LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Bjuda in riktiga nice guys till CL?
2015-02-14,16:13,
Inlägg: #1
Bjuda in riktiga nice guys till CL?
Fanns förut en diskussion om hur forumet kunde växa, och några av förslagen var reklam riktad mot alla killar vilket jag inte tycker är en bra ide då vi får in allt möjligt pack här. Varför inte satsa på att bjuda in riktiga nice guys? Och då menar jag inte mesar som tofflar och fjäskar eller de där som snackar om hur de ligger runt fast vi alla vet att det är bullshit och att de doppar max ett par ggr per år.

Jag snackar om riktiga nice guys, killar som har det riktigt svårt socialt, som inte vågar, som tror att de är dömda till ett liv i ensamhet bara för att de inte var tillräckligt alfa på gymnasieskolan lr liknande skit. Eftersom de är "utanför" blir de bara ännu mer socialt inkompetenta, blyga och rädda för varje dag som går.

De flesta av oss här på forumet har dock sett såna snubbar efter något års utveckling bli sköna och coola dudes som iaf. får ligga mer än snittet. (tror också att det är orsaken till att communityn och alla forum i bästa fall stagnerat).

Anyway, det här fick mig att starta tråden:

I FB gruppen Köp/sälj/byt göteborg:
Citat:Offtopic!
Köpes!
En vän att gå på bio med.
Jag erbjuder gratis biljett.
Pris: vänskap
Beskrivning: någon som är lika forever alone som mig i denna "ljuvliga" dag och kanske vill gå på bio med mig? Smiley smile

Varför inte bjuda in såna istället för reklam? Ge dom örfilen de aldrig fått, pillret och sedan låta dom få chansen att man up?
2015-02-14,18:13, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-02-14,18:17 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #2
RE: Bjuda in riktiga nice guys till CL?
Håller med. MEN istället för att introducera dom till forumet det första man gör bör man bjuda med dom på en CL-träff. WIngmanträff el whatever. Därefter som snubben ser att det är "normala" (nåja) typer som hänger här kan man länka honom forumet.

FInns en del av den typen på flashback med i typ relationer o samlevnadstråden. Stack ut en gång med en snubbe därifrån som sa att han var utan polare fast han var "vettig" enligt egen utsago. Träffade honom och snubben var en sån jävla toffel och sjukt nice guy så det finns inte. Dock inte PK (flashback ffs). Han hade innan blivit länkad C-R tror jag men tog det inte seriöst. Så det är viktigt att dessa nubbar får träffa "riktiga" dudes först i vissa fall kan jag tänka mig.
Extreme Living
Never complain - never explain
2015-02-18,01:13,
Inlägg: #3
RE: Bjuda in riktiga nice guys till CL?
I dont know man. Jag fattar exakt hur du känner. Storebrorskänslan. Du vet vad personen behöver, the red pill. Men det som det alltid landar i: är han redo för det? "We dont free a mind once its reached a certain age", för att tillämpa det i verkligheten skulle jag snarare säga "försök inte ge någon the red pill som verkligen inte är redo för det / vill ha det".

Har försökt så många gånger (förvisso mest när jag var yngre och inte fattat lika mycket nu som då) men alltid förgäves. Har fått in vissa saker i mitt kompisgäng, såsom tex hur mycket nofap kan göra, allmänt tänk kring det, när man knowledgedroppar saker som dom inte tänkt på, typ kino, mm.

Men alltså det är bara naturals som kan ta till sig det. Vi är en viss typ av folk vi som hänger här. Folk som känner att dom inte kan falla längre ner. Folk som är extremt villiga att lära sig oavsett vad det kostar. Folk som är bra med brudar men vill bli bäst. Folk som aldrig ger sig utan alltid söker runt mer om det. And so on. Personligen känner jag mig som ett ihopkok av det jag skrev ovan, om något så luddigt.

Jag lägger ingen energi längre på att försöka lära folk som inte vill. Jag slänger ur mig min skit, sen får dom take it, or leave it. Att random bjuda in någon till ett forum är en fin tanke men jag är högst skeptisk till att det faktiskt kommer leda till något vettigt. De som faktiskt reggar sig kommer säkert bara sätta sig på högkant och säga "nej så funkar det inte" mm och bara vara allmänt emot. Vissa kanske tar till sig det, men jag tror dom skulle hitta hit förr eller senare ändå.

För på tex flashack så dyker det ibland upp kommentarer som "googla pua bara så (xxx)" i typ relationsforumet. Det är lite synd för man kan inte prata högt om det här, folk blir tex rädda av ordet "game" bara , för dom tror att dom ska bli sammankopplade med boken The Game.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  RSDMax flyttar till Sverige StayHungry 2 1,404 2016-08-10,15:41
Senaste inlägg:: StayHungry
  Drivkraften till player livsstil. Orsaker? tay 9 4,238 2016-03-12,13:20
Senaste inlägg:: Archidas
  Bör kvinnor betala mer skatt till pensionen? illdan 8 4,470 2015-01-21,13:03
Senaste inlägg:: SvaMp_
  Åkte till Mexico för att ta självmord - drog koks och knullade horar - ångrade sig Mössan 2 2,445 2014-12-21,15:49
Senaste inlägg:: SvaMp_
  Vad har ni för relation till eran morsa? Ballin 12 7,200 2014-11-05,14:25
Senaste inlägg:: Schlinus
  Röstförändring: Från low till medel/hög T Evilvalle 13 7,584 2014-04-17,17:11
Senaste inlägg:: SvaMp_
  Mitt steg till självständighet Prettyboy 1 1,291 2014-03-19,03:53
Senaste inlägg:: Ragnarök
  2 nice trådar av AlphaBeam Evilvalle 1 1,202 2013-12-14,14:53
Senaste inlägg:: russel
  Nice Deangeloklipp Evilvalle 2 1,231 2013-10-23,13:48
Senaste inlägg:: russel
  Hur hittar man snabbast tillbaka till formen igen? Mindful 5 2,380 2013-07-16,23:57
Senaste inlägg:: confused...

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}