LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Grabbar Hjälp mig!! Ni måste!
2015-09-18,01:28,
Inlägg: #1
Grabbar Hjälp mig!! Ni måste!
jag har träffat en tjej och jag är så jävla kär att det finns inte, men jag är rädd för att jag kommer tabba mig riktigt jäkla hårt! Denna brud har exakt samma intressen som jag, är exakt min typ utseendemässigt och kvällen jag var med om igår va helt jävla sjuk... alla låtar jag sedan barndomen förknippat med kärlek spelade, ALLA! På en och fucking samma kväll... Allt med henne, spelar samma tv spel som jag, älskar att laga mat, har tatuerat in onda ögat (lång story hur de är förknippat med mitt liv men har stor betydelse) och mycket mer... Jag får bara INTE tabba mig nu!! Hur ska jag göra?!!!

Okej so this is the case...
Jag var ute med två polare på Hellströms på söder. Vi var påväg ut därifrån och jag såg henne sitta ensam vid ett bord så jag gick fram till henne och körde någon ”öppnare” jag lärt mig från communityt.
Vi satt och snackade och hade det rätt trevligt. Mina vänner var tvugna att gå sedan så dem kom fram och tog farväl, vi satt kvar. Vi bytte plats och satte oss vid ett annat bord på hennes initiativ.
Under hela kvällen satt jag typ halvt chockad samtidigt som jag var engagerad i samtalen vi hade.
(Hade inte så mycket ”game”, var mer bara naturlig och vi hade det trevligt ihop). Men jag blev bara mer och mer fucking kär i henne med varenda sak hon sa... Iallafall så slutade kvällen med att vi gick iväg mot tunnelbanan, hon skulle bli upphämtad av en vän och jag skulle till stureplan för att möta upp ett par vänner, casanovas(från detta forum). Så när vi tog farväl av varandra stod vi en stund och jag höll hennes händer i mina och tittade henne i ögonen... magic!
Sedan tog hon initiativet och sa att hon ville ha mitt nummer, så jag gav henne det. Sedan sa vi farväl.
När jag sedan gick ner till perrongen så hade precis det sista tåget åkt, så det blev av att jag var tvungen att gå upp igen för att ta bussen till tcentralen, i och med att väktarna skulle stänga igen tbanan.
När jag gick upp fick jag sådan stark känsla av att jag ”bara måste” träffa henne igen, så jag tänkte ”hon kanske är kvar, inte åkt än” så jag ringde henne en signal och hon svarade. Sa då att jag missade sista tåget och var tvungen att ta bussen till centralen och undrade om hon var kvar... det var hon! Hon stod praktiskt taget precis ovanför, vid tbane utgången, fortfarande, som att hon väntade eller önskade att jag skulle komma upp igen!! Så jag gick till henne och vi ställde oss under ett träd där precis bakom buss stationen. Allt detta var bara ren MAGIC!!
Vi stod där och komplimangerna flög fram och tillbaka (eller ja... hon komplimerade mig för att jag luktade gott och var en gentleman och så, jag praktiskt taget stod helt jävla ”mute” hahaha) jag kunde inte säga något för att jag var så jävla rädd att säga fel sak! Så jag gav typ ut kroppspråket att jag hela tiden hade något riktigt allvarligt och seriöst att säga men så fort ett ”aa..” kom ur min käft så blev jag tyst, så hon började ”giggla” och skratta och fråga mig ”vad är det du vill säga...” men jag kunde inte få ut några ord! Inget!! Kunde inte säga det! Så jävla skrajj att få dissen om jag skulle sagt ”jag är kär i dig” till henne.... iallafall, till slut frågade jag henne om jag fick kyssa henne! Då sa hon ”nej” och att hon nyligen kommit ur en lång relation med en kille (3 år), men att om jag vill fick jag pussa henne på kinden, så jag gjorde det. Kysste henne på kinden så jävla mäktigt känslomässigt härligt!! och vi stod där en stund bara, jag med huvudet på hennes axel och kramades. Fick igen en komplimang om hur gott jag luktade... själv kunde jag inte säga något, var helt chockat kär!
Till slut kom min buss och vi sa farväl.

Idag, bestämde jag att jag inte skulle höra av mig, trots att jag så gärna ville. Varför? Jag vet inte, stupid!
Iallafall, till slut kunde jag inte hålla mig så jag skickade ”<3” till henne... bara det... igen... SO STUPID!!
Inget game alls! :/

Iallafall... hon skickade tillbaka att ”jag har missförstått henne... att hon inte är intresserad av att dejta någon för att hon precis kommit ur en 3årig lång relation” jag svarade då med ”Jag förstår, ta den tiden på dig som du behöver! Godnatt”.

Alright... Vad ska jag göra nu?!!

Snälla hjälp mig! Har panik! Thx grabbar!
2015-09-18,08:56,
Inlägg: #2
RE: Grabbar Hjälp mig!! Ni måste!
Facking hell alltså, lät magiskt

Fan sånna där historier blir man så ledsen av, men är same story varje gång, är man mer investerad i henne än hon i dig kommer hon bete sig dampat. Det bästa är att ha andra järn i elden så du inte blir för attached i henne, min rekommendation är att just jaga andra så du innifrån inte blir för klingi mot henne, sen kanske vänta ett tag och messa om något event (om hon inte hört av sig), ingen date.

Denna är bra att läsa:
https://heartiste.wordpress.com/the-sixt...s-of-poon/
"I. Never say ‘I Love You’ first"

Lycka till, önskar jag kunde säga vad man ska göra men sånt är skitsvårt, jaga iaf inte efter henne mer.
Winning Beats the Game

Be Selfish
2015-09-18,10:48, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-09-18,10:57 av {2} confused....)
Inlägg: #3
RE: Grabbar Hjälp mig!! Ni måste!
Alla gånger i mitt liv som jag visat känslor för en tjej före hon visat känslor för mig så har det skitigt sig, även om dom varit väldigt investerad och visat stort intresse för mig så har dom ändå tagit avstånd om jag börjat visa starkare känslomässig investering för henne än hon har för mig.

Faktiskt så alla tjejer som blivit kär i mig och verkligen jagat och velat ha förhållande med mig så har jag typ friendzoonat dom först. Sagt jag inte är ute efter något seriöst, att vi borde bara ses som vänner och sen hållt det till en sexuellt vänskaplig nivå.


Med min personliga erfarenhet så är dejta tjejer eller att få en tjej kär i en nästan som att hamna i en fälla med kvicksand, desto mer du kämpar och försöker på ett känslomässigt plan desto djupare sjunker du och närmare döden kommer du.

Lättare sagt än gjort dock, jag hamnade själv i fällan nyligen där jag för första gången på flera år försökte visa mig känslomässig osv och det sket sig självklart.

Problemet är också att när man först har hamnat i sanden är det svårt att ta sig ur.

Hon har redan börjat ta avstånd ifrån dig, du har hamnat i sanden och börjat sjunka, du får absolut inte visa några mer kärleksfulla känslor för henne nu för att då kommer det bli ennu värre, desto mer kärlek du visar för henne nu desto längre pushar du iväg henne.

Var enig med henne att det är för tidigt ljug och säg du nyligen dejtat en seriöst och behöver tid som singel du också nu när du tänkt efter , friendzoona henne också och håll det vänskapligt / sexuellt. Droppa allt av kärlek tills hon börjat investera kärleksfulla känslor i dig och låt henne då hela tiden ligga ett steg före dig. Om hon nu börjar göra det öht, kanske redan är kört.

Tänk efter hur du agerat mot dom tjejer som blivit kär i dig tidigare i livet , försök agera likt mot henne och gör vad du kan att förtrycka känslorna, iaf till(om) hon börjar visa känslor för dig först.
2015-09-18,11:58,
Inlägg: #4
RE: Grabbar Hjälp mig!! Ni måste!
Som jag ser det.

1. Hon fick the "upper hand", man måste dölja sina känslor om det går sådär bra och du är hooked, tyvärr.
2. Du skulle ALDRIG frågat om du FICK kyssa henne. Bara gjort det. Sen lusläste jag bara nu men kändes som ni hängde bara hon o du en hel kväll och att du sa hejdå utan att pussa henne? Sen gick du tillbaka(?) för att då fråga henne, om du fick pussa henne / ev säga du är kär?
3. Om mina antaganden ovan stämmer så får hon needy / för på-känslor.

Synd mannen, men fan det är lätt hänt, förstår din sits. Sjukt att det ska behöva vara så.

Aja lycka till, det är absolut inte kört iaf! Överanalysera inte vad du gjord fel så mkt utan försök bara vara normal och keep it going. Var INTE för på nu bara för du vill smsa varje dag osv, det är fan rule nr fucking 1 broder! Smile
2015-09-18,13:37, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-09-18,13:52 av {2} Steel.)
Inlägg: #5
RE: Grabbar Hjälp mig!! Ni måste!
Tack grabbar!! Big Grin

Jag vet fasiken! Medan jag var med henne så var det som att något sa till mig "säg det inte!!" typ varenda gång jag tänkte säga det. Jag satt praktiskt taget hela kvällen och såg ut som att jag hela tiden "hade något på tungen". Hon skrattade och "gigglade" varenda gång jag försökte få fram det men jag lyckades inte, eller rättare sagt (efter att ha läst era inlägg) lyckades jag hejda mig till att göra det!
Fjiiuu*

(2015-09-18,11:58)Nalirot Skrev: Som jag ser det.

1. Hon fick the "upper hand", man måste dölja sina känslor om det går sådär bra och du är hooked, tyvärr.
2. Du skulle ALDRIG frågat om du FICK kyssa henne. Bara gjort det. Sen lusläste jag bara nu men kändes som ni hängde bara hon o du en hel kväll och att du sa hejdå utan att pussa henne? Sen gick du tillbaka(?) för att då fråga henne, om du fick pussa henne / ev säga du är kär?
3. Om mina antaganden ovan stämmer så får hon needy / för på-känslor.

Synd mannen, men fan det är lätt hänt, förstår din sits. Sjukt att det ska behöva vara så.

Aja lycka till, det är absolut inte kört iaf! Överanalysera inte vad du gjord fel så mkt utan försök bara vara normal och keep it going. Var INTE för på nu bara för du vill smsa varje dag osv, det är fan rule nr fucking 1 broder! Smile
Du har helt rätt. Stämmer! Jag gick tillbaka för att säga det samtidigt så var jag tvungen att gå tillbaka för att tbanan stängde och det var hon som stod däruppe som att HON väntade på att jag skulle komma upp igen, jag var ju tvungen att gå upp för min buss gick där uppifrån. Sedan så var det ju också så att känslorna tog över. Jag tänkte inte alls, jag bara gjorde. I mitt huvud, det enda jag tänkte var "jag måste få vara med henne igen en gång till! Hålla om henne!" mer eller mindre. Så jävla kär e´jag =/
Tack för tipset! Ska komma ihåg det! Att aldrig fråga om en kyss igen! Got it!
Tack broder!

(2015-09-18,10:48)confused... Skrev: Alla gånger i mitt liv som jag visat känslor för en tjej före hon visat känslor för mig så har det skitigt sig, även om dom varit väldigt investerad och visat stort intresse för mig så har dom ändå tagit avstånd om jag börjat visa starkare känslomässig investering för henne än hon har för mig.

Faktiskt så alla tjejer som blivit kär i mig och verkligen jagat och velat ha förhållande med mig så har jag typ friendzoonat dom först. Sagt jag inte är ute efter något seriöst, att vi borde bara ses som vänner och sen hållt det till en sexuellt vänskaplig nivå.


Med min personliga erfarenhet så är dejta tjejer eller att få en tjej kär i en nästan som att hamna i en fälla med kvicksand, desto mer du kämpar och försöker på ett känslomässigt plan desto djupare sjunker du och närmare döden kommer du.

Lättare sagt än gjort dock, jag hamnade själv i fällan nyligen där jag för första gången på flera år försökte visa mig känslomässig osv och det sket sig självklart.

Problemet är också att när man först har hamnat i sanden är det svårt att ta sig ur.

Hon har redan börjat ta avstånd ifrån dig, du har hamnat i sanden och börjat sjunka, du får absolut inte visa några mer kärleksfulla känslor för henne nu för att då kommer det bli ennu värre, desto mer kärlek du visar för henne nu desto längre pushar du iväg henne.

Var enig med henne att det är för tidigt ljug och säg du nyligen dejtat en seriöst och behöver tid som singel du också nu när du tänkt efter , friendzoona henne också och håll det vänskapligt / sexuellt. Droppa allt av kärlek tills hon börjat investera kärleksfulla känslor i dig och låt henne då hela tiden ligga ett steg före dig. Om hon nu börjar göra det öht, kanske redan är kört.

Tänk efter hur du agerat mot dom tjejer som blivit kär i dig tidigare i livet , försök agera likt mot henne och gör vad du kan att förtrycka känslorna, iaf till(om) hon börjar visa känslor för dig först.
Så sant! När du säger det så får det mig att tänka efter... Det är så varenda gång ja! Men vad ska jag göra nu... Hmm... kan jag göra något? borde jag friendzona henne på något vis? och är det inte försent för det? hur ska jag isåfall säga det liksom? skit... svårt...
kan jag skriva till henne nu typ ”jag har funderat och du har rätt... jag har själv kommit ur en relation nyligen och vill helst bara vara vänner, om det är okej?”, kan man skriva så? och går det nu... fan jag vet inte! Så jävla fucking förvirrad, ursäkta! Sad

ja... asså så som jag varit mot andra tjejer, som velat ha mig, har jag ju varit "iskall" rent av. Typ nästan otrevligt dissande typ! men hur fan ska man kunna göra så när man känner som man känner... sjukt jävla skum psykologi!
Ibland undrar man om man bara ska köra på och jaga skiten ur henne du vet, som förr i tiden när killar stod nedanför tjejers fönster och spelade gitarr och sjöng och jag vet inte vad! haha! men o andra sidan liksom Tongue

(2015-09-18,08:56)SvaMp_ Skrev: min rekommendation är att just jaga andra så du innifrån inte blir för klingi mot henne, sen kanske vänta ett tag och messa om något event (om hon inte hört av sig), ingen date.

Denna är bra att läsa:
https://heartiste.wordpress.com/the-sixt...s-of-poon/
"I. Never say ‘I Love You’ first"

Lycka till, önskar jag kunde säga vad man ska göra men sånt är skitsvårt, jaga iaf inte efter henne mer.
Tack mannen! Juste! Jag ska ju ut med grabbarna ikväll igen, ska se till att träffa nya tjejer så jag inte tänker på henne för mycket. Träffade visserligen en annan tjej samma kväll, tog hennes facebook, Hanna Larsson, ska nog fokusera lite på henne mer...
Okej! Fasiken... vad för typ av event är okej att smsa om? Tänkte... svårt det där. Så det inte blir ”lame” menar jag... hmm...
Tack igen mannen! Ska läsa det!
2015-09-18,13:57,
Inlägg: #6
RE: Grabbar Hjälp mig!! Ni måste!
(2015-09-18,13:37)Steel Skrev: Tack grabbar!! Big Grin

Jag vet fasiken! Medan jag var med henne så var det som att något sa till mig "säg det inte!!" typ varenda gång jag tänkte säga det. Jag satt praktiskt taget hela kvällen och såg ut som att jag hela tiden "hade något på tungen". Hon skrattade och "gigglade" varenda gång jag försökte få fram det men jag lyckades inte, eller rättare sagt (efter att ha läst era inlägg) lyckades jag hejda mig till att göra det!
Fjiiuu*

Du har helt rätt. Stämmer! Jag gick tillbaka för att säga det samtidigt så var jag tvungen att gå tillbaka för att tbanan stängde och det var hon som stod däruppe som att HON väntade på att jag skulle komma upp igen, jag var ju tvungen att gå upp för min buss gick där uppifrån. Sedan så var det ju också så att känslorna tog över. Jag tänkte inte alls, jag bara gjorde. I mitt huvud, det enda jag tänkte var "jag måste få vara med henne igen en gång till! Hålla om henne!" mer eller mindre. Så jävla kär e´jag =/
Tack för tipset! Ska komma ihåg det! Att aldrig fråga om en kyss igen! Got it!
Tack broder!

Så sant! När du säger det så får det mig att tänka efter... Det är så varenda gång ja! Men vad ska jag göra nu... Hmm... kan jag göra något? borde jag friendzona henne på något vis? och är det inte försent för det? hur ska jag isåfall säga det liksom? skit... svårt...
kan jag skriva till henne nu typ ”jag har funderat och du har rätt... jag har själv kommit ur en relation nyligen och vill helst bara vara vänner, om det är okej?”, kan man skriva så? och går det nu... fan jag vet inte! Så jävla fucking förvirrad, ursäkta! Sad

ja... asså så som jag varit mot andra tjejer, som velat ha mig, har jag ju varit "iskall" rent av. Typ nästan otrevligt dissande typ! men hur fan ska man kunna göra så när man känner som man känner... sjukt jävla skum psykologi!
Ibland undrar man om man bara ska köra på och jaga skiten ur henne du vet, som förr i tiden när killar stod nedanför tjejers fönster och spelade gitarr och sjöng och jag vet inte vad! haha! men o andra sidan liksom Tongue

Tack mannen! Juste! Jag ska ju ut med grabbarna ikväll igen, ska se till att träffa nya tjejer så jag inte tänker på henne för mycket. Träffade visserligen en annan tjej samma kväll, tog hennes facebook, Hanna Larsson, ska nog fokusera lite på henne mer...
Okej! Fasiken... vad för typ av event är okej att smsa om? Tänkte... svårt det där. Så det inte blir ”lame” menar jag... hmm...
Tack igen mannen! Ska läsa det!

Hanna Larsson är sjukt tajt!

2015-09-18,15:33,
Inlägg: #7
RE: Grabbar Hjälp mig!! Ni måste!
(2015-09-18,13:57)ångest101 Skrev: Hanna Larsson är sjukt tajt!

hahahaha! hon har pojkvän dock Tongue såg jag nu... men hennes syster var där också och HON... va Oxå Sjuuukt tight!! hahaha Tongue
2015-09-18,16:48, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-09-18,16:49 av {2} Parafras.)
Inlägg: #8
RE: Grabbar Hjälp mig!! Ni måste!
Håll med henne om att ta det lugnt och inte dejta alt. skriv något om att HON går för fort fram "Shit! Jag dejtar ju bara äldre män på 65+, men vi kan ta en promenad i höstvädret! Vet en grym utsiktsplats!" eller whatever, var avslappnad och rolig. It's all fun and games.

Tror dock det är svårt härifrån. Investera mindre, om hon skriver så var lite OFF. Avsluta smskonvosarna på ditt initiativ. Initiera inte kontakten på några dagar utan låt hon göra det. Om hon inte gör det på några dagar, testa att bjuda ut henne på något enkelt. Promenad på 30 minuter typ.

Får du ut henne, så är du helt jävla off efteråt och låter henne initiera kontakten efter dejten ("Varför hör han inte av sig igen? Var jag jobbig på promenaden? Hade jag fult smink? Gillar han inte mig?" - investering från hennes sida). Får du inte ut henne så skriv inget igen och nexta.

Svår jävla sits då du vill träffa henne men varje gång du skriver så investerar DU mer än henne, vilket det borde vara tvärtom. Så försök få henne hooked och sedan låter du hon investera genom att ta kontakten osv.

Mina 2 cents! Take it or leave it.
2015-09-18,16:56,
Inlägg: #9
RE: Grabbar Hjälp mig!! Ni måste!
Skjut dig själv foten så du får något annat att tänka på.

Sen gäller det bara vara en soft sexiga man som har insett vad som är viktigt i livet.

Bara för att känns som det gör för dig nu, betyder det inte att det är något viktigt. Lyckan du får när sätter på henne kommer ändå försvinna
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
2015-09-18,20:11,
Inlägg: #10
RE: Grabbar Hjälp mig!! Ni måste!
(2015-09-18,16:56)Schlinus Skrev: Skjut dig själv foten så du får något annat att tänka på.

Sen gäller det bara vara en soft sexiga man som har insett vad som är viktigt i livet.

Bara för att känns som det gör för dig nu, betyder det inte att det är något viktigt. Lyckan du får när sätter på henne kommer ändå försvinna
Så kan man inte tänka, då kan ju alla på forumet sluta försöka träffa någon skön tjej eller ens ha sex om "lyckan du får när du sätter på henne kommer försvinna" är tänket man skall ha.

Och ditt råd om "att bara vara en soft sexig man som vet vad som är viktigt i livet" hjälper ju föga.
2015-09-19,11:16,
Inlägg: #11
RE: Grabbar Hjälp mig!! Ni måste!
(2015-09-19,09:26)Toledo Skrev: Nu finns det delade åsikter om min tråd om neediness. Men i det här fallet tycker jag att du skall läsa den. Finns på best off delen.

Eller Mark Mansons bok annars : ]
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2015-09-20,21:44, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-09-20,21:53 av {2} Simme121.)
Inlägg: #12
RE: Grabbar Hjälp mig!! Ni måste!
Till någon som har mycket erfarenhet på forumet och verkligen vet vilket tips han ger: HJÄLP honom direkt, han är förmodligen i smärta/stress just nu, och behöver snabb hjälp med hans situation av någon på forumet med mycket erfarenhet

Han behöver konkreta tips om vad han ska göra just NU, mer än långsiktigt, även om långsiktigt också är bra
2015-09-21,03:38,
Inlägg: #13
RE: Grabbar Hjälp mig!! Ni måste!
Lol
2015-09-21,08:01,
Inlägg: #14
RE: Grabbar Hjälp mig!! Ni måste!
(2015-09-21,03:38)Cogo Skrev: Lol

Är det kul?
2015-09-21,17:14,
Inlägg: #15
RE: Grabbar Hjälp mig!! Ni måste!
(2015-09-21,08:01)Simme121 Skrev: Är det kul?


Nej..

Däremot är din post nedlåtande mot de medlemmar som har svarat. Killen har fått bra råd i tråden. På vilket sätt tycker du de är amatörmässiga?? Om du inte tycker råden är bra kanske du har ett bättre svar?

Kan själv rekommendera Mark Manssons bok vilket inriktar sig mycket mot neediness även om det tipset enligt dig är mer "långsiktigt".

Nackdelen med kortsiktiga lösningar är att de oftast bara hjälper för stunden. Personen i fråga lär sig dessutom inte särskilt mycket när någon säger "gör så här, sen så här". Visst, tjejen kanske blir intresserad för tillfället men hur kommer det gå vid nästa träff, och nästa?

Därav är det viktig(are) att få in det mer långsiktiga perspektivet med. Det är mer utvecklande.. Många här inne är väl ändå här för att utvecklas som personer?
2015-09-21,17:32, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-09-21,17:38 av {2} confused....)
Inlägg: #16
RE: Grabbar Hjälp mig!! Ni måste!
Grejen är lite att han gjort en big no no och visat starka känslor väldigt snabbt långt över vad tjejen visat för han. Allt ifrån rsd som är mer natural inriktat till mystery method som är mer teknik inriktat tar upp detta och svaret är samma överallt, man får absolut inte visa så starka känslomässiga signaler till en tjej så fort om inte hon visar det så fort hon också.

Varnings signalerna ringer i tjejers känslor när man gör så. Personligen så 100% av alla gånger jag själv gjort så har tjejen tagit avstånd, även om hon visat tydliga och starka iois och investerar mycket i mig. Jag har haft tjejer flera gånger som öppnar och skriver till mig varje dag, säger dom gillar mig och t.o.m tar initiativ på att träffas osv och dom har ändå tagit avstånd om jag gjort ett för starkt känslomässigt hopp och börjar skicka kyssar och hjärtan till dom och visar för stort intresse i förhållande till vad dom visar mig.


Som någon annan skrev så tyvärr är det så att även om man känner så för en tjej så måste man försöka dölja det tills hon börjat visa såna starka känslor för en själv.

Svaret kommer inte bli något annat för att en av dom bättre på forumet skriver i tråden. Detta är ganska basic stuff som även dom bästa i världen tar upp i sitt material , och dom säger samma som vi i tråden gjort.

Edit: Jag var själv dum nog att bli känslomässig fort för en brud nyligen efter att hållt mig borta ifrån det i flera år. Liknande situation som TS. Jag pratade med evilvalle om det som förmodligen är den bästa och mest erfarna här och han sa till mig att man absolut aldrig ska visa starka känslor för en brud före man knullat henne och hon börjat visa starka känslor för en själv först.
2015-09-21,17:34,
Inlägg: #17
RE: Grabbar Hjälp mig!! Ni måste!
(2015-09-21,17:14)Fiskarn Skrev: Nej..

Däremot är din post nedlåtande mot de medlemmar som har svarat. Killen har fått bra råd i tråden. På vilket sätt tycker du de är amatörmässiga?? Om du inte tycker råden är bra kanske du har ett bättre svar?

Tycker inte det är nedlåtande, han försöker få folk engagerade i nån han tror behöver hjälp. Han skriver inte att svaren som getts är dåliga eller amatörmässiga nånstans.
Winning Beats the Game

Be Selfish
2015-09-22,10:07, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-09-22,10:47 av {2} Simme121.)
Inlägg: #18
RE: Grabbar Hjälp mig!! Ni måste!
(2015-09-21,17:14)Fiskarn Skrev: Nej..

Däremot är din post nedlåtande mot de medlemmar som har svarat. Killen har fått bra råd i tråden. På vilket sätt tycker du de är amatörmässiga?? Om du inte tycker råden är bra kanske du har ett bättre svar?

Kan själv rekommendera Mark Manssons bok vilket inriktar sig mycket mot neediness även om det tipset enligt dig är mer "långsiktigt".

Nackdelen med kortsiktiga lösningar är att de oftast bara hjälper för stunden. Personen i fråga lär sig dessutom inte särskilt mycket när någon säger "gör så här, sen så här". Visst, tjejen kanske blir intresserad för tillfället men hur kommer det gå vid nästa träff, och nästa?

Därav är det viktig(are) att få in det mer långsiktiga perspektivet med. Det är mer utvecklande.. Många här inne är väl ändå här för att utvecklas som personer?

Ber om ursäkt om det framstod som att andra svar var amatörmässiga, absolut inte så jag menade. Menade bara att personer som t.ex Evilvalle och Ragnarök som tydligen ska haft väldigt mycket erfarenhet borde också bidra med hjälp, då TS behöver snabb och konkret hjälp nu som är väldigt säker att fungera.

Grejen är att nu behöver han mest kortsiktiga lösningar för att få tjejen, så att hans smärta/stress går bort och han får den tjejen han vill ha vilket är bra för honom, och SEN i andra hand kan långsiktig hjälp vara bra.

Om han får kortsiktig hjälp till att få denna tjejen som han skriver om, så kan det också ge mer MOTIVATION till att sen börja läsa något som rekomenderades

Och nej jag har inte ett bättre svar för att jag vet inte, i detta fallet är det viktigt att tipset har en mycket stor chans att fungera för TS, och därför bör man vara mycket försiktig med vilken lösning man ger.
2015-09-22,12:12,
Inlägg: #19
RE: Grabbar Hjälp mig!! Ni måste!
Är ni samma person?
2015-09-22,12:25, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-09-22,12:36 av {2} Simme121.)
Inlägg: #20
RE: Grabbar Hjälp mig!! Ni måste!
Nej, man behöver inte vara samma person bara för att man inte vill folk ska ha jobbig situation.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Hjälp med nyfunnen tjej! / hantering av crush? Frogged 4 2,444 2016-05-12,15:16
Senaste inlägg:: TonightIsTheNight
  Tilltrasslad on-off relation, synpunkter och hjälp uppskattas kball 7 4,312 2014-04-11,17:19
Senaste inlägg:: kball
  En delikat situation, hjälp via PM någon? kball 3 2,403 2014-03-21,20:29
Senaste inlägg:: TheD
  Pojkvasker behöver hjälp! Flumrider 13 6,900 2013-12-05,09:03
Senaste inlägg:: Flumrider
  En rolig dock ovan situation! Behöver lite hjälp! Flumrider 28 11,617 2013-08-19,14:22
Senaste inlägg:: Tenga
  Flake! Behöver lite hjälp Flumrider 12 4,805 2013-08-07,06:36
Senaste inlägg:: Flumrider
  Svårigheter med att öppna tjejer i klubbmiljö, HJÄLP! MassRiot 15 5,967 2013-01-12,19:45
Senaste inlägg:: devil
  Hjälp med denna bruden, pls! Danieboy 7 2,855 2012-10-11,19:25
Senaste inlägg:: Commander
  SNABB SMS konvo med exet - leda in på close för sex, hjälp med inspiration!! Commander 9 3,206 2012-09-28,14:03
Senaste inlägg:: Commander
  Hjälp mig med denna brud! ANewLevel 3 1,553 2012-05-15,22:57
Senaste inlägg:: ANewLevel

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}