LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Sluta försöka tillfredställa folk
2012-02-16,23:59,
Inlägg: #1
Sluta försöka tillfredställa folk
SHOO

Har ett problem ja har brottats med ett tag. Allt eftersom jag har börjat umgås med människor mer och mer så märker jag hur jag försöker tillfredställa andra, göra andra nöjda. Jag slutar prata när andra avbryter mig för att istället lyssna eftersom det dom säger är "viktigare" och/eller "roligare". Låter andra få sin vilja igenom och vill alltid vara andra till lags. Detta gör att jag kväver mina egna behov/vilja å om jag istället gör något som gagnar mig känner jag mig elak.

Detta gäller bara med vänner å tjejer. Med t ex främlingar så e ja mer "I don't give a fuck".

Men: Hur ska jag göra för att bli av med problemet? Sluta bry mig FÖR mycket om andra och få en mer "sund" relation med andra. Jag känner liksom att folk tappar respekten för mig eftersom jag inte respekterar mig själv till 100%. Detta märks inte i början men efter ett tag så märker jag att folks beteende gentemot mig förändras...
2012-02-17,00:08,
Inlägg: #2
Sluta försöka tillfredställa folk
dominant är väldigt abstrakt Toledo. Exempel?
2012-02-17,01:07,
Inlägg: #3
Sluta försöka tillfredställa folk
Yeah man, framtida artiklar kommer ta upp detta ämne.

However, grunden är: bestäm vem du vill vara, dina värderingar, dina åsikter, vad du gillar, vad du inte gillar. Tvinga dig själv sedan till att varje dag vara denna person, oberoende av vad någon annan tycker. Du bekräftar dig själv när du lyckas, med tiden blir "detta du" och du kommer märka dig själv att istället för att sträva för att tillfredsställa andra är ditt fokus på att tillfredsställa dig själv, vilket kommer resultera i att du framstår (och blir) självsäker.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Jag kan inte sluta tänka ChuckNorris 12 6,604 2014-12-15,01:51
Senaste inlägg:: Nicki
  Skifta ditt mindset och sluta bry dig. (mina tankar) sjoggaa 29 17,578 2014-07-22,23:26
Senaste inlägg:: ångest101
  Folk som har noll koll :/ Nystart 5 1,940 2013-05-03,09:52
Senaste inlägg:: Nystart
  Man får folk att garva, även fast det inte är menat. russel 12 3,906 2013-01-11,19:09
Senaste inlägg:: Mössan
  Hur gör ni för att inte sluta utvecklas? Stridskuken 13 4,225 2012-07-06,21:59
Senaste inlägg:: TonightIsTheNight
  Folk med attityd på krogen Mössan 10 3,416 2012-03-05,04:12
Senaste inlägg:: Swede

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}