LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
måste man va en awsome "varm alfa"?
2012-06-09,20:24, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-06-09,20:29 av {2} tay.)
Inlägg: #1
måste man va en awsome "varm alfa"?
ja måste man va en sån där superawesome varm alfa kille som alltid är glad (in state lol), talkative, ha stor social krets (social proof = socialt bevis på svenska lol), och en exklusiv livsstil med unika saker man gör på fritiden etc etc

eller är inte allt det där lite överdrivet? det räcker väl att man är självsäker och tar för sig, (visar sitt intresse på ett självsäkert sätt och har krav) tjejer är ju bara tjejer, känns som man sätter tjejer på en pedistal om man måste ha en "unik livstil" etc för att få tjejer, cavemens brydde ju inte sig om allt det där...

och sen det att man måste vara i "state" eller "nimbuz", är det verkligen så viktigt?
2012-06-09,20:37,
Inlägg: #2
måste man va en awsome "varm alfa"?
Nope, bara massa nonsens. Vad som dock är viktigt är att man ger henne perceptionen om att man är mer investerad i sin egna åsikt om sig själv än hennes åsikt, varesig detta är fejkat eller ej spelar ingen större roll -> Dock är det såklart hälsosammast om det är "for real" och därmed något alla borde sikta på.

Detta är i stort sett grundförutsättningen för att hon ens ska KUNNA bli attraherad av dig, därifrån handlar det om logistik, hennes nuvarande punkt i livet, hennes livssituation etc.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-06-09,23:17,
Inlägg: #3
måste man va en awsome "varm alfa"?
tay Skrev:ja måste man va en sån där superawesome varm alfa kille som alltid är glad (in state lol), talkative, ha stor social krets (social proof = socialt bevis på svenska lol), och en exklusiv livsstil med unika saker man gör på fritiden etc etc

eller är inte allt det där lite överdrivet? det räcker väl att man är självsäker och tar för sig, (visar sitt intresse på ett självsäkert sätt och har krav) tjejer är ju bara tjejer, känns som man sätter tjejer på en pedistal om man måste ha en "unik livstil" etc för att få tjejer, cavemens brydde ju inte sig om allt det där...

och sen det att man måste vara i "state" eller "nimbuz", är det verkligen så viktigt?

Haha nej, det är en massa bullshit.
Eller visst stort socialt umgänge ger fler möjligheter till ragg inom ditt sociala nätverk (inte så många bittra tystlåtna killar som jag känner som har fett med vänner).
Men om man enbart ser till att attrahera tjejer så är det bullcrap.
Känns som det är CRs fel att så många har lagt ned energi på att hela tiden "ge värde" och vara awesome.
2012-06-09,23:33,
Inlägg: #4
måste man va en awsome "varm alfa"?
Sux Skrev:Haha nej, det är en massa bullshit.
Eller visst stort socialt umgänge ger fler möjligheter till ragg inom ditt sociala nätverk (inte så många bittra tystlåtna killar som jag känner som har fett med vänner).
Men om man enbart ser till att attrahera tjejer så är det bullcrap.
Känns som det är CRs fel att så många har lagt ned energi på att hela tiden "ge värde" och vara awesome.

Jag hatar detta warm skiten.

Tippar att man blir mer warm ändå som BIEFFEKT när man tar hand om sig själv och sina behov och prioriterar sig sj. Om man mår fantastiskt, varför skulle man inte känna för att va en schysst & trevlig prick (åtminstone mot rätt människor, dvs de som inte är R E T A R D E D och extra mycket åt de man genuint UPPSKATTAR.)?

Att ha ett mindset av att springa kring och va warm tycker jag verkar gay och ger mig niceguy-tendenser. Det lär ju ändå va bättre att BÅDE kunna va varm och kall beroende på?
2012-06-10,00:34, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-06-10,00:42 av {2} Sux.)
Inlägg: #5
måste man va en awsome "varm alfa"?
Yes, asså tycker hela grejen har gått över styr.
Var hur fan du vill bara du är bekväm med det och själv tycker om hur du är.
Så länge något känns bra så kör på, sluta kolla till andra hur du borde vara. Tycker du det är kul att reta folk så gör det.
Så länge du är genuin i hur du är så är allt lungt.

Edit: Tror fler skulle må bättre av att lära sig att vara lite utav ett asshole och våga stå för den man faktiskt är. Än att vara mysiga killar som bara sprider "kärlek".
Jag menar hur många här håller inte med andra och ändrar sin åsikt därför att det är obekvämt att ha en radikalt annan åsikt än t.ex en snygg tjej man snackar med?
2012-06-10,01:03,
Inlägg: #6
måste man va en awsome "varm alfa"?
Jag tror det är bra skit att inse värdet av att ge, men som du säger tycks det gått över styr och det är lätt hänt att tro att att man ska nödvändigtvis springa runt som en glad sol och duscha omgivningen likt en vattenspridare med positiva emotioner.

Hörde ett tal av Arnold Schwarzenegger förut där han pratade om olika tips för framgång där han nämnde "give something back" och att detta är tillfredsställande dessutom. Men det verkade som han kommit fram till detta EFTER eller under resans gång av att vara hungrig, uppnå mål, skaffa sitt, smaka livets sötma, vinna Mr olympia titlar etc. Kan nog bli mindfuck om man grubblar för mkt över att ge värme.
2012-06-10,01:19,
Inlägg: #7
måste man va en awsome "varm alfa"?
Yes, well man kan summera det hela till: Gör och var precis hur fan du vill så länge du är socialt kalibrerad.

Btw gjorde en post i off topic delen pga det här
2012-06-10,01:26,
Inlägg: #8
måste man va en awsome "varm alfa"?
Är man trygg i sig själv, har bra självkänska, är man oftast rätt varm, de flesta jag känner som är riktiga alfahannar är väldigt trevliga, iallafall om man inte är för konstig av sig. Däremot inte alls på det sättet C-R beter sig. Att gå runt på krogen och vara den där överdrivet superglada, och översocial med alla man ser, är enbart gay, och ett falskt påklistrat beteende. Det är nästan lika falskt som att köra 100% canned material, man går in i sitt Pickup-warm alpha mode, där man ska vara den charmiga bam! snubben. Och det är verkligen inte natural game.
2012-06-10,01:32,
Inlägg: #9
måste man va en awsome "varm alfa"?
Stridskuken Skrev:Är man trygg i sig själv, har bra självkänska, är man oftast rätt varm, de flesta jag känner som är riktiga alfahannar är väldigt trevliga, iallafall om man inte är för konstig av sig. Däremot inte alls på det sättet C-R beter sig. Att gå runt på krogen och vara den där överdrivet superglada, och översocial med alla man ser, är enbart gay, och ett falskt påklistrat beteende. Det är nästan lika falskt som att köra 100% canned material, man går in i sitt Pickup-warm alpha mode, där man ska vara den charmiga bam! snubben. Och det är verkligen inte natural game.

Ja, varför prata med och "sprida värde" till människor man ej känner något genuint intresse i? Uff.
2012-06-10,01:35,
Inlägg: #10
måste man va en awsome "varm alfa"?
Stridskuken Skrev:Är man trygg i sig själv, har bra självkänska, är man oftast rätt varm, de flesta jag känner som är riktiga alfahannar är väldigt trevliga, iallafall om man inte är för konstig av sig. Däremot inte alls på det sättet C-R beter sig. Att gå runt på krogen och vara den där överdrivet superglada, och översocial med alla man ser, är enbart gay, och ett falskt påklistrat beteende. Det är nästan lika falskt som att köra 100% canned material, man går in i sitt Pickup-warm alpha mode, där man ska vara den charmiga bam! snubben. Och det är verkligen inte natural game.

Yes, det är riktigt jävla obehagligt. Oroligt ovärdigt beteende.
2012-06-10,01:49,
Inlägg: #11
måste man va en awsome "varm alfa"?
Allt handlar egentligen om det att man när man "känner sig alfa" känner att det man har att säga alltid är av värde, därmed känner man att man "ger värde" eller "sprider värde" eller whatever när man nu säger något. Med andra ord man söker inte sig själv i andra, man kollar inte utåt för att få bekräftat att man "räcker till" eller "är värdefull", man vet vem man är och har ett så kallat "inner locus of control", man är av åsikten att man kan skapa influens och på ett sätt bestämma sin egna verklighet istället för att låta världen och allt som händer i den kontrollera ens öde.

Problemet kommer in när folk tänker att dom måste "ge värde" då dom fortfarande kommer från en mindframe där dom just ger värde för att det är "bra skit" för att dom läste det på PU forumet, därmed framstår det bara som ett annat lager av bekräftelsebehov och dancing monkey syndrome.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-06-10,01:54,
Inlägg: #12
måste man va en awsome "varm alfa"?
Människor (och särskilt flickor) har som ett sjätte sinne där dom känner av hurvida någon försöker ta värde (söker sig själv i andra, tittar utåt för att få bekräftat hur denne ska agera och må) eller ge värde (är rock solid och därmed inte bryr sig, indifference, bara säger det han vill säga för att han .. vill säga det, thats it).

När dom känner att någon försöker ta värde så - även fast det inte alltid är uppenbart - så är det som en liten weird vibe man får som man inte direkt kan sätta fingret på, men det bara "är där", detta resulterar i att personen helt enkelt inte blir värderad särskilt högt vilket betyder att han inte får någon direkt status/respekt i gruppen och att majoriteten av de hetare flickorna inte kommer suga snorre.

Hela ge värde grejjen är ungefär som när en person redan har 100 brudar där hemma or whatever, oversexed, tjejer som spammar hans tele med snuskiga SMS dagarna ända - han har redan "allt han behöver" (känns det som för honom iaf, rent evolutionärt), vilket gör att han återigen bara agerar så som han vill agera, han "är sig själv" utan filter, utan nån form av anxiety eller prestationsångest, utan att mikroanalysera, utan att se sig själv utifrån hur andra ser på honom etc etc.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-06-10,02:20,
Inlägg: #13
måste man va en awsome "varm alfa"?
Evilvalle Skrev:Allt handlar egentligen om det att man när man "känner sig alfa" känner att det man har att säga alltid är av värde, därmed känner man att man "ger värde" eller "sprider värde" eller whatever när man nu säger något. Med andra ord man söker inte sig själv i andra, man kollar inte utåt för att få bekräftat att man "räcker till" eller "är värdefull", man vet vem man är och har ett så kallat "inner locus of control", man är av åsikten att man kan skapa influens och på ett sätt bestämma sin egna verklighet istället för att låta världen och allt som händer i den kontrollera ens öde.

Problemet kommer in när folk tänker att dom måste "ge värde" då dom fortfarande kommer från en mindframe där dom just ger värde för att det är "bra skit" för att dom läste det på PU forumet, därmed framstår det bara som ett annat lager av bekräftelsebehov och dancing monkey syndrome.

Yes, men hela värdekonceptet är ju typ uppbyggt på "ge värde" tänket. På samma sätt Self amusement väldigt länge varit totalt missuppfattat och fått folk att springa runt och bete sig som feminina lökar.
Ge värde är ett helt meningslöst koncept eftersom det är något som är en bieffekter av att du börjar lita till dig själv.
2012-06-10,02:31,
Inlägg: #14
måste man va en awsome "varm alfa"?
Feta förklaringar, nersparat!
2012-06-10,02:39,
Inlägg: #15
måste man va en awsome "varm alfa"?
Sux Skrev:Yes, men hela värdekonceptet är ju typ uppbyggt på "ge värde" tänket. På samma sätt Self amusement väldigt länge varit totalt missuppfattat och fått folk att springa runt och bete sig som feminina lökar.
Ge värde är ett helt meningslöst koncept eftersom det är något som är en bieffekter av att du börjar lita till dig själv.

Exakt. I stort sett allt inner game mumbo jumbo är resultat av ett gott självförtroende, vad man sedan får detta självförtroende är rätt irrelevant.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-06-10,03:00,
Inlägg: #16
måste man va en awsome "varm alfa"?
Evilvalle Skrev:Exakt. I stort sett allt inner game mumbo jumbo är resultat av ett gott självförtroende, vad man sedan får detta självförtroende är rätt irrelevant.

Yes. Men hitintills så har ju game väldigt länge varit något du klistrar på ditt trasiga/tillbakahållna jag. Tror jag fattar varför tylers blueprint är så otroligt Fucked up.
Han hade förmodligen väldigt lite koll på manlig polaritet innan han träffa Julien.
Så allt han sa då hade en jävligt skevutgångspunkt då han bara hade koll på "game" ala "dancing monkey som inte beter sig som dancing monkey men som därför är dancing monkey"
Ingen manlig polaritet som faltiskt ÄR inner game.

Är jävligt trött nu men du fattar.
2012-06-10,13:58,
Inlägg: #17
måste man va en awsome "varm alfa"?
Catgroove Skrev:Här pratar Julien mer om det, diggar videon stenhårt
http://www.youtube.com/watch?v=YzUd8UY-e5s

tAck för den!! "your at the cause, not the effect" - bra grejer.
2012-06-10,14:59,
Inlägg: #18
måste man va en awsome "varm alfa"?
Riktigt bra definitioner/förklaringar av värdegivande etc i den här tråden. Så jävla mycket som är oklart och alltid misstolkas runt det. Sprang själv runt med vattenkanna och försökte fylla på allas glas hela tiden förr.

"All limitations are self imposed"

2012-06-10,16:23,
Inlägg: #19
måste man va en awsome "varm alfa"?
Sux Skrev:Yes, asså tycker hela grejen har gått över styr.
Var hur fan du vill bara du är bekväm med det och själv tycker om hur du är.
Så länge något känns bra så kör på, sluta kolla till andra hur du borde vara. Tycker du det är kul att reta folk så gör det.
Så länge du är genuin i hur du är så är allt lungt.

Edit: Tror fler skulle må bättre av att lära sig att vara lite utav ett asshole och våga stå för den man faktiskt är. Än att vara mysiga killar som bara sprider "kärlek".
Jag menar hur många här håller inte med andra och ändrar sin åsikt därför att det är obekvämt att ha en radikalt annan åsikt än t.ex en snygg tjej man snackar med?


Word.

"Jag menar hur många här håller inte med andra och ändrar sin åsikt därför att det är obekvämt att ha en radikalt annan åsikt än t.ex en snygg tjej man snackar med?"

Jag börjar mer och mer komma bort från just det där, vad det gäller i alla sociala sammanhang. Och det känns så jävla mycket bättre att stå på sig.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2012-06-10,16:53,
Inlägg: #20
måste man va en awsome "varm alfa"?
russel Skrev:Word.

"Jag menar hur många här håller inte med andra och ändrar sin åsikt därför att det är obekvämt att ha en radikalt annan åsikt än t.ex en snygg tjej man snackar med?"

Jag börjar mer och mer komma bort från just det där, vad det gäller i alla sociala sammanhang. Och det känns så jävla mycket bättre att stå på sig.

Rädslan att inte räcka till och inte duga med den man faktiskt är, är varför man blir bekräftelse junkie.Vilket gör att man blir falsk även fast man inte vill det. Vilket jag personligen tycker känns väldigt jobbigt när impulsen att vilja bli omtyckt/imponera slår till och man skarvar en historia lite väl mycket, känner mig så sjukt manipulativ när det händer. Riktigt rävgift det där med hur man ser på sig själv djupt inom en.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Alfa<visa intresse Ragnarök 26 13,811 2016-01-21,19:07
Senaste inlägg:: tay
  Måste förändra mitt liv blacksmith 17 7,223 2016-01-03,21:13
Senaste inlägg:: Doit
  Nu måste jag ta tag i mig själv igen, hjälp mig. (långt inlägg) Avager 1 1,734 2014-04-29,21:27
Senaste inlägg:: tcepser
  25 år, singel efter 7 års förhållande behöver all hjälp med game! Ni måste hjälpa mig Lasttear 24 18,071 2013-12-20,19:11
Senaste inlägg:: russel
  Lite nyheter om alfa-konceptet Vagabond 23 10,060 2013-01-07,17:56
Senaste inlägg:: Ragnarök
  8-årig alfa Mössan 4 1,607 2012-12-16,00:06
Senaste inlägg:: svalan
  Personer som leker alfa, men som är så extremt tryhard så det finns inte? Lelo 4 1,925 2012-09-10,01:06
Senaste inlägg:: Stake
  Allt går dåligare och känns konstigt måste får skriva av mig. Anonymous 7 2,767 2012-06-12,22:44
Senaste inlägg:: Stridskuken

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}