LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Seduction - från andra sidan tunneln
2012-05-02,23:11,
Inlägg: #1
Seduction - från andra sidan tunneln
21 år. Så gammal var jag när jag började med seduction/the game. Boken hade inte ens kommit ut, och i princip ingen i Sverige visste att en pick up scen överhuvudtaget existerade. Det närmsta man kunde komma idémässigt var raggarna med sin bil- och brudkultur. Jag småskrattar för mig själv när jag tänker på hur mycket som har förändrats.

När jag insåg att jag kunde lära mig bemästra det kvinnliga psyket och böja dessa magnifika varelsers vilja med mina ord och min närvaro blev jag naturligtvis upprymd och exalterad. Vilken man skulle inte vilja besitta dessa färdigheter?

Utvecklingen gick snabbt och det dröjde inte länge innan jag kunde ligga med fler än 1 ny tjej från samma fest/utekväll…jag tog varje tillfälle i akt att utöva mitt game och det spelade ingen roll om jag satt i bilen, på tåget eller i biblioteket - såg jag någon jag ville ha skulle jag ha henne.

Under en period var det här såklart underbart; känslan av att vara i flow och styra en interakton med lätthet precis dit man vill … en dold superkraft att använda helt enligt mitt eget tycke. Och tjejerna mådde ju också bra … till en början i alla fall, sen behövde man ju inte ha med dem att göra om de blev jobbiga.

Men det dröjde inte alltför länge innan jag började bromsa. Jag såg fler och fler runtomkring mig som inte alls var tillfredsställda, och jag började inse att pick up metoderna oftast gjorde någon *bättre* på att bibehålla sitt grundläggande problem, istället för att bli av med det. Mig själv inkluderad.

Låt mig förklara - en person som är beroende av någonting utanför sig själv för att må bra, blir inte av med tomheten i längden bara för att han blir bra på att fylla den tillfälligt. När det gäller seduction så verkar beroendet typiskt förstärkas och yttra sig i antingen sexberoende, beroende av att ständigt ha nya partners, beroende av ständigt mer avancerade sexupplevelser, beroende av mängder av yttre bekräftelse och så vidare.

Och det här stöttas ju i princip av allt i communityt.

One-itis? GFTOW! Så istället för att vara svag för en, gör dig själv beroende av massor - som du helst inte ska bry dig om.

För att köra bra game ska man inte vara nervös. Man får inte bry sig, utan du ska helst vara så stabil i din egen verklighet att inget kan påverka dig. Den som är minst reaktiv i ett socialt sammanhang är den som har högst status/alfa.

Man kan inte låta sina känslor komma till uttryck när man har en strategi att följa … en strategi så att man får knulla. Ligga en massa! Det är det som räknas. Och med snygga brudar.

Men har någon tänkt på hur mycket snygga brudar det finns?? De tar aldrig slut!

OK - det har sina poänger att lära sig de ovanstående sakerna … och sedan lämna de bakom sig för gott. För vem vill leva ett liv där det viktigaste är att INTE bry sig? Att INTE ta saker personligt? Att INTE ha så speciella människor i sitt liv så att man aldrig skulle vilja byta ut dem mot någon annan?

Det är nämligen det mönstret som tränas in och i längden förstärker känslan av den brist/behov som de är gjorda för att lösa.

Ovanstående stavas m e n i n g s l ö s h e t … medans tomheten/bristen/maktlösheten som fick dig att börja med seduction från början är ett uttryck för längtan efter m e n i n g s f u l l h e t !!!

Det allra största värdet du kan få av seduction är insikten att du kan påverka dina omständigheter, och att det inte är utlämnad till slumpen om du får ligga eller träffa nya människor. Du är inte maktlös. Hur mycket du vill ligga är upp till dig. Och när du inser det, inser du att det inte är "DET" som är grejen…så du kan släppa det, lämna det bakom dig.

Jag har vänner som fortfarande är fast i beroendet … sex … bekräftelse … mer och mer avdommning som kräver starkare och starkare stimuli …

och de är långt ifrån nöjda. De söker stilla en inre längtan, fylla en tomhet, hitta en trygghet. Men ingenstans finner de vad de söker. Inom psykologi pratar man om anknytningsteori, och det är här dessa beroendet ofta har sin början.

På grund av en det ena, en det andra lär du dig en del fucked up beteenden för att få tillräckligt mycket närhet. Det vanligaste inom seduction är att maximera sin kontroll över andra genom kunskap om hur "spelet" fungerar. Varför behövs det? Jo för att man känner att kontrollen saknas från början. Maktlöshet. Otrygg ambivalent anknytning. Det andra är att bry sig så lite som möjligt. Varför behövs det? Jo för om jag bryr mig blir jag sårbar och tappar kontroll. Otrygg undvikande anknytning.

Så vad är det jag vill säga härifrån andra sidan av tunneln?

Var medveten om var du börjar någonstans, och vad du egentligen tränar in. Vilka konsekvenser det får i längden. Fråga dig vad du verkligen vill ha … att vara populär, få mycket sex, status, ha kontroll är de vanligaste svaren. Fråga dig varför igen? Vad kommer finnas där när du har det (t.ex. glädje, lycka) och vad kommer inte finnas där (t.ex. osäkerhet, maktlöshet).

Jag vet att det du vill ha i grunden inte kommer att levereras av en oändlig strid ström av nya kontakter och ligg. Fråga dig vad som verkligen kommer ge dig det bakomliggande som du vill ha…och fundera ut hur du kan få det utan att bli beroende av tjejer, sex, bekräftelse eller något annat.

Gå sedan och gör ditt liv m e n i n g s f u l l t …

// justlyon
Pensionerad PUG.
2012-05-02,23:35,
Inlägg: #2
Seduction - från andra sidan tunneln
PUG = mops Wink

Men ja, gillar posten. Mkt bra poänger. Har svårt att säga i efterhand om jag skulle fattat eller tagit åt mig nåt av det då jag började dock.. tror alla på ett sätt måste göra sin egen resa. Sen kan det vara så att det man vill ha då man börjar inte är samma som man kommer vilja ha senare heller. Motvationer förändras, och bra svar på frågan kan man få först med stor självkännedom, vilket man delvis får genom att ta denna "resa". Även genom de mörka ställena.

Hur gammal är du nu btw? tänkte du vara aktiv här eller är det en slags "sista post"? Smile
"To me, the extraordinary aspect of martial arts lies in its simplicity. The easy way is also the right way, and martial arts is nothing at all special; the closer to the true way of martial arts, the less wastage of expression there is." - Bruce Lee
2012-05-02,23:36,
Inlägg: #3
Seduction - från andra sidan tunneln
Ey man, bra poänger. Har du varit medlem på något seduction forum före detta?
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-05-02,23:38, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-05-02,23:43 av {2} justlyon.)
Inlägg: #4
Seduction - från andra sidan tunneln
Wink Är 29 nu. Har inte planerat att vara aktiv men vem vet, man kanske lockas in. Fick en ingivelse att dela med mig; några av de guldkorn jag vaskat fram under mitt eget äventyr, och, precis som du säger behöver alla göra sin egen resa. Men om mitt inlägg kan hjälpa bara en person att navigera med lite bättre precision så är det värt det.

Har varit semi-aktiv i perioder på olika forum, men det var för längesen (och under annat nick).

Tack för uppskattningen.

// justlyon
2012-05-02,23:49,
Inlägg: #5
Seduction - från andra sidan tunneln
One-itis? GFTOW! Så istället för att vara svag för en, gör dig själv beroende av massor - som du helst inte ska bry dig om.


One-itis är när du blir "besatt" av en person och det inte är hälsosamt för dig. En oneitis kan vara en tjej som du ser på gymmet men som du bara har pratat med några gånger. Att ha en oneitis är inte bra för dig eftersom det försämrar din levnadsstandard, du låter henne bestämma över dig, om du inte ser henne på gymmet så kan du bli ledsen. Tror du missupfattade kärlek och oneitis.... annars en bra post som förhoppningsvis öppnar ögonen för många i seduction världen.
You are taller than me. You are cooler than me. You are more attractive than me. But I get all the girls, sounds like a fair deal to me Wink
2012-05-03,07:04,
Inlägg: #6
Seduction - från andra sidan tunneln
Ja, du kanske har rätt ... säg mig, vad händer när du blir kär i någon?

Insecureboy Skrev:One-itis? GFTOW! Så istället för att vara svag för en, gör dig själv beroende av massor - som du helst inte ska bry dig om.


One-itis är när du blir "besatt" av en person och det inte är hälsosamt för dig. En oneitis kan vara en tjej som du ser på gymmet men som du bara har pratat med några gånger. Att ha en oneitis är inte bra för dig eftersom det försämrar din levnadsstandard, du låter henne bestämma över dig, om du inte ser henne på gymmet så kan du bli ledsen. Tror du missupfattade kärlek och oneitis.... annars en bra post som förhoppningsvis öppnar ögonen för många i seduction världen.
2012-05-03,11:04,
Inlägg: #7
Seduction - från andra sidan tunneln
Ovanstående stavas m e n i n g s l ö s h e t … medans tomheten/bristen/maktlösheten som fick dig att börja med seduction från början är ett uttryck för längtan efter m e n i n g s f u l l h e t !!!

Väldigt fint skriven post. Är ändå rätt oerfaren än så länge. Men meningslösheten känner jag igen mig i, varför ha en massa saker som räknas. Samtidigt är jag så förlorad i att vet vad jag egentligen vill... Väldigt värd läsning och vill du dela med dig av någonting mer så vore det oerhört givande!

Med God Hälsning
2012-05-03,11:15,
Inlägg: #8
Seduction - från andra sidan tunneln
Kul att se en annan oldtimer. Stötte på communityt ungefär samtidigt som dig, är 30 själv. Antar att du hängde både på masf och puacademy en del?
2012-05-03,11:55,
Inlägg: #9
Seduction - från andra sidan tunneln
Justlyon, innan jag gar in djupare sa vill jag fraga dig om det ens ar mojligt? Har du avsaknad av tomhet?
2012-05-03,13:32,
Inlägg: #10
Seduction - från andra sidan tunneln
justlyon Skrev:Ja, du kanske har rätt ... säg mig, vad händer när du blir kär i någon?

Vet vart du vill komma, men det finns en skillnad på att vara svag/beroende av en flicka och ha en one-itis. En stor skillnad. Insecure tycker jag förklarar det bra, men det han säger kanske fortfarande kan tolkas som uttryck för djup kärlek, vilket inte är vad han menade. För att vara mer konkret är skillnaden mellan en one-itis och kärlek att en one-itis snarare är en projektion av din egen rädsla att vara ensam, du blir besatt för att du är osäker på dig själv, inte för att tösen ifråga har förtjänat det. Detta är inte bara dåligt för din egen levnadsstandard utan i många fall ganska obehagligt och creepy för tjejen också. De gånger tjejen inte tycker det är creepy är oftast då hon bestämt sig lika snabbt, alltså då hon också är rädd att vara ensam. Felet med ett sådant förhållande (ett sorts förhållande jag tyvärr tror är i särklass vanligast i Sverige) är att det i första hand motiveras av rädsla och inte av kärlek. Dessa förhållanden brukar ta slut när någon av parterna vill ha något mer än så, oftast tjejen.

Alltså är one-itis inte kärlek eller ens förälskelse. Angående GFTOW känner jag personligen inte att det är något man ska ta som en dogmatisk regel, men om man varit oskuld, ligger med en tjej och sen inte kan sluta tänka på henne, då kan det vara för att det aldrig gått så bra med en tjej för dig innan snarare än att hon är så fantastisk för dig. 10 tjejer senare kan du mycket väl vara glad att du inte hakade upp dig, och är hon fortfarande i dina tankar konstant vet du med säkerhet hur du känner.

Och slutligen tror jag inte det finns någon som håller på med detta och är värd att lyssna på som tycker att kärlek, vare sig den vuxit fram långsamt eller kommit som en blixt, är en dålig grej och att man borde "öööh, oneitis, knulla fler tjejer din mes" som Eva Dozzi och dylika personer verkar tro. Kärlek är tvärtom bland det bästa som finns.
What other people think about you is none of your business

Call it anarchy or whatever you want to, theres times when you wanna be able to do whatever the fuck you want, and yknow, lifes short, so why shouldnt you?
2012-05-03,16:43,
Inlägg: #11
Seduction - från andra sidan tunneln
justlyon Skrev:Ja, du kanske har rätt ... säg mig, vad händer när du blir kär i någon?

Jag blir gladare, känner samhörighet med någon, kommer på mig själv att le utan anledning etc, dvs kärlek ökar min levnadsstandrard.
You are taller than me. You are cooler than me. You are more attractive than me. But I get all the girls, sounds like a fair deal to me Wink
2012-05-03,20:03,
Inlägg: #12
Seduction - från andra sidan tunneln
Riktigt riktigt bra post!
STOP GIVING A FUCK

-- Tillfälligt borta pga förhållande --
2012-05-04,15:31, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-05-04,15:37 av {2} TonightIsTheNight.)
Inlägg: #13
Seduction - från andra sidan tunneln
Älskar posten.

IM a noobie och är inne på liknande tankar som dig redan, Justlyon. Din post gav mer klarhet till saker jag redan visste.

Tror fan inte bekräftelse & stimuleringsjakt är nåt att ha, så jag tänker ha annan strävan. Tänker hitta dom brudar jag verkligen vill ha och ha värdegivande utbyte med dom (-däribland sex), givande relationer. Känns 100 falt mkt mer värt än att ha en egensträvan i att doppa i maximalt antal fittor.

Tänker mixa strävan på bättre game med att bygga upp självkänslan, bli en bättre snubbe generellt etc. Tror vilken utgångspunkt man har kan göra extrem skillnad i ens utveckling.
2012-05-05,11:37,
Inlägg: #14
Seduction - från andra sidan tunneln
Absolut det bästa jag läst på länge!


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Reflektioner från fältet Fiskarn 3 1,665 2018-05-05,19:52
Senaste inlägg:: tvbordet
  Tjejer som försöker matcha dig med andra tjejer, era erfarenheter av det? Nicki 6 2,574 2018-03-22,09:33
Senaste inlägg:: Nicki
  "The death of night game 2017" - några observationer från Roosh Bruno 20 8,120 2017-01-24,23:55
Senaste inlägg:: godsgift
  Förhållanden, commitments & gräset är grönare på andra sidan Nalirot 9 3,987 2016-04-16,01:25
Senaste inlägg:: Vetinte
  Vem har växlat upp från "förberedelsestadiet"!? Nicki 18 9,096 2015-11-02,23:14
Senaste inlägg:: TonightIsTheNight
  Kan man ärva Player genetics från sin far? Trerike 0 934 2015-08-21,18:03
Senaste inlägg:: Trerike
  Breivik får kärleksbrev från unga kvinnor Ragnarök 11 4,769 2014-12-28,21:56
Senaste inlägg:: AbbeyRoad
  Senaste night game från GLL selected 20 12,694 2014-08-25,21:50
Senaste inlägg:: ångest101
  Röstförändring: Från low till medel/hög T Evilvalle 13 7,617 2014-04-17,17:11
Senaste inlägg:: SvaMp_
  Random råd från mig Leakim 0 832 2014-03-29,01:38
Senaste inlägg:: Leakim

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}