LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
John Gray författaren bakom "Män är från Mars, Kvinnor från Venus" äger sönder Mona S
|
2012-02-21,22:21,
(Detta inlägg ändrades senast: 2012-02-21,22:23 av {2} Bubblan.)
|
|||
|
|||
John Gray författaren bakom "Män är från Mars, Kvinnor från Venus" äger sönder Mona S
Set Theory Skrev:Du tyckte att han gjorde det kasst i sitt framförande alltså men att han i grunden har rätt i sitt budskap...aight. Hur han sa det va inte optimalt, vad han sa håller jag med om. Citat:Tycker du? Själv skulle mina alarmklockor ringa om man tänkte exakt som den snubben. Varför? För att han har svårigheter med att ta in verkligheten för vad den är, han är dogmatisk i sina tankar likt en radikalfeministisk kärring. Om man skulle tycka exakt som han kan jag köpa det men att han har svårigheter att ta in verkligheten? Har du läst hans bok? Jag säger inte att allt stämmer, men han har mycket bra o säga, både i boken, men speciellt i programmet. Han backar upp det han säger från medicinsk fakta i hjärnan, sociala experiment osv. Nä, hans verklighet stämmer nog väl bra. Citat:Don't get me wrong. Jag diggar många klassiska manliga attribut och jobbar för att utveckla många av dem hos mig själv men det är något som kommer inifrån. Jag sitter inte och säger att folk lever fel om de inte följer mitt sätt osv. Samtidigt kan man förklara varför vissa beteenden är mer benägna att ge ett särskilt resultat än andra beteenden. Men man gör ett intellektuellt feltramp om man bygger en filosofi som rättfärdigas av vetenskap. Fast det här handlar ju om förhållanden mellan män och kvinnor. Han sitter inte och säger att allt är kvinnans fel, "GE VÄG FÖR MANLIGHETEN", utan ge och ta i ett förhållande. Sedan så, somsagt, säljer han sin produkt, klart så säger han att de lever fel. Den sista meningen förstår jag inte alls.. Är inte en "filosofi som rättfärdigas av vetenskap" grunden till Pickup. Life is a game.
|
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Användare som tittar på tråden: 7 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}