LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Komplicerat situation med en tjej jag har känslor för
2016-01-26,18:36,
RE: Komplicerat situation med en tjej jag har känslor för
Citat:För några 4 dagar sen blev hon lite kyligare varpå jag minskar skrivandet. Har för mig att hon skrev att hon kändes sig scared över oss. På söndag säger hon att nästa vecka är hon ledig måndag och lördag. Så på kvällen skriver jag att jag jobbar och att jag kan ses efter 3pm. Hon förslår lunch. Dagen efter, dvs igår skickar hon snaps och jag smsar sedan vid 3pm att jag slutat jobbet. Inget svar alls på detta, kommer hem och drar till gymmet vid 4pm. När jag kommer hem 5:30pm har jag fått ett kort svar "Yippieeee". inget mer och jag svarar inte.
Bra gjort.
Citat:Sent på kvällen igår nytt meddelande och senare på morgonen lite nytt.
Vid lunchtid idag kollade jag:
Hon igår: "are u there?"
Jag idag: yeah?
Hon: Are you okey?
Jag: I'm ok, how so?
Hon: You are so cooold
Jag: It feels like you are playing around with me
Hon: I'm sorry if you feel that...
"It feels like youre playing with me" = dåligt. Hon ska inte rubba dig alls, du "märker" inte ens av att hon spelar och är weird (ska hon tro). Nämn inte sånt mer.
Citat:Detta leder sedan till att hon berättar att hon känner sig "not secure" med mig. Jag frågar vad... och hon svarar att det beror på att jag har så många snygga tjejer runt mig hela tiden, att jag inte vet hur länge jag kommer stanna i Australien och vad som kommer hända efter. Samt att hon inte känner sig good enough för mig vilket hon sagt totalt 3 ggr och sedan frågat varför mig. (olika tillfällen). Hon säger att vi kanske borde vara vänner istället...
Fråga inte vad, säg "okok" nästa gång. Att hon känner sig "osäker" är inte en dålig sak, tvärtom. Du ska ha många tjejer runt dig, ursäkta dig inte för det. Då kommer det gå åt helvete.
I call bullshit på resten, hon känner sig visst good enough för dig. Strunta i det.
Citat:Jag ringer henne, tar upp grejerna ovan..
Säger att jag inte är intresserad av friendship varpå hon är osäker och vill veta mer tydligt var hon är för mig....Säger att jag vill datea henne och vill mer. Och nu så vill hon alltså sakta ner våra träffar osv. Hon säger också att hon känner sig ensam.. Och i slutet av samtalet kommer det fram att hon börjat träffa sitt ex igen några gånger. Även att denna person (stalkade henne, ringde hennes mamma mfl och sa dumma saker, kastade ut hennes saker ur lägenheten, förstörde grejer, var hotfull, polis iblandad..) Tanken är iaf att vi ska ses om typ en vecka. lol.
Du skulle inte nämnt att du vill "mer", låt tjejen vara den som tar förhållandet till nästa nivå. Nu styr hon allt, HON säger att hon vill sakta ner osv. Bra att du satte ner foten och sa att du inte är intresserad av vänskap, DOCK hade du kunnat säga "mm yeah me to, this doesnt feel right, your to blond" och sen fortsatt i vanlig ordning (dock hört av dig mindre).
Att hon dras till sitt ex, som är douchebag och idiot, är inget nytt för tjejer.
Citat:SÅ... hon är eventuellt? väldigt attraherad men hon känner sig osäker. När vi ses är det verkligen sjukt bra. Och många sms har varit nästan i flickvänsstuk..Sedan kom denna osäkerheten och jag kunde efter samtalet inte hålla tillbaka då jag känner mig sårad. Främst pga alla fina grejer hon har sagt om mig, det är så mycket mer en miss you och det faktum att handling ändå betyder mer än alla ord hon sagt. Även om hon i samtalet sa att hon agerat och spenderat sina off-dagar med mig samt åkt enda till Coogee några gånger. Men....Har hon ens menat alla grejer hon har sagt? Nu känns det som att jag är en reserv för exet vilket känns skitsurt. Eller att jag agerat någon sorts utfyllnad då hon känt sig ensam. Jag vet inte, hon verkade gilla mig starkt.
JA hon är investerad, fortsätt ligg med henne om det går men ta ett steg tillbaka. Du måste få tillbaka framen, mitt tips är;
Hör inte av dig, låt hon göra det (BE COOL)
Svara artigt men inte överexalterat, lite off (Va? Har Fiskarn träffat en annan? fan! Måste få tbx han amagaaad, he's such a diamond and I didnt see it!!!)
Citat:Berättat om detta till 3 personer, 2 tjejer gav mig olika svar.
En sa att jag borde gått snabbare fram och göra det official och varför hon är speciell. Att jag har chans än men måste skynda och investera mer NU.
NEJ.

Ta ett steg tillbaka och låt henne investera, fråga inte om ni skall ses än utan låt henne skriva och ta initiativ sedan om någon vecka - om hon ej frågat - så kollar du om hon är sugen på en öl. Om hon tar upp pojkvännen "Yeah you should see him, he sounds pretty cool =)"
Gör annat nu, du är alldeles för investerad, ut och sup och snacka med andra tjejer. Personligen tror jag det är svårt att byta rollerna, då mååååånga hamnat här men det brukar inte gå så bra, tyvärr.
Det är mina tips, lycka till!

Meddelanden
RE: Komplicerat situation med en tjej jag har känslor för - av Parafras - 2016-01-26,18:36

Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Tjej blev tvärkall över en vecka. Vafan hände? Nooblet 25 19,764 2018-08-20,20:29
Senaste inlägg:: Oxtilia
  Hjälp med nyfunnen tjej! / hantering av crush? Frogged 4 3,802 2016-05-12,15:16
Senaste inlägg:: TonightIsTheNight
  tjej som är långsam på sms Parafras 20 17,949 2016-03-21,23:37
Senaste inlägg:: tay
  Ovan situation, hur svarar man kball 16 8,872 2016-03-21,13:44
Senaste inlägg:: tay
  Om ens tjej har haft ex kille som var bad boy, ska man stay away? tay 7 4,729 2016-01-17,03:51
Senaste inlägg:: godsgift
  Riktigt svår situation! JimoshiG 1 2,962 2015-04-19,23:19
Senaste inlägg:: golvmopp
  Hur agera på gymmet mot en tjej mewtoo 4 6,438 2015-02-05,17:56
Senaste inlägg:: Schlinus
  Tjej och träff, vad gjorde jag fel? Dowgeni 13 10,939 2014-05-27,12:21
Senaste inlägg:: illdan
  En delikat situation, hjälp via PM någon? kball 3 3,411 2014-03-21,20:29
Senaste inlägg:: TheD
  Intresserad av en tjej, klantat mig. Tenga 3 3,605 2013-12-10,14:32
Senaste inlägg:: Willson

Hoppa till:

Användare som tittar på tråden: 4 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}