LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
tjej som är långsam på sms
2015-04-01,22:07,
Inlägg: #1
tjej som är långsam på sms
Vad gör ni när tjejer tar lång tid på sig vid sms?
Kan vara tjejer man legat med, dejtar, nyss tagit upp kontakt. Jag fattar ju att detta är att spela svår, men hur förmedlar jag att det inte fungerar på mig?

Att ta lika lång tid på sig blir bara en tävling i vem som investerar mest.
När det väl skrivs så är det långa svar, motfrågor, flört osv.

Vill visa att det inte fungerar för mig för då tappar jag intresset (vilket jag gör) men jag vill ändå ligga/träffas igen. Så, basic; Hur få henne att jaga mig antar jag?
Detta är en gammal flamma, inget speciellt men vill få till en ny dejt. Läst lite om bryta rapport, men fungerar väl inte över sms.

Ps, Jag som började smsa. Just nu tävlas det i vem som tar längst tid på sig i princip vilket bara är trisst. Funderar på att sluta svara helt och skita i det bara, men det lär man sig inget på.
2015-04-01,22:29,
Inlägg: #2
RE: tjej som är långsam på sms
"Vill visa att det inte fungerar för mig för då tappar jag intresset (vilket jag gör) men jag vill ändå ligga/träffas igen. Så, basic; Hur få henne att jaga mig antar jag? Detta är en gammal flamma, inget speciellt men vill få till en ny dejt. Läst lite om bryta rapport, men fungerar väl inte över sms." - Uppenbarligen tappar du inte alls intresset utan snarare tvärtom?

Har du försökt styra nåt? Om inte, gör det. Om du har det och inte fått tillräckligt bra respons så gå vidare/svara väldigt kort/långsamt? Hon kanske hör av sig efter ett tag då. Sjukt svårt att vända en tjejs intresse över sms... jag har iaf inget bra tips men andra kanske har?
2015-04-01,22:43,
Inlägg: #3
RE: tjej som är långsam på sms
(2015-04-01,22:33)Toledo Skrev: Klart du kan break rapport på sms. Jag visar ointresse på sms hela tiden genom att svara långsamt; inte svara, eller svara med korta svar.

Låt dig inte dras med i hennes frame om att svara långsamt. Det räcker gott och väl med 20 minuter innan du svarar.

Svara kort lät bra! Fått ett bra flow i samtalet nu så kanske bäst att bryta rapport och visa att jag inte orkar med tramset med att svara långsamt.

Kan ju slå tillbaka med att hon känner "Jaha ska han vara dryg och kort i ton så skiter jag i honom"= ej svarar.
Då kan inte jag börja skriva nästa gång igen för det blir needy.
2015-04-01,23:19, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-04-01,23:28 av {2} ångest101.)
Inlägg: #4
RE: tjej som är långsam på sms
(2015-04-01,22:43)Parafras Skrev: Svara kort lät bra! Fått ett bra flow i samtalet nu så kanske bäst att bryta rapport och visa att jag inte orkar med tramset med att svara långsamt.

Kan ju slå tillbaka med att hon känner "Jaha ska han vara dryg och kort i ton så skiter jag i honom"= ej svarar.
Då kan inte jag börja skriva nästa gång igen för det blir needy.

Du har inte funderat på att ringa upp tjejen då?
Behöver ju inte vara något avancerat. Snacka lite vad man har gjort idag osv. Hitta något gemensamt intresse, och smyg in lite flört Wink

......Eller så tröttnar man och skriver
"Engagera dig lite i konvon bitch, eller dra åt helvete med dig" Gränsen är hårfin!

2015-04-02,08:52, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-04-02,08:58 av {2} tcepser.)
Inlägg: #5
RE: tjej som är långsam på sms
Shiit, jag hade nästan glömt hur det kan va med sms-game!

Vissa tjejer är bara sådär!
Jag känner en tjej som är ooerhört seg på att svara på sms, det visade sig att hon var lika dålig på att svara på mess från hennes sina bästa vänner... såna rinner lätt ut i sanden för att man faktiskt inte orkar... Tongue


Dilemmat med sms är ju att det kan ta sååå lång tid att få till något av det.
Ett sms kan man dessutom missa att svara på av ev misstag bara för att man kanske inte har tid när man får det...

Jag upptäckte att det var oerhört användbart att bryta av smsandet med att ringa, mitt dilemma var att samtalen ofta blev långa vilket var dåligt för min sömn. Däremot var det användbart eftersom det skapade mycket comfort och en känsla av att vi känner varandra sedan länge.


När jag dejtade min nuvarande flickvän så hade jag något fel på min mobil, den tog inte alltid emot sms...
(Gissa om det vara nära att ställa till det för att jag inte svarade på sms som hon skickade och även att jag inte fick svar på mina....)

Ring henne! Smile
2015-04-02,09:01,
Inlägg: #6
RE: tjej som är långsam på sms
(2015-04-02,08:52)tcepser Skrev: Shiit, jag hade nästan glömt hur det kan va med sms-game!

Vissa tjejer är bara sådär!
Jag känner en tjej som är ooerhört seg på att svara på sms, det visade sig att hon var lika dålig på att svara på mess från hennes sina bästa vänner... såna rinner lätt ut i sanden för att man faktiskt inte orkar... Tongue


Dilemmat med sms är ju att det kan ta sååå lång tid att få till något av det.
Ett sms kan man dessutom missa att svara på av ev misstag bara för att man kanske inte har tid när man får det...

Jag upptäckte att det var oerhört användbart att bryta av smsandet med att ringa, mitt dilemma var att samtalen ofta blev långa vilket var dåligt för min sömn. Däremot var det användbart eftersom det skapade mycket comfort och en känsla av att vi känner varandra sedan länge.


När jag dejtade min nuvarande flickvän så hade jag något fel på min mobil, den tog inte alltid emot sms...
(Gissa om det vara nära att ställa till det för att jag inte svarade på sms som hon skickade och även att jag inte fick svar på mina....)

Ring henne! Smile

Ja men detta är när tjejen SPELAR svår. Inte genuint är kass på sms.
2015-04-02,10:40,
Inlägg: #7
RE: tjej som är långsam på sms
Behöver hon spela svår så betyder det att hon inte är svår? Wink

Hur länge väntar hon innan hon svarar? snackar vi timmar, dagar eller veckor?

Har du hunnit prova att bryta rapport?


Allt har sina risker, men ju hårdare man spelar ju större blir vinsten!
2015-04-02,11:29, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-04-02,11:32 av {2} Parafras.)
Inlägg: #8
RE: tjej som är långsam på sms
(2015-04-02,10:16)Toledo Skrev: Tipsen ovan kan väl användas ändå eller, ring henne.
Jo, får vänta tills hon svarat på sms först. Detta är en tjej jag dejtat innan, vill nu ta upp kontakten och hon svarade grymt positivt MEN långsamt.
Ta och ringa henne när hon väl svarat på sms så jag inte framstår som för needy.

(2015-04-02,10:40)tcepser Skrev: Behöver hon spela svår så betyder det att hon inte är svår? Wink

Hur länge väntar hon innan hon svarar? snackar vi timmar, dagar eller veckor?

Har du hunnit prova att bryta rapport?


Allt har sina risker, men ju hårdare man spelar ju större blir vinsten!
Timmar, och nu senast en dag..
Har inte riktigt klurat ut bryta rapport. Enligt Valles best of är det att visa ointresse subkommunicerat (kroppspråk, tonläge, kolla bort osv..)
Enligt andra artiklar är det: säga emot, retas, utmana henne.
Det senaste har jag gjort, men inte kört på Valles sätt. Alltså svara kort, visa lite disinterest. Kan ju verka lite skumt också då jag tog upp kontakten.

Tackar för responsen förresten, guld värt i situationer som dessa.
2015-04-02,21:16, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-04-04,14:18 av {2} Parafras.)
Inlägg: #9
RE: tjej som är långsam på sms
Läst som fan om sms det senaste och läste en intressant artikel om hur jävla osjälvsäkert det är att smsa hela tiden.
Ringa upp är balls. Är därför nu sugen på att ringa upp henne och snacka skit i tio minuter, flörta lite och inte fråga efter date eller liknande.
Framstår det som needy om man ringer när hon inte svarat på smsen?

Edit,
come on guys.
Har fått svar nu men jag vill ändra framen så att JAG styr interaktionen. Ska skippa hela skiten med att svara långsamt, men blir jag kort/ointresserad loosar jag henne är jag nästan säker på.
Så, hur gör jag? Kan ju alltid satsa och förlora
(YES jag träffar andra men vill inte nöja mig och bara träffa två stycken. Vill ha flera)
2015-04-06,23:11,
Inlägg: #10
RE: tjej som är långsam på sms
(2015-04-02,11:29)Parafras Skrev: Jo, får vänta tills hon svarat på sms först. Detta är en tjej jag dejtat innan, vill nu ta upp kontakten och hon svarade grymt positivt MEN långsamt.
Ta och ringa henne när hon väl svarat på sms så jag inte framstår som för needy.

Timmar, och nu senast en dag..
Har inte riktigt klurat ut bryta rapport. Enligt Valles best of är det att visa ointresse subkommunicerat (kroppspråk, tonläge, kolla bort osv..)
Enligt andra artiklar är det: säga emot, retas, utmana henne.
Det senaste har jag gjort, men inte kört på Valles sätt. Alltså svara kort, visa lite disinterest. Kan ju verka lite skumt också då jag tog upp kontakten.

Tackar för responsen förresten, guld värt i situationer som dessa.

Hur snabbt svarar du själv?

Har för mig att Valle skrev någon gång att man skulle svarar 2x långsammare än bruden. D.v.s. drygar hon en timme, lägger du på en och väntar 2 timmar med att svara.

Har kört med den själv på brudar som är sega och måste säga att det har funkat rätt bra för mig! De brukar bli kvickare på att svara om man själv är otroligt seg.
2015-04-07,10:50,
Inlägg: #11
RE: tjej som är långsam på sms
Klart det blir needy om du smsat, hon inte svarat pch du ringer
2015-04-07,14:26,
Inlägg: #12
RE: tjej som är långsam på sms
Ofta är det inte vad man gör utan hur man gör det som spelar roll om det är needy eller inte.
Extreme Living
Never complain - never explain
2015-04-07,14:45,
Inlägg: #13
RE: tjej som är långsam på sms
Dunno, är det bara jag som tycker att text-game är hysteriskt överskattat? Om du har problem med en brud du numberclosat i egen person, som sen börjar trilskas tycker jag det JÄVLIGT sällan är beroende på att man inte har plockat fram sin bästa bomb defusal expert-verktygslåda och råkat SMSa trettionio minuter för tidigt, vilket är en DLV p.g.a bruden tror du inte har något bättre för dig, vilket gör att du måste väva in en neg i nästa svar för att plocka ner hennes perceived value, etc etc etc.

Hade faktiskt ett samtal om det med Toledo och confused i helgen, och kom fram till att det är sällsynt att man, endast via text-game vänder ett riktigt skitkasst target till en plaskvåt brud som vill ha din säd i sin hals. Ofta kärvar det när du inte har lagt grunden ordentligt från början - har tjejen en bra bild av dig från början kommer du undan med väldigt normala SMS.

Detta gör dig självklart inte immun mot snedsteg, som att bete sig som en bekräftelse-törstig kille eller att spamma sönder bruden med SMS/samtal om hon inte svarar på direkten. Tyvärr är det mycket lättare att schabbla till sig via fjärrkommunikation än att höja sitt anseende - IMO borde allt sånt användas för att underhålla, och i bästa fall fläkta på tjejens buying temperature, då jag ser dessa verktyg som ett stort burklock du viftar på grillelden med. Finns det ingen eld som pyr är det fullständigt meningslöst att vifta med burklocket. (< fan, det där borde bli ett PU-axiom)
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."
2015-04-07,16:16, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-04-07,16:17 av {2} Cogo.)
Inlägg: #14
RE: tjej som är långsam på sms
(2015-04-07,14:26)Ragnarök Skrev: Ofta är det inte vad man gör utan hur man gör det som spelar roll om det är needy eller inte.

In my opinion är det snarare vem du är (hennes bild av dig) än vad du gör/hur du gör det som spelar roll om det ses som needy eller ej.

+1 på golvmopp
2015-04-07,17:55,
Inlägg: #15
RE: tjej som är långsam på sms
Allt handlar om hennes perception av dig, baserat på hennes perception kan X vara needy eller inte.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2015-04-07,18:12,
Inlägg: #16
RE: tjej som är långsam på sms
Tack för svar killar!

En liten update kanske är på sin plats;

Smsade henne när hon inte svarat på 3 dagar, tror inte jag came off som needy för jag hade "övertaget" hela konversationen men sedan slutade hon svara igen, iofs skrev jag inte en direkt fråga men whatever.
Nu avvaktar jag, börjar hon smsa lutar jag mig nog mest tillbaka och fokuserar på de andra tjejerna for now. Eller skiter i att svara, hon har en liten tendens att sätta mig ur balans.
(Detta är en tjej jag hade en fling för och som jag legat med innan, men vi slutade dejta och nu vill jag mest ligga igen bara för att ha gjort det.)

Vill även säga tack till er på forumet, har det senaste halvåret dubblat mina lays och har nu två KKs samtidigt. Aldrig någonsin tänkt att man ens kan vara i en sådan position.
(Även om det mesta man skriver är hjälp på problem kanske man skall highlighta framgångarna också)


(2015-04-07,17:55)Evilvalle Skrev: Allt handlar om hennes perception av dig, baserat på hennes perception kan X vara needy eller inte.
Ja, vad viktigt det är att fatta att hon inte känner av ditt humör/state bakom skärmen.

(2015-04-07,17:16)Toledo Skrev: Nja, vi uppfattar ju folk som needy beroende på tidigare erfarenheter. Du skulle ju inte påstå att en tjej är needy genom att kolla på hennes utseende, utan mer ifall hon skickar 10 sms utan att du svarar under en kväll. Vilket är något man gjort.(Hände mig med 44 åringen lol)

En annan sak är att textgame är inte överskattat, sålänge det tillhör internet game. Dvs att man inte träffats IRL än.

Det har du nog rätt i. Nej exakt, grejjen är att detta är en tjej jag dejtat innan så, hon kan mycket väl se mig som needy (blev lite chode mot slutet) - vem vet, säkert svårt att ändra den perceptionen också men man kan ju alltid försöka.
Dock skall nog textgame endast användas till att styra upp dejter och inte till att snacka om booring shit under flera veckor utan att ses. Vet killar som gör det och tycker att dom har "massa tjejer på gång" men aldrig träffas.
2015-04-07,19:42,
Inlägg: #17
RE: tjej som är långsam på sms
(2015-04-07,17:16)Toledo Skrev: En annan sak är att textgame är inte överskattat, sålänge det tillhör internet game. Dvs att man inte träffats IRL än.

Kom ihåg att du pratar med en gubbjävel som hittills kammat noll på nätet :p
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."
2015-04-07,22:57,
Inlägg: #18
RE: tjej som är långsam på sms
(2015-04-07,16:16)Cogo Skrev: In my opinion är det snarare vem du är (hennes bild av dig) än vad du gör/hur du gör det som spelar roll om det ses som needy eller ej.

+1 på golvmopp

Ja absolut. Och vem du är speglas av ditt beteende, hur du beter idg snarare än vad du gör. En chode kan säga vill slicka dig och tjejen kommer ta det dåligt. En alfa säger det o tjejen tar det bra.

Det viktiga, som jag skrivt många gånger förut, ang internetgame har för mig till synes varit hur snabbt/långsamt man svarar, typ av presentation, hur man skriver. Man ska INTE skriva "akademiskt" utan snarare som om ma e från gatano skriver snabt oich slarvigt för att man pratar med många och man är mer "känslomässig" och personlig. inte är, utan e. inte stor bokstav i början osv.

Ang snabbheten så handlar det om att ibland svara snabbt o ibland långsamt, det får aldrig framstå som man sitter o tänker på ett svar. Vissa appar visar ju att man "läst" deras svar vilket ger en mkt kort tid att svara. Andra appar visar när man skriver, vilket också måste gå snabbt så det itne ser ut som om du sitter o tänker ut något eller INTE handlar känslomässigt/impuslivt/äkta.
Extreme Living
Never complain - never explain
2015-04-07,23:11, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-04-07,23:12 av {2} Evilvalle.)
Inlägg: #19
RE: tjej som är långsam på sms
(2015-04-07,22:57)Ragnarök Skrev: Ja absolut. Och vem du är speglas av ditt beteende, hur du beter idg snarare än vad du gör. En chode kan säga vill slicka dig och tjejen kommer ta det dåligt. En alfa säger det o tjejen tar det bra.

Det viktiga, som jag skrivt många gånger förut, ang internetgame har för mig till synes varit hur snabbt/långsamt man svarar, typ av presentation, hur man skriver. Man ska INTE skriva "akademiskt" utan snarare som om ma e från gatano skriver snabt oich slarvigt för att man pratar med många och man är mer "känslomässig" och personlig. inte är, utan e. inte stor bokstav i början osv.

Ang snabbheten så handlar det om att ibland svara snabbt o ibland långsamt, det får aldrig framstå som man sitter o tänker på ett svar. Vissa appar visar ju att man "läst" deras svar vilket ger en mkt kort tid att svara. Andra appar visar när man skriver, vilket också måste gå snabbt så det itne ser ut som om du sitter o tänker ut något eller INTE handlar känslomässigt/impuslivt/äkta.

Bör noteras att detta kan användas till att testa hur investerad hon är samt som en form av subtil breaking rapport. Ser hon att man läst och man inte svarar så kommer hon skriva mer om hon är tillräckligt investerad, även om hon säger något som kan tolkas som "korkat" eller "dumt" kan man ge fan i att svara för att få henne att tro man inte längre orkar prata med na då hon uppenbarligen är cp, vilket i sin tur skapar mer investering och även bakåtrationalisering då hon börjar inse att hon bryr sig om du svarar eller inte - dvs hon bryr sig om din bekräftelse och det gör hon bara med killar hon är attraherad av -> hon blir mer intresserad av dig.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2015-04-08,17:20,
Inlägg: #20
RE: tjej som är långsam på sms
Nu skiljer jag ungefär 10 år sen tills nu, första seriösa sidan jag använde var nattstad tror jag och fick ändå givande respons(innan jag läste game).

Tills nu ofc (10 år senare) är det som att nätgamea i high difficult level veteran mode. Att tänka på oxå att jag har ett rätt så good looking asshole utseende med bättre game, FML ingeting verkar direkt givande.

En annan baktanke är att dom tjejerna som inte svarat mig har DÄREMOT varit helt opposite gentemot mig, öppna och pratglada.....wtf didnt u just dizz me at online before?? Inte för att jag vet vad som pågår i deras hjärnor Dodgy

Anyway hallelujah på tiden innan Facebook o instagram tog över, då var allt äkta o flöt inom nätdate.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Tjej blev tvärkall över en vecka. Vafan hände? Nooblet 25 13,654 2018-08-20,20:29
Senaste inlägg:: Oxtilia
  Hjälp med nyfunnen tjej! / hantering av crush? Frogged 4 2,430 2016-05-12,15:16
Senaste inlägg:: TonightIsTheNight
  Komplicerat situation med en tjej jag har känslor för Fiskarn 14 6,215 2016-01-29,20:31
Senaste inlägg:: Willson
  Om ens tjej har haft ex kille som var bad boy, ska man stay away? tay 7 2,992 2016-01-17,03:51
Senaste inlägg:: godsgift
  Hur agera på gymmet mot en tjej mewtoo 4 5,051 2015-02-05,17:56
Senaste inlägg:: Schlinus
  Tjej och träff, vad gjorde jag fel? Dowgeni 13 7,849 2014-05-27,12:21
Senaste inlägg:: illdan
  Intresserad av en tjej, klantat mig. Tenga 3 2,646 2013-12-10,14:32
Senaste inlägg:: Willson
  Tjejer som hela tiden säger "haha hoppas du träffar någon tjej ikväll då" slyngel 9 6,029 2013-10-25,21:29
Senaste inlägg:: Badboll
  Tjej som avbokar hela tiden! selected 10 4,753 2013-05-19,17:47
Senaste inlägg:: casey
  Söt tjej, chodear ofc. Nystart 3 1,754 2013-03-26,21:20
Senaste inlägg:: trollface

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}