LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Tilltrasslad on-off relation, synpunkter och hjälp uppskattas
2014-04-09,16:22, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-04-09,16:25 av {2} kball.)
Inlägg: #1
Tilltrasslad on-off relation, synpunkter och hjälp uppskattas
obs! detta handlar inte om samma tjej som jag bad om råd om i en annan tråd!

har träffat (dejtat) en tjej, vi kallar henne F, till och från i ca 4 år. har alltid haft en bra men inte så djup relation, fokus har väl varit den fysiska biten (som varit riktigt bra, jag är naturligt dominant, hon naturligt undergiven). vilket är anledningen till att hon har avslutat den två ggr då hon sagt att hon gillar mig men inte är riktigt kär. fair enough. har önskat henne lycka till med livet och sedan inte hört av mig alls. hon har kommit tillbaka varje gång. nu senast i januari så var det väl jag som avslutade genom att sluta höra av mig helt enkelt. hade träffat en annan tjej som jag tänkte satsa på men kunde naturligtvis skött det snyggare. hon och jag är dock enbart kk nuförtiden.

iaf, har försökt styra upp träff med F igen dom senaste veckorna. föreslog först film kväll (underförstått vad det leder till..) vilket hon var positivt inställd till men skulle resa iväg så vi fick ta det veckan efter. det blev aldrig av då hon hade mkt o göra veckan efter och skulle åter resa iväg några dagar men hon föreslog att vi kunde klämma in en kaffe iaf, blev inte heller av då våra scheman inte gick ihop. hon föreslog samma tid o dag fast veckan efter, blev inte av då jag blev sjuk och fick ställa in samma dag som vi skulle ses.

nu skrev hon sist att hon vill ses som vänner då hon träffar någon annan just nu. blev lite ställd, att gå från att vilja ha filmkväll till att bara ses som vänner på några veckor. har ingen anledning att tro att hon ljuger om varken andra killen eller att hon rest (har som sagt känt henne i fyra år, hon reser mkt för o träffa vänner o släkt) svarade med att jag också träffar någon (är ju visserligen bara en kk för tillfället iaf) och att vilken form av relation vi ses under inte har så stor roll. skrev också att vill hon ses så får hon höra av sig vilket hon svarade att hon skulle göra, då hon ville ses nu i veckan innan hon reser bort över påsk annars ville hon ses när hon kom tillbaka sa hon.

vill ju naturligtvis ha henne mer än någonsin nu. är väl den där psykologin där man vill ha det man inte kan få. har alltid haft en stark attraktion och sexuell kemi mellan oss så det här med att träffas som vänner vet jag inte riktigt hur hon tänkt sig det skulle gå.

frågor:

- hur går jag tillväga för att få henne att vilja dejta mig?
- har jag fuckat up när jag sa att vi kan ses som vänner?
- varför skriver hon att hon träffar ngn annan just nu? får det ju att låta som om det är något tillfälligt.
- jag är plan b, känns det som?
- är jag plan b för att hon inte tycker om mig längre eller plan b för att jag slutade höra av mig och hon helt enkelt tog hinten och började träffa ngn annan?
2014-04-09,18:42, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-04-09,18:43 av {2} illdan.)
Inlägg: #2
RE: Tilltrasslad on-off relation, synpunkter och hjälp uppskattas
frågor:

- hur går jag tillväga för att få henne att vilja dejta mig?
Låter hon va den som hör av sig och jaga
har jag fuckat up när jag sa att vi kan ses som vänner?
Det har du väl inte sagt... Du sa mer W/e... Men om om ni ses, var inte sexuellt på henne.. Låt henne komma till dig först...
- varför skriver hon att hon träffar ngn annan just nu? får det ju att låta som om det är något tillfälligt.
Alltingen för att hon faktiskt gör det, annars för hon vill att du ska jaga henne.
- jag är plan b, känns det som?
Såvida hon inte ljuger om att hon träffar någon annan, ja.
- är jag plan b för att hon inte tycker om mig längre eller plan b för att jag slutade höra av mig och hon helt enkelt tog hinten och började träffa ngn annan?
Bara gud vet.
The quality of a person's life is in direct proportion to their commitment to excellence, regardless of their chosen field of endeavor -Vince Lombardi
2014-04-10,16:11,
Inlägg: #3
RE: Tilltrasslad on-off relation, synpunkter och hjälp uppskattas
(2014-04-09,18:42)illdan Skrev: frågor:

- hur går jag tillväga för att få henne att vilja dejta mig?
Låter hon va den som hör av sig och jaga
har jag fuckat up när jag sa att vi kan ses som vänner?
Det har du väl inte sagt... Du sa mer W/e... Men om om ni ses, var inte sexuellt på henne.. Låt henne komma till dig först...
- varför skriver hon att hon träffar ngn annan just nu? får det ju att låta som om det är något tillfälligt.
Alltingen för att hon faktiskt gör det, annars för hon vill att du ska jaga henne.
- jag är plan b, känns det som?
Såvida hon inte ljuger om att hon träffar någon annan, ja.
- är jag plan b för att hon inte tycker om mig längre eller plan b för att jag slutade höra av mig och hon helt enkelt tog hinten och började träffa ngn annan?
Bara gud vet.

Tack för svar!

Jag ska inte köra någon kino överhuvudtaget om vi ses?


Vi har diskuterat innan hur vi ser på dejting och jag har sagt att jag tycker det är ok att träffa flera samtidigt och man får göra vad man vill medan hon tycker helt tvärtom.

Om hon skrev "just nu" för att hon vill att jag ska jaga så får hon väl kakan och äta den själv?

Om det råkar vara så att hon började träffa ngn annan för att det var jag som avslutade det hela i januari, borde man inte då visa att man vill ha henne? Har hon kanske förstått då jag försökt styra upp träffar så som filmkväll förvisso.
2014-04-10,19:29, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-04-10,19:33 av {2} illdan.)
Inlägg: #4
RE: Tilltrasslad on-off relation, synpunkter och hjälp uppskattas
(2014-04-10,16:11)kball Skrev: Tack för svar!

Jag ska inte köra någon kino överhuvudtaget om vi ses?


Vi har diskuterat innan hur vi ser på dejting och jag har sagt att jag tycker det är ok att träffa flera samtidigt och man får göra vad man vill medan hon tycker helt tvärtom.

Om hon skrev "just nu" för att hon vill att jag ska jaga så får hon väl kakan och äta den själv?

Om det råkar vara så att hon började träffa ngn annan för att det var jag som avslutade det hela i januari, borde man inte då visa att man vill ha henne? Har hon kanske förstått då jag försökt styra upp träffar så som filmkväll förvisso.

Äsch, hon borde fatta att du är lite sugen på henne asså.. Tjejer läser sånt bättre än killar. Så det behöver du nog inte påminna henne om.



Det närmsta jag kommit denna situationen är med mitt ex.(flera år dock).

En grej som fick henne att vilja ha mig jävligt mycket var att jag var väldigt fysiskt off mot henne när vi sågs.. I vanliga fall är jag på direkt och tafsar.

Då fråga hon va som va fel osv...
*inget*

Sen tjöta hon om att vi skulle ligga i sängen och hålla om henne.(höll om henne väldigt slappt och intresserad, hon tjöta till sig att jag skulle göra det på riktigt)
när vi hade legat där en stund sa jag.... "Hmmm annars har det alltid känts som vi sågs senast igår och inget har ändrats de andra gångerna vi sets..... Men nu känns det inte som jag känner dig så bra längre... Vet inte varför... Lite konstigt.."

Detta gjorde henne ännnu mer på...Jag fortsatte med den stilen en stund, för att sedan vända och börja eskalera...krama henne mer.... torrjucka henne lite osv... Hångla lite osv..... HON ville ha min kuk så jävla mycket... Men jag tror inte jag fick till det för att hon var STENHÅRD på att jag inte fick knulla henne om jag inte ville va tillsamans...

Tror det slutade med att hon smekte sig själv och jag drog en hederlig handtralla till hennes underbara stön Smile



Träffar henne 2 veckor senare(notera vi är ej ihop).

Är rätt på henne direkt börja tafsa...
Hon. "NEJ vi är bara kompisar"...
Jag fortsatte.. men då blev hon bara ännu mer off... Då fatta jag att det var 0% chans att jag skulle få doppa, så jag tacka för mig och drog hem Smile...



Jag tror du borde köra lite samma stratergi... Var lite off, låt henne komma krypandes för att senare eskalera..SAKTA, men säkert.


Men jag vet inte ärligt talat, ni har ju inte haft samma relation som oss.
The quality of a person's life is in direct proportion to their commitment to excellence, regardless of their chosen field of endeavor -Vince Lombardi
2014-04-11,13:58,
Inlägg: #5
RE: Tilltrasslad on-off relation, synpunkter och hjälp uppskattas
Inte så många svar i tråden så jag antar att resten av forumet håller med illdan? Om man ska summera; låta henne komma till mig helt enkelt?

Kan inte sluta tänka på henne nu. Förstår ju att det är för att jag inte kan få henne såklart men ändå.

Kunde jag gjort något bättre av situationen?
- Skulle jag sagt nej till att ses ändå trots att hon träffar ngn annan och önskat henne lycka till med livet istället?
2014-04-11,14:04,
Inlägg: #6
RE: Tilltrasslad on-off relation, synpunkter och hjälp uppskattas
(2014-04-11,13:58)kball Skrev: Inte så många svar i tråden så jag antar att resten av forumet håller med illdan? Om man ska summera; låta henne komma till mig helt enkelt?

Kan inte sluta tänka på henne nu. Förstår ju att det är för att jag inte kan få henne såklart men ändå.

Kunde jag gjort något bättre av situationen?
- Skulle jag sagt nej till att ses ändå trots att hon träffar ngn annan och önskat henne lycka till med livet istället?

Njah det vettofan.


Tror folk inte svarar för
1. Det är ganska ointressant då det enbart handlar om dig.
2. Finns inte så jäkla mycket att säga då det är sjukt svårt att förstå en sådan här situation med så lite info.


Men för att sluta tänka, Sedona method eller meditation.
Samt hitta på något annat kul med polare istället.
The quality of a person's life is in direct proportion to their commitment to excellence, regardless of their chosen field of endeavor -Vince Lombardi
2014-04-11,15:11, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-04-11,15:13 av {2} Schlinus.)
Inlägg: #7
RE: Tilltrasslad on-off relation, synpunkter och hjälp uppskattas
(2014-04-09,16:22)kball Skrev: - hur går jag tillväga för att få henne att vilja dejta mig?

Om hon får uppfattningen att du har värde, så kommer hon vilja träffa dig. Här får du gå på socialt värde, iochmed det verkar svårt i din relation, att visa sexuellt intresse, utan att var den som jagar. Visa socialt värde är en annan topic, som redan finns förklarade här, kolla genom best off trådarna.

(2014-04-09,16:22)kball Skrev: - har jag fuckat up när jag sa att vi kan ses som vänner?

Ja, om man säger så kommer man aldrig någonsin kunna närma sig den personen sexuellt. EVER

(2014-04-09,16:22)kball Skrev: - varför skriver hon att hon träffar ngn annan just nu? får det ju att låta som om det är något tillfälligt.

Skulle vara för stor push om hon var helt upptagen, social kalibrering som bäst. Hon vill (undermedvetet?) se om du börjar jaga henne.
Fortsätta köra din grej bara.


(2014-04-09,16:22)kball Skrev: - jag är plan b, känns det som?

Okej? får hon inte vara med någon annan än dig, jag fattar itne riktigt vad du vill med tjejen. Vill du ha henne som flickvän? Vill du doppa, vill du bli kk's? Svara på den frågan, och sen kan du tänka efter ifall du spelar någon roll om du är "plan b"

(2014-04-09,16:22)kball Skrev: - är jag plan b för att hon inte tycker om mig längre eller plan b för att jag slutade höra av mig och hon helt enkelt tog hinten och började träffa ngn annan?

Du är "plan b"(?) för att du helt enkelt verkar mindre intressant än plan a.
-------------------------------------------------------------------------------------------------

1- Ta reda på vad du VILL med henne
2- Ta reda på vilka gränser du tycker är lämpliga för henne, vad som är okej och inte okej. Får hon träffa andra osv.
3- Om hon eskalerar/tillåter- belöna.
4- Om hon inte vill samma som dig, backa och move on. Om hon kommer tillbaka, belöna att hon jagar. Om hon jobbar mot SAMMA mål som dig, belöna, om hon jobbar mot ANDRA mål än dig, uppnå det du vill, själv eller med hjälp av andra.

Detta är väl i stort sätt hur man lever sitt liv på ett bra sätt överhuvud taget, no bullshit.
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
2014-04-11,17:19, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-04-11,17:20 av {2} kball.)
Inlägg: #8
RE: Tilltrasslad on-off relation, synpunkter och hjälp uppskattas
(2014-04-11,14:04)illdan Skrev: Tror folk inte svarar för
1. Det är ganska ointressant då det enbart handlar om dig.
2. Finns inte så jäkla mycket att säga då det är sjukt svårt att förstå en sådan här situation med så lite info.

Är det någon specifik info du tänker på? Skriver gärna mer om det behövs.

Vet att situationen handlar om mig, men folk får gärna bidra med egna erfarenheter!


(2014-04-11,15:11)Schlinus Skrev: Ja, om man säger så kommer man aldrig någonsin kunna närma sig den personen sexuellt. EVER

Okej, då var det ju inte jättebra sagt av mig. Vad hade du sagt istället? Jag tyckte mest att jag inte skulle vara alltför reaktiv, jag menar, jag träffar ngn annan (är ju dock inget seriöst men det skrev jag ju inte) så då är det lugnt att ses som vänner då mitt intresse ligger någon annanstans. Det gör det ju dock inte längre men det var väl det jag försökte förmedla. Tänkte på att försöka vara konsekvent i mitt beteende.


(2014-04-11,15:11)Schlinus Skrev: Skulle vara för stor push om hon var helt upptagen, social kalibrering som bäst. Hon vill (undermedvetet?) se om du börjar jaga henne.
Fortsätta köra din grej bara.
Förstår inte riktigt första meningen men är nog helt korrekt att hon vill att jag ska jaga henne då hon skrev att jag kunde höra av mig om jag ville ses.

(2014-04-11,15:11)Schlinus Skrev: Okej? får hon inte vara med någon annan än dig, jag fattar itne riktigt vad du vill med tjejen. Vill du ha henne som flickvän? Vill du doppa, vill du bli kk's? Svara på den frågan, och sen kan du tänka efter ifall du spelar någon roll om du är "plan b"


Du är "plan b"(?) för att du helt enkelt verkar mindre intressant än plan a.
-------------------------------------------------------------------------------------------------

1- Ta reda på vad du VILL med henne
2- Ta reda på vilka gränser du tycker är lämpliga för henne, vad som är okej och inte okej. Får hon träffa andra osv.
3- Om hon eskalerar/tillåter- belöna.
4- Om hon inte vill samma som dig, backa och move on. Om hon kommer tillbaka, belöna att hon jagar. Om hon jobbar mot SAMMA mål som dig, belöna, om hon jobbar mot ANDRA mål än dig, uppnå det du vill, själv eller med hjälp av andra.

Detta är väl i stort sätt hur man lever sitt liv på ett bra sätt överhuvud taget, no bullshit.

Bra punkter!
Jag vill dejta henne lite mer seriöst o se vart det leder till. Mer än så är svårt att säga just nu, är som sagt medveten om att det nog mkt vilja ha det man inte kan få som spökar också men det är en grym tjej som jag alltid sett som flickvänspotential iaf.

Naturligtvis förstår jag att om jag helt tvärt slutar höra av mig och sedan dyker upp två månader senare att hon börjat träffa någon annan. Och förstår också att jag inte blir plan A såfort jag dyker upp igen. Hon dejtar inte flera killar samtidigt så man måste vara plan A, och det är det jag vill vara.

Att hon först nu säger att hon träffar någon annan efter att viljat ha filmkväll hos mig för tre veckor sedan och att hon säger "just nu".. känns som att hon spelar mig ganska rejält.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Hjälp med nyfunnen tjej! / hantering av crush? Frogged 4 2,444 2016-05-12,15:16
Senaste inlägg:: TonightIsTheNight
  Grabbar Hjälp mig!! Ni måste! Steel 31 15,021 2016-01-06,13:04
Senaste inlägg:: Willson
  En delikat situation, hjälp via PM någon? kball 3 2,404 2014-03-21,20:29
Senaste inlägg:: TheD
  Pojkvasker behöver hjälp! Flumrider 13 6,908 2013-12-05,09:03
Senaste inlägg:: Flumrider
  En rolig dock ovan situation! Behöver lite hjälp! Flumrider 28 11,617 2013-08-19,14:22
Senaste inlägg:: Tenga
  Flake! Behöver lite hjälp Flumrider 12 4,806 2013-08-07,06:36
Senaste inlägg:: Flumrider
  Svårigheter med att öppna tjejer i klubbmiljö, HJÄLP! MassRiot 15 5,968 2013-01-12,19:45
Senaste inlägg:: devil
  Hjälp med denna bruden, pls! Danieboy 7 2,855 2012-10-11,19:25
Senaste inlägg:: Commander
  SNABB SMS konvo med exet - leda in på close för sex, hjälp med inspiration!! Commander 9 3,206 2012-09-28,14:03
Senaste inlägg:: Commander
  Hjälp mig med denna brud! ANewLevel 3 1,553 2012-05-15,22:57
Senaste inlägg:: ANewLevel

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}