LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
John Gray författaren bakom "Män är från Mars, Kvinnor från Venus" äger sönder Mona S
|
2012-02-22,00:28,
(Detta inlägg ändrades senast: 2012-02-22,00:31 av {2} Bubblan.)
|
|||
|
|||
John Gray författaren bakom "Män är från Mars, Kvinnor från Venus" äger sönder Mona S
Set Theory Skrev:Okej, jag förstår hur du tänker. Bra, då är vi överens. Citat:Jag tror att du i sådana fall missförstod det jag menade med det. I din mening så handlar det om en person som använt sig av vetenskap för att få förståelse till hur saker och ting fungerar och hur han kan förbättra sin situation. Han använder det som ett verktyg. Det jag ogillar är när man låter vetenskap diktera vad som är moraliskt rätt eller hur man bör leva sitt liv. Detta är något jag får känslan av att herr Gray pysslar med också. Well, alltså att han t.ex. tycker att mannen ska ta av sig fixarmössan när frugan berättar om sin dåliga dag, eller att frun inte bara sitter och nickar när mannen berättar om hans är väl att "diktera" men å andra sidan är det ett par som faktiskt har betalat honom för att göra det. Hur han är i intervjun, "påtvingar" de andra hans beliefs, är nog knappast hur han är i verkligheten när han jobbar med par, liksom jag VET att inte att Evilvalle är så käftande i vanliga vis som när han pratar feminism med Otilla. ;-) Life is a game.
|
|||
« Nästa äldre | Nästa nyare »
|
Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}