LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Riktigt svår situation!
2015-04-19,21:41,
Inlägg: #1
Riktigt svår situation!
Hej allesammans!

Jag har haft en crush på en tjej som är två år yngre än mig, hon är nog något av det finaste jag vet och hennes personlighet och stora hjärta gör mig ännu mer ''små kär''. Jag vet att tjejen är lite osäker, blyg, rädd och orolig över att släppa in folk (har även fått det bekräftat av henne, tog upp det med henne så öppnade hon sig). Jag har varit med henne och hennes kompis och märker att hon svarar på min närkontakt men är lite osäker och drar sig. Därför försöker jag spela ''good guy'' den som hjälper henne, finns där för henne, ger henne komplimanger, hjälper henne, får henne att känna sig säker för att hon ska släppa spärren och tillslut bli ''kär''. Hon sa även att hon är rädd för att bli kär på grund av ett tidigare förhållande där killen behandlade henne illa. Jag visar den sidan eftersom att hennes hjärta vill ha något i den stilen. Hon visar alltid uppskattning för det jag säger men jag är orolig att min ''good guy''-stil kommer lämna mig utan tjej och istället se på när hon hittat någon annan.

Hjälp behövs som sagt från någon med erfarenhet i denna typ av situation, vill även tillägga att alla runt omkring mig som träffat mig med denna tjej säger till mig att inte släppa henne vad jag en gör och det gör dem med goda skäl för det är ingen vanlig tjej. Mvh, JimoshiG
2015-04-19,23:19, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-04-19,23:21 av {2} golvmopp.)
Inlägg: #2
RE: Riktigt svår situation!
IMO en alldeles för generell beskrivning på en för specifik situation för att kunna ge några råd av värde överhuvudtaget. "TRUST NO HOE"-campet rycker in och säger att hon förmodligen drar i sig negerslang till frukost, lunch och middag, PK-SWAT står på andra sidan slagfältet och proklamerar att den sanna kärleken aldrig dör och att hon är en ofelbar prinsessa. Sanningen ligger väl någonstans i mitten. De flesta applicerbara råden du får i en sån här situation är väl variationer av följande:
1. Ta allt tjejen säger med en nypa salt.
2. Alla har skelett i garderoben. Det där med "tidigare pojkvän som behandlat henne illa" kan vara allt ifrån att de gjorde slut när han brusade upp en gång, till att hon blivit slagen, våldtagen och försummad med ett följande undermedvetet behov av att återupprepa misshandeln, och söka sig till likartade relationer för att försöka få kontroll över dessa, antingen via äkta misshandel eller aggressiva rollspel. Lägg därför inte alla ägg i en korg
3. Som en variation på punkten ovan - jobba alltid på andra tjejer, även om detta självklart ska skötas snyggt.
4. Var inte snubben som väntar i veckor och månader på att tjejen ska släppa till för att nån annan dude tagit en emotionell springnota på henne.

Återigen, vad fan vet jag (eller någon annan här) om hur exakt DU är, hur hon är, hur situationen objektivt ser ut, vad som är "bäst" att göra eller whatevs. Råden jag ger är baserade på hur sönderbränt mitt känslomässiga bagage är - du å andra sidan kanske har tålamodet till att vänta 5 månader på att ligga om så skulle vara fallet, och skulle tycka att det är värt det. I don't fuckin know. Ganska tråkigt att höra, men tyvärr nödvändigt.
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Inget svar på sms, oklart om hon fått det. Skriva igen på whatsapp? ChuckNorris 8 2,802 2017-07-21,21:43
Senaste inlägg:: Entreprenören
  Fröken spela svår bcude 1 954 2017-07-18,17:09
Senaste inlägg:: Bruno
  Ovan situation, hur svarar man kball 16 5,679 2016-03-21,13:44
Senaste inlägg:: tay
  Komplicerat situation med en tjej jag har känslor för Fiskarn 14 6,260 2016-01-29,20:31
Senaste inlägg:: Willson
  En delikat situation, hjälp via PM någon? kball 3 2,392 2014-03-21,20:29
Senaste inlägg:: TheD
  En rolig dock ovan situation! Behöver lite hjälp! Flumrider 28 11,602 2013-08-19,14:22
Senaste inlägg:: Tenga
  En speciell situation med en tjej (VARNING långt inlägg). Avager 5 1,794 2012-12-09,20:20
Senaste inlägg:: Vagabond
  Ta kontakt med tjej i "speciell" situation vinividivici 3 1,606 2012-05-29,19:34
Senaste inlägg:: Insecureboy
  Situation med tjej som har pojkvän – hur hanterar jag det här bäst? illusionisten 5 2,067 2012-05-05,09:55
Senaste inlägg:: illdan
  Svår tjej Eresus 12 3,888 2012-04-18,01:53
Senaste inlägg:: Evilvalle

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}