LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
John Gray författaren bakom "Män är från Mars, Kvinnor från Venus" äger sönder Mona S
2012-02-16,00:02, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-02-16,00:04 av {2} Bubblan.)
Inlägg: #1
John Gray författaren bakom "Män är från Mars, Kvinnor från Venus" äger sönder Mona S
John Gray författaren bakom "Män är från Mars, Kvinnor från Venus", var inbjuden till Skavlan tillsammans med Mona Sahlin, Norske Utrikesministern och Timbuktu.

I intrevjun ÄGER han sönder alla 3 för att Sverige är så feministiskt och tar praktiskt taget över hela programmet.. helt klockren intervju, kolla den!

http://svtplay.se/t/102974/skavlan

Från minut: 35
2012-02-16,01:28,
Inlägg: #2
John Gray författaren bakom "Män är från Mars, Kvinnor från Venus" äger sönder Mona S
Hahahha, älskar hur de feministiska hönorna attackerar direkt
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-02-16,04:00,
Inlägg: #3
John Gray författaren bakom "Män är från Mars, Kvinnor från Venus" äger sönder Mona S
Kollat igenom nu. Alltså, fyfan vad de förnekar verkligheten. Riktigt deprimerande att se. T o m Skavlan som jag annars tycker om gick på honom, och det var inte angenämt att se.

Men well, vad ska man säga? Välkommen till Sverige 2012.
2012-02-16,10:14,
Inlägg: #4
John Gray författaren bakom "Män är från Mars, Kvinnor från Venus" äger sönder Mona S
fy fan vad töntigt de beter sig mot honom. Han har mycket rätt, även ifall han kunde uttryckt sig så mycket bättre. Han förstår sexualism och passion och hur den håller sig vid liv.. synd inte David Deida sitter bredvid och hjälper honom Wink

Men män ska vara män och kvinnor ska vara kvinnor.

När det snackas om att barnböcker ska ha könslösa roller och kallas hen går man för långt...
2012-02-16,16:11,
Inlägg: #5
John Gray författaren bakom "Män är från Mars, Kvinnor från Venus" äger sönder Mona S
Han sätter ju Timbuktu på plats ialla fall...
2012-02-16,17:55,
Inlägg: #6
John Gray författaren bakom "Män är från Mars, Kvinnor från Venus" äger sönder Mona S
Hahaha, löv it
2012-02-16,18:31,
Inlägg: #7
John Gray författaren bakom "Män är från Mars, Kvinnor från Venus" äger sönder Mona S
sådär ja de funkish
2012-02-16,22:29,
Inlägg: #8
John Gray författaren bakom "Män är från Mars, Kvinnor från Venus" äger sönder Mona S
Killen har många poänger, men jag upplevde honom efter ett tag som rätt påfrestande i sitt framförande. Men på ett sätt gör han helt rätt i att roida lite med tanke på den lilla programtid han får samtidigt som han VET att han kommer sitta emot 3 personer som inte kommer hålla med honom. På det stora hela känns det ju ändå jävligt positivt att han överhuvudtaget tillåts programtid i feminist-SVTConfused prime time. Hade nog inte varit aktuellt för säg 5-10 år sedan.
Faber est suae quisque fortunae.

Min tråd om Social utveckling, fysisk hälsa å sånt
2012-02-16,23:04,
Inlägg: #9
John Gray författaren bakom "Män är från Mars, Kvinnor från Venus" äger sönder Mona S
Yeah...

Menar han kom dit för att sälja sin produkt.. och visste att folk skulle försöka pissa på honom. Så även om han stod ut lite som ett adhd fall så lyckades han relativt bra. Ingen fick ju ens chansen att argumentera mot honom som han i sin tur visste skulle leda till applåder och champagne.
Life is a game.
2012-02-20,21:29,
Inlägg: #10
John Gray författaren bakom "Män är från Mars, Kvinnor från Venus" äger sönder Mona S
Var helt underbart att se. Mona och "Timbuktu" verkar inte ens vilja förstå.

"NEJ vi ar not from diffrent plänets, vi ar from örf"

Än mer upprörande är nog allt skit jag läst efteråt av folk som inte heller verkar VILJA förstå.

"Så kvinnan ska bara hålla käften och bre mackor????"

Jo precis vad han sa...

Hur kan man inte ens gå med på att kvinnor och män är olika?

Deras jämställdhet och genusdravel ---> no sexual polarity

I say embrace ur differences, det är ju det som ger relationen PASSION
2012-02-20,21:48,
Inlägg: #11
John Gray författaren bakom "Män är från Mars, Kvinnor från Venus" äger sönder Mona S
Fy fan vilken jobbig jävla gubbe. Jag tyckte han gjorde bort sig fullkomligt i sitt framförande. Han låter som en gapig irrationell kärring som har problem att se saker och ting nyanserat. Timbuktu sjunker, otroligt nog, ännu lägre som låter sig sättas på plats ganska rejält av den gapiga kärringen.

Underhållande i alla fall. Smile
2012-02-21,20:17,
Inlägg: #12
John Gray författaren bakom "Män är från Mars, Kvinnor från Venus" äger sönder Mona S
Lyckades smyga in den lite diskrett på FI Big Grin

[Image: e0h9c0.jpg]
Girls are like pokémon, it doesn't matter how good you are; You can't catch any if you don't have balls.
2012-02-21,20:33,
Inlägg: #13
John Gray författaren bakom "Män är från Mars, Kvinnor från Venus" äger sönder Mona S
Set Theory Skrev:Fy fan vilken jobbig jävla gubbe. Jag tyckte han gjorde bort sig fullkomligt i sitt framförande. Han låter som en gapig irrationell kärring som har problem att se saker och ting nyanserat. Timbuktu sjunker, otroligt nog, ännu lägre som låter sig sättas på plats ganska rejält av den gapiga kärringen.

Underhållande i alla fall. Smile

Gjorde bort och gjorde bort.. Vad för annat alternativ hade han egentligen? Han sitter där med folk IFRÅN skandinavien som är utbildade argumenterare. Han hade blivit köttad om han inte slungade ut sin information.

Sen om det var snyggt, knappast, och han lär ju inte ha klarat sig i riksdagen mot dessa men somsagt, han kom dit för att sälja sin produkt.
Life is a game.
2012-02-21,21:12,
Inlägg: #14
John Gray författaren bakom "Män är från Mars, Kvinnor från Venus" äger sönder Mona S
Bubblan Skrev:Gjorde bort och gjorde bort.. Vad för annat alternativ hade han egentligen? Han sitter där med folk IFRÅN skandinavien som är utbildade argumenterare. Han hade blivit köttad om han inte slungade ut sin information.

Sen om det var snyggt, knappast, och han lär ju inte ha klarat sig i riksdagen mot dessa men somsagt, han kom dit för att sälja sin produkt.

Nu var det ett litet tag sedan jag såg klippet så mitt minne kanske spelar spratt på mig men...
En skicklig debattör behöver inte tappa greppet om sig själv. Jag fick känslan av att han ganska uppenbart var känslomässig medan de andra (förutom timbuktu) var samlade i sin argumentation. Att han kommer med personangrepp gör inte saken särskilt bättre heller. Han misslyckades ganska rejält med att sälja sin skit till mig i alla fall.
2012-02-21,21:37,
Inlägg: #15
John Gray författaren bakom "Män är från Mars, Kvinnor från Venus" äger sönder Mona S
Set Theory Skrev:Nu var det ett litet tag sedan jag såg klippet så mitt minne kanske spelar spratt på mig men...
En skicklig debattör behöver inte tappa greppet om sig själv. Jag fick känslan av att han ganska uppenbart var känslomässig medan de andra (förutom timbuktu) var samlade i sin argumentation. Att han kommer med personangrepp gör inte saken särskilt bättre heller. Han misslyckades ganska rejält med att sälja sin skit till mig i alla fall.

Jag sa aldrig att han var en skicklig debattör, utan att han argumenterade mot folk som var det. Somsagt, han mötte folk som, för oss, och speciellt amerikaner är redigt feministiska. Han drog sin poäng av att han helt enkelt tyckte de var dumma i huvudet för att tänka så. Om någon av oss hade suttit i en diskussion med en feminist tror jag knappast att vi hade struntat i personagrepp. Now, yes, han var i teve, så det var inte optimalt för honom att göra det, somsagt jag tycker inte han gjorde det snyggt, men fan att han hade rätt i poängerna han kom till.

Att han misslyckades sälja sin produkt till dig är ju lite av ett feminist alarm, då de flesta av oss här redan tänker i hans banor och håller med om feminismens överdrift i Sverige.
Life is a game.
2012-02-21,21:45,
Inlägg: #16
John Gray författaren bakom "Män är från Mars, Kvinnor från Venus" äger sönder Mona S
Går ju inte heller att argumentera med en feminist. Dom kommer bara med rationaliseringar och falska anklagelser vad man än säger.

T ex: Killar och tjejer är olika.

Feminist: "Så du menar att tjejer SKA stå i köket och killar SKA vara ute å slåss"

Oavsett vad du har för argument .
2012-02-21,21:51,
Inlägg: #17
John Gray författaren bakom "Män är från Mars, Kvinnor från Venus" äger sönder Mona S
Mössan Skrev:Går ju inte heller att argumentera med en feminist. Dom kommer bara med rationaliseringar och falska anklagelser vad man än säger.

T ex: Killar och tjejer är olika.

Feminist: "Så du menar att tjejer SKA stå i köket och killar SKA vara ute å slåss"

Oavsett vad du har för argument .

+1

"Män är generellt sätt bättre ledare"

"NEJ, ALDRIG!! Vi har Merkel och Thatcher!!!!"
Life is a game.
2012-02-21,22:01,
Inlägg: #18
John Gray författaren bakom "Män är från Mars, Kvinnor från Venus" äger sönder Mona S
Bubblan Skrev:Jag sa aldrig att han var en skicklig debattör, utan att han argumenterade mot folk som var det. Somsagt, han mötte folk som, för oss, och speciellt amerikaner är redigt feministiska. Han drog sin poäng av att han helt enkelt tyckte de var dumma i huvudet för att tänka så. Om någon av oss hade suttit i en diskussion med en feminist tror jag knappast att vi hade struntat i personagrepp. Now, yes, han var i teve, så det var inte optimalt för honom att göra det, somsagt jag tycker inte han gjorde det snyggt, men fan att han hade rätt i poängerna han kom till.

Att han misslyckades sälja sin produkt till dig är ju lite alarmvarnande, då de flesta av oss här tänker i hans banor.

Du tyckte att han gjorde det kasst i sitt framförande alltså men att han i grunden har rätt i sitt budskap...aight.
Själv tycker jag att han hade några poäng och vissa saker var bara knäppa precis som jag tycker att han verkar vara i sin helhet.

Tycker du? Själv skulle mina alarmklockor ringa om man tänkte exakt som den snubben. Varför? För att han har svårigheter med att ta in verkligheten för vad den är, han är dogmatisk i sina tankar likt en radikalfeministisk kärring. Don't get me wrong. Jag diggar många klassiska manliga attribut och jobbar för att utveckla många av dem hos mig själv men det är något som kommer inifrån. Jag sitter inte och säger att folk lever fel om de inte följer mitt sätt osv. Samtidigt kan man förklara varför vissa beteenden är mer benägna att ge ett särskilt resultat än andra beteenden. Men man gör ett intellektuellt feltramp om man bygger en filosofi som rättfärdigas av vetenskap.
2012-02-21,22:16,
Inlägg: #19
John Gray författaren bakom "Män är från Mars, Kvinnor från Venus" äger sönder Mona S
Han har rätt men drar upp riktigt dåliga exempel. Soffan? Wtf?

De andra killarna är äckliga och säger bara det som är PK. Hade studion legat i Berlin 1935 hade de nickat instämmande till Die Endlösung av judefrågan.

Han borde frågat Mona Sahlin varför kvinnor lyckas i ickefeministiska länder men inte i Sverige. I konservativa UK har vi Margaret Thatcher och i porr-Tyskland har vi Angela Merkel. Två ickefeminister som blev Europas mäktigaste människor. I kvoteringssverige åkte Mona räkmacka utan några som helst meriter och blev det största partiets ledare. Det slutade naturligtvis i katastrof. Lösningen? MER FEMINIZM UND MER KWOTERING
2012-02-21,22:19,
Inlägg: #20
John Gray författaren bakom "Män är från Mars, Kvinnor från Venus" äger sönder Mona S
Bubblan Skrev:+1

"Män är generellt sätt bättre ledare"

"NEJ, ALDRIG!! Vi har Merkel och Thatcher!!!!"

Det roliga är att dessa två kvinnor skulle bli hängda i Sverige för sin ickefeministiska politik.

[Image: 2756567.jpg]
Big Grin


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Reflektioner från fältet Fiskarn 3 1,657 2018-05-05,19:52
Senaste inlägg:: tvbordet
  "The death of night game 2017" - några observationer från Roosh Bruno 20 8,097 2017-01-24,23:55
Senaste inlägg:: godsgift
  Vem har växlat upp från "förberedelsestadiet"!? Nicki 18 9,070 2015-11-02,23:14
Senaste inlägg:: TonightIsTheNight
  Hur börja tänka mer positivt on kvinnor? Simme121 14 7,877 2015-09-13,22:00
Senaste inlägg:: Schlinus
  Kan man ärva Player genetics från sin far? Trerike 0 932 2015-08-21,18:03
Senaste inlägg:: Trerike
  Bör kvinnor betala mer skatt till pensionen? illdan 8 4,480 2015-01-21,13:03
Senaste inlägg:: SvaMp_
  Breivik får kärleksbrev från unga kvinnor Ragnarök 11 4,767 2014-12-28,21:56
Senaste inlägg:: AbbeyRoad
  RIKTIGT bra text om kvinnor Evilvalle 28 16,117 2014-11-16,17:31
Senaste inlägg:: WALL-E
  Senaste night game från GLL selected 20 12,689 2014-08-25,21:50
Senaste inlägg:: ångest101
  Röstförändring: Från low till medel/hög T Evilvalle 13 7,613 2014-04-17,17:11
Senaste inlägg:: SvaMp_

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}