LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Tips om viljekraft och att ta sig framåt i livet
2015-11-24,16:32,
Inlägg: #21
RE: Tips om viljekraft och att ta sig framåt i livet
Fantastisk tråd!!

Jag är otroligt fascinerad, rent av chockad nästan av mycket som skrivits på detta forum! Helt otroligt hur bra det är.
Mycket visdom!
Måste också säga det att du har verkligen skrivit detta så himla bra sammanhängande också. Påbörjat och avslutat perfekt, med riktigt bra innehåll. Kul läsning! Respekt för det!

Jag har faktiskt sparat en del ting här som skrivits, för att tillämpa de. Tack!
Synd bara att man inte vet vem ”mannen bakom masken” är
Du vet, även för en man som älskar kvinnor är heder och respekt en stor och allvarlig ting.
Får hoppas att man ses någon dag!
Du verkar vara en kille med rejält mycket bakom pannbenet, härligt! Grymt mycket respekt!

Tänkte på att mycket utav det som skrivs här på detta forum och nu när jag träffat en del av er utanför forumet också börjar få en att inse att det finns killar på detta forum som är riktigt jävla bra killar, människor. Varenda en på detta forum är värd mer än den perfekta kvinnan där ute enligt mig.
Jag menar, trots allt! Tjejer är väl anledningen till att vi vill utvecklas mer.
Förstås, klart att det finns bra tjejer där ute också.

Tänkte på en annan sak du skrev där, i inlägget, nämligen
(2013-07-23,03:12)Ragnarök Skrev: Att låta sig motiveras. Att motivera sig ofta är mycket hjälpande, speciellt i tunga perioder. Att låta sig inspireras av förebilder, eller att kolla på bilder dit man vill komma, eller bara fantisera sig till dagen då man uppnått sina mål. Vad man inspireras av beror såklart på ens mål och ens personliga smak. Finn vad du motiveras av och utnyttja denna motivationskällan när så behövs. Jag personligen är svag för citat och övriga korta inspirerande fraser. Vilket också får blir avslutningen på denna artikel.
Det här är faktiskt något jag använder mycket av i min vardag. Fick låna en bok av en vän, en väldigt inspirerande bok av en författare som heter "Bruce King", där han tar upp en struktur som heter "MAVA". Har väldigt mycket med detta att göra också och den går att tillämpa även i sitt dagliga liv oavsett vad man gör eller jobbar med, eller vem man är som person. MAVA-strukturen innebär ju egentligen just det, att man sätter upp mål, affirmerar, visualiserar och ”aktiverar sig själv”-MAVA (Mål, Affirmation, Visualisering, Aktivitet). Jäkligt bra bok! Rekommenderar den starkt!
Den heter då "Sälj så det ryker". Bruce var ju själv men är ju en företagsman/businessman i dagsläget då han skrev boken, men det går ju som sagt att tillämpa den för övrigt i livet också såklart. Man kan ta ut bitar ur den eller få idéer då såklart

Detta är ju lite ”off-topic” men, när du svarade på Abbeys kommentar/inlägg
(2013-07-23,03:12)Ragnarök Skrev: Abbey, Senaste halvåret har varit språkupplärning för mig. Flyttade ju utomlands för nästan exakt 6 månader sen,
Du skrev där att du flyttade utomlands? Till spanien alltså? Om jag förstod det rätt?
Har nämligen själv funderat över detta, att flytta utomlands och skulle gärna själv ta emot ett tips eller två.

Så!
Tack för denna tråd Ragnarök! (Gud vad jag hellre skulle vilja kalla er vid era egentliga namn, lustigt)
Man får hoppas att vi ses någon dag helt enkelt!
och det du skrivit där med att sova ordentligt och tänka på vad man får i sig, inte bara fysisk näring utan även mental..... Wink har varit en riktig inspiration. Har själv funderat på och kommer nog att skriva en eller annan tråd om just det.

Tack!
Ser fram emot att läsa mer av dina trådar.
Gav dig rep där också! Väl förtjänat!
"Steel your mind holmes"
2015-11-24,23:26, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-11-25,09:42 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #22
RE: Tips om viljekraft och att ta sig framåt i livet
Tack för kommentaren, kul! Håller med om att det finns riktiga kvalitetsgrabbar här inne. Har inte haft så mycket tid det gångna året med att var aktiv här eller IRL social. Men om några månader kommer det att bli ändring på det. Tycker fler IRL-möten borde anordnas till förmån snacka Tinder-raggning osv här Smile

Ang flytta utomlands är det bara att göra det. När man aldrig gjort stora livsomvälvande saker kan "flytta utomlands" te sig som något stort. Men faktum att mentala gränser kan suddas bort genom aktiva val och en "inga ursäkter" attityd.

Fixa budget, läs på lite om landet, sök dig till lokala samhället om du är ute efter det eller håll dig i i turisthålorna om du vill göra safe game.
Extreme Living
Never complain - never explain


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Flummig tråd om vägar i livet Parafras 13 7,575 2015-06-03,20:24
Senaste inlägg:: Parafras
  tips från en 46årlig bankman Schlinus 4 3,229 2014-11-07,18:33
Senaste inlägg:: Ragnarök
  Tips om bra inner game material tvbordet 14 8,145 2014-03-01,19:15
Senaste inlägg:: Ballin

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}