Annars så tycker jag mitt game blir bättre och laysen kommer allt närmare varandra. Så lite stört hela grejen.

Tacksam för hjälpen=)
Don't let today's weakness ruin tomorrows dream
2013-05-15,03:25, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-05-15,03:28 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #2
''Genererande'' situationer, hjälp
jag har/hade liknande problem. Sjukt svårt att hålla fokus i visa konversationer där jag inte är genuint intresserad av ämnet, dock itne att jag får nån tvångstanke utan mer att mina tankar svävar iväg till nåt annat, eller att jag börjar tänka på personens dialekt, eller den mun eller hur personens ögon ser ut eller vafan som helt. Tror det är för att jag är rätt ointresserad av andra människor innerst inne :p Hur som helst är meditation lösningen. När konstiga tankar dyker upp kommer du lätt kunna accpetera dom och sedan distansiera dig från dom.

Och ärligt. Om du blir röd i fejjan? So what? Säg det ill tjejen: "vfan nu blev jag generad av nån konstig anledning, du är för het"
Extreme Living
Never complain - never explain
2013-05-15,08:06, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-05-15,08:09 av {2} illdan.)
Inlägg: #3
''Genererande'' situationer, hjälp
Meditera är the way to go. Har/haft samma problem, fast få med att slakna vid sex. Börjar tänka "tänk om för slaknar igen" "Shit den kommer slakna". Gör det flera timmar innan, vilket resulterat i att den slaknar... Förutom då jag varit full och helt glömt det har det aldrig hänt.

Det jag har gjort som hjälpte var att "meditera" typ, medans vi hade sex/förspel fokuserade jag på min andning samt att jag la allt fokus på hon och hennes kropp... Tänkte på hur fin den var, kände på den, tänkte på hur det känns när mina fingertoppar rör vid hennes trosor osv.

Att försöka tvinga kuken att få stånd funkar aldrig, det gör det vara värre, men att acceptera att man inte bryr sig funkar!


Så testa du att fokusera på andningen, fokusera mycket på konversationen. Tänk inte "jag får inte bli röd". Om du måste tänka på det så välkomna det, låt det vara okej att bli generad.

What you resist percists.
2013-05-15,20:00,
Inlägg: #4
''Genererande'' situationer, hjälp
Grymma svar gubbar! Skönt att ni haft liknande problem tidigare och kan relatera till det!

Gillar hela tänket att välkomna tankarna och distansera sig från dem eller helt enkelt välkomna dem.

Ska ta tag i meditationen, borde börjat med det tidigare! Kan dock i nuläget inte ett skvatt om meditationSmile Kör ni med stängda eller öppna ögon? Hörde att Tyler körde med öppna efter det inte blir så stor skillnad från vardagen.

"What you resist will percist" så sant!

Thanks!
Don't let today's weakness ruin tomorrows dream
2013-05-16,00:40,
Inlägg: #5
''Genererande'' situationer, hjälp
Det där med rödhet händerm ig sjukt lätt när jag är varm, så fort någon "äger" mig (kan vara ytterst litet, typ som att vi kastar en tärning och han gissade på rätt siffra) så är det som att ngn mekanism i min hjärna buggar och helt plötsligt känner jag mig asvarm i kinderna. Jag vet dock att 99% sitter i huvudet och att jag inte är en tomat, samt att jag var rätt röd innan eftersom jag var varm, men jag har ingen aning om VARFÖr det händer, då jag ytterst sällan rodnar annars. Min kropp är för övrigt sämst på allt som har med temperatur och göra dessutom, svettas & fryser skitlätt, tex minsta lilla kryddade maten och jag svettas som om jag sprungit en mil Big Grin

Kanske inte var precis det svar du ville ha, men men!
2013-05-16,07:45, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-05-16,07:50 av {2} illdan.)
Inlägg: #6
''Genererande'' situationer, hjälp
ZeroGame Skrev:Grymma svar gubbar! Skönt att ni haft liknande problem tidigare och kan relatera till det!

Gillar hela tänket att välkomna tankarna och distansera sig från dem eller helt enkelt välkomna dem.

Ska ta tag i meditationen, borde börjat med det tidigare! Kan dock i nuläget inte ett skvatt om meditationSmile Kör ni med stängda eller öppna ögon? Hörde att Tyler körde med öppna efter det inte blir så stor skillnad från vardagen.

"What you resist will percist" så sant!

Thanks!

Mentalfrihet.se en hemsida en polare har, har har en del minsfullness övningar där. Mindfullness är meditation.

Han är en kille som var i pua scenen för många år sedan, men är nog såpass upplyst att sex inte är speciellt tillfredsställande ens längre Smile
Bor du i gbg så har han gratis meditationsträffar 1gång i veckan.

Jag kör med stängda ögon, endast öppna ögon om jag är på jobbet eller något och kör några minuters meditation när jag får tid över.

Börja med nån meditation där du focuserar på andningen, då de är den mest grundläggande.


What you embrace dissolves
2013-05-16,08:56,
Inlägg: #7
''Genererande'' situationer, hjälp
ZeroGame Skrev:Grymma svar gubbar! Skönt att ni haft liknande problem tidigare och kan relatera till det!

Gillar hela tänket att välkomna tankarna och distansera sig från dem eller helt enkelt välkomna dem.!

Av min erfarenhet så handlar mycket om att acceptera sig själv och att vara ärlig mot dig själv. Försök inte bli av med tankarna så fort de dyker upp. Det känns som att du är rädd för dessa tankar, det var jag.. Ibörjan hade jag ofta tankar "var det okej att göra så?", "skulle jag gjort så istället?" allt det försvann med tiden. Men jag tänker så här, du har en rädsla för att verka osäker, börjar du tvivla på dig själv blir man osäker right.. that make sense.. så istället för att försöka undvika tankarna låt dem komma fram och bli inte rädd för hur du tänker lär dig från dem, hur känner du? så farligt är det inte, du accepterar och är ärlig mot dig själv.. helt plötsligt ökade din självkänsla av negativa tankar.. that makes no sense, well kanske inte.. men du är ärlig mot dig själv och det höjer din självkänsla undermedvetet..

I början kan det vara jobbigt, påfrestande och i många fall kan du säkert bli dissad av tjejen.. men det spelar ingen roll för det finns en ny precis bakom henne. Sluta undvika de negativa tankarna, ta fram dem och acceptera att dem finns, sen lovar jag dig att de kommer vara bortblåsta inom några veckor! Fine det kommer stunder då du börjar sväva på rosa moln och dagdrömma dig bort, tjejen mitt emot dig kommer avbryta tvärt och fråga "varför ser du så där lustig ut, vad ler du åt?".. "tycker bara du är så söt när du berättar massa saker för mig, jag vill bara kyssa dig... hur bra är du på att kyssas på en skala 1-10?" och avsluta med k-close..

Det sista var bara ett exempel på hur det kan gå till.
2013-05-16,21:00,
Inlägg: #8
''Genererande'' situationer, hjälp
illdan Skrev:Mentalfrihet.se en hemsida en polare har, har har en del minsfullness övningar där. Mindfullness är meditation.

Han är en kille som var i pua scenen för många år sedan, men är nog såpass upplyst att sex inte är speciellt tillfredsställande ens längre Smile
Bor du i gbg så har han gratis meditationsträffar 1gång i veckan.

Jag kör med stängda ögon, endast öppna ögon om jag är på jobbet eller något och kör några minuters meditation när jag får tid över.

Börja med nån meditation där du focuserar på andningen, då de är den mest grundläggande.


What you embrace dissolves

Fan sidan var ju as schysst, fanns ju en hel del studier kring ämnet. Synd bara att jag inte bor i gbg!

Körde första gången idag, lyckades hålla sinnet tomt ett par minuter iaf sedan började tankar som: fan det är ju grymt smyga sig upp och då var det bara att börja om =)
Don't let today's weakness ruin tomorrows dream
2013-05-16,21:04,
Inlägg: #9
''Genererande'' situationer, hjälp
trollface Skrev:Av min erfarenhet så handlar mycket om att acceptera sig själv och att vara ärlig mot dig själv. Försök inte bli av med tankarna så fort de dyker upp. Det känns som att du är rädd för dessa tankar, det var jag.. Ibörjan hade jag ofta tankar "var det okej att göra så?", "skulle jag gjort så istället?" allt det försvann med tiden. Men jag tänker så här, du har en rädsla för att verka osäker, börjar du tvivla på dig själv blir man osäker right.. that make sense.. så istället för att försöka undvika tankarna låt dem komma fram och bli inte rädd för hur du tänker lär dig från dem, hur känner du? så farligt är det inte, du accepterar och är ärlig mot dig själv.. helt plötsligt ökade din självkänsla av negativa tankar.. that makes no sense, well kanske inte.. men du är ärlig mot dig själv och det höjer din självkänsla undermedvetet..

I början kan det vara jobbigt, påfrestande och i många fall kan du säkert bli dissad av tjejen.. men det spelar ingen roll för det finns en ny precis bakom henne. Sluta undvika de negativa tankarna, ta fram dem och acceptera att dem finns, sen lovar jag dig att de kommer vara bortblåsta inom några veckor! Fine det kommer stunder då du börjar sväva på rosa moln och dagdrömma dig bort, tjejen mitt emot dig kommer avbryta tvärt och fråga "varför ser du så där lustig ut, vad ler du åt?".. "tycker bara du är så söt när du berättar massa saker för mig, jag vill bara kyssa dig... hur bra är du på att kyssas på en skala 1-10?" och avsluta med k-close..

Det sista var bara ett exempel på hur det kan gå till.

Testade hela grejen med att acceptera skiten istället för att tränga bort/ dölja tankarna, och gosse vilken skillnad Big Grin var in my head många gånger och lyckades få bort alla dom där störda tankarna med bara lite acceptans Smile

Schysst exempel dock så har jag inga probs att k-closea brudar =)
Don't let today's weakness ruin tomorrows dream
2013-05-16,21:15, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-05-16,21:16 av {2} Kasi.)
Inlägg: #10
''Genererande'' situationer, hjälp
Det låter kanske skumt men detta händer(hände?) ALLTID mig bara när jag pratar med släktingar som jag inte står särskilt nära.. Typ om jag snackar med en moster som jag träffar en gång om året. Det förväntas att man ska känna varandra och snacka på som med en nära vän, men man känner henne inte men bryr sig endå sjukt mycket om hur hon uppfattar en. Då blir det bara att hjag blir rädd att göra bort mig och blir tomat i huvet.¨

Exakt som Trollface beskrev tänker jag, "Var det konstigt sagt?", "fan, nu tycker alla att jag är konstig för jag sa det som kanske var konstigt" blablajadajada osv.

Inte varit på släktkalas sen jag började utvecklas så får se om det sitter kvar. Det enda sättet att lösa det är väl att fortsätta kasta sig in i dom situationer jag tycker är awkward och tänka på att andas och bry mig mindre så släpper det troligtvis med tiden.

(Kanske inget svar på din fråga, mer att jag har liknande problem själv. Bra svar ni andra skrev dock, hjälpsamt även för mig. Smile
2013-05-16,21:52,
Inlägg: #11
''Genererande'' situationer, hjälp
ZeroGame Skrev:Testade hela grejen med att acceptera skiten istället för att tränga bort/ dölja tankarna, och gosse vilken skillnad Big Grin var in my head många gånger och lyckades få bort alla dom där störda tankarna med bara lite acceptans Smile

Schysst exempel dock så har jag inga probs att k-closea brudar =)

Det gör sån sjuukt stor skillnad att bara acceptera det än att försöka ignorera det, gött att det funkar bättre! Så länge det inte är någon big deal för dig att göra en k-close är det sällan några problem Wink
2013-05-21,19:47,
Inlägg: #12
''Genererande'' situationer, hjälp
Kasi Skrev:Det låter kanske skumt men detta händer(hände?) ALLTID mig bara när jag pratar med släktingar som jag inte står särskilt nära.. Typ om jag snackar med en moster som jag träffar en gång om året. Det förväntas att man ska känna varandra och snacka på som med en nära vän, men man känner henne inte men bryr sig endå sjukt mycket om hur hon uppfattar en. Då blir det bara att hjag blir rädd att göra bort mig och blir tomat i huvet.¨

Exakt som Trollface beskrev tänker jag, "Var det konstigt sagt?", "fan, nu tycker alla att jag är konstig för jag sa det som kanske var konstigt" blablajadajada osv.

Inte varit på släktkalas sen jag började utvecklas så får se om det sitter kvar. Det enda sättet att lösa det är väl att fortsätta kasta sig in i dom situationer jag tycker är awkward och tänka på att andas och bry mig mindre så släpper det troligtvis med tiden.

(Kanske inget svar på din fråga, mer att jag har liknande problem själv. Bra svar ni andra skrev dock, hjälpsamt även för mig. Smile

Vi har nog alla våra varianter av oönskade tankar, mer eller mindre såklart.
Jag har börjat köra stenhårt på meditation och positivt tänkande nu, har dock inte gått så lång tid men jag märker skillnad.

Kör också på hela grejen att kasta sig in i obekväma situationer och bara köra, breaking comfort zones som dom flesta säger det. Så pojkar blir män Wink

Bra input, nice att höra av andra som har liknande probs Smile
Don't let today's weakness ruin tomorrows dream


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Hjälp Oxtilia 8 3,757 2017-11-30,05:50
Senaste inlägg:: Neironvps
  Osäker i "hotfulla" situationer Parafras 13 3,481 2016-01-25,01:34
Senaste inlägg:: Nalirot
  Behöver lite hjälp att hjälpa! Powerwolf 5 2,974 2015-04-25,14:49
Senaste inlägg:: Bruno
  Behöver hjälp att hjälpa !! Dean 10 5,801 2014-12-28,15:52
Senaste inlägg:: trollface
  Nu måste jag ta tag i mig själv igen, hjälp mig. (långt inlägg) Avager 1 1,734 2014-04-29,21:27
Senaste inlägg:: tcepser
  Behöver hjälp NU av er! Nicki 2 1,827 2014-04-29,11:44
Senaste inlägg:: Beerpong
  25 år, singel efter 7 års förhållande behöver all hjälp med game! Ni måste hjälpa mig Lasttear 24 18,072 2013-12-20,19:11
Senaste inlägg:: russel
  Hjälp - vad i helvete har hänt med mig? Avager 5 2,330 2013-03-03,22:03
Senaste inlägg:: Avager
  Äckelhjärna nu behöver jag fan hjälp Anonymous 9 3,359 2012-09-15,12:06
Senaste inlägg:: Mössan
  Hur hanterar ni såna här situationer? illusionisten 5 1,746 2012-07-23,23:46
Senaste inlägg:: Avager

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}