LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
ÖKA TESTO >>> TRÄNA BEN FFS!!
2012-03-21,23:55,
Inlägg: #1
ÖKA TESTO >>> TRÄNA BEN FFS!!
Tjo alla testoknarkande alpha-hannar.

Jag borde egentligen lägga upp en bild på min kropp i spännis-tråden innan jag skriver de här, för att verka pålitlig när det gäller träning så att det inte sitter värsta tomten här och snackar, helt klart, men så är inte fallet än sålänge, det kommer en förhoppningsvis.

Let's go!

Vi har läst lite hur vi kan öka testo osv i kroppen dvs kost, träning, sluta runka(till och från iaf) m.m.

Bara att du lyfter vikter är skitbra, du bryter ner muskelfibrer och hypofysen tvingas signalera om att öka testoprod i kroppen för att bygga upp ny FRÄSCH jävla muskelvävnad.

Det här kanske är logiskt för många men desto större en muskel är desto mer protein + material behövs för att hålla den aktiv, och med det vill jag säga, att ju större muskelgrupper du tränar desto mer testo kommer ut i blodet.

Ben är överlägset den största muskeln i kroppen, därefter kan man räkna in ryggens alla muskler som en andra plats.

Mina tips: Prioritera Benträning för mer testo, jag kör Ben träning 2ggr i veckan, och det är rena hatkärleken eftersom jag tycker att det är så jävla tråkigt att köra ben. Men det är fan värt det.

Därefter prioriterar jag ryggen. Och sen tillslut Basövningar. Basövningar är alltså övningar som inkluderar fler muskelgrupper, typ som bänkpress, rodd, benböjj, Chins, marklyft etc. Istället för små isolations övningar som Biceps hantelcurl.

Fler muskler som jobbar >>>>>> Testosteron. Dessutom är tex Chins erkänt bland de bästa övningarna för att aktivera biceps och på så sätt tränar du den BRA.

Men min point är att Kötta Ben!!

Mitt träningsprogram.

Måndag: Ben
Tisdag: Bröst/Triceps/fram o mellersta delta
Onsdag: Rygg/Biceps/bakre delta
Torsdag: Cardio+ mage
Fredag: Ben

Tänkte bara fortsätta på testosteron temat. Ben är överlägset den största muskeln i kroppen. Bryts den ner KOMMER det att produceras mycket mer testosteron än tillexempel om du har tränat Biceps.

Give it a Shot
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2012-03-22,00:01,
Inlägg: #2
ÖKA TESTO >>> TRÄNA BEN FFS!!
Om man jämför med 2km löpning på bandet, hur mycket testo kommer man %-mässigt upp i jämfört med ett ben-pass?
2012-03-22,00:03,
Inlägg: #3
ÖKA TESTO >>> TRÄNA BEN FFS!!
det är bara discogymmare som skippar ben! Ser pinsamt löjligt ut med en överkropp som arnold och legs i stil med en kenyan. Tränar du ben så stärks resten av kroppen också, vilket gör träningen mer effektiv Smile
you need to try before you win
2012-03-22,00:20,
Inlägg: #4
ÖKA TESTO >>> TRÄNA BEN FFS!!
Fatbill Skrev:Om man jämför med 2km löpning på bandet, hur mycket testo kommer man %-mässigt upp i jämfört med ett ben-pass?

Vet inte exakt vid vilken distans man drar gränsen, men distanslöpare har generellt mindre testosteron än t.o.m the average joe, för att inte prata om styrke-/tyngdlyftare. Med andra ord är i princip allt förutom sprint-distanser ett slöseri ur testoperspektiv - t.o.m sprint-distanser är bara ett komplement för knäböj och marklyft, inte en ersättning.
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."
2012-03-22,05:31,
Inlägg: #5
ÖKA TESTO >>> TRÄNA BEN FFS!!
Benpass is the shit. BLir alltid sjuka endorfinkickar och en jävla kåthet direkt efter passet. Knäböj is the way to go.
2012-03-22,05:50,
Inlägg: #6
ÖKA TESTO >>> TRÄNA BEN FFS!!
Har läst rätt mycket studier kring det här och de flesta som är någorlunda insatta är ganska överens om att benträningen inte kommer ge dig tillräckligt hormonpåslag för att ha någon mätbar påverkan på slutresultatet. Man kan i princip fastslå att hela tanken bakom att höja testot (naturligt) så pass mycket att det ger skillnad i praktiken är omöjligt.

Det man däremot sett i de här studierna är att om du skulle inleda varje pass med ex. 10 set böj och därefter kör biceps så skulle tillväxten på biceps bli något bättre, förutsatt att du har orken att prestera på samma nivå som du hade gjort utan böjen innan. Detta för att den akuta ökningen hinner påverka, i det här fallet, biceps. Att det skulle ha någon större påverkan i praktiken är dock inte någon vidare sannolikt.
2012-03-22,09:22,
Inlägg: #7
ÖKA TESTO >>> TRÄNA BEN FFS!!
Toledo Skrev:Stronglifts 5x5, jag kör knäböj varje pass

Fan vad nice att du började. Big Grin
Samma här. Knäböj 3 ggr i veckan. Känner mig som ett vilddjur. Sen att man får maffiga ben är nice. Fått en hel del komplimanger om dem. ^^
2012-03-22,11:39,
Inlägg: #8
ÖKA TESTO >>> TRÄNA BEN FFS!!
Jayson1 Skrev:Har läst rätt mycket studier kring det här och de flesta som är någorlunda insatta är ganska överens om att benträningen inte kommer ge dig tillräckligt hormonpåslag för att ha någon mätbar påverkan på slutresultatet. Man kan i princip fastslå att hela tanken bakom att höja testot (naturligt) så pass mycket att det ger skillnad i praktiken är omöjligt.

Det man däremot sett i de här studierna är att om du skulle inleda varje pass med ex. 10 set böj och därefter kör biceps så skulle tillväxten på biceps bli något bättre, förutsatt att du har orken att prestera på samma nivå som du hade gjort utan böjen innan. Detta för att den akuta ökningen hinner påverka, i det här fallet, biceps. Att det skulle ha någon större påverkan i praktiken är dock inte någon vidare sannolikt.


Okeyy, du kan ha rätt. Jag har egentligen bara utgått efter teorin och egna erfarenheter, borde iof har lagt till det i inledningen.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2012-03-22,15:48,
Inlägg: #9
ÖKA TESTO >>> TRÄNA BEN FFS!!
Jayson1 Skrev:Har läst rätt mycket studier kring det här och de flesta som är någorlunda insatta är ganska överens om att benträningen inte kommer ge dig tillräckligt hormonpåslag för att ha någon mätbar påverkan på slutresultatet. Man kan i princip fastslå att hela tanken bakom att höja testot (naturligt) så pass mycket att det ger skillnad i praktiken är omöjligt.

Det man däremot sett i de här studierna är att om du skulle inleda varje pass med ex. 10 set böj och därefter kör biceps så skulle tillväxten på biceps bli något bättre, förutsatt att du har orken att prestera på samma nivå som du hade gjort utan böjen innan. Detta för att den akuta ökningen hinner påverka, i det här fallet, biceps. Att det skulle ha någon större påverkan i praktiken är dock inte någon vidare sannolikt.

Hur länge har du själv tränat? Har du några personliga erfarenheter? Smile
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-03-22,16:42,
Inlägg: #10
ÖKA TESTO >>> TRÄNA BEN FFS!!
Fatbill Skrev:Om man jämför med 2km löpning på bandet, hur mycket testo kommer man %-mässigt upp i jämfört med ett ben-pass?

lär troligtvis inte göra någon skillnad överhuvudtaget, 2 km är ingenting, if it does så sänker det teston
I LIKE MY HOES LIKE SUMMER, NO CLASS
2012-03-22,17:52,
Inlägg: #11
ÖKA TESTO >>> TRÄNA BEN FFS!!
Evilvalle Skrev:Hur länge har du själv tränat? Har du några personliga erfarenheter? Smile

Instämmer i frågeställningen.
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."
2012-03-22,19:37, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-03-22,19:40 av {2} Jayson1.)
Inlägg: #12
ÖKA TESTO >>> TRÄNA BEN FFS!!
Evilvalle Skrev:Hur länge har du själv tränat? Har du några personliga erfarenheter? Smile

golvmopp Skrev:Instämmer i frågeställningen.

Byggt i tre år Smile

Har väl egentligen inte några erfarenheter, har aldrig haft nån längre break från benträningen. Enda jag märkt under tiden jag har skippat att träna benen (som mest en månad i sträck) är att återhämtningen är något bättre.
2012-03-23,00:44,
Inlägg: #13
ÖKA TESTO >>> TRÄNA BEN FFS!!
Fatbill Skrev:Om man jämför med 2km löpning på bandet, hur mycket testo kommer man %-mässigt upp i jämfört med ett ben-pass?

Ingen aning. Men som jag har uppfattat det som att för att få ett ökat hormon påslag, alltså testo och Growthhormone, så bör du aktivera de snabba/explosiva fibertyperna, sk typ 2 muskelfibrer. Den typ av träning hittar du framförallt hos styrketräning.Styrketräning då du belastar musklerna som ett exempel mellan 6-10 reps, då kroppen får jobba i anaerobt läge.

När det kommer till att aktivera typ 2 muskelfibrerna inom löpning så är det, enligt min uppfattning, intervallträning som gäller. Ex Springa allt vad du pallar i 30-45 sek, gå/lätt jogg i 1-2 min, maxa 30-45 osv. Du gör explosiva rusher där kroppen får jobba anaerobt.

Tillägg: Det är även typ 2 muskelfibrerna som ger volym. Där kan du tex jämföra en 100 meters sprinter med en långdistans löpare. Förutom att en långdistans löpare ligger på en låg intensitet och och rekryterar, långsamma/utåliga typ1 muskelfibrer, så spelar även en annan faktor in - Att de springer under en lång tid som får kroppen att utsöndra kortisol som är ett stresshormon som i sin tur bryter ner fett och PROTEIN. Protein tas från muskler, alltså är det en anledning till att de ser så smala ut också.

Tillägg: Kortisol utsöndras ju även vid all typ av långvarig träning, så därför brukar jag ligga och kötta intensivt i 45 min till MAX en timme och snabbt kasta i mig protein efter träning för att förebygga så lite kortisolutsöndring som möjligt. Kolla upp Dorian yates hur hans tränings filiosofi är, riktigt bra.

Nu vart det massa annat som inte härledde till din fråga men passade på och skriva ner lite. Ta det du tycker ser bra ut haha.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2012-03-23,00:50,
Inlägg: #14
ÖKA TESTO >>> TRÄNA BEN FFS!!
Tycker det ser fult ut när benen är för stora i förhållande till överkroppen. Ser ut som att man har stora långa ben, och att överkroppen är mindre istället för tvärtom. Kan hända om man bulkar för mycket och lägger på sig massa vatten i benen. Ser ingen anledning att köra ben mer än någonting annat, men marklyft och knäböj bör alla alfahannar köra!!!
2012-03-23,01:02,
Inlägg: #15
ÖKA TESTO >>> TRÄNA BEN FFS!!
Stridskuken Skrev:Tycker det ser fult ut när benen är för stora i förhållande till överkroppen. Ser ut som att man har stora långa ben, och att överkroppen är mindre istället för tvärtom. Kan hända om man bulkar för mycket och lägger på sig massa vatten i benen. Ser ingen anledning att köra ben mer än någonting annat, men marklyft och knäböj bör alla alfahannar köra!!!

Jo symmetrin är viktig. Yes markan och knäböj ska man se som två as heta brudar alltså.. skit inte i de.

[Image: 8ec34-squats_vs_deadlifts.jpg]
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Börja träna kampsport vresig 17 8,036 2016-04-14,20:10
Senaste inlägg:: saffran
Video Hur gör ni för att börja träna och vad motiverar er att fortsätta träna? Mindful 7 4,384 2014-05-13,19:05
Senaste inlägg:: Mindful
  Träna hjärnan med Lumosity slyngel 1 1,031 2013-08-05,20:18
Senaste inlägg:: slyngel
  Hur orkar ni träna och festa!? Rednales 22 9,607 2013-08-05,20:18
Senaste inlägg:: Willson
  ÖKA TESTO med 97,9 %! Jupp, ni läste rätt! ;) Commander 13 6,530 2013-05-20,14:42
Senaste inlägg:: Carnivore
  Noob på att träna på gym WALL-E 18 8,898 2013-03-24,15:56
Senaste inlägg:: Nystart
  Ökad testo ger tydligen inte mer sexlust, wtf! Nystart 4 2,019 2012-12-21,16:34
Senaste inlägg:: Jayson1
  Tips för att öka testo i kroppen Insecureboy 52 23,698 2012-11-24,16:52
Senaste inlägg:: Ragnarök
  Anledning till att träna!!!!!!!!!!! Evilvalle 19 9,437 2012-10-26,21:55
Senaste inlägg:: russel
  Ännu en anledning för att öka ditt testo! Commander 4 1,905 2012-10-03,15:29
Senaste inlägg:: Evilvalle

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}