LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
måste man va en awsome "varm alfa"?
2012-06-10,17:32,
Inlägg: #21
måste man va en awsome "varm alfa"?
Det verkar som att CR har överskattat det där med att vara alfahane för mycket, titta genom deras koncept. Det skulle ta flera år att nå upp till de egenskaper som de nämner i varm alfa. Att vara ledare för män är ingen som accepterar i sitt umgänge såvida man inte driver en kriminell grupp o att man själv är bossen i gruppen. Det brukar man göra på ghetto områden.

http://www.c-r.se/wp-content/uploads/200...ceptet.pdf

Den varma alfan kan antas för en nice guy i många fall medan den kalla alfan är mer åt hållet man förändras verkligen som person och därmed sticker mer ut från mängden enligt min perspektiv.

De nämner att man ska vara ledare för männen och vara vald av kvinnor för att kvinnor ska bli intresserad av dig men inte fan har mina kompisar o de jag vet har nåt av dessa egenskaper som de nämner i varm alfa, de får tom mer brudar än vad den där sk varma alfa hanen får.
2012-06-10,19:21,
Inlägg: #22
måste man va en awsome "varm alfa"?
Ye dude, alfa-konceptet kan vara bra för att få ett HUMM om hur saker å ting kan fungera. MEN det finns inte direkt en fastspikad "mall" för hur mänskliga alfa-hannar agerar, allt handlar om social kontext.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-06-10,22:04,
Inlägg: #23
måste man va en awsome "varm alfa"?
selected Skrev:Det verkar som att CR har överskattat det där med att vara alfahane för mycket, titta genom deras koncept. Det skulle ta flera år att nå upp till de egenskaper som de nämner i varm alfa. Att vara ledare för män är ingen som accepterar i sitt umgänge såvida man inte driver en kriminell grupp o att man själv är bossen i gruppen. Det brukar man göra på ghetto områden.

http://www.c-r.se/wp-content/uploads...akonceptet.pdf

Den varma alfan kan antas för en nice guy i många fall medan den kalla alfan är mer åt hållet man förändras verkligen som person och därmed sticker mer ut från mängden enligt min perspektiv.

De nämner att man ska vara ledare för männen och vara vald av kvinnor för att kvinnor ska bli intresserad av dig men inte fan har mina kompisar o de jag vet har nåt av dessa egenskaper som de nämner i varm alfa, de får tom mer brudar än vad den där sk varma alfa hanen får.
Där håller jag inte riktigt med, att bli "ledare" för en grupp behöver inte vara överdrivet svårt. Att komma till toppskiktet i gruppen kan iaf vara rätt enkelt, och då har man oftast en alfaposition då med. Och jag tycker man bör lägga mycket fokus på att bli en ledare, då kan man dra stora fördelar av att ragga genom sociala cirklar, eller om man går ut på krogen där man bor och det är massa folk som känner en och vet att man är alfa, är det också fördelaktigt och höjer ens status. Men framförallt för självförtroendet man får av att veta att man är en alfahanne. Tror det blir svårt att agera alfa för tjejer om man inte ens kan göra det inför män. Kanske kan ta lite tid, men anser helt klart att det är väldigt viktigt att vara en faktisk alfahanne.

Ang. värdegivande eller värdetagande. Värdetagande är man väl om man får kompensera upp för att man inte är trygg i sin alfaroll, finns massvis med naturals som är sjukt dryga, och försöker alfa ut folk de träffar. De försöker behålla sin alfaposition på det sättet. Och det är väl inte nödvändigtvis fel om det får dem att vara alfa? Dock bör man oavsett, alltid vara trevlig mot vänner etc. Det finns ju väldigt många exempel på folk som haft väldigt mycket framgång genom att vara kall alfa, och det blir lätt att man beter sig "kallt" när man ska säga saker som attraherar tjejer, medan en mer alfa-alfahanne kommer framstå som mer värdegivande. Så det kan nog absolut vara fördelaktigt att vara "kall alfa" för att kompensera att man inte är tillräckligt naturlig alfahanne. Skulle till och med säga att det är det naturliga, är man inte alfa än kommer man försöka använda alfadrag i sitt beteende för att framstå som mer alfa.

Tror det blir konstigt om man från början ska fokusera på att vara "warm". Eftersom att vara trevlig i sig inte är ett attraktivt beteende om man är chode, medan om man istället beter sig "badboy"/behandlar tjejen sämre så är det i sig ett beteende som kommer göra henne attraherad. Det kommer ge mer än att vara snäll. Att vara alfa i sig är väl främst någonting man blir efter tid, och det är väll inte så lätt att fejka att man är en riktig alfahanne, även om man som sagt kan använda beteenden som kan uppfattas alfa.

Det jag undrar, hur fan ska man kunna framstå som minsta alfa eller attraktiv om man från början ska fokusera på att vara warm alpha? Alfa är man ju inte än, och man försöker inte ens bete sig på ett sätt som kan uppfattas som alfa. Hur i helvete ska man kunna utvecklas överhuvudtaget på det här sättet? Ska man bara gå ut och ”prata” med tjejer, och ska dem bli attraherade av hur oerhört översocial och trevlig man är eller?

Av denna anledningen tror jag att warm alpha är totalt bullshit som metod att lära sig att ragga, om vi ska gå på djupet med det hela och inte bara snacka om att det blir ett falskt påklistrat beteende där man ska gå runt och vara överdrivet glad och kärleksfull mot alla, samt vara Bam!
2012-06-10,22:06,
Inlägg: #24
måste man va en awsome "varm alfa"?
Evilvalle Skrev:Ye dude, alfa-konceptet kan vara bra för att få ett HUMM om hur saker å ting kan fungera. MEN det finns inte direkt en fastspikad "mall" för hur mänskliga alfa-hannar agerar, allt handlar om social kontext.

+1

Sen så vad jag själv märkt med blotta ögon är att det mest kraftfullaste för att attrahera brudarna o att de ska ge dig uppmärksamhet är genom pre-selection och socialproof.
Pre-selection var en av de svåraste att fake om man inte redan har tjejer runt om sig men du gav bra tips i en annan tråd att man kan även göra det genom när man öppnar en set så ska man luta sig mot en vägg. Fanns det mer teknik än det?
2012-06-10,22:10,
Inlägg: #25
måste man va en awsome "varm alfa"?
selected Skrev:+1

Sen så vad jag själv märkt med blotta ögon är att det mest kraftfullaste för att attrahera brudarna o att de ska ge dig uppmärksamhet är genom pre-selection och socialproof.
Pre-selection var en av de svåraste att fake om man inte redan har tjejer runt om sig men du gav bra tips i en annan tråd att man kan även göra det genom när man öppnar en set så ska man luta sig mot en vägg. Fanns det mer teknik än det?

Ye preselection är hur "kraftfullt" som helst, har man preselection så kan man fucka upp allt annat men tjejen är ändå horny (tänk rockstjärnor, kändisar etc).

Det finns många olika sätt, kolla runt på nätet, bara å googla.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-06-10,22:11,
Inlägg: #26
måste man va en awsome "varm alfa"?
Stridskuken Skrev:Det jag undrar, hur fan ska man kunna framstå som minsta alfa eller attraktiv om man från början ska fokusera på att vara warm alpha? Alfa är man ju inte än, och man försöker inte ens bete sig på ett sätt som kan uppfattas som alfa. Hur i helvete ska man kunna utvecklas överhuvudtaget på det här sättet? Ska man bara gå ut och ”prata” med tjejer, och ska dem bli attraherade av hur oerhört översocial och trevlig man är eller?

Av denna anledningen tror jag att warm alpha är totalt bullshit som metod att lära sig att ragga, om vi ska gå på djupet med det hela och inte bara snacka om att det blir ett falskt påklistrat beteende där man ska gå runt och vara överdrivet glad och kärleksfull mot alla, samt vara Bam!

Ja IOM att "värme" i sig inte är attraktivt öht (liksom enbart kyla inte heller är attraktivt) så är det bara ologiskt att fokusera på det. "Varm" är något många blir när dom väl är alfa och uuh... vill vara trevliga - även om det såklart finns ändlöst med exemplar av folk som e alfa men ändå väldigt kall.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-06-10,22:14,
Inlägg: #27
måste man va en awsome "varm alfa"?
Evilvalle Skrev:Ye preselection är hur "kraftfullt" som helst, har man preselection så kan man fucka upp allt annat men tjejen är ändå horny (tänk rockstjärnor, kändisar etc).

Det finns många olika sätt, kolla runt på nätet, bara å googla.

Haha ja det är det som är najs med pre-selection Smile

Har i dagar sökt men ej hittat nåt relevant. Vissa sa i ett forum att man skulle gå runt o prata med alla brudar på nattklubben så att andra tjejer får intrycket av att du känner dem redan, tror du på detta?
2012-06-10,22:15,
Inlägg: #28
måste man va en awsome "varm alfa"?
selected Skrev:Haha ja det är det som är najs med pre-selection Smile

Har i dagar sökt men ej hittat nåt relevant. Vissa sa i ett forum att man skulle gå runt o prata med alla brudar på nattklubben så att andra tjejer får intrycket av att du känner dem redan, tror du på detta?

Det kan man absolut göra. Gå in med inställningen att ditt enda intention är att vara trevlig mot dom i 1-2minuter för att sedan sticka, gör så med halva klubbens flickor så kommer du snart få invitiationer från andra tjejer också.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-06-10,22:35, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-06-10,22:39 av {2} Stridskuken.)
Inlägg: #29
måste man va en awsome "varm alfa"?
Evilvalle Skrev:Ja IOM att "värme" i sig inte är attraktivt öht (liksom enbart kyla inte heller är attraktivt) så är det bara ologiskt att fokusera på det. "Varm" är något många blir när dom väl är alfa och uuh... vill vara trevliga - även om det såklart finns ändlöst med exemplar av folk som e alfa men ändå väldigt kall.
Jo men menade att man när man försöker vara alfa, med stor risk kommer att framstå som kall, inte att det är eftersträvbart eller ens attraktivt i sig, men i motsats till att spela warm.

Så lite felformulerat.
2012-06-13,12:53,
Inlägg: #30
måste man va en awsome "varm alfa"?
Lite mycket cr bash nu tycker jag, så här kan varm alfa game se ut, ruggigt tight:
http://www.c-r.se/2012/05/18/dem-fem-for...na-del-ii/
2012-06-13,23:33,
Inlägg: #31
måste man va en awsome "varm alfa"?
noob Skrev:Lite mycket cr bash nu tycker jag, så här kan varm alfa game se ut, ruggigt tight:
http://www.c-r.se/2012/05/18/dem-fem-for...na-del-ii/
Jo tack jag vet precis vad warm alfa är, riktigt obehagligt. Han framstår enbart som nån slags pajas, då allt han säger i den konverationen är saker för att underhålla dom.
2012-06-14,00:36,
Inlägg: #32
måste man va en awsome "varm alfa"?
Stridskuken Skrev:Jo tack jag vet precis vad warm alfa är, riktigt obehagligt. Han framstår enbart som nån slags pajas, då allt han säger i den konverationen är saker för att underhålla dom.

Äsch det är ju inte så farligt men att kalla social och trevlig för "varm alfa" är så ruggigt lame. Att någon som tar ett bootcamp skulle bli alfa av det är ju skrattretande.
Alfa dudes är alfa dudes. Inte som att en fjomp går från zero till hero och blir en alfa. Tror det är ytterst få som verkligen kan förändra sig så djupt inom sig.
Och de som kan det är nog dem med alfaegenskaper som blivit förträngda genom ens uppväxt
2012-06-14,01:15,
Inlägg: #33
måste man va en awsome "varm alfa"?
Stridskuken Skrev:Jo tack jag vet precis vad warm alfa är, riktigt obehagligt. Han framstår enbart som nån slags pajas, då allt han säger i den konverationen är saker för att underhålla dom.

Obehagligt, wut? Lol, det är inte på något sätt fel att vara trevlig, även om man givetvis inte måste vara det. Tycker inte han framstår som så mycket annat än en snubbe som tar initiativ och är trevlig.

Varm = trevlig, kall = otrevlig, alfa = alfa, beta = beta, det är inte så konstigt. Tycker för övrigt alfa-konceptet stämmer helt ok så länge man inte försöker applicera det dogmatiskt i alla situationer hela tiden all the time always. Sen tycker jag det är minst lika underlägset att bete sig kyligt för att man är rädd att framstå som en "warm alfa chode" som det är att säga saker bara för att underhålla andra. Reagera från dig själv, var så varm du vill och acceptera att andra inte reagerar på samma sätt som du gör.
What other people think about you is none of your business

Call it anarchy or whatever you want to, theres times when you wanna be able to do whatever the fuck you want, and yknow, lifes short, so why shouldnt you?
2012-06-14,01:29, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-06-14,01:31 av {2} Stridskuken.)
Inlägg: #34
måste man va en awsome "varm alfa"?
Vettorazzi Skrev:Obehagligt, wut? Lol, det är inte på något sätt fel att vara trevlig, även om man givetvis inte måste vara det. Tycker inte han framstår som så mycket annat än en snubbe som tar initiativ och är trevlig.

Varm = trevlig, kall = otrevlig, alfa = alfa, beta = beta, det är inte så konstigt. Tycker för övrigt alfa-konceptet stämmer helt ok så länge man inte försöker applicera det dogmatiskt i alla situationer hela tiden all the time always. Sen tycker jag det är minst lika underlägset att bete sig kyligt för att man är rädd att framstå som en "warm alfa chode" som det är att säga saker bara för att underhålla andra. Reagera från dig själv, var så varm du vill och acceptera att andra inte reagerar på samma sätt som du gör.
Nej det är givetvis inget fel med att vara trevlig, det ska man såklart vara. Det jag reagerade på var att han gick in med sin överenergiska hakuna matata attityd, tvivlar på att han brukar prata så normalt med folk. Om det hade varit ett gäng grabbar och han snackat på det sättet (utan flörtgrejerna) med allt "WIIIIIIIIII!!!!!Big Grin", hade dom undrat: wtf är det här för fag.
2012-06-14,03:00,
Inlägg: #35
måste man va en awsome "varm alfa"?
Stridskuken Skrev:Nej det är givetvis inget fel med att vara trevlig, det ska man såklart vara. Det jag reagerade på var att han gick in med sin överenergiska hakuna matata attityd, tvivlar på att han brukar prata så normalt med folk. Om det hade varit ett gäng grabbar och han snackat på det sättet (utan flörtgrejerna) med allt "WIIIIIIIIII!!!!!Big Grin", hade dom undrat: wtf är det här för fag.

Haha ja det håller jag med om. Sen är det pretty much så han pratat åtminstone de gånger jag hängt med honom. Inte super wiee woo bam etc alltså utan bara väldigt vältaligt och väldigt mycket ord, så jag betvivlar att han sa något av det där för att vara en dancing monkey. Men dancing monkey ska man givetvis inte vara, of course.
What other people think about you is none of your business

Call it anarchy or whatever you want to, theres times when you wanna be able to do whatever the fuck you want, and yknow, lifes short, so why shouldnt you?
2012-06-14,03:27,
Inlägg: #36
måste man va en awsome "varm alfa"?
Vettorazzi Skrev:Haha ja det håller jag med om. Sen är det pretty much så han pratat åtminstone de gånger jag hängt med honom. Inte super wiee woo bam etc alltså utan bara väldigt vältaligt och väldigt mycket ord, så jag betvivlar att han sa något av det där för att vara en dancing monkey. Men dancing monkey ska man givetvis inte vara, of course.
Okej, aa jag såg ju inte när han gjorde det, möjligt att det var jättebra och naturligt, och inte som jag föreställer mig det.
2012-06-14,14:26,
Inlägg: #37
måste man va en awsome "varm alfa"?
haha föreställer mig också det som rätt gay haha
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2012-06-14,15:51,
Inlägg: #38
måste man va en awsome "varm alfa"?
russel Skrev:haha föreställer mig också det som rätt gay haha
Ja, nä det var väldigt gay helt enkelt. De var så man rös tillochmed när man läste det.
2012-06-14,16:27,
Inlägg: #39
måste man va en awsome "varm alfa"?
Ja, alltså jag gillar Alex men jag förstår hur ni tänker. Hade nog tänkt likadant om jag inte visste hur han var som person.
What other people think about you is none of your business

Call it anarchy or whatever you want to, theres times when you wanna be able to do whatever the fuck you want, and yknow, lifes short, so why shouldnt you?
2012-06-15,12:55,
Inlägg: #40
måste man va en awsome "varm alfa"?
Stridskuken Skrev:Jo tack jag vet precis vad warm alfa är, riktigt obehagligt. Han framstår enbart som nån slags pajas, då allt han säger i den konverationen är saker för att underhålla dom.

Stridskuken Skrev:Ja, nä det var väldigt gay helt enkelt. De var så man rös tillochmed när man läste det.

aHAHAHa

Jag lade upp den mest som ett skämt, vad det än är så inte är det ju tight game.
Ännu roligare är att ett så lamt set läggs upp på bloggen. :p

När det gäller cr och varm alfa så har jag inte riktigt bestämt mig för vad jag
tycker. Till viss del tycker jag att det är ett för starkt fokus på alfa, testo
och biologi här på CL. Men det fungerar ju uppenbarligen.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Alfa<visa intresse Ragnarök 26 13,825 2016-01-21,19:07
Senaste inlägg:: tay
  Måste förändra mitt liv blacksmith 17 7,227 2016-01-03,21:13
Senaste inlägg:: Doit
  Nu måste jag ta tag i mig själv igen, hjälp mig. (långt inlägg) Avager 1 1,743 2014-04-29,21:27
Senaste inlägg:: tcepser
  25 år, singel efter 7 års förhållande behöver all hjälp med game! Ni måste hjälpa mig Lasttear 24 18,075 2013-12-20,19:11
Senaste inlägg:: russel
  Lite nyheter om alfa-konceptet Vagabond 23 10,063 2013-01-07,17:56
Senaste inlägg:: Ragnarök
  8-årig alfa Mössan 4 1,612 2012-12-16,00:06
Senaste inlägg:: svalan
  Personer som leker alfa, men som är så extremt tryhard så det finns inte? Lelo 4 1,925 2012-09-10,01:06
Senaste inlägg:: Stake
  Allt går dåligare och känns konstigt måste får skriva av mig. Anonymous 7 2,781 2012-06-12,22:44
Senaste inlägg:: Stridskuken

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}