LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Komplicerat situation med en tjej jag har känslor för
2016-01-26,16:39,
Inlägg: #1
Komplicerat situation med en tjej jag har känslor för
Var under eftermiddagen helt förstörd och grät över en halvtimme idag.Sad Jag har insett att jag för första gången i mitt liv har (starka) känslor för en tjej. Skulle gärna uppskatta tips hur jag ska göra . Ska försöka göra en så snabb men uttömmande genomgång som möjligt även om det kommer bli wall of text.

Matching och första träffen
Det börjar med en matchning på tinder i okt/nov som gick till fb. Bara lite prat och jag försökte styra en träff vilket gick dåligt. MITTEN DECEMBER laddade jag upp massa bilder från mitt liv i Sydney och tjejen kontaktade mig och ville ses: Bangaroo park 7pm. Drar in 6:30 pm men efter en fråga om mötesplats är det stendött till typ 7:10 pm. Då får jag meddelande att hon försovit sig. Samt att hon haft något gräl med exet (som bor i samma share house, (hon ska dock flytta nästa vecka) Hon skriver även att hon gråtit och är förstörd. Frågar sedan om jag är fri dagen efter eller tisdag. Jag svarar att jag jobbar och ska på ett pool party men är fri på tisdagen.

Därefter beklagar hon sig att hon känner sig så dum och inte menade det..samt ett tredje att hon skäms för sitt beteende. Jag skriver att jag förstår och att det är bra att hon iaf är ärlig. Därefter 5 min senare frågar hon om jag fortfarande är i city då hon beslutat att hon vill komma och träffa mig, detta är typ 40 min efter 7pm. Skriver till henne att jag fortfarande är i city och att det går bra men att jag måste dra rätt tidigt pga jobb dagen efter. Men hon kommer trots allt.
Möter upp henne i Circular quay och vi klickar faktiskt riktigt bra direkt och kinon var som att vi känt varandra länge. Satte oss på klippkant senare då hon ville visa en grej, sätter oss och bara har det mysigt, närgånget(på hennes initiativ) men ingen sexuell eskalering från någons sida. Iaf hon satte sig nära och lutar sig in mot mig och vill hålla om, okay for me då hon faktiskt är väldigt söt och skön. Läget för strul (och sex) var egentligen kanon men jag var skeptiskt till det pga dels exet + att jag ej hade kådis, undvek och fortsatte istället på konversationen. Men iaf, vi fortsätter prata och trivs kanon. Tar farväl då jag ska jobba tidigt dagen efter och på bussen hem får ja sms:
Hon: It was really lovely to meet you Smile

(Jag fick veta för några dagar nutid sedan att en av anledningarna till att hon ville ses igen var för att jag inte kysste henne vilket alla andra killar försöker göra och att jag kändes speciell och hon kände att hon kunde vara sårbar och sig själv)

Andra träffen och sjuk en längre period SAMT FLAKES
Några dagar senare 2:a träffen - Shopping i stan 4 timmar: Flirtigt, mycket kino, härliga konversationer.

Därefter blev hon sjuk ett bra tag (vilket i efterhand berodde på depression mm efter break upet med exet. Och andra problem.

30 december och 3 januari skulle vi ses men hon flakeade bara en timme eller ett par innan. Efter den 3 januari svarade jag inte, dagen efter fick jag text och bild och hon frågade om jag var arg. I samband med detta skrev jag denna texten på min blogg:

"Ärligt talet är jag kluven hur jag ska göra. Jag vill verkligen träffa henne för att hon är himla go. En annan grej som gör att jag vill säga okay är för att hon faktiskt förslog en ny tid samt att anledningarna känns "något" valida. MEN jag känner även att två gånger är en gång för mycket och det känns som att jag spelar på hennes villkor vilket inte är okay. Igår hade jag ju anpassat dagen lite för träffen, annars kanske jag bokat in annat. Hon säger/skriver bra grejer om mig, att hon är intresserad, saknar mig men det märks ju inte i handlingarna. Ok, jag förstår att man kan vara trött och vilja sova inför nyår om man ska jobba tidigt, jag förstår att man kan ha missat en fest med jobbet, men det är 2 ggr, hade hon varit riktigt intresserad hade hon inte brytt sig om hon var trött...Därför får jag intrycket av något lojt ointresse och att jag är någon reserv eller liknande. "

Hennes meddelande dagen efter var:
Hon: "Hon" har skickat ett foto
Hon: That was yesterday
***5 min senare***
Hon: im sorry if i make you mad or anything
Hon: I was really looking forward

På detta svarade jag att det är cool men att jag värderar min tid och således inte ser poängen på att lägga ner tid på någon som avbokar flera ggr även om jag gillar personen. Sa att jag inte tolererar mer än 3 "flakes" då jag istället kommer att göra andra planer med personer som är mer pålitliga. På detta fick jag wall of text med förlåt; jag förstår dig, är så ledsen. Jag gillar dig, du är den skönaste jag träffat på länge. Låt oss bestämma en ny tid. Kan du tisdag? I miss you...can't wait to see u again.

Så planen blev tisdag, att ses här i Coogee. Det är simpelt för mig för om hon avbokar igen så är det no big deal, värre om man tar 30 minbuss till stan.

Väcktes på morgonen av att hon ringde och grät i luren. (Hade nyss vaknat, min roomies sov.. så det var svårt att fokusera på att höra vad hon ens sa.) Men det var en hel del om sitt ex och att han är väldigt hotfull hörde jag, och jag försökte bygga en del komfort där även om jag är dålig på att.
12:30 fick jag meddelande att hon skulle komma. (Bokat vid 3pm)
14:15 fick jag ett nytt meddelande att hon inte kommer då hon kände sig "really sick"
Skrev bara "ok".

Sedan dess hade vi inte någon kontakt på några dagar. På kvällen däremot skrev denna tjej ett långt inlägg på fb att hon skulle radera kontot pga "safety issues". Detta pga exet. Så dagen efter var kontot raderat och hon hade bett alla som ville nå henne att ringa/smsa eller skicka mail.


Hon tar kontakt igen på telefon

9 Januari. Hon kommer enda till Coogee för att träffa mig. Dvs typ 1,5 timme från hennes boende (hennes gamla lägenhet) samt att hon gått upp 4am för att jobba och nu är villig att ses trots trötthet. Vi gör Coogee-bondi walken och har det riktigt trevligt.

12 Januari. Vi ses igen i stan, buss till Coogee, shoppar mat, hem till mig, baka chokladbollar och knullar.

Därefter blev jag fundersam igen:
TANKAR
Detta är den tjejen som jag aktivt "dejtar" för tillfället. Vi får se vart det leder. Jag måste dock ventilera lite tankar för att min feeling är att jag inte helt litar på henne. Efter sexet (Hon babblade på i 120 i typ 30 min så jag sa inte jättemycket) berättade hon att sex är ett rätt stort steg för henne vilket lät lite random då hon tydligen knullat tot minst 8 st under de senaste 4:a månader sedan hon blev singel. Jag vet att hon är väldigt flirtig av sig och att hon får mycket inviter så att siffran är inget problem i sig. Hursomhelst har jag har också berättat hur många och hon vet att jag kontinuerligt träffar mycket nya tjejer hela tiden.

Hon ger mig väldigt mycket komplimanger hur grymt snygg/het, trevlig och skön jag är, hur grymt snuskig jag är i sängen och att sexet är skitbra. Hon har snappat oss tillsammans de senaste två gångerna vi träffats i mystory + skickat till typ nästan samtliga vänner med, bla en bild där båda vi var skitkladdiga i ansiktena och gjorde läskiga miner, någon kille hade slutat skriva med henne till och med efter snappen med mig enligt henne, förövrigt är jag den enda killen hon haft i mystory sedan jag la till henne. Hon har varit i coogee 2 ggr trots att det är 30 min att åka + lång hemresa. Hon har frågat i telefon om jag har någon plan för henne. Jag svarade att jag inte har någon plan men att jag gillar henne och vill fortsätta träffa henne så får vi se vart det leder. Hon svarade att det var svaret hon ville höra och gick in på en annan dejt hon dissat då han skrev massa framtidsplaner om henne och honom. Hon hade även dissat någon som kontaktade henne hela tiden, bombarderade henne med sms, snaps osv. Hon har även frågat mig 2-4 ggr varför jag spenderar tid med henne och varför jag umgås med henne då jag har så många alternativ på vilket jag svarat ärligt vilka egenskaper jag gillar med henne. Samt fråga hon varför jag fortsatte ha kontakt med henne efter första träffen. Dessutom efter sexet ville hon ha besked om jag kommer fortsätta ha kontakt med henne eller inte eftersom andra dissat henne förut efter sex.

Hon ringde mig 2 kvällar i rad (den ena efter träffen) och pratade 20 min (hon går hem en rätt lång väg till där hon bor tillfälligt), hon visste att jag var hemma och att jag skulle jobba dagarna efter så att jag var ledig. Annars har vi väldigt lite kontakt mellan träffarna, någon snap under dagen och ibland lite kort konversationen.

Hon har slängt ut rätt mycket shittests på sistone och jag känner mig visserligen stabil på den fronten så inga problem där, är inte på något sätt needy heller i mitt beteende, har varit väldigt återhållssam i snaps/sms mm, mer än var hon varit.

15 Januari.
Jag hade sagt under gårdagen att jag skulle dra till stan idag runt 12-16. Men kunde ej ses då hon skulle träffa en kompis efter jobbet (slutar 16). Vid 13 ringer hon och frågar om jag är i stan. Jag säger att jag är hemma pga dålig i halsen. Hon frågar om jag är okay och jag säger jovisst inte jättesjuk. Hon drar 30 min bussresa hit. Visserligen under röda dagar så inget sex men sågs några timmar nere i beachområdet. Hon skriver att hon saknar mig 200 % och frågar hur mycket jag saknar henne osv... Får random "I like youuuuu <3333" så ja, hon verkar helt såld på mig.
16 Januari: Ses igen en snabbis 20 min då båda är i Bondi.

Sedan en ytterligare gång för ca 1 vecka sedan.


Därefter
Rätt mycket och flirta snapkonversationer, mm. Godmorgon, godnatt mm. Hon kallar mig baby mm. Alltså nästan så det känns att vi kommer bli ihop.

För några 4 dagar sen blev hon lite kyligare varpå jag minskar skrivandet. Har för mig att hon skrev att hon kändes sig scared över oss. På söndag säger hon att nästa vecka är hon ledig måndag och lördag. Så på kvällen skriver jag att jag jobbar och att jag kan ses efter 3pm. Hon förslår lunch. Dagen efter, dvs igår skickar hon snaps och jag smsar sedan vid 3pm att jag slutat jobbet. Inget svar alls på detta, kommer hem och drar till gymmet vid 4pm. När jag kommer hem 5:30pm har jag fått ett kort svar "Yippieeee". inget mer och jag svarar inte.

Sent på kvällen igår nytt meddelande och senare på morgonen lite nytt.
Vid lunchtid idag kollade jag:
Hon igår: "are u there?"
Jag idag: yeah?
Hon: Are you okey?
Jag: I'm ok, how so?
Hon: You are so cooold
Jag: It feels like you are playing around with me
Hon: I'm sorry if you feel that...
.....
Detta leder sedan till att hon berättar att hon känner sig "not secure" med mig. Jag frågar vad... och hon svarar att det beror på att jag har så många snygga tjejer runt mig hela tiden, att jag inte vet hur länge jag kommer stanna i Australien och vad som kommer hända efter. Samt att hon inte känner sig good enough för mig vilket hon sagt totalt 3 ggr och sedan frågat varför mig. (olika tillfällen). Hon säger att vi kanske borde vara vänner istället...

Jag ringer henne, tar upp grejerna ovan..
Säger att jag inte är intresserad av friendship varpå hon är osäker och vill veta mer tydligt var hon är för mig....Säger att jag vill datea henne och vill mer. Och nu så vill hon alltså sakta ner våra träffar osv. Hon säger också att hon känner sig ensam.. Och i slutet av samtalet kommer det fram att hon börjat träffa sitt ex igen några gånger. Även att denna person (stalkade henne, ringde hennes mamma mfl och sa dumma saker, kastade ut hennes saker ur lägenheten, förstörde grejer, var hotfull, polis iblandad..) Tanken är iaf att vi ska ses om typ en vecka. lol.


SÅ... hon är eventuellt? väldigt attraherad men hon känner sig osäker. När vi ses är det verkligen sjukt bra. Och många sms har varit nästan i flickvänsstuk..Sedan kom denna osäkerheten och jag kunde efter samtalet inte hålla tillbaka då jag känner mig sårad. Främst pga alla fina grejer hon har sagt om mig, det är så mycket mer en miss you och det faktum att handling ändå betyder mer än alla ord hon sagt. Även om hon i samtalet sa att hon agerat och spenderat sina off-dagar med mig samt åkt enda till Coogee några gånger. Men....Har hon ens menat alla grejer hon har sagt? Nu känns det som att jag är en reserv för exet vilket känns skitsurt. Eller att jag agerat någon sorts utfyllnad då hon känt sig ensam. Jag vet inte, hon verkade gilla mig starkt.

Berättat om detta till 3 personer, 2 tjejer gav mig olika svar.
En sa att jag borde gått snabbare fram och göra det official och varför hon är speciell. Att jag har chans än men måste skynda och investera mer NU.

Den andra skrev detta:

The thing with love is that we do stupid things when we start feeling feelings; and other people, even the best people for us, can't do anything about it. We'll do these things in hopes that we can prove others wrong, and tell them that what we did was right. Even when we know it's not - And when things don't go as according to plan, we have to let ourselves experience it all, because it'll help us become better people in the future.

People get hurt, feelings become a big blur, and we will think the worst. There will never be a logical reason as to why people choose to be with people they want to be with, even with people who have hurt them in the past; and not be with someone whom they should be with but, I'll tell you this Fish, she isn't the one for you. I understand you like her, and she's said she likes you too, but in times like this, actions mean more than a thousand words could ever tell.

It sucks getting your heart broken. It feels like your insides are crumbling into tiny unmanagable pieces and you just want it all to go away. I wish I could say it'll be gone soon enough but IDK if that's true. All I can say is that it may not better, but you will.

Take this opportunity to spend more time with friends, create priceless memories, drink more than you should, Snapchat whatever the fuck you want, and eat all the ice cream there is. Feelings suck but, you definitely don't. You're gonna get through this, Fish!

And you got the Philippines to look forward too! All the beaches, festivals, food, mountains, and ice cream! Smiley


Så köra hårdare, investera mer eller gå vidare.


Ikväll gjorde jag mystory varpå hon skriver lite allmänt och miss you samt skickar bild och godnatt... (Hon sa själv idag att vi skulle sakta ner och inte ha kontakt som förut vilket är tvärtom)
---------
Åååååhhhhh ska jag bara låta det rulla, fortsätta skriva lite och ev få en träff snart (vet inte ens när)...
----eller
Funderar även på att skriva en text såhär baserat på första tjejen om hon faktiskt gillar mig jättemycket men blir osäker pga mig. Främst på grund av att få henne att välja mig... om det ens är möjligt.

"Vi gör kanske bäst i att sluta träffas, jag har fått känslor för dig men känner att jag inte vill fortsätta som vi gör då det bara kommer såra mig i längden om jag måste tvivla på dig. Det är nog bättre att du går tillbaka till ditt ex då han säkert är en toppenkille. Det var iaf sjukt kul att baka chockladbollar och gå härliga strandpromenader med dig ... och knulla som vilddjur med fönstet öppet! Cheeky Monkey!"

ev avsluta med "Hur känner du?"

Det jag vill säga är att jag verkligen är intresserad men kan gå vidare om hon håller med och inte verkar vara på samma bana. Att skriva bra saker om exet för att få henne att tvivla på honom. Och att dra upp 3 aktiviteter med massor med bra minnen ifrån samt ett nickname som betyder mycket..

Rätt väg att gå?

/ En för stunden förstörd fiskare.
2016-01-26,17:09,
Inlägg: #2
RE: Komplicerat situation med en tjej jag har känslor för
Hon lär ju knappast bli mindre strulig om ni börjar träffas seriösare, dessutom är du på andra sidan jorden. Skit i henne och bygg upp riktig abundance istället, som du verkar pusha där så är det väl bara en tidsfråga innan du har sexual abunance på riktigt, då är hon nog inte lika intressant längre.
2016-01-26,18:36,
Inlägg: #3
RE: Komplicerat situation med en tjej jag har känslor för
Citat:För några 4 dagar sen blev hon lite kyligare varpå jag minskar skrivandet. Har för mig att hon skrev att hon kändes sig scared över oss. På söndag säger hon att nästa vecka är hon ledig måndag och lördag. Så på kvällen skriver jag att jag jobbar och att jag kan ses efter 3pm. Hon förslår lunch. Dagen efter, dvs igår skickar hon snaps och jag smsar sedan vid 3pm att jag slutat jobbet. Inget svar alls på detta, kommer hem och drar till gymmet vid 4pm. När jag kommer hem 5:30pm har jag fått ett kort svar "Yippieeee". inget mer och jag svarar inte.
Bra gjort.
Citat:Sent på kvällen igår nytt meddelande och senare på morgonen lite nytt.
Vid lunchtid idag kollade jag:
Hon igår: "are u there?"
Jag idag: yeah?
Hon: Are you okey?
Jag: I'm ok, how so?
Hon: You are so cooold
Jag: It feels like you are playing around with me
Hon: I'm sorry if you feel that...
"It feels like youre playing with me" = dåligt. Hon ska inte rubba dig alls, du "märker" inte ens av att hon spelar och är weird (ska hon tro). Nämn inte sånt mer.
Citat:Detta leder sedan till att hon berättar att hon känner sig "not secure" med mig. Jag frågar vad... och hon svarar att det beror på att jag har så många snygga tjejer runt mig hela tiden, att jag inte vet hur länge jag kommer stanna i Australien och vad som kommer hända efter. Samt att hon inte känner sig good enough för mig vilket hon sagt totalt 3 ggr och sedan frågat varför mig. (olika tillfällen). Hon säger att vi kanske borde vara vänner istället...
Fråga inte vad, säg "okok" nästa gång. Att hon känner sig "osäker" är inte en dålig sak, tvärtom. Du ska ha många tjejer runt dig, ursäkta dig inte för det. Då kommer det gå åt helvete.
I call bullshit på resten, hon känner sig visst good enough för dig. Strunta i det.
Citat:Jag ringer henne, tar upp grejerna ovan..
Säger att jag inte är intresserad av friendship varpå hon är osäker och vill veta mer tydligt var hon är för mig....Säger att jag vill datea henne och vill mer. Och nu så vill hon alltså sakta ner våra träffar osv. Hon säger också att hon känner sig ensam.. Och i slutet av samtalet kommer det fram att hon börjat träffa sitt ex igen några gånger. Även att denna person (stalkade henne, ringde hennes mamma mfl och sa dumma saker, kastade ut hennes saker ur lägenheten, förstörde grejer, var hotfull, polis iblandad..) Tanken är iaf att vi ska ses om typ en vecka. lol.
Du skulle inte nämnt att du vill "mer", låt tjejen vara den som tar förhållandet till nästa nivå. Nu styr hon allt, HON säger att hon vill sakta ner osv. Bra att du satte ner foten och sa att du inte är intresserad av vänskap, DOCK hade du kunnat säga "mm yeah me to, this doesnt feel right, your to blond" och sen fortsatt i vanlig ordning (dock hört av dig mindre).
Att hon dras till sitt ex, som är douchebag och idiot, är inget nytt för tjejer.
Citat:SÅ... hon är eventuellt? väldigt attraherad men hon känner sig osäker. När vi ses är det verkligen sjukt bra. Och många sms har varit nästan i flickvänsstuk..Sedan kom denna osäkerheten och jag kunde efter samtalet inte hålla tillbaka då jag känner mig sårad. Främst pga alla fina grejer hon har sagt om mig, det är så mycket mer en miss you och det faktum att handling ändå betyder mer än alla ord hon sagt. Även om hon i samtalet sa att hon agerat och spenderat sina off-dagar med mig samt åkt enda till Coogee några gånger. Men....Har hon ens menat alla grejer hon har sagt? Nu känns det som att jag är en reserv för exet vilket känns skitsurt. Eller att jag agerat någon sorts utfyllnad då hon känt sig ensam. Jag vet inte, hon verkade gilla mig starkt.
JA hon är investerad, fortsätt ligg med henne om det går men ta ett steg tillbaka. Du måste få tillbaka framen, mitt tips är;
Hör inte av dig, låt hon göra det (BE COOL)
Svara artigt men inte överexalterat, lite off (Va? Har Fiskarn träffat en annan? fan! Måste få tbx han amagaaad, he's such a diamond and I didnt see it!!!)
Citat:Berättat om detta till 3 personer, 2 tjejer gav mig olika svar.
En sa att jag borde gått snabbare fram och göra det official och varför hon är speciell. Att jag har chans än men måste skynda och investera mer NU.
NEJ.

Ta ett steg tillbaka och låt henne investera, fråga inte om ni skall ses än utan låt henne skriva och ta initiativ sedan om någon vecka - om hon ej frågat - så kollar du om hon är sugen på en öl. Om hon tar upp pojkvännen "Yeah you should see him, he sounds pretty cool =)"
Gör annat nu, du är alldeles för investerad, ut och sup och snacka med andra tjejer. Personligen tror jag det är svårt att byta rollerna, då mååååånga hamnat här men det brukar inte gå så bra, tyvärr.
Det är mina tips, lycka till!
2016-01-27,01:28,
Inlägg: #4
RE: Komplicerat situation med en tjej jag har känslor för
(2016-01-26,17:09)fisk Skrev: Hon lär ju knappast bli mindre strulig om ni börjar träffas seriösare, dessutom är du på andra sidan jorden. Skit i henne och bygg upp riktig abundance istället, som du verkar pusha där så är det väl bara en tidsfråga innan du har sexual abunance på riktigt, då är hon nog inte lika intressant längre.

Visserligen, pushar hårt i nuläget och träffar mycket nya tjejer och har 2 klockrena som bara väntar. Igår smsade den gifta thaien 2 ggr men jag var med några kompisar och firade Australia day så hon drog hem istället för med mig.

(2016-01-26,18:36)Parafras Skrev: Bra gjort.
"It feels like youre playing with me" = dåligt. Hon ska inte rubba dig alls, du "märker" inte ens av att hon spelar och är weird (ska hon tro). Nämn inte sånt mer.

Fast känner jag att hon spelar säger jag ju det och att det beteendet inte är okej för mig. Jag har sagt att jag uppskattar alla ord men det jag bryr mig om är hennes agerande och om hon spelar så drar jag och hon förlorar mig.

Fråga inte vad, säg "okok" nästa gång. Att hon känner sig "osäker" är inte en dålig sak, tvärtom. Du ska ha många tjejer runt dig, ursäkta dig inte för det. Då kommer det gå åt helvete.
I call bullshit på resten, hon känner sig visst good enough för dig. Strunta i det.

True, borde inte hakat upp mig på detta men ville veta. Jag har däremot aldrig bett om ursäkt för att jag har många tjejer runt mig. Mitt svar på när hon sa jag hade tjejer runt om mig hela tiden var typ. Okaaay, men vi är inte ihop så jag kommer fortsätta träffa andra och du får göra detsamma. Däremot är du den som jag träffat flest ggr eftersom jag tycker du är speciell.

Du skulle inte nämnt att du vill "mer", låt tjejen vara den som tar förhållandet till nästa nivå. Nu styr hon allt, HON säger att hon vill sakta ner osv. Bra att du satte ner foten och sa att du inte är intresserad av vänskap, DOCK hade du kunnat säga "mm yeah me to, this doesnt feel right, your to blond" och sen fortsatt i vanlig ordning (dock hört av dig mindre).

Mmmm, ev har hon tenderat att ta upp "förhållandet" ett par ggr då hon frågat hur min plan är för henne mm men jag har sagt att jag bara vill fortsätta träffas och se var det leder.

Att hon dras till sitt ex, som är douchebag och idiot, är inget nytt för tjejer.
JA hon är investerad, fortsätt ligg med henne om det går men ta ett steg tillbaka. Du måste få tillbaka framen, mitt tips är;
Hör inte av dig, låt hon göra det (BE COOL)
Svara artigt men inte överexalterat, lite off (Va? Har Fiskarn träffat en annan? fan! Måste få tbx han amagaaad, he's such a diamond and I didnt see it!!!)

Precis, det vet jag.
Yep kommer bli mer off nu, kommer försöka boka in lite fler träffar istället. Samt att svara långsammare på meddelande och försöka skjuta in lite mystik i mina meddelande så hon inte vet var hon har mig. För i nuläget, om jag inte svarar på ett bra tag brukar hon fråga om jag är där. Så då blir det mer kort, "varit på äventyr med en kompis några timmar". Dessutom har jag rätt mycket tjejer omkring mig när vi festar så ska ev försöka att använda snapchats mystoryfunktion lite mer.


NEJ.
Ta ett steg tillbaka och låt henne investera, fråga inte om ni skall ses än utan låt henne skriva och ta initiativ sedan om någon vecka - om hon ej frågat - så kollar du om hon är sugen på en öl. Om hon tar upp pojkvännen "Yeah you should see him, he sounds pretty cool =)"
Gör annat nu, du är alldeles för investerad, ut och sup och snacka med andra tjejer. Personligen tror jag det är svårt att byta rollerna, då mååååånga hamnat här men det brukar inte gå så bra, tyvärr.
Det är mina tips, lycka till!

Yes så får det bli. Hon får styra nästa träff. Ger det till nästa onsdag annars kanske jag droppar ett meddelande. Yep honom har jag mest ignorerat men kommer det på tal blir att lovorda honom och framställa mig som sämre. Blir att dra fram kalendern och se om jag hittar några luckor att fylla denna veckan.

Update kommer.
2016-01-27,01:56,
Inlägg: #5
RE: Komplicerat situation med en tjej jag har känslor för
Fuck man läste en bit men orkade inte läsa vidare. Det är skitsamma ärligt talat vad som händer sen, jag ser kategorin tjejer faller in i.

Var i liknande sits i höstas och jag säger bara - get out bro. Seriöst. Jag hörde det men försökte. I efterhand så ångrar jag det inte då jag ofta bangar osv, MEN, alltså damaged goods skall undvikas av en anledning.

Man kärar ner sig i den där svagheten man ser hos dom och vice versa kärar hon ner sig i att du fixar hennes sårbarhet. Men det är liksom inte tillräckligt och all skit som är under ytan kommer ploppa upp och BAM - så står du där snorkär och allt skiter sig, fastän ni båda gillar varandra.

Then again - jag körde som sagt, men jag skulle inte vilja att någon går genom samma. Samtidigt, som livet handlar lite om att chansa i slutändan. Hårfin linje. Kan ju ha helt fel. Oavsett, om du är kär så kommer min kommentar inte spela mycket roll, det vet både du jag och alla andra, men kanske ger lite klarhet i framtiden om det inte gör det nu iaf. Eller så har jag helt fel. Who knows.

Lycka till oavsett!
2016-01-27,02:06,
Inlägg: #6
RE: Komplicerat situation med en tjej jag har känslor för
I feel you bro. Bra poäng här av Parafras men när hon säger att hon inte känner sig good enough för dig skulle jag inte säga det nödvändigtvis är bullshit. En tjej kan väl känna sig väl lika lite värd en man, som en man som inte har sitt shit together känner sig bredvid en top-model som är omsvärmad av andra män, speciellt en tjej som är osäker med dålig självkänsla som ju hon tydligt visar. Haft depression och trasigt förhållande bakom sig. Tror definitivt att hon kan känna så här.
Normalt sett vill tjejer fånga killar som är lite smartare än dem, lite starkare psykiskt osv. så det är inget dåligt om inte hennes självkänsla är totalt nere i botten.

Men japp, hon mindfuckar dig totalt och du måste fråga dig om du orkar hålla på med ett struligt ex i kulisserna helt enkelt - sätt tydliga ramar för vad du tycker är ok och inte, följ dem och låt henne göra sitt medan du har det awesome på din kant och kommunicera att du badar i kvinnor men att hon är speciell för dig av nämnda anledningar. Lättsamt och kul, no biggie. Let her persue. Men var stark i dina beliefs och handlingar och låt inte hennes velande/osäkerhet påverka din lycka. Du befinner dig på en awesome plats med havet full av fiskar där det finns minst 1000 anledningar att le.
2016-01-27,02:16, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-01-27,02:17 av {2} Fiskarn.)
Inlägg: #7
RE: Komplicerat situation med en tjej jag har känslor för

(2016-01-27,01:56)Nalirot Skrev: Fuck man läste en bit men orkade inte läsa vidare. Det är skitsamma ärligt talat vad som händer sen, jag ser kategorin tjejer faller in i.

Var i liknande sits i höstas och jag säger bara - get out bro. Seriöst. Jag hörde det men försökte. I efterhand så ångrar jag det inte då jag ofta bangar osv, MEN, alltså damaged goods skall undvikas av en anledning.

Man kärar ner sig i den där svagheten man ser hos dom och vice versa kärar hon ner sig i att du fixar hennes sårbarhet. Men det är liksom inte tillräckligt och all skit som är under ytan kommer ploppa upp och BAM - så står du där snorkär och allt skiter sig, fastän ni båda gillar varandra.

Then again - jag körde som sagt, men jag skulle inte vilja att någon går genom samma. Samtidigt, som livet handlar lite om att chansa i slutändan. Hårfin linje. Kan ju ha helt fel. Oavsett, om du är kär så kommer min kommentar inte spela mycket roll, det vet både du jag och alla andra, men kanske ger lite klarhet i framtiden om det inte gör det nu iaf. Eller så har jag helt fel. Who knows.

Lycka till oavsett!

Jo jag vet att det blev jävligt långt hahah.

Du har med största sannolikhet rätt i att jag fixar hennes "sårbarhet". Ligger nog mycket i det, tyvärr. Däremot har jag inte kärat ner mig i hennes svaghet, snarare i sättet hon är på och mot mig. Men det kanske spelar in, jag vet inte.

Jag har tänkt tanken flera gånger att säga, "vi gör nog bäst i att vänta/avsluta för det känns som att du ältar ditt ex alldeles för mycket och att du behöver gå vidare med dig själv innan vi kan träffas igen och se vart det leder, om vi ens kommer ses.."
Varför jag inte sagt det är för att jag varit rädd att tappa henne.

Kommer ta med mig dina ord så får vi se.
2016-01-27,02:26,
Inlägg: #8
RE: Komplicerat situation med en tjej jag har känslor för
(2016-01-27,02:16)Fiskarn Skrev:

Jo jag vet att det blev jävligt långt hahah.

Du har med största sannolikhet rätt i att jag fixar hennes "sårbarhet". Ligger nog mycket i det, tyvärr. Däremot har jag inte kärat ner mig i hennes svaghet, snarare i sättet hon är på och mot mig. Men det kanske spelar in, jag vet inte.

Jag har tänkt tanken flera gånger att säga, "vi gör nog bäst i att vänta/avsluta för det känns som att du ältar ditt ex alldeles för mycket och att du behöver gå vidare med dig själv innan vi kan träffas igen och se vart det leder, om vi ens kommer ses.."
Varför jag inte sagt det är för att jag varit rädd att tappa henne.

Kommer ta med mig dina ord så får vi se.
Kul att höra du tar in det mannen.

Sm sagt vill inte leka fitta men jag upplevde det här literally 1-2mån sen och först nu man ser med klarhet allt som hände. Man blir gamead av livet typ, svårt o beskriva. Man faller i sina egna gropar, inte ens hon vet med största sannolikhet vad som pågår. Deep shit psychology bara som pågår som är jäkligt svårt att jobba med. Klart det går, men är det värt det? vad är win/loose ratio så att säga?

Som sagt, funkar inte så med känslor tyvärr men man kan försöka ibland iaf hehe. Ska försöka va inne o följa o se vad som händer o ge tips broder, inte kul såna här sitser! GL
2016-01-27,02:39, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-01-27,03:23 av {2} Fiskarn.)
Inlägg: #9
RE: Komplicerat situation med en tjej jag har känslor för
(2016-01-27,02:06)bcude Skrev: I feel you bro. Bra poäng här av Parafras men när hon säger att hon inte känner sig good enough för dig skulle jag inte säga det nödvändigtvis är bullshit. En tjej kan väl känna sig väl lika lite värd en man, som en man som inte har sitt shit together känner sig bredvid en top-model som är omsvärmad av andra män, speciellt en tjej som är osäker med dålig självkänsla som ju hon tydligt visar. Haft depression och trasigt förhållande bakom sig. Tror definitivt att hon kan känna så här.
Normalt sett vill tjejer fånga killar som är lite smartare än dem, lite starkare psykiskt osv. så det är inget dåligt om inte hennes självkänsla är totalt nere i botten.

Men japp, hon mindfuckar dig totalt och du måste fråga dig om du orkar hålla på med ett struligt ex i kulisserna helt enkelt - sätt tydliga ramar för vad du tycker är ok och inte, följ dem och låt henne göra sitt medan du har det awesome på din kant och kommunicera att du badar i kvinnor men att hon är speciell för dig av nämnda anledningar. Lättsamt och kul, no biggie. Let her persue. Men var stark i dina beliefs och handlingar och låt inte hennes velande/osäkerhet påverka din lycka. Du befinner dig på en awesome plats med havet full av fiskar där det finns minst 1000 anledningar att le.

Ja, hon har ju sagt det tre gånger och jag kan tänka mig att hon blir osäker då vissa av tjejerna jag umgås med är väldigt vackra (bla några latinas i mitt sharehouse).. Därför jag försökt kommunicera till henne varför hon är speciell när hon sagt så och att jag är en kille som värderar min tid och det faktum att jag väljer att spendera min tid med henne borde hon se som något bra.

Thx, riktigt bra ord! Ska försöka bli hårdare med mina ramar för när jag satt dem förut har det faktiskt gått bättre och hon har investerat mer. Överlag är mitt liv fullt med aktiviteter, hänga med kompisar, daygame, träffa tjejer, festa, jobba, göra mixtapes, lära mig fl studio, gå på events, stranden..... igår kände jag mig förstörd efter samtalet och lite halvt när jag gick o la mig men när jag gör saker så tänker jag inte ens på det. Är mest vid dötid vilket jag knappt har. Så lyckan finns här definitivt. Oavsett om jag dissar henne eller fortsätter nästa vecka kommer jag ha samma awesome liv som veckan innan.

(2016-01-27,02:26)Nalirot Skrev: Kul att höra du tar in det mannen.

Sm sagt vill inte leka fitta men jag upplevde det här literally 1-2mån sen och först nu man ser med klarhet allt som hände. Man blir gamead av livet typ, svårt o beskriva. Man faller i sina egna gropar, inte ens hon vet med största sannolikhet vad som pågår. Deep shit psychology bara som pågår som är jäkligt svårt att jobba med. Klart det går, men är det värt det? vad är win/loose ratio så att säga?

Som sagt, funkar inte så med känslor tyvärr men man kan försöka ibland iaf hehe. Ska försöka va inne o följa o se vad som händer o ge tips broder, inte kul såna här sitser! GL


Thx mannen! Du behöver verkligen inte ursäkta dig för din post. Uppskattar all form av feedback även om den raserar det jag "vill" höra. Det som borde skrivas, det bör skrivas utan censur.

Hänger inte riktigt helt med på vad du menar med gamead av livet och att falla i sina egna gropar.
2016-01-27,11:11, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-01-27,11:19 av {2} tay.)
Inlägg: #10
RE: Komplicerat situation med en tjej jag har känslor för
(2016-01-27,01:56)Nalirot Skrev: Fuck man läste en bit men orkade inte läsa vidare. Det är skitsamma ärligt talat vad som händer sen, jag ser kategorin tjejer faller in i.

Var i liknande sits i höstas och jag säger bara - get out bro. Seriöst. Jag hörde det men försökte. I efterhand så ångrar jag det inte då jag ofta bangar osv, MEN, alltså damaged goods skall undvikas av en anledning.

Man kärar ner sig i den där svagheten man ser hos dom och vice versa kärar hon ner sig i att du fixar hennes sårbarhet. Men det är liksom inte tillräckligt och all skit som är under ytan kommer ploppa upp och BAM - så står du där snorkär och allt skiter sig, fastän ni båda gillar varandra.

Then again - jag körde som sagt, men jag skulle inte vilja att någon går genom samma. Samtidigt, som livet handlar lite om att chansa i slutändan. Hårfin linje. Kan ju ha helt fel. Oavsett, om du är kär så kommer min kommentar inte spela mycket roll, det vet både du jag och alla andra, men kanske ger lite klarhet i framtiden om det inte gör det nu iaf. Eller så har jag helt fel. Who knows.

Lycka till oavsett!

fy helvete vad du verkar fatta mycket Nailrot, riktigt smart e du, srs 100 % . Smile

no offence, bara nyfiken men e du narcissist ? det e ytterst onormalt att folk har en extrem insikt och understanding om hur folk fungerar, starkt 6th sense etc ifall de inte e just....well narcisisst, det e en grej "normalt folk" inte besitter...

mycket av grejer du skriver, klickar direkt med mig, och det e typ som om jag skulle ha skrivit det LOL, skillnaden e bara att du har mycket sexuell erfarenhet, och jag har bara haft sex med 2 men annars endast extremt mycket social erfarenhet, dejter etc...
2016-01-28,00:22,
Inlägg: #11
RE: Komplicerat situation med en tjej jag har känslor för
Det låter som hon har gjort sitt val. Hon valde att försöka dejta sitt ex igen.

Jag skulle säga såhär:

1. I can't deal with your bullshit right now - hon måste reda ut sin skit.

2. Är hon verkligen intresserad, be henne höra av sig om ett par månader igen, no sooner.

Kort och gott. Hon velar som ett litet as och förväntar sig komma undan med det. Samtidigt förväntar hon sig att du ska investera i henne..

Tid kan dessutom vara jävligt bra för dig, få lite perspektiv, komma ut osv.
2016-01-28,00:40,
Inlägg: #12
RE: Komplicerat situation med en tjej jag har känslor för
Håller med ovanstående.
2016-01-28,08:26,
Inlägg: #13
RE: Komplicerat situation med en tjej jag har känslor för
(2016-01-28,00:22)Willson Skrev: Det låter som hon har gjort sitt val. Hon valde att försöka dejta sitt ex igen.

Jag skulle säga såhär:

1. I can't deal with your bullshit right now - hon måste reda ut sin skit.

2. Är hon verkligen intresserad, be henne höra av sig om ett par månader igen, no sooner.

Kort och gott. Hon velar som ett litet as och förväntar sig komma undan med det. Samtidigt förväntar hon sig att du ska investera i henne..

Tid kan dessutom vara jävligt bra för dig, få lite perspektiv, komma ut osv.

Sjysta tips, ska gå igenom tråden igen och fundera än en gång hur jag känner och vad jag vill säga. Därefter kommer jag ringa henne lite senare ikväll.
2016-01-29,09:23,
Inlägg: #14
RE: Komplicerat situation med en tjej jag har känslor för
För att ge en update så var hon väldigt kortfattad och kändes nästan lite obrydd fastän jag mer tror att hon faktiskt blev så förvånad att hon inte visste vad hon skulle svara. Iaf hon "förstod" och respekterade mitt beslut att inte träffas eller prata inom en månad eller mer... Hon tyckte dock att jag borde accepterat att sakta ner och ge henne en veckas "fundering" eller paus....wtf (hade inte hört detta i telefon tidigare då hennes brusar mycket men hon ville pausa en vecka bara för att hon ville ge exet en chans eller något...) Men jag sa att jag inte accepterar att vara någon sorts reserv och därför vill jag ta ett break för att hon har personliga grejer att ta itu med först.

Jag sa också att jag hellre tagit det irl men att jag inte visste när det skulle bli av..varpå hon fokuserade på det istället och blev sjukt upprörd och hon sa hon var done och ville inte ses för att snacka, dels för att jag inte gav henne en vecka och för att jag inte tog det irl som jag sa att jag helst föredragit... Jag sa dock bara AYT på det och fortsatte med att om hon ändrar sig kan hon ringa mig.

Så, i nuläget har hon inte blockat mig eller något men hon är väldigt upprörd tydligen...iaf gör hon inte det tar jag nog kontakt igen om 1 månad eller 2 och bara undrar om hon ska hänga med på en soyachoklad för att se hur läget ser ut då. Jävligt surt då jag gillade henne som fan men hennes spel är inte ok i mina ögon och måste TACKA för alla svar som har hjälpt mig att tänka klart och inse vad som är ok och inte. Jag var ganska överseende men det finns en gräns oavsett hur gärna jag inte ville avbryta detta.

Idag och imorgon blir det utgång och då ska jag flirta med nya tjejer! Och så försöka få in lite nya träffar nästa vecka.
2016-01-29,20:31,
Inlägg: #15
RE: Komplicerat situation med en tjej jag har känslor för
Klart hon är upprörd. Hon hade hoppats på att ha dig som en backup om det sket sig med exet.

Water under the bridge osv..


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Tjej blev tvärkall över en vecka. Vafan hände? Nooblet 25 13,665 2018-08-20,20:29
Senaste inlägg:: Oxtilia
  Hjälp med nyfunnen tjej! / hantering av crush? Frogged 4 2,434 2016-05-12,15:16
Senaste inlägg:: TonightIsTheNight
  tjej som är långsam på sms Parafras 20 13,448 2016-03-21,23:37
Senaste inlägg:: tay
  Ovan situation, hur svarar man kball 16 5,666 2016-03-21,13:44
Senaste inlägg:: tay
  Om ens tjej har haft ex kille som var bad boy, ska man stay away? tay 7 2,996 2016-01-17,03:51
Senaste inlägg:: godsgift
  Riktigt svår situation! JimoshiG 1 2,339 2015-04-19,23:19
Senaste inlägg:: golvmopp
  Hur agera på gymmet mot en tjej mewtoo 4 5,054 2015-02-05,17:56
Senaste inlägg:: Schlinus
  Tjej och träff, vad gjorde jag fel? Dowgeni 13 7,855 2014-05-27,12:21
Senaste inlägg:: illdan
  En delikat situation, hjälp via PM någon? kball 3 2,386 2014-03-21,20:29
Senaste inlägg:: TheD
  Intresserad av en tjej, klantat mig. Tenga 3 2,650 2013-12-10,14:32
Senaste inlägg:: Willson

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}