LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Skifta ditt mindset och sluta bry dig. (mina tankar)
2014-07-20,21:53, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-07-20,21:59 av {2} Nicki.)
RE: Skifta ditt mindset och sluta bry dig. (mina tankar)
(2014-07-20,21:41)ångest101 Skrev: Gillade den där texten, först tyckte jag den lät lite hård. Men det verkar vettigt.

Tycker du allt i den är klockrent?

Killen som skrev det har ju rätt i sak, men jag anser att man kan förmedla detta på ett snyggare sätt, om man är trygg och säker i det.

Att vara självisk innebär ju att man inte är villig att böja på sina egna standards och önskemål pga andras viljor. Alltså kan man leva efter detta utan att vara självisk.

Jag tycker att riktigt själviska, dryga killar är idioter och skulle aldrig umgås med en sådan. Detta betyder inte att hans attityd inte är framgångsrik bland damerna.

Jag tycker innerst inne att jag ska vara snäll mot andra människor, killar som tjejer, men jag kommer aldrig hålla med någon om saker jag inte tror på och jag kommer aldrig låta någon trycka ner mig eller behandla mig på ett sätt jag inte anser vara rätt.

Ser du likheten i mitt och den själviska killens beteende? Vi båda är fast i våra beliefes och vi påverkas inte av utomstående viljor, men vi förmedlar det på olika sätt.

Den själviska killens stil är tydligare och mer svartvit men tro mig, min inställning till saker skiner igenom snabbt och jag får då samma dragningskraft som den själviska killen men på mer positiva premisser.

Om jag, som inte gillar den själviska killen skulle ändra på mina beliefs bara för att killen som skrev texten säger att jag skulle göra det, är jag inte en tönt som lätt påverkas av min omvärld då?

Man kan alltså inte helt rakt av kopiera andra PUA´s mindset om du inte trivs i det. Man måste skapa sina egna gränser och krav/regler för vad du anser vara rätt och sen hålla stenhårt på dom, och det är det som är vad som gör en man attraktiv.

Alltså är vi tillbaks i det gamla goda snacket om att det som gör killar framgångsrika är att ha en stark frame, och den framen är olika för alla.

Jag tycker killen som skrev texten förmedlar detta budskapet luddigt. Han pratar om att vara självisk som att gilla färgen blå precis som att detta är nyckeln till framgång, att gilla färgen blå. "Tjejer gillar killar som gillar färgen blå".. Han inser inte att attraktionen inte ligger i "färgen blå" utan den ligger i hans övertygelse om att "färgen blå" är bäst. Gillar jag "färgen röd", och är lika övertygad om att den är bäst så kommer även "färgen röd" vara framgångsrik.. Nu blev jag själv kanske luddig men provade att beskriva om det jag skrev ovanför i ytterligare ett exempel för att göra det ännu klarare var den sanna attraktionen skapas, hoppas ni hajar vad jag menar med detta inlägget haha. Wink

Meddelanden
RE: Skifta ditt mindset och sluta bry dig. (mina tankar) - av Nicki - 2014-07-20,21:53

Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Banna mig och ta bort Mina posts tay 5 3,620 2016-02-03,20:46
Senaste inlägg:: Schlinus
  Jag kan inte sluta tänka ChuckNorris 12 9,418 2014-12-15,01:51
Senaste inlägg:: Nicki
  AA och ditt MOOD för att prata med tjejer. one 7 4,934 2014-05-27,19:15
Senaste inlägg:: tay
  Tankar som fuckar upp simba 2 1,710 2012-11-06,17:29
Senaste inlägg:: simba
  Tankar kring brudar med pojkvänner Anonymous 4 2,665 2012-08-27,23:35
Senaste inlägg:: Jayson1
  Hur gör ni för att inte sluta utvecklas? Stridskuken 13 5,780 2012-07-06,21:59
Senaste inlägg:: TonightIsTheNight
  Rolig grej som inträffade med mindset/state igår Avager 1 1,521 2012-05-27,20:11
Senaste inlägg:: Evilvalle
  Tankar om varför man inte ska köra rutiner, input wanted =) Spider 12 5,361 2012-04-08,13:47
Senaste inlägg:: Spider
  Tankar Dhace 10 5,399 2012-02-20,19:41
Senaste inlägg:: Fatbill
  Sluta försöka tillfredställa folk Mössan 3 2,344 2012-02-17,01:07
Senaste inlägg:: Evilvalle

Hoppa till:

Användare som tittar på tråden: 12 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}