LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Att lata manniskor ga, egoism och att DODA!
2013-05-30,18:51, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-05-30,18:51 av {2} Ragnarök.)
Att lata manniskor ga, egoism och att DODA!
Arlin Skrev:Sjalv tycker jag att springa ar som meditation, kan springa hur lange som helst typ. Dock sa har jag lagt det pa hyllan till forman for styrketraning.

Anyvajs, hur la du upp din meditation for detta andamal? Vore grymt vaenligt av dig om du skulle kunna dela med dig lite tankar pa hur en lamplig meditationsstund skulle se ut for mig.

Spanx.

FInns nog många som är mkt bättre än jag på mediation på denna sidan. Men grundläggande ä är att det är bättre att göra det frekvent med jämna mellanrum (dagligen) än att göra det lite då och då en längre stund. Alltså bättre 3-5 min om dagen än 30 min en gång i veckan. Välj en tid som passar dig, jag kör minst 10 min varje gång, ibland upp till 30 min. FInns många böcker och guider om ämnet, men det är egentligen inte så komplicerat, finns lite tekniker man kan använda om man gilalr det som att fokusera på sin andning, räkna till 10 om och om igen och så fort man tappar fokus så börjar man om (det är mkt mkt svårare än man tror).

Mid mediation ser ut som följande: sätter mig ner, rak i rygg (i en stol helst men ibland på golvet eller liggandes), tar några djupa andetag (fokuserar på att göra bukandning och andra djupa andningstekniker), sen bara "är" jag och ser vilka tankar som dyker upp i mitt huud. Jag accepterar allt. Iaktar mina tankar. Och när en tanke kommer så accepterar jag den och låter den gå genom att bara fortsätta foksuera på min andning. Slappna av, acceptera och andning är "mina" nyckelord. Detta behöver inte passa dig, är rätt många på sidan som mediterar kanske någon annan kan ge mer praktiska tips.
Extreme Living
Never complain - never explain

Meddelanden
Att lata manniskor ga, egoism och att DODA! - av Ragnarök - 2013-05-30,18:51

Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  David Deangelo: Killar som är besatta av att knulla många brudar är tomma människor tvbordet 7 5,188 2016-06-09,23:43
Senaste inlägg:: Willson
  Vad för typer stör/connectar ni med för människor? Ballin 12 9,106 2014-01-04,21:46
Senaste inlägg:: russel
  Till er med Social Fobi (eller bara allmänt osäkra/blyga och stressade människor) Mössan 2 1,688 2012-10-28,03:17
Senaste inlägg:: Mössan
  Har svårt att komma ihåg saker om människor Mössan 10 4,781 2012-03-14,20:56
Senaste inlägg:: Mössan

Hoppa till:

Användare som tittar på tråden: 12 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}