LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Att stanna halvvägs mot målet, tappa gnistan. Eller en ny fas?
2016-05-05,01:29,
Inlägg: #1
Att stanna halvvägs mot målet, tappa gnistan. Eller en ny fas?
Konstant har jag olika idéer och tankar om hur min träning ska optimeras, hur jag ska bli rik, hur jag ska, etc etc etc. Massa bra tankar som oftast i slutändan inte är mer än fantasier.

Jag påbörjar som oftast resan, men jag fullföljer den inte. Eller så känns det iaf. Delvis kanske det är pga jag alltid siktar "för högt", men idk, har alltid vart sån. Det ska vara det bästa, annars är det inte bra nog, typ. Ger mig galen motivation och ett enormt fokus när jag vet vad som pågår, att det går bra osv. Men sen efter ett tag får man lite motvind, allt är inte glory-effected längre och jag tappar intresset för att fullfölja.

Gäller det mesta. Tjejer, träning, droger, skola, jobb etc. Ett genomgående problem i mitt liv. Mitt enda problem egentligen nästan, som rör allt. Är det en fas i livet tro? Känns ändå på nåt sätt som 23 är en konstig ålder, långt bort ifrån tonåren, men samtidigt så långt ifrån det riktiga vuxenlivet? Studentlivet är en dröm och jag tycker allt har blivit lite surrealistiskt sen man började plugga.

Typ den "sista klossen" i respekt för "smarta" personer haha och även typ att man nåt nån nivå i sitt "game" att det inte är kul längre. Jag hittar ingen utmaning jag verkligen vill gå in på. Allt känns grått. Jag längtar tillbaks till den tid då jag glorifierade fitta som om det vore Gud själv.

Hur hittar jag gnistan? Hur får jag mig själv att fortföra alla projekt? Eller ligger mitt fokus fel från början?
2016-05-05,13:58, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-05-05,13:59 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #2
RE: Att stanna halvvägs mot målet, tappa gnistan. Eller en ny fas?
Det är väldigt normalt. Det handlar också mycket om att man låter sgi bli distraherad av övrig skit. Det är iaf min teori.

Det är extremt lätt att bli distraherad idag med för mycket info som kommer in från internet, nyheter, kompisar, telefon osv.

Testa framlägga ditt mål, sedan framlägga saker som distraherar dig. Försök sedan få bort det som distraherar dig.

Saker som distraherar är ogräs. Kan vara kompisar, bekanta, internet, datorspel, nyheter, filmer, alkohol, miljöer osv.
Extreme Living
Never complain - never explain
2016-05-05,15:10,
Inlägg: #3
RE: Att stanna halvvägs mot målet, tappa gnistan. Eller en ny fas?
Ragnarök är helt spot on. Bra grejer. Behövde läsa det nu för att få starkare fokus.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2016-05-10,23:47,
Inlägg: #4
RE: Att stanna halvvägs mot målet, tappa gnistan. Eller en ny fas?
Du har alla dessa fantasier om hur det är att vara mega rippad, hur det är att vara rik etc. Dessa fantasier skapar ju sköna och härliga känslor inom dig och när du sedan inser att verkligheten möter inte dina fantasier så är det inte lika kul längre och inom kort så lägger du av.

Som Ragnarök säger så blir du, längst vägen, distraherad och då inser du at "shit, detta var inte alls som jag trodde" eller något annat.

Sätt dig ner och skriv ner dina mål och exakt vad det är du vill göra. När du vet det så är det bara till att gå igenom vad du behöver göra. Sen vaknar du varje dag och gör val som får dig närmare de målen.

Som Ragnarök också skriver, vet du med dig att vissa saker distraherar dig från ditt mål så se till att de försvinner.

Vad är viktigast för dig? =)
2016-05-13,11:03,
Inlägg: #5
RE: Att stanna halvvägs mot målet, tappa gnistan. Eller en ny fas?
Bra svar boys. Målmedvetenhet it is, måste anamma det for real också och inte göra dom här fantasi-målen utan riktiga mål som inte bygger en massa luftslott som sprängs efter en stund!


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Ego bra eller dåligt? selected 15 6,412 2016-05-08,13:04
Senaste inlägg:: TonightIsTheNight
  Är jag i friendzone eller inte, hur fan ska man veta? ChuckNorris 3 2,832 2014-07-30,20:04
Senaste inlägg:: Nicki
  Är jag introvert eller bara skadad? voldEmort1 43 24,806 2013-12-06,01:34
Senaste inlägg:: Fuckzoned
  Gym eller inte? voldEmort1 21 9,891 2013-11-27,04:37
Senaste inlägg:: Ragnarök
  Berätta att man redan har flickvän eller ej? Set Theory 5 2,519 2013-09-08,20:41
Senaste inlägg:: Ragnarök
  Kvalitet eller kvantitet? Bubblan 10 3,798 2013-05-04,03:10
Senaste inlägg:: russel
  "The attraction Code" eller "4 elements of game" Sylvester 6 2,618 2013-02-24,20:55
Senaste inlägg:: Sylvester
  Till er med Social Fobi (eller bara allmänt osäkra/blyga och stressade människor) Mössan 2 1,233 2012-10-28,03:17
Senaste inlägg:: Mössan
  Rakad, trimmad eller let it grow! Mr a 7 2,291 2012-05-09,20:11
Senaste inlägg:: Arctic

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}