LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Vad gör ni när ni stöter på tråkiga tjejer?
2012-08-21,15:16,
Inlägg: #1
Vad gör ni när ni stöter på tråkiga tjejer?
Kanske är ämnet dåligt formulerat. Iaf emellan åt kör jag en del game över internet.

Ofta brukar jag öppna med något påstående och avsluta med "Läget?", som oftast får man "allt är bra blablabla, sj?" Sen svarar man att livet är frid och fröjd, därefter brukar jag i 9/10 fall köra "Vem är du då?/Är du någon kul tjej?". Allt för ofta stöter jag på dessa svaren "jadu, fråga vad du vill veta", "hmm.. vet inte, vad vill du veta" och så vidare..

Vad gör ni då? Jag brukar ofta skriva att tjejen har brist på fantasi eller är osäker på sig själv, kanske är detta helt fel taktik? För det händer ganska ofta här att tjejer faktiskt slutar svara.

Är det så att jag ska tala om vad jag vill veta, då känns det som att jag höjer hennes värde och sänker mitt eget då jag rättar mig efter henne. Det borde vara tvärt om väl?

Sen skiter jag faktiskt fullständigt i om hon "dissar" mig, då är hon inte värd något ändå. Men anledningen till varför jag skapar tråden är mest för att jag är nyfiken på hur ni andra reagerar och hanterar sådana situationer.

Tips/Idéer mottages gärna!
2012-08-21,20:42,
Inlägg: #2
Vad gör ni när ni stöter på tråkiga tjejer?
ye har samma problem, har precis börjat internetgame men kört förut när jag ej visste om game ens och var då "natural" och duktig, sen har jag glömt bort men det börjar komma fram mer och mer. Detta gör även att man tröttnar snabbt när de svarar såhär.

Well, tänk såhär de får 102912 killar som skriver te de, detta har väl sagts 100ggr men det e viktigt o sticka ut att fråga om "läget" vem är du osv gör nog de flesta killar och att svara på såna meddelande flera gånger per dag kan va rätt boring och man blir nonchalant då flera personer frågat just detta.

Jag kommer att börja köra lite nya tekniker för o sticka ut och se vad som händer, alltså ändra sättet lite och inte köra vanliga frågor efter öppnaren och se vad som händer. Ställa lite crazy stuffs, lite spel med henne vad som helst för o sticka ut och skapa en skön vibe.

Skulle även jag behöva tips från er mer erfarna vore kul o höra vad ni har att säga ang detta.
2012-08-21,22:20,
Inlägg: #3
Vad gör ni när ni stöter på tråkiga tjejer?
the key är påståenden: Läste någonstans att gamla vänner pratar med varandra genom påståenden för att dom känner varandra såväl. När du pratar med påståenden ger du illusionen av att ni känner varandra och hon kmr därmed att öppna upp sig. Annars kan du dela med dig av egan erfarenheter för att få henne att öppna upp sig.

Exempel 1: så gillar du att resa? något favoritställe? eller vänta du ser ut som en sån där partychick som gillar att leva livet så Rhodos?
Svar: hahaha jag älskar att resa, Och ja jag är en partychick men måste säga alanya framför rhodos! Sj då?

Exempel 2: Fan du ser ut som en sån livsnjutartjej! Am I right? tell me whats the craziest thing u have done?
Jag kan börja när jag var i bla bla så gjorde jag bla bla.
Svar: hahah fan vad roligt det låter! Nej jag har inte gjort så många saker men jag måste ändra på det nu!

Jag har fått tjejer att gå från några enstaka ord till att skriva noveller genom att använda påståenden och dela med sig av egna erfarenheter
You are taller than me. You are cooler than me. You are more attractive than me. But I get all the girls, sounds like a fair deal to me Wink
2012-08-22,19:26,
Inlägg: #4
Vad gör ni när ni stöter på tråkiga tjejer?
9/10 killar skriver "läget?", inte den bästa frasen att börja med om du vill undvika tråkiga konversationer med andra ord Smile
2012-08-22,22:16,
Inlägg: #5
Vad gör ni när ni stöter på tråkiga tjejer?
slyngel Skrev:9/10 killar skriver "läget?", inte den bästa frasen att börja med om du vill undvika tråkiga konversationer med andra ord Smile

Det är inte det jag menar som tråkigt.. utan när man kommer till fasen då man frågar henne "who the fuck are you?" helt enkelt.. det är då man får tråkiga svar tillbaka som "Fråga vad du vill veta". Fast jag antar att det är här man ska börja köra med påståenden.
2012-09-10,14:08, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-09-10,14:28 av {2} confused....)
Inlägg: #6
Vad gör ni när ni stöter på tråkiga tjejer?
Alla tjejer på internet får så sjukt mycket uppmärksamhet så även den fulaste och fetaste tjejen på internet tror hon är en gudinna och kan välja och vraka ibland männen. Så om du alltid eller nästan alltid får samma tråkiga/dåliga respons av en teknik, då är det inte tjejen som är "tråkig" utan det är det ditt skrivsätt eller din teknik som är för tråkig/ointressant. (Sen att din teknik/skrivsätt är 1.000x så intressant som hennes är skitsamma, det är andra män du tävlar mot att vara mer intressant än, inte henne. Funkar det inte att vara 1.000x så intressant som tjejerna så var 1.500x så intressant)

edit : Tänk så här, vi män är jägarna och kvinnorna är bytet. Sitter du och skjuter med en gammal rostig pilbåge på Älgen du jagar och det alltid resulterar i att Älgen springer därifrån utan att bli skadad. Då är det inte fundera på vad som är fel på Älgen eller vad som är fel på pilbågen som gäller, då är det att skaffa ett nytt och bättre vapen som gäller.
2012-09-10,15:45,
Inlägg: #7
Vad gör ni när ni stöter på tråkiga tjejer?
Tänk även på vilken karaktär du ger orden du skriver.

Läget?

Vem är du då?

Är du någon kul tjej?


Allt detta är tomma ord och frågor utan karaktär. Och det funkar inte, ingen karaktär = ointressant. Mesig karaktär = ointressant. osv. Medans självsäker karaktär = intressant. Rolig karaktär = intressant osv.

Ska ge dig lite exempel nedan, där jag istället ger orden/frågorna mesig karaktär, hela syftet och hela poängen med meningen/ordet är exakt detsamma som ovan.

Hejsan du. Smile Får jag fråga hur läget är hos dig?

Jag tycker du är så vacker på din bild, jag skulle väldigt gärna vilja lära känna dig Smile Vem är du då?

Hejsan du tjejen, jag tycker du är fin. Smile Är du någon kul tjej?


Medans nedan ska jag försöka ge orden en lite mer självsäker/rolig karaktär.

haha så sur du ser ut på bilden, hade du lite otur på kortet eller gör jag bort mig nu och blir neddragen i livets tristess? ;P Läget med lilla fröken?

Den bilden tog mig med storm och mitt hjärta slår snart hål i min bröstkorg. Jag räknar med att du betalar sjukhus kostnaderna annars blir det ett kok stryk ! Så vem är du då? Smile

En till sak du behöver tänka på.
Vem är du då? , Liknande ospecifika frågor är svåra att svara på, beskriva vem man är, liksom, det krävs en jävla novell och kanske tänka i flera dagar om man ska ge en bra beskrivelse av sig själv.

Är du någon kul tjej? Detta är också en jävligt ospecifik fråga som faktiskt även är svår att svara på själv är och en fråga man mer kanske frågar en vän till en person än direkt till en person.

Helt enkelt, mer specifika frågor som inte är så luddiga är vad som gäller.
Hur är du som person? Beskriv dig med 3ord.
Vart är ditt drömresemål?
Hur gammal är du?
Din favorit maträtt?
2012-09-10,19:10,
Inlägg: #8
Vad gör ni när ni stöter på tråkiga tjejer?
Bra inlägg och förslag där, ska tänka på det där.. nu var det ett tag sedan och jag kör inte lika mycket internetgame som tidigare blir mer och mer irl. Men ska utveckla lite mer! Wink
2012-09-10,19:25, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-09-10,19:37 av {2} confused....)
Inlägg: #9
Vad gör ni när ni stöter på tråkiga tjejer?
Nu så kör jag för tillfället mest internet game, har inte kört irl game så mycket senaste tiden och jag är själv nybörjare och fortfarande en lärljunge i detta med PUA. Men när jag får nr irl på krogen, så kör jag inte urnifär likadant som jag gör när jag kör internet game när jag texter tjejerna dagen/dagarna efter så resulterar det oftast att det inte blir någon träff för mig.

Visst, man behöver väl inte kämpa lika mycket och växla lika många sms/mail med tjejen för att få till träff ifrån ett irl nr eftersom man då oftast redan byggt ett hyffsat starkt intresse ifrån irl träffen. Men framstår man som ointressant och tråkig på sms kontakten mellan träffe man fick nr och en andra träff så finns risken att hon tappar det lilla eller det intresse hon hade.

edit : Om det är för att mitt irl game är så dåligt och tjejerna ger mig nr fast dom inte är intresserade(väldigt vanligt bland tjejer av olika anledningar) och att jag därför måste använda mitt internet game för att fånga intresse för att ses igen eller om även dom med bra irl game behöver hyffsat text game för att överleva mellan träffarna. Det vet jag inte.
2012-09-10,20:51,
Inlägg: #10
Vad gör ni när ni stöter på tråkiga tjejer?
confused... Skrev:edit : Om det är för att mitt irl game är så dåligt och tjejerna ger mig nr fast dom inte är intresserade(väldigt vanligt bland tjejer av olika anledningar) och att jag därför måste använda mitt internet game för att fånga intresse för att ses igen eller om även dom med bra irl game behöver hyffsat text game för att överleva mellan träffarna. Det vet jag inte.

Om det är så att ditt internet game är annorlunda mot vad ditt irl game, kommer tjejen märka att du inte är som hon hade tänkt sig att du skulle vara. Låt säga att du är sjukt kaxig över sms och retsam. Sedan när ni väl ses och du är tillbakadragen, halv tråkig, ja då kommer såklart tjejen fatta att du försöker vara någon du inte är. Så kan det ju faktiskt vara med många killar, jag kör inget internetgame som jag inte vet att jag kan styrka irl.
2012-09-11,16:10,
Inlägg: #11
Vad gör ni när ni stöter på tråkiga tjejer?
Den här jävla reply to thread knappen................ skrev ett svar som försvan. :/

Men som svar till om mitt irl game är annorlunda, både ja och nej. Via internet game kan man tänka hur länge man vill och t.o.m svara flera timmar senare om man inte kommer på något bra att säga/skriva medans irl har man enbart någon/några få sekunder på sig att svara. Så mitt internet game och mitt irl game är inte annorlunda, men mitt internet game är bättre och jag framstår säkert som intressantare eftersom jag har så lång tid på mig att tänka genom varje svar att jag får ur mig fler och intressantare svar/samtals ämnen.

Men övning ger färdighet, mitt internet game börjar bli ganska ok och jag får till träffar ett par gånger i månaden, och desto fler träffar jag får till desto mer träning får jag och mitt irl game blir bara bättre och bättre.


Men med det sagt tror jag du misstolkade det förra jag skrev. Det är alltså när jag får nr irl på krogen och inte via internet som jag måste ha iprincip lika bra text game som internet game för att styra upp mitt irl nr till en andra träff.

Om det är för att mitt irl game är så dåligt att jag måste skapa mer intresse via mitt text game eller om även dom med bra irl game måste ha bra text game för att lyckas styra upp en andra träff. Det är det som jag inte vet.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Tjejer som pullar sig lite i chatten? :D Fuckzoned 3 5,689 2015-08-28,17:37
Senaste inlägg:: Fuckzoned
  Tjejer som fejkar high value på FB, det kan du också! selected 20 13,112 2014-01-24,14:03
Senaste inlägg:: tcepser
  Badoo, tjejer där måste få hybris. illdan 32 21,700 2013-10-31,16:45
Senaste inlägg:: zorro69
  Bättre svarsfrekvens från leende tjejer? TheD 9 4,723 2013-09-10,15:34
Senaste inlägg:: Commander
  Tjejer som byter personlighet när man addar dom på skype/msn slyngel 14 6,357 2012-11-14,17:17
Senaste inlägg:: tcepser
  Varför slutar tjejer svara? Rednales 4 2,366 2012-08-28,00:45
Senaste inlägg:: Lelo
  Teknik att avgöra om tjejer på internet är mulliga eller ej Mössan 34 14,929 2012-07-05,11:46
Senaste inlägg:: Stridskuken

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}